Nieuwe website Arriva

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Nieuwe website Arriva

Bericht door BR628 »

Jippie, ons aller Aldivervoerder Arriva heeft een nieuwe website. Lijnennetkaarten zijn verdwenen, althans van ZO-Friesland en GGD. Het opzoeken van reisinformatie werkt niet met Firefox. Gelukkig staat er nog ergens IE op deze pc hier. Heeft iemand hier toevallig nog de lijnennetkaart van ZO-Friesland en GGD (voorheen op de oude site ook wel bekend als lijnennetkaart Noord-Nederland) op haar/zijn computer opgeslagen en wil die delen met mij?
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door Cookie »

Volgens mij zijn de papieren lijnennetkaarten voor de bus verkrijgbaar bij de Arriva Stores. Je zou het daar even kunnen proberen :) .

Aan een digitale versie kan ik je helaas niet helpen.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door Daan »

BR628 schreef:Het opzoeken van reisinformatie werkt niet met Firefox.
Ik krijg de bustijden enzo er wel gewoon uit met Firefox 3.0.1
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door mb90 »

Weer een niet al te slimme actie van Arriva. Ik sla daarom altijd de lijnnetkaarten op, zodat ik ze ook zonder internet kan bekijken.

Dus voor BR628 een kaart van Noord-Nederland. Ik heb geen kaart die alleen voor ZO-Friesland of GGD is, maar alleen deze:
http://www.freewebs.com/ovopzuid/Noord%20Nederland.pdf

Mocht hij het niet doen, kan ik hem ook mailen. :wink:
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door BR628 »

Nadat je me al eens geholpen hebt met de lijnennetkaart van Rotterdam Zuid, wederom bedankt!
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door IC3 »

Hmm, er heeft iemand zitten slapen bij Arriva:
Arriva:
Enkele reis Leer
U kunt ook een enkele reis naar Leer kopen. Deze kaart kost € 8,20. U koopt de kaart bij de Arriva Stores in Leeuwarden en Groningen of op het Duitse treinstation. Dit begrijp ik niet: waarom op het Duitse treinstation. De kop van deze alinea geeft aan dat de tekst over de enkele reis naar Leer gaat vanuit Nederland. Dan is het niet handig dat je die koopt in Duitsland. Of gaat dit om de terugreis? Zo ja, dan heb ik nog een vraag: ‘Is de enkele reis terug ook te koop bij de VVV’s in Leer en Weener?
:roll:

Verder vind ik de opmerking van BR628 dat Arriva de discountvervoerder is niet helemaal terecht. De website van Arriva werkt altijd nog beter dan die van Veolia. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door Cookie »

Deze is ook mooi :P :
Belbus
Bij de kaartsoorten werd regelmatig verwezen naar de Belbus. Kun jij mij meer informatie geven over deze bus?
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door mb90 »

Ook bij het bestellen van een busboekje gaat het fout:
Een busboekje voor Brabant en/of Den Bosch is namelijk Bratis. :P Een combinatie van Brabant en gratis?

Welke pagina klopt eigenlijk wel op de nieuwe website van Arriva? Dat is denk ik unieker dan alle fouten als ik het zo bekijk...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door Meltrain »

En bij het bestellen van het busboekje van DAV, kun je niet eens zien hoe duur dat is, omdat het niet op de regel past. :P
(Ja, logisch is dat als je 'Drechtsteden, Alblasserwaar en Vijfheerenlanden' wilt opschrijven, in plats van gewoon 'DAV'. :wink: )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door Daniel »

De lijnennetkaarten zijn nu wel weer terug.

Van DAV kan je een lijnennetkaart downloaden, da's de voorkant waar de Drechtsteden en alles ri. Rotterdam op staat. Daarnaast is er een detailkaart... die toont het complete gebied van H.I. Ambacht tot Utrecht :lol: (En ja, de detailkaartjes staan daar inderdaad boven, maar desondanks 'n erg aparte omschrijving)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door Meltrain »

Ehm, waar kan ik die lijnennetkaarten vinden? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door mb90 »

Onder het kopje Reisadvies. Per regio zie je dan als het goed is de lijnennetkaarten. Als het goed is, want bij HW/GO zie ik nog niks.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door Meltrain »

Dat verklaart een hoop.
Ik zocht ook al bij HWGO en daar kon ik dus niks vinden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door Cookie »

Arriva schreef:Reist u vaak over hetzelfde traject? Met de 5-Retourkaart koopt u voordelig 5 retourtjes op hetzelfde traject in één keer.
Was het voordeel bij de 5-retourkaart niet afgeschaft? :P

Ook de lijnennetkaart van het GGD-gebied staat erop trouwens: http://www.arriva.nl/fileadmin/user_upl ... streek.pdf .
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6459
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door Daantje »

Bij NS iig wel maar bij Arriva wellicht niet?
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door Cookie »

Voor zover ik weet is er een landelijk systeem en wijkt Arriva daarvan niet af. Als ik de prijs voor bijv. Zb-Ws bereken op NS.nl, krijg ik bij de 5-retourkaart een prijs die gelijk is aan 5x retour.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door Daniel »

Nog een mooie... als je in Firefox een reactieformulier invult zie je alleen de bovenste helft van de tekst die je intypt in de formuliervelden :roll: Toch knap, kan me niet herinneren ooit eerder een site gezien te hebben waarbij zelfs iets eenvoudigs als een formulier niet goed werkt in een andere browser.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6459
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door Daantje »

Bij het blackboard van mijn school zag je in Firefox de hele bovenste menubalk niet. Je kon er wel klikken maar je zag dan niet waarop :p
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:Nog een mooie... als je in Firefox een reactieformulier invult zie je alleen de bovenste helft van de tekst die je intypt in de formuliervelden :roll: Toch knap, kan me niet herinneren ooit eerder een site gezien te hebben waarbij zelfs iets eenvoudigs als een formulier niet goed werkt in een andere browser.
Ik heb het wel vaker gezien, maar zoiets is erg snel gevonden door de site in beide browsers te testen. Dat is waarschijnlijk niet gebeurd :roll:
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door Daan »

En het sneue is dan ook nog dat het in een browser die zich niet aan de standaarden houdt wél werkt... :cry:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door Daniel »

Tja, en soms heb je van die ergerniswekkende puntjes op een site waar je pas na een paar maanden achter komt... zojuist wilde ik een nieuwe vertrekstaat printen, komt dat kreng er verspreid over twee pagina's uit.
Heb notabene in april 2008, toen ik hetzelfde probleem ondervond na de vorige dienstregelingswijziging, al met Arriva over dit probleem gemaild. Toen gingen ze het aanpassen, maar da's kennelijk niet met de nieuwe site meegenomen :roll:

Voor de liefhebbers een voorbeeldje (toch handig, dat printen naar PDF...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door Stefan »

Tsja, aan de ene kant wel logisch, bij jullie in Dordrecht hebben ze natuurlijk 30 000 kolommen. ;) Als je een lijn hebt met 3 kolommen, dan is er niets aan de hand. Afgezien van het feit dat de haltestrip ontbreekt.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door Daniel »

Ehm, het aantal kolommen zou hooguit in de breedte moeten uitmaken :wink: Alle tijden staan namelijk wel keurig naast elkaar, dus meer regels heeft de vertrekstaat niet en daarnaast hoef ik alleen de standaardmarge boven of onder aan te passen om 'm op één vel te krijgen.
Ow trouwens: drie kolommen geeft geen problemen? Ik krijg een vertrekstaat van lijn 1 (die geen vakantiedienst kent en dus drie kolommen heeft) ook over twee pagina's verspreid.

Nee, doe mij dan maar de situatie van voor het huidige vertrekstaten-gebeuren: toen kon je naar keuze een PDF in kleur of zwartwit als printversie openen en die worden tenminste probleemloos vanuit elke browser en op elke printer, wat de standaardmarges ook zijn, op één A4'tje afgedrukt. En dan ook nog eens inclusief haltelijst!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door bassie92 »

Ach of we nu 5 kolommen hebben of 3, het blijft onoverzichtelijk want nu krijg je een rij met tijden voor je neus waar je gek van wordt. Je denkt 'wow! Mijn bus rijdt vaak!' maar dan krijg je voetnoot a tot en met z wanneer ze wel/niet rijden :mrgreen: vínd ik een beetje apart van Arriva dat ze het zo doen, aparte zomer en winterdienstregeling is veel beter.
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door Daniel »

Je wilt niet weten hoeveel mensen in de zomer in het kolommetje met de tijden buiten de zomer staan te kijken :wink: Goed, of de voetnoten dan wel gaan werken is ook weer de vraag. In ieder geval vallen die wel wat meer op.

Probleem is gewoon de enorme omvang van het vervoersgebied, waardoor het nogal een klus is alle vertrekstaten in de zomer te vervangen. Met name voor de streek, waarop dan eigenlijk vrijwel niks veranderd (er rijdt alleen 'n taxibusje i.p.v. grote bus bijvoorbeeld, die ritten zijn immers ook met voetnoot aangeduid) is dat gewoon de moeite niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten