(BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

Zow, net maar eens een leuke klacht naar Arriva gestuurd... vanmiddag waren ze op het Dordtse busstation doodleuk een kennelijk overtollige voorraad van de OV Gids DAV 2008 gratis aan de reizigers aan het uitdelen.
Nouja, als het ding dan kennelijk toch gratis verstrekt kan worden dan wil ik ook de € 2,50 terug die ik er eind april nog voor betaalde :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door JeePee »

Vandaag reed er een gelede Citaro op lijn 3 in Lw. Beetje overkill, ik was 50% van de klandizie...
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door mb90 »

Vanmiddag was Vierasser 303 van Stichting RoMeO buiten te zien. Voor het eerst dat ik hem daar zag. De 303 kwam vanaf Zuid en ging de Erasmusbrug op. Ik heb er geen foto van, omdat ik van de Erasmusbrug kwam met de fiets.

Ook reed er een RET-Bus uit de 400-serie (het oudere broertje van de 600-tjes) rond op Zuid. Ik heb geen idee welk nummer het was, maar hij kwam leeg vanaf de Rosestraat en ging na een rondje Noordereiland weer terug naar de Rosestraat.

Verder was ik vanmiddag op de fiets sneller dan RET-Tramlijn 20 tussen het Hofplein en het Wilhelminaplein. 8-) Bij het Hofplein was de tram al weg toen ik pas wegreed en toen ik het Wilhelminaplein afreed kwam de tram er pas aan. Het had sneller gekund, maar er was een kleine omleiding op de Schiedamsedijk.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Chauf21 »

Reiziger Ddrs schreef:Nouja, als het ding dan kennelijk toch gratis verstrekt kan worden dan wil ik ook de € 2,50 terug die ik er eind april nog voor betaalde :mrgreen:
Wat een onzinredenering :roll: Om vraag en aanbod af te kunnen stemmen zijn verkoopprijzen opgesteld. Jij vond het blijkbaar een zinvolle besteding van die €2,50 waardoor je het toen kocht. Aangezien je nu niet veel meer aan zo'n boekwerk zal hebben, is het niet meer dan logisch dat de prijs daalt. Dan moet je nu niet gaan mekkeren dat je 'm ook gratis wilt. Dat doe je toch ook niet bij de Albert Heijn ofzo?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

Waarom zou je nu minder aan het busboekje hebben dan net na ingang van de betreffende nieuwe dienstregeling? Bij een gewoon boek is het nog logisch dat de prijs daalt omdat het dan meerwaarde heeft het snel te willen hebben, maar voor een busboekje is dat nou niet bepaald van toepassing.

De informatie die erin staat kon je immers toen 'ie net ingegaan was op net zoveel andere plekken vinden als nu, er zullen maar weinig reizigers alle tijden uit hun hoofd weten waardoor ze nooit meer iets op hoeven te zoeken na enige tijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Geert »

Je zou kunnen stellen dat je minder een een busboekje hebt als je dat nu koopt omdat de tijd dat je er nog wat aan hebt (de dienstregelingsperiode dus) sneller voorbij is. Koop je aan het begin van de dienstregeling een busboekje heeft dat nog een jaar lang nut, koop je het nu heb je er nog maar een ruime twee maanden wat aan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

De dienstregeling veranderd bij Arriva niet jaarlijks maar heeft een vrij willekeurige duur :wink: De huidige is bv. pas op 27 april 2008 ingegaan en die daarvoor op 1 januari 2007.
Er staat dan ook nieteens een einddatum op het busboekje... maar da's zowiezo pas ergens volgend jaar (de feestdagen-info loopt tot 1 januari 2009)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door MdJ »

MdJ, 2pagina's terug: Verder stond er een bus met Nazareth op een blauwe bestemmingsrol
Reiziger Ddrs, ook 2 pagina's terug:
Da's zal een oude Volvo/Berkhof uit Maastricht geweest zijn, wellicht een van de wagens van SBM Besloten vervoer.
Heeft het SBM-besloten vervoer bussen met filmrollen met bestemming+lijnnummer, (ipv het gebruikelijke lijnnummer+bestemming)? Ik ben er vandaag langsgereden, maar ik ben er nog niet uit, wat voor een bus het is (aangezien ik op de Wapenrustlaan reed, maar die bus voor de heg daar staat.)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

Hmm, da's een leuke... het is onmiskenbaar een ex-Maastrichtse bus gezien de bestemming, maar de Volvo/Berkhofs waar ik het over had hebben het lijnnummer links zitten.

Afbeelding

Bron: http://j.veerkamp.fotopic.net/c411238.html
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Vinny »

Geert schreef:Je zou kunnen stellen dat je minder een een busboekje hebt als je dat nu koopt omdat de tijd dat je er nog wat aan hebt (de dienstregelingsperiode dus) sneller voorbij is. Koop je aan het begin van de dienstregeling een busboekje heeft dat nog een jaar lang nut, koop je het nu heb je er nog maar een ruime twee maanden wat aan.
Het spoorboekje van 1988/1989 heb ik onlangs voor € 0,50 aangeschaft :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Daan »

Bus 5831 heeft me vanmorgen zonder storingen van Eelde naar Groningen gebracht en ook weer terug :shock: Blijkbaar was het ding weer helemaal gerepareerd. Wat me trouwens opviel is dat er alleen bij de halte PC Hooftlaan dat wordt omgeroepen (door Albatros?)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

Albatros stuurt inderdaad de omroep aan, en dan zijn er nog verschillende opties waardoor 'ie maar een halte omriep...
- de chauffeur heeft een verkeerde rit aangemeld, dan weet de bus niet meer waar'ie is :P
- de GPS heeft kuren en werkte toevallig net wel bij die ene halte en die ervoor (als Albatros weer weet waar de bus is gaat'ie pas een halte verder weer omroepen)
- meest waarschijnlijk: nog niet alle haltes zijn ingesproken. Hier in Dordt hadden we bv. tot een week terug een halte waarbij de oude naam nog werd omgeroepen terwijl de nieuwe op het scherm stond :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Daan »

Ik denk dat het de laatste optie was, op het schermpje werden wel alle haltes goed weergegeven.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Daantje »

In HTM tram 2 was het echt achterlijk koud vanmorgen. Was blij dat ik op m'n bestemming was :p

Vanmorgen leek het weer niet helemaal goed te gaan met de metro in Rotterdam. Op Schiedam Centrum stonden er twee metro's richting oost proppievol te wachten toen ik aankwam. Heb me er nog bij kunnen proppen maar zo te zien stonden ze er al een tijdje.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door mb90 »

Vanmorgen reed Citaro 204 op RET-Buslijn 69 (Zuidplein - Pernis v.v.). Het komt vrij weinig voor dat er een Citaro in de spits op een lijn naar een industriegebied rijdt.
Een bus die normaal op datsoort lijnen rijdt, een Alliance uit de 900-serie, reed vandaag op Buslijn 44 (Zuidplein - Centraal Station v.v.) en dat terwijl daar juist Citaro's horen te rijden.
lausteen
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 11:55

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door lausteen »

Weer complete chaos vandaag op tramlijn 7 in Rotterdam. Door werkzaamheden moet de tram omrijden en krijgt daarbij vertragingen die gerust op kunnen lopen tot +20, zeker richting Woudestein. Vandaag tot twee keer toe 2 trams achterelkaar, vorige week zag ik er zelfs 3 in één straat :lol: Ook aan de capaciteit kunnen ze wel eens iets doen; maandagochtend zat de tram bij Voorschoterlaan zó vol, dat er niemand meer bij kon :roll:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten