Kamerfractie GL: Schultz chanteert met tramlijn Utrecht
Re: Kamerfractie GL: Schultz chanteert met tramlijn Utrecht
Voor de reiziger is reizen met de Zuidtangent niet leuk, er zijn regelmatig berichten dat de bussen nokkiewokkie zitten, op een gegeven moment stoot dat reizigers af.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kamerfractie GL: Schultz chanteert met tramlijn Utrecht
70, maar de bussen naar De Uithof komen daar nietVinny schreef:Hoe hard mogen bussen hier?
https://maps.google.nl/?ll=52.096541,5. ... 4,,0,-2.38
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Kamerfractie GL: Schultz chanteert met tramlijn Utrecht
Op de HOV-baan tussen de Berekuil en de Uithof (route lijn 11, aan de andere kant van de rotonde van Vinny's link) mogen de bussen ook 70 rijden. Maar zo'n snelheid in die rammelende dubbelgeledes is niet heel comfortabel ;)
Re: Kamerfractie GL: Schultz chanteert met tramlijn Utrecht
@klaasje de trams gaan gekoppeld rijden naar mijn weten. dus dan kunnen er telkens ongeveer 400 mensen mee. met een geplande frequentie van 16x per uur zou de capaciteit geen probleem moeten zijn.
Re: Kamerfractie GL: Schultz chanteert met tramlijn Utrecht
De Zuidtangent bussen zitten veelal overvol in de spits. Weet ook totaal niet wat het voordeel is van vast staan/langzaam rijden in de file.Vinny schreef:De Zuid-tangent vervoert ook zoveel reizigers per dag, en functioneert een stuk beter zonder tramrails. Bussen zijn namelijk flexibeler, die kunnen ook over de snelweg rijden bijvoorbeeld.
Re: Kamerfractie GL: Schultz chanteert met tramlijn Utrecht
Schultz chanteert met tramlijn Utrecht .... jaja .... maar was het niet de gemeente Utrecht die de plannen jaaaaren tegen heeft gehouden. Boontje komt om zijn ....
Re: Kamerfractie GL: Schultz chanteert met tramlijn Utrecht
Utecht moet gewoon de uitbreiding van De Uithof torpederen. Dat is de oorzaak van het vervoersprobleem
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Kamerfractie GL: Schultz chanteert met tramlijn Utrecht
wordt gewoon eens tijd voor een vokwaardig tramnet in utrecht
Re: Kamerfractie GL: Schultz chanteert met tramlijn Utrecht
Ooit van "Lijnbus op Vluchtstrook" gehoord? Fantastisch concept. Afgelopen week stond er 10 kilometer file op de A6 en A1. Vertraging: -1 minuut. (t.o.v. -2 normaliter) Verder gaat het hier natuurlijk niet over de Zuidtangent maar over de tram in Utrecht.R-Flow schreef:De Zuidtangent bussen zitten veelal overvol in de spits. Weet ook totaal niet wat het voordeel is van vast staan/langzaam rijden in de file.Vinny schreef:De Zuid-tangent vervoert ook zoveel reizigers per dag, en functioneert een stuk beter zonder tramrails. Bussen zijn namelijk flexibeler, die kunnen ook over de snelweg rijden bijvoorbeeld.
Re: Kamerfractie GL: Schultz chanteert met tramlijn Utrecht
De Zuidtangent vervoert die reizigers natuurlijk verdeeld over de lengte van het traject. De Bussen in Utrecht hebben relatief veel reizigers die de hele rit maken. Anders kan je het ook wel vergelijken met lijn 1 in Almere die ook slechts 8x per uur rijdt maar wel meer reizigers vervoert.Vinny schreef:Hoe hard mogen bussen hier?
https://maps.google.nl/?ll=52.096541,5. ... 4,,0,-2.38
De Zuid-tangent vervoert ook zoveel reizigers per dag, en functioneert een stuk beter zonder tramrails. Bussen zijn namelijk flexibeler, die kunnen ook over de snelweg rijden bijvoorbeeld.25.000 reizigers per dag is voor een busverbinding erg veel, internationaal gezien wordt dat gezien als het moment waarop tramvervoer efficienter wordt door de grotere capaciteit van de voertuigen. Het verschil is dat in Nederland allerlei grommende mensen proberen deze efficiencyslag tegen te houden terwijl in het buitenland (Duitsland, Frankrijk, Zwitserland) de overheid mooie toekomstvisies voorleggen en in recordtijd nieuwe trambanen openen.
Re: Kamerfractie GL: Schultz chanteert met tramlijn Utrecht
Ooit wel eens gehoord dat de 310 gewoon dagelijks vast staat in de file?Klaasje schreef:Ooit van "Lijnbus op Vluchtstrook" gehoord? Fantastisch concept. Afgelopen week stond er 10 kilometer file op de A6 en A1. Vertraging: -1 minuut. (t.o.v. -2 normaliter) Verder gaat het hier natuurlijk niet over de Zuidtangent maar over de tram in Utrecht.
Re: Kamerfractie GL: Schultz chanteert met tramlijn Utrecht
Op de A10 zeker.. Maar dat geldt dus niet voor de 300 en voor de 310 wordt binnenkort een busbaan aangelegd.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Kamerfractie GL: Schultz chanteert met tramlijn Utrecht
Terug naar de tram in Utrecht, jongens :)
Re: Kamerfractie GL: Schultz chanteert met tramlijn Utrecht
Dus, de tram naar de Uithof komt ergens in 2084 ofzo? :X
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Kamerfractie GL: Schultz chanteert met tramlijn Utrecht
Interessant idee wat onlangs bij het BRU langskwam: ter ontlasting van lijn 12 totdat de tram komt een tijdelijk station Utrecht Biltstraat...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kamerfractie GL: Schultz chanteert met tramlijn Utrecht
Was die vergadering op 1 april ofzo? De enige spoorlijn die de Biltstraat kruist is immers de Maliebaanspoorlijn, willen ze dan de reizigers naar De Uithof met de museumpendel gaan vervoeren? Zoveel ruimte is er immers nu ook weer niet tussen Utrecht en Blauwkapel, ookal omdat je de sprinters naar Bilthoven moet kruisen en voor beide richtingen slechts één spoor hebt om op kop te maken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Kamerfractie GL: Schultz chanteert met tramlijn Utrecht
Ben benieuwd hoe het nu àllemaal gaat lopen.. Men is toch wel al bezig met de infrastructuur. Pas geleden nog die rechtszaak. Ging deels over wissels voor o.a. De tramlijn naar de uithof. Het is gewoon jammer dat er niet direct een tramlijn via de binnenstad aangelegd wordt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 gasten