OVer je reiservaringen in augustus 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Wubbo »

Nieuw topic, nieuwe maand!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Klaasje »

Zeker en vast. *O*
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Milco »

Ik ging vanmiddag vanuit Alm naar Dvd, en later in de middag weer terug. Ik ging met de s3700, maar wat is de rijtijd tussen Alm en Dvd achterlijk ruim zeg :roll:
Rijtijd is 20 minuten, maar onderweg wordt er bijna nergens op volle snelheid gereden, en op Dvd ben je dan alsnog te vroeg. :( 15 minuten rijtijd is meer dan voldoende.
De 3900 tussen Alm en Asd hetzelfde: 23 minuten rijtijd, waar 19 minuten meer dan voldoende is als er bijna overal op volle snelheid gereden zou kunnen worden.

Gaan de rijtijden met de nieuwe dienstregeling nog verkort worden, of worden alle mensen maar weer de auto ingejaagd? -o-
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Klaasje »

De s3700 zou het in 16 minuten kunnen als je doorrijdt. De s3900 in 18 minuten. Dit zijn 19 en 23 minuten door de manier waarop de s4900 is ingelegd. Met de nieuwe dienstregeling gaan er uiteraard wat minuutjes uit.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Daniel »

Vandaag had men weer een nieuwe variant bedacht voor de afhandeling van de t20554 op Utrecht Centraal: hij kwam pas na vertrek van de t554 vanaf OZ naar spoor 8b. Dat leverde toch wel enige verwarring op, vooral doordat in de reisinfo de 554 op 8a stond (in de praktijk past 'ie daar met 10 bakken natuurlijk niet) en de 20554 op heel 8.
De HC van de 554 was de 20554 ook al kwijt en adviseerde vragende reizigers die naar Rotterdam wilden dan maar om in Gouda over te stappen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Suus »

Zojuist een bezoek gebracht aan Leiden Centraal. Ik moet zeggen, ik ben onder de indruk van de aankleding van het station vanwege de Olympische Spelen. Speciale zones met struiken en gras, twee tv's met studio sport, zo'n kartonnen Britse erewacht zoals in Londen waarmee je op de foto kan. In de stationshal veel paraplu's aan het plafond. Vogelgeluiden bij de ingangen en een groot welkomsbord voor London Park rondom het Argosscherm.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door webguy »

Was vandaag even in Almere, toen ik terugreisde rond 16:00 was er een grote controle actie - veel servicemedewerkers en veel bonnen...
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Klaasje »

Treinserie s3900 zeker?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Karl »

Bee schreef:Zojuist een bezoek gebracht aan Leiden Centraal. Ik moet zeggen, ik ben onder de indruk van de aankleding van het station vanwege de Olympische Spelen. Speciale zones met struiken en gras, twee tv's met studio sport, zo'n kartonnen Britse erewacht zoals in Londen waarmee je op de foto kan. In de stationshal veel paraplu's aan het plafond. Vogelgeluiden bij de ingangen en een groot welkomsbord voor London Park rondom het Argosscherm.
Alleen een beetje jammer dat er (althans eerder deze week) van die dozen gaan flyeren voor de trappen, waardoor alles wordt opgehouden. Ondanks dat het vakantie is, zijn er ook nog mensen die a) niets met sport hebben en b) gewoon een overstap willen halen omdat ze ergens heen moeten. Maarja, hoe kom je erbij, op een station...
Het is een spectrum.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door webguy »

Klaasje schreef:Treinserie s3900 zeker?
Heel perron 3/4 was afgezet en treinen werden gecontroleerd. Denk inderdaad dat de t3951 helemaal werd uitgekamd, de t3753 niet. De trap vanaf busstation was ook afgezet, en een of ander idioot probeerde alsnog binnen te komen door z'n tas over het rolluik heen te gooien...
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Karl »

Gaat lekker. Rotterdam - Koln, eerst naar Utrecht. Dramatisch, want er was een defecte trein dus er reden 2 sprinters ipv 4 sprinters en 4 IC's. Daarna gelukkig ICE gehaald en die staat nu tussen Ut en Ah met kapotte stroomafnemers. Schijnt dat er in Ah bussen komen naar Duisburg en dan verder. Ondertussen wordt het warm, benauwd en gaan de toiletten op slot. :(
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door isadora »

Karl schreef:Gaat lekker. Rotterdam - Koln, eerst naar Utrecht. Dramatisch, want er was een defecte trein dus er reden 2 sprinters ipv 4 sprinters en 4 IC's. Daarna gelukkig ICE gehaald en die staat nu tussen Ut en Ah met kapotte stroomafnemers. Schijnt dat er in Ah bussen komen naar Duisburg en dan verder. Ondertussen wordt het warm, benauwd en gaan de toiletten op slot. :(
Volgens de actuele spoorkaart, zou de ICE nu van Arnhem vertrekken met 37 minuten vertraging.
Sterkte in ieder geval. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Klaasje »

webguy schreef:
Klaasje schreef:Treinserie s3900 zeker?
Heel perron 3/4 was afgezet en treinen werden gecontroleerd. Denk inderdaad dat de t3951 helemaal werd uitgekamd, de t3753 niet. De trap vanaf busstation was ook afgezet, en een of ander idioot probeerde alsnog binnen te komen door z'n tas over het rolluik heen te gooien...
Op de een of andere manier is het altijd in de s3900 als ik toevallig mensen tegenkom waarbij ik twijfels heb over het bezit van een kaartje.. :') (Tot en met het openlijk toegeven aan toe)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Suus »

Ik heb dat gevoel altijd met de s4300 rond Duivendrecht :oops:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Klaasje »

In die treinen heb ik dat eigenlijk nooit.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Daniel »

Neem ik vanmiddag in Amersfoort de bus voor één halte (had weinig zin in de klim de A1 over), vergeet de chauffeur er te stoppen :P Ging gelukkig met een gil naar voren nog net goed, met nog 'n halte verder was de loopafstand namelijk langer i.p.v. korter geworden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Suus »

Klaasje schreef:In die treinen heb ik dat eigenlijk nooit.
Het is met SLT wel wat minder geworden, in DD-AR hingen er altijd vage mensen rond op het balkon.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door marvinkok »

Sinds gisteren is de busbaan door Roombeek (Enschede) weer open. Ze zijn 2,5 maand bezig geweest om het kusntgras te vervangen door en coating met daarin groene korrels zodat je nog steeds een "gras"-effect hebt.
En sinds vandaag rijden de lijnen 2-60-61-62 over de nieuwe busbaan in het verlengde van de Lonnekerspoorlaan (busbaan door Roombeek). De verkeerslichten bij het oprijden van de Hengelosestraat werken nog niet helemaal vlekkeloos, maar dat heeft meestal even nodig.
Dit stukje busbaan moet genoeg tijdwinst opleveren om de lijnen 60-61-62 door te trekken naar het Van Heekplein, zodat het centrum weer zonder overstap bereikbaar is... Misschien dat dat per december al gaat gebeuren (dienstregeling 2013) aangezien er dan heel veel gaat veranderen, ook alvast met het oog op de overgang van de concessie naar Syntus eind 2013, maar die info heb ik niet :)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Vinny »

Twee en een halve maand om kunstgras te vervangen? Hebben ze het karwei laten uitvoeren door basisschoolleerlingen in hun naschoolse opvangactiviteiten of zo?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Daniel »

Vanmiddag een ritje gemaakt met de 401 van Utrecht naar Breda, wat wegens werkzaamheden op de A27 via een aardig touristische route ging. Om precies te zijn werd bij knooppunt Everdingen de normale route verlaten om luttele meters voor station Breda pas weer op de normale route te komen.
De Brabantliner leverde in ieder geval een aantal verbaasde blikken van fietsers op een parallel aan de snelweg gelegen fietspad bij 's-Hertogenbosch op :P Naast de A2 en A59 voerde de route nog door Raamsdonksveer heen waar op het busstation aangesloten werd op een pendel naar Sleeuwijk Tol om vervolgens via Terheijden naar Breda te gaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door marvinkok »

Vinny schreef:Twee en een halve maand om kunstgras te vervangen? Hebben ze het karwei laten uitvoeren door basisschoolleerlingen in hun naschoolse opvangactiviteiten of zo?
Het kan ook 2 zijn geweest, maar het schoot niet op... Dan reed je er weer langs en lag het er nog hetzelfde bij. Misschien dat het te maken heeft gehad met het weer ofzo, dat de coating onder bepaalde omstandigheden niet hecht..
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Jurre »

Door een lokale moesson hier in Hilversum was de Beatrixtunnel weer volgelopen met water. Hierdoor zag ik o.a. lijn 109 via het Schapenkamp richting Hilversum Sportpark rijden. Ik gok dat er vanaf daar via het ziekenhuis naar de Minckelerstraat is gereden (1e halte van de lijn). Enorme omweg, maargoed, je komt er op die manier wél.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Daniel »

@marvinkok: Met wat Googlen gevonden wat er nu in ligt: epoxycement met groene korrels erin. En dan zal het inderdaad met het weer te maken gehad hebben. Je hebt wel epoxysystemen die ook op vochtig beton hechten, maar de boel moet ook weer niet te nat worden tijdens het uitharden. Dan loop je het risico dat de hele boel wit uitslaat en reageert je verharder met het water i.p.v. de epoxy wat de sterkte niet ten goede komt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door MdJ »

marvinkok schreef:
Vinny schreef:Twee en een halve maand om kunstgras te vervangen? Hebben ze het karwei laten uitvoeren door basisschoolleerlingen in hun naschoolse opvangactiviteiten of zo?
Het kan ook 2 zijn geweest, maar het schoot niet op... Dan reed je er weer langs en lag het er nog hetzelfde bij. Misschien dat het te maken heeft gehad met het weer ofzo, dat de coating onder bepaalde omstandigheden niet hecht..
Ze hebben in een week tijd het groen eruit gekregen door het weg te freesen.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door marvinkok »

Dat klopt, dat heb ik ook nog gezien. Dat was zo gebeurd. Ben blij dat het allemaal weer gewoon voor elkaar is, scheelt een hoop omleidingen en vertragingen. Met lijn 2 was het soms wel 20 minuten op de plek waar je weer op de route was. Vind dit epoxy eigenlijk ook nog mooier dan dat gras dat er eerst in lag. Nou hopen dat de sneeuwschuivers dit niet stuk maken :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten