Verchipte OV-begeleiderskaart... Wanneer?

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Verchipte OV-begeleiderskaart... Wanneer?

Bericht door VIRM »

Ik heb zelf diverse vrienden en kennissen die een beperking en OV-begeleiderskaart hebben, dus ik ben wel even nieuwsgierig.

Ik weet dat de NS in ieder geval tot en met deze zomer nog steeds niet-verchipte OV-begeleiderskaarten uitgeeft. Voor de GVB en RET metro's hebben OV-begeleiderskaarthouders in die respectievelijke regio's een toegangspasje gekregen waarmee ze die poortjes kunnen openen. Kom je van buiten die regio's, dan mag je het dus lekker zelf uitzoeken. :)

Wat is nu precies het plan met het verchippen van de OV-begeleiderskaart? Aangezien die dingen enkele jaren geldig zijn, worden er nu dus exemplaren uitgegeven die dus over een jaar (als de poortjes bij NS dichtgaan) totaal waardeloos zijn, waardoor er nieuwe moeten worden gemaakt (wat vermijdbare extra kosten met zich meebrengt).
Beul van de blindegeleidelijn
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Verchipte OV-begeleiderskaart... Wanneer?

Bericht door midnet »

op het moment is de termijn waarop NS de poortjes sluit tenminste tot eind 2013 uitgesteld. Er worden bvb ook nog steeds papieren 60+ keuzedagen uitgegeven-die zijn dus ook voor een heel jaar.
En mijn donkerbruin vermoeden blijft, dat ze tot heden gewoon niet weten (jouw voorbeeld is er maar 1 van) hoe ze het uiteindelijk vor elkaar kunnen krijgen.
_Ari
Berichten: 6
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 14:13

Re: Verchipte OV-begeleiderskaart... Wanneer?

Bericht door _Ari »

Door de kaart gewoon uit te voeren als sleutelkaart? Of als OV-chipkaart met 100% reductie? Uiteraard alleen geldig als samen gereisd wordt met iemand anders, maar die samenreiskorting kan nu ook al via de kaartautomaat op de OV-chipkaart gezet worden.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Verchipte OV-begeleiderskaart... Wanneer?

Bericht door VIRM »

midnet schreef:op het moment is de termijn waarop NS de poortjes sluit tenminste tot eind 2013 uitgesteld. Er worden bvb ook nog steeds papieren 60+ keuzedagen uitgegeven-die zijn dus ook voor een heel jaar.
En mijn donkerbruin vermoeden blijft, dat ze tot heden gewoon niet weten (jouw voorbeeld is er maar 1 van) hoe ze het uiteindelijk vor elkaar kunnen krijgen.
Punt is ook dat de NS nu vervoersbewijzen zoals OV-Begeleiderskaarten verstrekt die langer geldig zijn dan eind 2013. Als je de poortjes sluit, zijn er dan nog dit soort vervoersbewijzen in omloop. Dan lijkt het mij handiger als je het ver van tevoren verchipt, en niet pas in 2013 denkt 'oh snips, we moeten die dingen nog vervangen of zorgen dat ze in kunnen worden geruild!'; brengt alleen maar extra kosten met zich mee. :)
Beul van de blindegeleidelijn
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Verchipte OV-begeleiderskaart... Wanneer?

Bericht door webguy »

Overigens krijgt m'n oma gewoon verchipte keuzedagen - wordt ze niet blij van maar alle nieuwe 65+ abbonementen zijn wel zo...
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Verchipte OV-begeleiderskaart... Wanneer?

Bericht door TheKnitter »

Volgens een bron intern NSR word de OV-Begeleiderskaart verchipt wanneer dat nodig is :lol:
Die kaart heeft geen prioriteit, en laat dus nog even op zich wachten, zolang het kan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten