`Arrivatrein klinkt als twintig paarden`

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

`Arrivatrein klinkt als twintig paarden`

Bericht door Daniel »

`Arrivatrein klinkt als twintig paarden`

HARDINXVELD-GIESSENDAM - ‘Onweer’, ‘twintig op hol geslagen paarden’ en ‘pestherrie’.Enkele bewoners uit Hardinxveld-Giessendam zijn bedreven geraakt in het verzinnen van metaforen voor de nieuwe Arriva-treinen.

Zij hebben geklaagd over geluidsoverlast bij spoorbeheerder ProRail en vervoerder Arriva. Vooralsnog nemen de twee partijen geen maatregelen tegen het ‘lawaai’.

,,Als de trein afremt, bonk je gewoon de tent uit,’’ omschrijft Mark van Hoften de geluidsoverlast. Hij woont aan de Parallelweg, vlakbij het station. Vorige week heeft hij een klacht ingediend bij Arriva. ,,Ik denk dat het geluid te maken heeft met de wissels. Er zit te veel ruimte tussen de rails, waardoor het irritante geluid ontstaat.’’ Buurtbewoner en raadslid Paul Letterie ondervindt ook hinder van de nieuwe treinen. ,,Kaboem, kaboem,’’ imiteert Letterie zijn ergenis. ,,Ik heb aan het college van b en w gevraagd of ze dit kunnen aankaarten bij Arriva. Misschien dat er dan iets aan gedaan wordt.’’

Kapper Sjaak Kortland, die woont en werkt aan Binnendams, heeft zelfs een paar nachten slechter geslapen door de nieuwe trein. ,,Het getrippel van de wielen, vooral bij het bruggetje over de Giessen, is heel storend.’’ Hij spreekt voor meerdere bewoners in de omgeving.

Arriva en ProRail, die drie officiële klachten kregen, denken dat de overlast vooral een kwestie van gewenning is. ,,Bovendien hebben we van veel mensen juist gehoord dat de treinen stiller zijn dan de NS-treinen. Als we meer klachten krijgen, zullen we kijken of er een onderzoek nodig is,’’ reageert een woordvoerster van Arriva.

Bron: Algemeen Dagblad
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: `Arrivatrein klinkt als twintig paarden`

Bericht door Daan »

Tja, die plan V's waren stil man... :roll: Moeten ze eens een D-GTW laten rijden daar, dan zitten ze pas rechtop in bed...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: `Arrivatrein klinkt als twintig paarden`

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:,,Ik denk dat het geluid te maken heeft met de wissels. Er zit te veel ruimte tussen de rails, waardoor het irritante geluid ontstaat.’’
Wat? :lol:
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: `Arrivatrein klinkt als twintig paarden`

Bericht door Dubbele P »

Juist meneer, u denkt, dus dat is dan verkeerd gedacht! :mrgreen:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: `Arrivatrein klinkt als twintig paarden`

Bericht door webguy »

Er zit wel 1435mm tussen de rails :) Nu goed? Oh, en ooit gehoord van een wielband? Die moet namelijk ook langs de rail passen... Als ze die ruimte dicht maken dan ben ik bang dat je nog veel meer geluid hoort: namelijk dat van een trein die ontspoort :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: `Arrivatrein klinkt als twintig paarden`

Bericht door Daniel »

Zowiezo snap ik niet dat ze zich in Hardinxveld-Giessendam dan kennelijk zo druk maken om de vier treinen per dag die het wissel in een andere richting als rechtdoor berijden :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: `Arrivatrein klinkt als twintig paarden`

Bericht door Meltrain »

Ehm, 'geluidsoverlast' en 'nieuwe Arriva-trein' zijn in mijn optiek twee niet-bij elkaar hornde begrippen. :lol:
Die dingen maken echt weinig geluid hoor.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7642
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: `Arrivatrein klinkt als twintig paarden`

Bericht door waldo79 »

^^Het lijkt of we weer terug zijn in de tijd van de Arend :roll:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 gasten