OVer je reiservaringen in juli 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door hauptbahnhof »

ICE 1 is lekker comfortabel vergeleken met de gemoderniseerde ICE-2's. Als je in die stoelen hebt gezeten, klaag je nooit meer over de stoelen van de SGM of VIRM.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Karl »

Net vertrek ik uit Leiden met een IC nar Dordrecht. Het duurde even want er moest nog een s9200 langs, mt 4 minuten vertraging weg. Maar als de IC over het meest rechterspoor nasr Laa was gestuurd, wa er volgens mij minder vertraging opgelopen...
Het is een spectrum.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door MdJ »

Dan moet je door Leiden door allerlei wissels, wat weer (nog meer) vertraging oplevert.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Z2N »

De IC's van Ledn naar Laa vetrekken toch van spoor 8? dat spoor sluit direct aan op het meest westelijke spoor tussen Ledn en Laa. (Zie sporenplan) De benelux rijdt op het middenspoor, dus het had in theorie gekund, mits er geen treinen in de weg zaten.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Z2N »

Vandaag een ritje gemaakt met volgens mij de enige buurtbus die zelf zegt op zoek te zijn naar reizigers, Buurtbus 451 tussen Alphen NS en Bodegraven NS. :')

Maarja, er zit ook echt geen hond op die bus. Een reclamecampagne en een zaterdagdienst zou de lijn volgens mij flink goed doen. :idea: :pos:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Daniel »

Vanmiddag was ik precies rond het moment dat de wisselstoring bij Harmelen net ontstaan was op Utrecht Centraal. En ik moet zeggen: vergeleken met situaties in het verleden was er sprake van goede informatievoorziening, maar de volgorde van gebeurtenissen en de bijbehorende informatie was af en toe wat onhandig.

In ieder geval was de t2854 als laatste vertrokken en stond de kort daarop volgende t9854 met een flinke vertraging op de borden hoewel de trein gewoon klaar voor vertrek stond. Nadat deze trein enige tijd langs spoor 9b had gestaan terwijl de TBPs op heel spoor 9 al de 1759 aankondigden gingen de borden uiteindelijk op "Niet instappen".
Korte tijd later: een IRM-IV komt binnen op de tijd waarop normaal het eerste stuk van de 1759 binnenkomt en wordt strak voor de SLT van de 9854 neergezet. Velen denken daarop dat het de 1759 is en men loopt richting het treinstel, maar in werkelijkheid is het waarschijnlijk een gestrande 2854 geweest die terugkeerde. Een spoorwijziging voor de 1759 naar spoor 7 volgde echter pas kort daarna.

Al wachtend op spoor 7 wordt door Tuffy omgeroepen dat de 2861 van spoor 9a zal vertrekken en kort daarna komt hier een IRM-IV binnen met "Den Haag Centraal" op de displays (waarschijnlijk de gestrande t2054). De 1759 komt korte tijd later in reeds gecombineerde vorm (zal wel in Woerden gebeurd zijn i.v.m. de storing) binnen met +15 en vertrekt met minstens evenveel vertraging. In Amersfoort kwam deze binnen op spoor 2 en stond de 2861 op spoor 1 op vertrektijd te wachten. Zeer waarschijnlijk is daarmee dat deze ondanks het omroepbericht op Utrecht C. daar helemaal nooit vertrokken is. Waarschijnlijker is dat wat ik in Amersfoort spotte een daar gekeerde t2856 was want die heb ik nooit in Utrecht aan zien komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Wubbo »

Ik was ook in Utrecht, maar de mensen reizigers naar Gouda waren niet erg gecharmeerd van de informatievoorziening. Een machinist van een s8800 ook niet, die kwam op hoge poten verhaal halen bij een servicemedewerker dat er allemaal reizigers naar zijn trein waren gestuurd, terwijl hij net gehoord had dat zijn trein niet ging rijden. De betreffende servicemedewerker heeft het via haar bron nog gecheckt, maar die bleef volhouden dat die s8800 zou gaan rijden. Lekker hoor, die informatie (maar vooral de toon waarop die machinist een andere NS-er aansprak, dat was echt beneden alle peil).

Afijn, ik kwam een bekende tegen, dus ben maar een bakkie gaan doen. Uiteindelijk met de eerste rijdende trein richting Gouda (na een uur) vertrokken. Die reed langzaam en stopte vlak voor Woerden, op Woerden Overloop en in Oudewater. Na vertrek uit Oudewater kwam het omroepbericht: we waren daar gesplitst in het Rotterdamse en het Haagse deel. Dat had ook eerder omgeroepen mogen worden... Afijn, uiteindelijk met +60 thuis.

Ow, en VIRM, als je nog eens herrie wil maken met je stok wil ik je wel een rondleiding Den Haag Centraal geven, gegarandeerd succes!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Daniel »

Apart, je zou zeggen dat als de t2854 nog heeft kunnen vertrekken de t8854 dat ook had kunnen doen. En om die trein moet het haast wel gegaan zijn, via de omroep is namelijk niemand naar de t8856 gestuurd. Er werd toen immers al zeer regelmatig omgeroepen dat er geen treinverkeer mogelijk was ri. Woerden.

Wat nog wel een missertje was: na het opheffen van de t554 gingen de TBPs op spoor 8 op blanco om niet veel later doodleuk de t2856 te gaan aankondigen. Tja, die reed echt niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Karl »

Er schijnt weer een Fyra gestrand te zijn, 't is er goed weer voor.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Suus »

Omdat vanmiddag direct na het werk een vriend langskomt die ik niet op de fiets mee kan nemen ging ik vanochtend met de bus (lijn 44 van het GVB). Om 8:16 wil ik de oprit van de Dreef oplopen als ik de bus al zie komen (normale vertrektijd 8:21). Met wat rennen en armzwaaien kon ik de buschauffeur net na de bushalte (nog op de busstrook) tot stilstand krijgen en mocht ik nog mee. Op de geplande vertrektijd was de bus al bij de halte Bijlmerplein (zeven haltes verder...) :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Ze hebben geen tijdhalte meer bij Diemen Zuid he...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Suus »

Dat hebben ze richting Diemen-Noord daar ook wel meteen heel drastisch aangepakt door een strook van de oprit van de rotonde weg te halen en ook nog de inham voor de bussen weg te halen. Nu moet de bus direct voor de oprit van de rotonde reizigers in- en uitlaten en de auto's wachten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Ja, ik vraag me echt af wie dat heeft bedacht.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Z2N »

Vanmorgen, Leiden Centraal. Naar katwijk proberen te komen was vergooide moeite:
Afbeelding
Afbeelding
Foto's onder CC-BY-SA licentie via Flickr.

Uiteindelijk maar naar Noordwijk gegaan, daarheen kon ik ten minste nog mee! :lol:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Daniel »

Hmm, die foto´s misstaan ook niet in het afwijkingen in de materieelinzet-topic :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door 010jongen »

Tramvervangend vervoer in utrecht is een beetje een zooitje deze avond. 374 kwam op stadscentrum niet opdagen. Deze had een vertraging van 15 min. Dus maar de 361 genomen naar utrecht. Vervolgens zie je 374 voor je neus rijden. Gewoon stadscentrum even overgeslagen. Tevens is er veel onduidelijkheid over lijn 361. Vind dat hier maar slecht over wordt gecommuniceerd naar de reizigers.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Daniel »

Huh, wat is er dan onduidelijk aan lijn 361??
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door 010jongen »

Voor mij is er niks onduidelijk. Voor een hoop andere reizigers wel. Ik heb al zoveel reizigers gezien die vanaf city weer terug moeten reizen naar het noorden. Als je verschillende buschaffeurs vraagt welke lijn er het snelste in utrecht is, krijg je te horen dat ze totaal geen idee hebben. In de folders staat ook nergens dat 361 onderweg haltes overslaat.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door JWM »

hauptbahnhof schreef:Ze hebben geen tijdhalte meer bij Diemen Zuid he...
Richting Bijlmer/ArenA is Diemen Zuid nog altijd een tijdhalte... Maar afgezien daarvan is het natuurlijk not-done om met -5 te rijden.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door deadlock »

Milco1995 schreef:
TheKnitter schreef:Treinverkeer had er nauwelijks last van.
Wat zullen die Duitsers blij geweest zijn dat zij daar geen NS hebben *O* Hier in Nederland zou gelijk het hele land platliggen... :X
Wat een onzin.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8604
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Milco »

'n Beetje humor kan toch geen kwaad?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door TheKnitter »

Momenteel onderweg in ICE 1130 naar Bremen (ik ga naar Leeuwarden ipv thuis, in Zwijndrecht). ICE 1130 liep vertraging op door een storing in een overweg. De aansluitende ICE te Würzburg Hbf richting Wien Westbf, ICE 91, laten ze netjes wachten, net als een aansluitende Regionale trein.
Gebeurt vaker met Fernverkehr is mijn ervaring. Gister, maar ook eergister, heb ik een paar keer een vertraagde Railjet uit Munchen zien vertrekken (vertraging van 5 tot 35 minuten) omdat een ICE nog aan kwam waar reizigers vanuit moesten overstappen. Dan laten ze de RE, die normaal achter de Railjet richting Rosenheim en Salzburg aan rijdt, gewoon vertraging oplopen. Wel netjes natuurlijk.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Jurre »

Afgelopen week rond Cadzand-Bad vaak lijn 1, 4, 14 en 42 gezien. Lijn 1 reed doorgaans met een Veolia Amba maar zag ik ook eenmalig met een Volvo 8700. Lijn 4 is één van de weinige lijnen in NL die niet langs een treinstation komt: rijdt dan ook met TCR Sprinters. Lijn 14 is een zomerbus van Breskens naar Knokke (B), rijdt met een Veolia Amba en bijna elke keer dat ik 'm zag was 'ie goed vol. Lijn 42 rijdt afwisselend met Veolia en De Lijn bussen, rare actie v.w.b. OV-chipkaart.
Laatst gewijzigd door Jurre op za 28 jul 2012, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Stefan »

Jurre schreef: Lijn 4 is één van de weinige lijnen in NL die niet langs een treinstation komt: rijdt dan ook met TCR Sprinters.
Ik ken anders genoeg lijnen die niet langs een station komen hoor. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Jurre »

Veel zijn het er niet. Voornamelijk in Zeeuws-Vlaanderen en het noorden des lands.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten