Mag ik even kwijt #114

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door webguy »

Maar ik neem aan dat dat bedrijf in Rotterdam niet voor niks is gesloten...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Suus »

De berichten over Odfjell waren al maanden niet echt positief :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door webguy »

Nee, en meestal waar er een is zijn er vaak helaas meer...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Vinny »

Ik snap dat zelf nooit zo goed: bedrijven met een ISO-keurmerk moeten geauditeerd worden, ernstige tekortkomingen zouden toch gewoon opgelost moeten kunnen worden....
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Suus »

Het bedrijf schijnt al 20-30 jaar geen inspecties ontvangen te hebben. Toestanden die je niet direct in Nederland zou verwachten maar in een of ander corrupt Afrikaans land :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Geert »

Vinny schreef:Ik snap dat zelf nooit zo goed: bedrijven met een ISO-keurmerk moeten geauditeerd worden, ernstige tekortkomingen zouden toch gewoon opgelost moeten kunnen worden....
Blijkbaar heeft de auditor dan ook aardig verzaakt...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Daniel »

webguy schreef:Maar ik neem aan dat dat bedrijf in Rotterdam niet voor niks is gesloten...
Die niet nee, maar dat is ook een negatieve uitzondering.
Als een bedrijf wel gewoon z'n regelmatige inspecties krijgt lijkt men echter jaarlijks weer wat nieuws te verzinnen om maar een tekortkoming op te kunnen schrijven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Stefan »

Inderdaad.. Laatst zijn ze bij ons in de loods weer langs geweest en heel wat wijzigingen die na 'kritiek' van de inspectie in voorgaande jaren zijn doorgevoerd moeten nu weer teruggedraaid worden... :N
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Daniel »

Zo extreem heb ik ze nog niet meegemaakt, maar wel ´n andere mooie: wij moesten ooit alles in de chemicaliënopslag voorzien van een sticker met het UN-nummer (en dat zijn heel wat potjes :P ), terwijl er ook al een kast vol mappen is met de veiligheidsinformatiebladen van alles wat we in huis hebben waar die nummers ook in staan.
Mocht er brand uitbreken, dan zal de brandweer toch echt in die mappen gaan kijken (hele berg, want alles tweetalig i.v.m. Engels als voertaal binnen het bedrijf terwijl het voor de hulpdiensten in het Nederlands moet) of op de deur van de opslag waar staat welke klasse stof waar staat en niet op het potje dat in brand staat, maargoed...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door webguy »

"ISO" zegt overigens niks - het zijn een hele hoop verschillende standaarden. Vaak hebben bedrijven ISO 9001, wat alleen betekent dat er een proces is voor kwaliteit en dat dat proces is gecontroleerd en geaudit. Dan kan je sowieso nog fouten maken en kunnen structurele dingen daar alsnog doorheen vallen...
Auditors zijn ook afschuwelijke lui overigens - weten vaak niet genoeg van de inhoud af om zinnig te kunnen controleren.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Daniel »

Dat laatste is ontzettend waar inderdaad. En hoe kun je nu gevaren beoordelen als je niet weet wat de gevaren zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Vinny »

Dat zijn vaak ook procedurele inspecties: heeft een bedrijf een veiligheidsplan en verzekert zich dat dit plan nageleefd wordt...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Geert »

webguy schreef:"ISO" zegt overigens niks - het zijn een hele hoop verschillende standaarden. Vaak hebben bedrijven ISO 9001, wat alleen betekent dat er een proces is voor kwaliteit en dat dat proces is gecontroleerd en geaudit. Dan kan je sowieso nog fouten maken en kunnen structurele dingen daar alsnog doorheen vallen...
Nu.nl had het vanmorgen ook mis: ISO keurde functioneren Odfjell goed - nee, dat was niet ISO, dat was Lloyd's Register in Rotterdam...
Auditors zijn ook afschuwelijke lui overigens - weten vaak niet genoeg van de inhoud af om zinnig te kunnen controleren.
Inderdaad, dat is ook mijn ervaring. Dat ging specifiek over auditors voor informatiebeveiliging, maar een erg hoge indruk had ik er niet van. Zolang de papieren maar op orde zijn...
Vinny schreef:Dat zijn vaak ook procedurele inspecties: heeft een bedrijf een veiligheidsplan en verzekert zich dat dit plan nageleefd wordt...
Het gebeurt vaak zat dat een bedrijf op papier een keurig beveiligingsplan heeft en een goed werkend managementsysteem, maar dat er in de praktijk maar wat aangerommeld wordt. Genoeg auditors die daar niet doorheen prikken :?
Overigens - in het algemeen - zou de overheid een stuk strenger mogen inspecteren. Er wordt nu heel veel vertrouwd op de resultaten van een audit die semi-onafhankelijk is en de inspectie van de overheid zelf treedt maar zelden op. Is het dan heel gek dat er excessen kunnen ontstaan?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Suus »

Na de brand bij Moerdijk (falend brandplan) en nu de situatie bij Odfjell kan ik mij voorstellen dat de sector wat extra onder het vergrootglas ligt eerlijk gezegd...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Michael »

Vanavond na lange tijd weer eens een keer gezellig naar de bioscoop met 2 collega's en een oud collega
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door waldo79 »

Geert schreef: Overigens - in het algemeen - zou de overheid een stuk strenger mogen inspecteren. Er wordt nu heel veel vertrouwd op de resultaten van een audit die semi-onafhankelijk is en de inspectie van de overheid zelf treedt maar zelden op. Is het dan heel gek dat er excessen kunnen ontstaan?
De Milieudienst Rijnmond heeft vorig jaar een reprimande gekregen van het Gerechtshof in Den Haag omdat ze wel had gecontroleerd, maar nooit sancties heeft uitgedeeld aan een bedrijf die veel regels aan zijn laars lapte. Tot daar in 1996 zich een ongeluk voltrok 8-)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Vinny »

Het gebeurt vaak zat dat een bedrijf op papier een keurig beveiligingsplan heeft en een goed werkend managementsysteem, maar dat er in de praktijk maar wat aangerommeld wordt
Ach ja, in de spoorwereld is het meestal andersom zo. :mrgreen:

Veiligheid is prioriteit nummer 1, ook al staat dit het functioneren van het systeem in de weg...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door deadlock »

Stefan schreef:Inderdaad.. Laatst zijn ze bij ons in de loods weer langs geweest en heel wat wijzigingen die na 'kritiek' van de inspectie in voorgaande jaren zijn doorgevoerd moeten nu weer teruggedraaid worden... :N
Yeah de nVWA heeft daar ook een handje van. Het gebeurt in kroegen regelmatig dat de eerste zes inspecties iets goed is en bij de zevende (andere controleur) is er dan opeens van alles aan de hand. Dingen die bij de vorige inspecties ook al zo waren (geen gietvloertje onder de tap, was altijd goed, er is geen nieuwe regelgeving over maar nu mag het opeens niet meer). Dat gaat zelfs zo ver dat het gebeurt dat vorige inspecteurs diep onder de indruk waren en dat ook kenbaar maakten.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door STF »

Wel gelachen vandaag zeg; de doos met netwerkapparatuur en onderdelen (ter vervanging van de niet juist werkende netwerkapparatuur op het achterste kampeerveld) was afgeleverd. Ik zat aan een tafeltje in het cafe de onderdelen aan elkaar te monteren e.d.
Kwamen er telkens kampeerders vragen wat ik in mijn handen had voor ding?
NOU DIT IS MIJN NIEUWE MOBIELE TELEFOON, antwoorde ik.
Jeetje wat groot!
JA IN LUXEMBURG ZIJN ZE ALTIJD WAT GROTER DAN IN NEDERLAND.

:mrgreen:

Afbeelding
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Justin »

Oke wtf is dat? Haha.

Nog 5 dagen voordat ik naar Londen ga en 36 dagen voor ik naar Indonesië ga. Woehoe...
Mn zus en ik zijn benaderd door de Volkskrant voor achtergrondinfo geven over ritmische gymnastiek, aangezien we daar veel kennis/ervaring mee hebben. M'n zus heeft alleen zo'n beetje alle info gegeven, waardoor een interview met mij niet meer nodig was =P. Zelf komt ze vanavond nog langs bij EditieNL en volgende week bij RTV Rijnmond... Het Olympische vuur in ons is nu helemaal aangewakkerd daardoor :D.

Van de week alvast wat Britse Ponden gehaald, zelf heb ik op mn verjaardag bij elkaar 1 miljoen roepia gekregen, dus ik ben er nu helemaal klaar voor!

En ohja, klussen en fulltime werken en reizen breekt me op. Voor de 10e achtereenvolgende dag verslapen voor werk -_-. Het is dat ik flexibele uren heb, want anders...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door webguy »

Dat klinkt bekend ja... Gelukkig ben ik bijna klaar, nu nog verhuizen -o- Gisteren half uurtje eerder op omdat ik nog andere afspraak had, maar ben vrij gesloopt na deze week. Morgen maar lekker proberen beetje uit te slapen (en in te pakken...)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Fles »

Ik heb mijn leven weer terug *O*

Niet meer naar Hwd :N :pos:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Wubbo »

Wat wordt de volgende klus? Terneuzen? :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Fles »

Nee, Deventer. Stoep warm houden :P
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door ODRAIL »

Was het reizen toch niet haalbaar?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten