DLR voor zover ik weet niet. Daar keek ik destijds wel van op.Geert schreef:Dat is in Londen ook al bij een aantal stations gerealiseerd.
Londense metro test treinen zonder chauffeurs
Re: Londense metro test treinen zonder chauffeurs
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Londense metro test treinen zonder chauffeurs
De Londense metro heeft heel veel "kromme" perrons, is het daar sowieso wel mogelijk om perrondeuren te installeren?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Londense metro test treinen zonder chauffeurs
En hoe wou jij hieromheen:Vinny schreef:Het is maar net hoe je dat definieert: bij pogingen tot zelfmoord zal een machinist eerder ingrijpen dan de computer...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Londense metro test treinen zonder chauffeurs
Metrolijn D in Lyon heeft ook geen perrondeuren maar toch functioneert het allemaal prima.
Re: Londense metro test treinen zonder chauffeurs
Beide lijnen in Kopenhagen hebben het kleine stukje bovengronds ook geen perrondeuren, alleen ondergronds.Klaasje schreef:Metrolijn D in Lyon heeft ook geen perrondeuren maar toch functioneert het allemaal prima.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Londense metro test treinen zonder chauffeurs
Trouwens, ze kunnen tegenwoordig op 400 meter 9999/10.000 kentekenplaten geautomatiseerd uitlezen dus iemand die op het spoor staat moet ook niet zo moeilijk zijn, helemaal niet in combinatie met een dopplerradar.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Londense metro test treinen zonder chauffeurs
Alleen als je twee seconden voor de trein komt op het spoor valt, zou je toch willen dat er perrondeuren waren geweest..
Re: Londense metro test treinen zonder chauffeurs
Als je 2 seconden voor er een trein komt met een bestuurder op het spoor valt zou je ook willen dat er perrondeuren waren geweest. Sterker: een geautomatiseerd systeem moet zelfs vaker kunnen controleren of er iets ligt dan een mens.
Re: Londense metro test treinen zonder chauffeurs
Inderdaad zeg dat kan met een machinist achter het stuur echt niet gebeuren :D Een radarsysteem kan een continue check doen, zelfs als het obstakel al onzichtbaar is voor een machinist.Z2N schreef:Alleen als je twee seconden voor de trein komt op het spoor valt, zou je toch willen dat er perrondeuren waren geweest..
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Londense metro test treinen zonder chauffeurs
Als een obstakel voor de trein wordt gegooid of gesprongen dan doet een radarsysteem net zo veel als een machinist: een noodstop maken die te laat komt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Londense metro test treinen zonder chauffeurs
Dat is maar net hoe je de computer programmeert hè...Vinny schreef:Het is maar net hoe je dat definieert: bij pogingen tot zelfmoord zal een machinist eerder ingrijpen dan de computer...
Re: Londense metro test treinen zonder chauffeurs
Inderdaad. Dit illustreert het wel:R-Flow schreef:Dat is maar net hoe je de computer programmeert hè...Vinny schreef:Het is maar net hoe je dat definieert: bij pogingen tot zelfmoord zal een machinist eerder ingrijpen dan de computer...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Londense metro test treinen zonder chauffeurs
Euh jah, maar dat is dus irrelevant voor de discussie.Vinny schreef:Als een obstakel voor de trein wordt gegooid of gesprongen dan doet een radarsysteem net zo veel als een machinist: een noodstop maken die te laat komt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Londense metro test treinen zonder chauffeurs
Ik denk dat je dan nog vrij weinig tijd hebt om iets in te willen.Z2N schreef:Alleen als je twee seconden voor de trein komt op het spoor valt, zou je toch willen dat er perrondeuren waren geweest..
Re: Londense metro test treinen zonder chauffeurs
Misschien is het irrationeel, maar ik vind het prettiger wanneer een goed opgeleide metromachinist de metro bestuurd in plaats van dat je zelf direct door de voorruit een krappe metrotunnel in kijkt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Londense metro test treinen zonder chauffeurs
In dit gevalkan zelfs dat niet eens...
Re: Londense metro test treinen zonder chauffeurs
Waarom begin je dan überhaupt over het feit dat bij zelfmoord een machinist eerder zou ingrijpen dan de computer? Iets dat overigens onzin is.Vinny schreef:Als een obstakel voor de trein wordt gegooid of gesprongen dan doet een radarsysteem net zo veel als een machinist: een noodstop maken die te laat komt.
Je hoopt maar dat dat geval is natuurlijk en dat meneer/mevrouw niet kacheltje lam in de cabine zit. ;)Bee schreef:Misschien is het irrationeel, maar ik vind het prettiger wanneer een goed opgeleide metromachinist de metro bestuurd in plaats van dat je zelf direct door de voorruit een krappe metrotunnel in kijkt.
Re: Londense metro test treinen zonder chauffeurs
Niet zo cynisch.. ja, het zou kunnen gebeuren, maar als het goed is heeft de bestuurder wel een verantwoordelijkheidsgevoel, en bovendien vinden er steekproefsgewijs alcoholcontroles plaats.R-Flow schreef:Je hoopt maar dat dat geval is natuurlijk en dat meneer/mevrouw niet kacheltje lam in de cabine zit. ;)
Ik doe ook maar wat
Re: Londense metro test treinen zonder chauffeurs
Probeer gewoon voor de grap dingen eens wat minder serieus te nemen, zal je goed doen. Er stond duidelijk een knipoog achter m'n reactie.Ardan schreef:Niet zo cynisch.. ja, het zou kunnen gebeuren, maar als het goed is heeft de bestuurder wel een verantwoordelijkheidsgevoel, en bovendien vinden er steekproefsgewijs alcoholcontroles plaats.
Re: Londense metro test treinen zonder chauffeurs
@R-flow: een machinist kan een verdacht persoon waarnemen en onderscheid maken in onschuldige bramenplukkers, treinspotters en zelfmoordenaars. Een computer ziet alleen een obstakel ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Londense metro test treinen zonder chauffeurs
Kun je dat zien op remwegafstand ja? Daar geloof ik niks van.
Re: Londense metro test treinen zonder chauffeurs
Boven de 80 km/h zie je sowieso niets en intenties zie alleen van erg korte afstand volgens mij..
Re: Londense metro test treinen zonder chauffeurs
Vandaar dat als je op deze zandweg (die niet van ProRail is) staat er politie komt om te vragen waarom je op het spoor loopt :')Vinny schreef:@R-flow: een machinist kan een verdacht persoon waarnemen en onderscheid maken in onschuldige bramenplukkers, treinspotters en zelfmoordenaars. Een computer ziet alleen een obstakel ;)
http://goo.gl/maps/T6UPi
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Londense metro test treinen zonder chauffeurs
Wat is je punt precies? Daarnaast, tegen de tijd dat een machinist iets waarneemt en actie onderneemt is het waarschijnlijk al te laat.Vinny schreef:@R-flow: een machinist kan een verdacht persoon waarnemen en onderscheid maken in onschuldige bramenplukkers, treinspotters en zelfmoordenaars. Een computer ziet alleen een obstakel ;)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten