Ringlijnen Roermond

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Ringlijnen Roermond

Bericht door fogeltje »

Ik zit net te wiki'en en heb een vraag. Sinds wanneer rijden de ringlijnen 176/182 ook in de vakantieperioden de hele dag? De wijzigingen van 1 november 2009 vermelden dat de ringlijnen naast de AVONDuren ook in het weekend de hele dag gaan rijden terwijl de lijnen 178/179 ook nog eens in de vakantieperioden de hele dag gaan rijden (maar bij de 176/182 staat dit dus niet). Echter wordt bij lijn 75 het traject Roggel - Heythuysen vanaf 1 november 2009 ook niet meer in de vakantieperioden gereden en zou er een overstap op de ringlijnen mogelijk zijn (die dus volgens de wijzigingen niet in de vakantieperioden op ma t/m vr rijden). In het busboekje van december 2010 rijden de ringlijnen wel op ma t/m vr in de vakantie maar zijn er geen wijzigingen volgens de wijzigingslijst. Mijn vraag: wanneer ging dat in. Was dat toch 1 november 2009 en was de wijzigingslijst van dat jaar fout? Lijkt me van wel omdat de lijnen 75 en 82 niet in de vakantieperioden reden vanaf de overstappunten.
"Een touringcar is geen bus"
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Ringlijnen Roermond

Bericht door Plutona »

De wijzigingslijst van dat jaar was waarschijnlijk fout. Ik weet nog dat die vakantie-regeling in de eerste wijzigingsronde ná de introductie van de ringlijnen werd ingevoerd.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Ringlijnen Roermond

Bericht door huibf »

Lijn 176/182.

Sinds 14-12-2008. Alleen weekends en avonduren.
Merk op dat lijn 75 op de tijden in 2 niet aangesloten delen bestaat: Meijel-Roggel en Heythuysen-Roermond
In alle avonduren worden beide 75's uitgevoerd met een 8 persoonsbus.
op zaterdag het deel Heythuysen-Roermond met een 12 mtr bus gekoppeld aan die van lijn 82
op zondag beide delen met 8 persoonsbus, het deel Heythuysen-Roermond met een 12 mtr bus gekoppeld aan die van lijn 82.
De vakantiedienstregeling werd het jaar daarop ingevoerd (1 november 2009), op het patroon wat gold als op zaterdag hierboven beschreven.

op 12-12-2010 wijzigde er weer wat. Toen ontstond lijn 175. Dit was het afgesplitse deel van lijn 75 Heythuysen-Roermond.
Het patroon, de koppeling met lijn 82 en de type bus was hetzelfde als het voorgaande jaar.
De rijtijden zijn wel wat verschoven door de jaren.

Ljjn (1)75/176/182 reed in een uurdienst. 176/182 reden beide tegenelkaar in, dus halfuurlijks van uit een 30/30 patroon richting Heythuizen (aankomend in 20/40). Daartussen zat een uurlijkse (1)175. Die de kortste rijtijd had naar Heythuysen.


Lijn 178/179
Sinds 14-12-2008. Alleen weekends en avonduren.
Alle ritten altijd uitgevoerd (1 november 2009) met een 12 mtr bus
De vakantiedienstregeling werd het jaar daarop ingevoerd.
178/197 reden beide tegenelkaar in, dus halfuurlijks van uit een 30/30 patroon.


Systeem is zeer goed doorgedacht. Echter voor een reiziger bijna niet meer te volgen...
Overigens gaat die vakantieperiode er dus weer uit.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Ringlijnen Roermond

Bericht door fogeltje »

Jep dat had ik gezien bij de wijzigingen voor 2013. Bedankt voor het plaatsen van de situatie. De wijzigingenlijst van 2009 was dus fout. Ik vond het al vreemd dat de ene set ringlijnen (178/179) wel in de vakantieperiode ging rijden en de andere set (176/178) niet. Ik zal het aanpassen op de wiki. Alle jaargangen zijn af, ik heb overal een lijnnetwerk gemaakt en de wijzigingen nagelopen (vandaar dat ik hier op kwam). Als iemand een keer tijd en zin heeft om het door te spitten op eventuele fouten, ga vooral je gang. Het begint bij Concessie Noord- en Midden-Limburg 2007 en je kunt bovenin steeds verder klikken naar het volgende jaar.

Maar waren de ringlijnen bij invoering op 14-12-2008 niet alleen in de avond en vanaf 1 november 2009 in de vakantieperioden en het weekend buiten de vakantieperioden?
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Ringlijnen Roermond

Bericht door huibf »

Alleen avonds, en weekends hele dag.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Ringlijnen Roermond

Bericht door fogeltje »

Vreemd dat de wiki dat voor 1 november 2009 niet vermeldde. Maar dat kan best een foutje geweest zijn van degene die de pagina heeft aangemaakt. Ik vind dan alleen de verwoording vreemd in de Veolia folder van 1 november 2009 "De ringlijnen 176/182 die al eerder in de avonduren reden, rijden voortaan ook op zaterdag en zondag de hele dag." Los van de fout dat ze dus vergeten zijn de vermelden dat ze ook in de vakantieperiodes gaan rijden suggereert dit dat deze hiervoor alleen in de avonduren reed. Heeft Veolia zich twee keer vergist?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Ringlijnen Roermond

Bericht door fogeltje »

Ik heb net deze PDF gevonden: http://www.veolia-transport.se/uploadCo ... 0dec08.pdf

Vanaf 14 december 2008 leken het toch echt avondlijnen te zijn en reden ze nog niet in het weekend. Zaterdag, zondag kwamen er schijnbaar dus pas vanaf 1 november 2009 met de vakantieperioden.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Ringlijnen Roermond

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Ik heb net deze PDF gevonden: http://www.veolia-transport.se/uploadCo ... 0dec08.pdf

Vanaf 14 december 2008 leken het toch echt avondlijnen te zijn en reden ze nog niet in het weekend. Zaterdag, zondag kwamen er schijnbaar dus pas vanaf 1 november 2009 met de vakantieperioden.
Ik kan het ook wel eens fout hebben :D
niet goed gekeken in het boekje.

overigens jouw link brengt me op een idee. Ik ga met een grabber-programma eens de hele veolia-transport.nl website eens helemaal downloaden. Ik zit inmiddels op 500 PDF's...
wellicht dat ik daar dus complete missende zaken vindt.... lijnfolder,s busboekjes etc...

mocht er wat tussen zitten dan hoor je het wel.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Ringlijnen Roermond

Bericht door fogeltje »

Goed idee, ik heb wel eens van die programma's gehoord maar er zelf nooit aan gedacht dat het hiervoor wel eens nuttig kan zijn.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Ringlijnen Roermond

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Goed idee, ik heb wel eens van die programma's gehoord maar er zelf nooit aan gedacht dat het hiervoor wel eens nuttig kan zijn.
helaas veel kan ik er niet uithalen...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten