OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Een Lion's City zo te zien, die zijn kennelijk tegenwoordig ook al licht ontvlambaar. Hoewel er wel opvallend vaak Connexxion-bussen in brand vliegen de laatste jaren, zeker als je het vergelijkt met andere vervoerders.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Gezien de provincie, was dit er een van de serie 8829-8882. En dan vooral eentje die hooggenummerd zou moeten zijn... (8856<)
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Wat ik mij eigenlijk afvraag: wat gebeurt er als een passagier naar de WC moet, maar zijn goede oude vertrouwde VIRM is vervangen door een SLT'je? Heeft NS daar uberhaupt procedures voor, of is het een kwestie van 'u stapt maar uit bij een station met sanitaire voorzieningen'?Milco1995 schreef:Wat zal de machinist van de 3700 op de stations lang op vertrektijd gewacht hebben, gezien het feit dat een SLT veel sneller optrekt en remt dan een VIRM
Beul van de blindegeleidelijn
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Wat zou er voor procedure moeten zijn dan? "Normaal kunt u in een sprinter niet plassen, maar plas vandaag maar in de prullenbak?"
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Vanochtend reed er op lijn 44 een van de twee VDL Citea's van de RET.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Syntus 1400 (Eerste Volvo 7000) leeft nog en rijdt vandaag op lijn 20 Enschede-Borculo ipv een rode amba :)
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8679
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
- Trein t3924 reed met 2× SLT i.p.v. DDAR;
- Trein t5731 reed met 2× SLT i.p.v. DDAR;
- Trein t1935 reed met ICRm i.p.v. VIRM.
- Trein t5731 reed met 2× SLT i.p.v. DDAR;
- Trein t1935 reed met ICRm i.p.v. VIRM.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Volgens R. den Hartog op de Busfotogroep betreft het de 8867.MdJ schreef:Gezien de provincie, was dit er een van de serie 8829-8882. En dan vooral eentje die hooggenummerd zou moeten zijn... (8856<)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
De hele 'vakantie' rijdt de s4800 kennelijk meestal met losse sprinters, vanochtend maakte men het daarmee wel erg bont. Een losse SGM-II in de t4818. Dat was hutje mutje tot aan Haarlem.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
De t759 werd vanmiddag te Amersfoort gereden door een nogal kort setje ICM. Gezien de leegheid ervan bij binnenkomst van de t1759 en de gigantische hoeveelheid overstappers uit de vertraagde t5859 zal de oorspronkelijke 759 wel ergens gestrand zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Vanochtend is de NS al begonnen met langere treinen inzetten van en naar Rotterdam wegens het zomercarnaval in de binnenstad van de Maasstad.
Verder reed t5114 met 6 bakken SGMm in plaats van het gebruikelijke SLT. In t4020 zitten minimaal 10 bakken SLT.
Verder reed t5114 met 6 bakken SGMm in plaats van het gebruikelijke SLT. In t4020 zitten minimaal 10 bakken SLT.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Dacht dat er wel langere treinen zouden rijden tussen utrecht en rotterdam. Maar nee overvolle treinen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Zag de s2800 inderdaad met, voor de zomer planmatig, viertjes rijden. Had toch een kleine moeite geweest daar op z'n minst zesjes in in te zetten.
NoordOost is wat lastiger i.v.m. de perroncapaciteit in Utrecht. De s20500 rijdt weliswaar al los wegens de werkzaamheden bij Zwolle, maar moet wel het perron delen met de s500 waar max. 10 bakken in zitten i.v.m. de lengte van het noodperron in 't Harde.
NoordOost is wat lastiger i.v.m. de perroncapaciteit in Utrecht. De s20500 rijdt weliswaar al los wegens de werkzaamheden bij Zwolle, maar moet wel het perron delen met de s500 waar max. 10 bakken in zitten i.v.m. de lengte van het noodperron in 't Harde.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
NoordOost naar Den Haag reed regelmatig met 3x iCM. Had die dan op z'n minst vandaag naar rotterdam gestuurd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Dat gaat dus niet vanwege de perroncapaciteit in Utrecht i.c.m. de werkzaamheden bij Zwolle. De IC die doorgaat naar 't Harde kan maximaal 10 bakken lang zijn anders past hij niet langs het noodperron aldaar, wat de aanleiding is voor het nu pendelen tot Utrecht van de s20500 (omdat splitsen van die 10 bakken sowieso ergens een te korte trein op zou leveren).
Echter moeten die twee treinen in Utrecht wel het perron delen omdat er nu eenmaal niet meer plek is, waarbij ze dus strak achter elkaar staan.
Wil je dus met de lange trein door naar Rotterdam dan heb je het probleem dat je de trein naar Den Haag opsluit op de B-fase (eromheen rijden gaat niet omdat je met 10 bakken in de wissels tussen de A en B-fase staat) en met omwisselen van de vertrektijden kom je in de knoop met de s9800 bij Gouda.
De s1700 zou je op zich wel andersom kunnen splitsen, maar die blijkt in het weekend vaak al juist wat korter te rijden waardoor dat nog niet veel capaciteit oplevert.
Echter moeten die twee treinen in Utrecht wel het perron delen omdat er nu eenmaal niet meer plek is, waarbij ze dus strak achter elkaar staan.
Wil je dus met de lange trein door naar Rotterdam dan heb je het probleem dat je de trein naar Den Haag opsluit op de B-fase (eromheen rijden gaat niet omdat je met 10 bakken in de wissels tussen de A en B-fase staat) en met omwisselen van de vertrektijden kom je in de knoop met de s9800 bij Gouda.
De s1700 zou je op zich wel andersom kunnen splitsen, maar die blijkt in het weekend vaak al juist wat korter te rijden waardoor dat nog niet veel capaciteit oplevert.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
t1767 met 7 bakken ICM, waarvan de voorste 2 bakken tussen Amf-Dv gestaan werd. Leek erop dat er geprobeerd werd via Dv naar het noorden probeerde te reizen, vanaf Dv weer genoeg aan 7 bakken.
142 met +60(aangekondigd te Apd), te Dv reed er een (100) t142 met een losse ICM-IV.
142 met +60(aangekondigd te Apd), te Dv reed er een (100) t142 met een losse ICM-IV.
Bij twijfel: gebruik beton.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Langs het perron van Rotterdam Stadion stond rond 17.30 uur een Veolia E-GTW geparkeerd, die was een aardig eindje van huis dus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Hoezo wordt er hierboven gesproken over een noodperron in 't Harde? Perron 2/3 is toch lang genoeg voor misschien zelfs meer dan 10 bakken?
Ik doe ook maar wat
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Er is een noodperron aangelegd naast spoor 4, omdat men dacht dat het eilandperron wellicht niet toereikend zou zijn voor de grote hoeveelheid reizigers. Zie dit bericht.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
En de bussen naar Zwolle/Meppel/Ommen/Kampen/Harlingen Haven staan op het laad/losperron, dus kan er (bijna gelijkvloers) overgestapt worden :D
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Bijzonder afwijkend materieel inzet op de Fyra vandaag...
http://frontpage.fok.nl/nieuws/555059/1 ... ra-in.html
http://frontpage.fok.nl/nieuws/555059/1 ... ra-in.html
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Is niet helemaal waar. Toen ik gisteren met de s20500 van Rotterdam naar Utrecht ging kwamen we in Utrecht binnen op spoor 4 waarna we naar spoor 9 moesten voor de s500 richting 't Harde. Toen ik 's avonds de s20500 van 17.47 terug van Utrecht naar Rotterdam ging kwam het materieel van het opstelterrein aan de zuidkant van Utrecht af om van spoor 5 naar Rtd te vertrekkenDaniel schreef: Echter moeten die twee treinen in Utrecht wel het perron delen omdat er nu eenmaal niet meer plek is, waarbij ze dus strak achter elkaar staan.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Het was oorspronkelijk wel de bedoeling zo en zaterdag ook zo geprobeert. Zondag werden inderdaad andere sporen gebruikt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Vandaag zag ik RET Citea 404 op lijn 77 richting SS Rotterdam rijden, dus toen heb ik snel thuis mijn camera gepakt en kon ik hem op de Randweg op de foto zetten :D :
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Ze hadden dat ding niet lelijker kunnen maken al hadden ze het geprobeerd. Mijn god zeg wat zonde van het design.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten