C'est du pain strijkt neer op Belgisch station

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

C'est du pain strijkt neer op Belgisch station

Bericht door Daniel »

NS strijkt neer op Belgisch station
Geplaatst op: woensdag 25 juli 2012 15:28
Laatst bijgewerkt: woensdag 25 juli 2012 15:29


AMSTERDAM – De NS wordt actief in België. Dochteronderneming NS Stations begint een keten van broodjeszaken op verschillende Belgische stations.
Dat bevestigt een woordvoerder van de NS woensdag. In augustus opent het eerste filiaal van ‘C’est du pain’, zoals de keten gaat heten, op station Hasselt. Daarna volgt in september een zaak op station Sint-Niklaas. Ook Zottegem en Leuven krijgen binnenkort een filiaal.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS strijkt neer op Belgisch station

Bericht door webguy »

Grappig dat we die naam hier in Nederland eindelijk kwijt zijn, dus wordt 'ie maar gerecycled in Belgie...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: C'est du pain strijkt neer op Belgisch station

Bericht door Justin »

Krijgen ze geen concurrentie van Panos dan?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: C'est du pain strijkt neer op Belgisch station

Bericht door Suus »

Ik had de poster al gezien op het "Centraal" station van Zottegem en het vreemde is dat op Google Streetview de ruimte nog wordt gebruikt door een Panos. Dat roept de vraag op waarom de Panos is vertrokken in Zottegem (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: C'est du pain strijkt neer op Belgisch station

Bericht door Daniel »

Op http://www.panos.be is de vestiging in station Zottegem helemaal niet meer terug te vinden, wel wordt daar een vestiging in de Stationsstraat vermeld die nog niet op Google Streeview te zien is.

Kwam met wat Googlen nog een logo van de Belgische C'est du Pain tegen trouwens, lijkt in stijl in niets op de formule zoals we die in Nederland hadden maar heeft veel meer weg van die van de Broodzaak.

Afbeelding

Edit: Ah kijk, gevonden. NMBS heeft de broodjeszaken aanbesteed :wink: Zie o.a. http://www.gva.be/regio-waas/sint-nikla ... dicht.aspx
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: C'est du pain strijkt neer op Belgisch station

Bericht door Wubbo »

Gaat NS nu met een broodjeszaak met een Franse naam proberen Vlaanderen te veroveren?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: C'est du pain strijkt neer op Belgisch station

Bericht door Suus »

Ja, die gesloten zaak in Sint-Niklaas had ik ook gezien, daarvan snapte ik al niet dat er "Helaas hebben wij moeten sluiten" op de deur geplakt zat. Ook een lekkere manier van aanbesteden trouwens, als al het personeel wordt ontslagen..

Ook in Hasselt zat op het station een Panos, die was eerder dit jaar nog wel geopend trouwens. Die verkochten hun broodjes ook weer door aan het Stationsbuffet, dus als je daar een broodje kocht kwam dat weer uit de Panos erachter :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: C'est du pain strijkt neer op Belgisch station

Bericht door Vinny »

Tja, besteden de Belgen een keer iets aan, doen ze het gelijk "cold Turkey". Geen wonder dat de weerzin tegen een liberalere samenleving nog al groot is... :o
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: C'est du pain strijkt neer op Belgisch station

Bericht door Stéphane »

Inderdaad. Sinds AH naar België kwam hoor je trouwens wel meer zeggen dat "Die Nederlanders België aan het veroveren zijn" het zal weer van dat zijn :roll: . Zolang het lekkere broodjes zijn is er voor mij geen probleem trouwens.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: C'est du pain strijkt neer op Belgisch station

Bericht door Vinny »

Met die naam denk ik niet dat er één Belg denkt dat het een Nederlands bedrijf is... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: C'est du pain strijkt neer op Belgisch station

Bericht door Suus »

Daar zijn ze snel genoeg achter als ze zien dat de broodjes, die kleiner zijn dan die van de Panos, nog duurder zijn ook :X

Onze winkelketens zijn goedkoop, maar de stationshoreca is behoorlijk aan de prijs.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: C'est du pain strijkt neer op Belgisch station

Bericht door Daniel »

Met die stelling ga je er dan wel vanuit dat de prijzen in België hetzelfde worden. Dat hoeft natuurlijk niet het geval te zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: C'est du pain strijkt neer op Belgisch station

Bericht door deadlock »

Stéphane schreef:Inderdaad. Sinds AH naar België kwam hoor je trouwens wel meer zeggen dat "Die Nederlanders België aan het veroveren zijn" het zal weer van dat zijn :roll: . Zolang het lekkere broodjes zijn is er voor mij geen probleem trouwens.
Ik ken veel Belgen die rond de Groenplaats in A'pen wonen en die zijn stuk voor stuk enthousiast over de Appie die daar zit. Bijna alles is goedkoper, soms tot wel 50%, ze hebben een veel groter assortiment vers dan bijvoorbeeld Carrefour en de kassamedewerkers zijn sneller.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: C'est du pain strijkt neer op Belgisch station

Bericht door JWM »

En dat het een Hollandse keten is nemen ze dan maar op de koop toe?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: C'est du pain strijkt neer op Belgisch station

Bericht door Suus »

De enige klachten die ik hoor over de Ap's in België is dat de bonusaanbiedingen zo voordelig zijn dat ze elke keer binnen no-time uitverkocht zijn _O- Ik vind het trouwens wel jammer dat onder andere door die internationale expansie van Albert Heijn de verpakkingen nu ook meertalig zijn :(
Daniel schreef:Met die stelling ga je er dan wel vanuit dat de prijzen in België hetzelfde worden. Dat hoeft natuurlijk niet het geval te zijn.
En jij denkt dat de broodjes goedkoper worden dan in Nederland: kan ik mij gewoon niet voorstellen als je weet dat de gemiddelde prijzen in België sowieso al hoger liggen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: C'est du pain strijkt neer op Belgisch station

Bericht door deadlock »

Die verpakkingen waren toch al jaren meertalig? Sowieso EuroShopper aangezien dat al door half Europa werd verkocht.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: C'est du pain strijkt neer op Belgisch station

Bericht door Suus »

Bijvoorbeeld de maaltijdsalades en de stroopwafels (die nu "Sticky Treats" heten) waren tot voor kort alleen in het Nederlands.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: C'est du pain strijkt neer op Belgisch station

Bericht door JWM »

Gelukkig hebben ze nog wel zelfspot

Afbeelding

:D
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: C'est du pain strijkt neer op Belgisch station

Bericht door midnet »

vooral in Vlaanderen wort het lokale winkelbeeld al vrijwel-net als hier in NL-bepaald door ketens als hema, Blokker, Kruidvat (hebben zefls soms ook voordelige NMBS-tiketjes), etc. Carrefour is overigens door flinke verliezen duchtig aan het sluiten en inkrimpen.
Ik vrees, of verwacht en vindt dat prima, dat die Franse naam in Vlaanderen op zo veel weerstand zal stuiten, dat ie gewoon geboycot wordt. NS heeft ook al enorme plannen in FRankrijk-te beginnen met een doodse winkelgalerij die echt niet wil aanslaan in de gare van Amiens.
Overigsn wel opvallend, dat in BE dat stationswinkelen vrijwel geen vlucht neemt en ook vaak niet op plekken wil aanslaan bij het pubiek die toch een flinke dagelijkse reizigersstroom hebben.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: C'est du pain strijkt neer op Belgisch station

Bericht door Suus »

Carrefour in België is sinds dit jaar het best renderende onderdeel van de hele Carrefour-onderneming. Het ging heel slecht maar er is gesneden in het winkelbestand en de winkels hebben in veel gevallen een opknapbeurt gehad en het draait weer als een tierelier. De geruchten dat Albert Heijn naar België zou gaan waren er al heel lang en het verhaal was dat als Carrefour zou beslissen om België te verlaten Ahold heel graag de hele boel over had genomen. Ondertussen begint Delhaize heel erg te kwakkelen, als die niet heel snel de zaken in Amerika op orde krijgen wordt het voor Ahold wellicht een zeer interessante prooi.

Hoe zou dat trouwens klinken, "Hamburgers met korting" in het Frans (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: C'est du pain strijkt neer op Belgisch station

Bericht door Vinny »

En jij denkt dat de broodjes goedkoper worden dan in Nederland: kan ik mij gewoon niet voorstellen als je weet dat de gemiddelde prijzen in België sowieso al hoger liggen
De horecaprijzen liggen in België echt onder die in Nederland, en ook broodjes op het station waren in mijn beleving altijd een stuk goedkoper, net als de koffie trouwens.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: C'est du pain strijkt neer op Belgisch station

Bericht door R-Flow »

midnet schreef:vooral in Vlaanderen wort het lokale winkelbeeld al vrijwel-net als hier in NL-bepaald door ketens als hema, Blokker, Kruidvat (hebben zefls soms ook voordelige NMBS-tiketjes), etc.
Dat viel mij ook al op vorige week in Hasselt. Qua winkelaanbod net de Kalverstraat. :?
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: C'est du pain strijkt neer op Belgisch station

Bericht door huibf »

De prijzen voor eten drinken uit de supermarkt zijn in België stukken duurder. De horeca, restaurants etc zin goedkoper als in Nederland. Wat de prijzen zijn van de 'kiosken' in België weet ik eigenlijk niet.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: C'est du pain strijkt neer op Belgisch station

Bericht door Ardan »

Kioskprijzen zijn iets lager. Je hebt ook van die halve supermarkten op stations (zie je ook vaak in Duitsland, en Schiphol Plaza heeft ook zo'n ding), en daar vallen de prijzen ook nog wel mee.
Een gewone winkelketen die op een station zit heeft meestal gewone supermarktprijzen (zoals de Lidl op Hamburg Altona).
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten