Het Grote Blundertopic #10

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Suus »

Die vriendin die vandaag van Oslo naar Nederland terug zou komen heeft maar net het vliegtuig gehaald door een behoorlijke blunder van de Amerikaanse ambassade in Oslo :')

Vanochtend werd in het centrum van Oslo onder een auto bij de Amerikaanse ambassade een "bom" gevonden, waarna alles in een straal van 500 meter rondom de ambassade door de politie ontruimd werd. in die zone valt ook het koninklijk paleis en trein-/metrostation Nationaltheatret, dus alle zes de metrolijnen waren ook direct verstoord. Maar later bleek dat de "bom" een nepbom was die eerder werd gebruikt bij een veiligheidsoefening van het ambassadepersoneel en men vergeten was op te ruimen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door STF »

ANWB zou hier op zijn vroegst vrijdag een caravan komen ophalen om terug naar Nederland te brengen, aangezien de auto motorschade heeft opgelopen. Staat vanmiddag die wagen al voor de deur... Die kampeerders zouden pas vrijdag door vrienden naar Nederland worden gebracht, dus is er nu besloten dat die kampeerders morgen naar huis gaan en chauffeur hier in zijn vrachtwagen overnacht om morgen de caravan mee te nemen.

Weer een grote blunder van ANWB dus, al de zoveelste in korte tijd...

Afbeelding
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door waldo79 »

Communiceren heet zoiets...of het gebrek daaraan :N
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Dafdriver »

STF schreef:ANWB zou hier op zijn vroegst vrijdag een caravan komen ophalen om terug naar Nederland te brengen, aangezien de auto motorschade heeft opgelopen. Staat vanmiddag die wagen al voor de deur... Die kampeerders zouden pas vrijdag door vrienden naar Nederland worden gebracht, dus is er nu besloten dat die kampeerders morgen naar huis gaan en chauffeur hier in zijn vrachtwagen overnacht om morgen de caravan mee te nemen.

Weer een grote blunder van ANWB dus, al de zoveelste in korte tijd...
Één voordeel die chauffeur heeft toch al zijn bed bij zich.

Werd ik inmiddels gisteravond gebeld dat de spuiter de nieuwe vrachtwagen die ik krijg in de verkeerde tint blauw heeft gespoten. Dat valt toch meer in de catagorie dure foutjes zullen we maar zeggen. Komende week gaat er uitgezocht worden wie dat foutje gemaakt heeft en hoe ze de gevolgen van dat foutje gaan oplossen want de wagen zal nooit en te nimmer op de gewenste leverdatum kunnen worden afgeleverd maar mijn oude wagen gaat al eerdaags weg.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Fles »

Dafdriver schreef:Werd ik inmiddels gisteravond gebeld dat de spuiter de nieuwe vrachtwagen die ik krijg in de verkeerde tint blauw heeft gespoten. Dat valt toch meer in de catagorie dure foutjes zullen we maar zeggen. Komende week gaat er uitgezocht worden wie dat foutje gemaakt heeft en hoe ze de gevolgen van dat foutje gaan oplossen want de wagen zal nooit en te nimmer op de gewenste leverdatum kunnen worden afgeleverd maar mijn oude wagen gaat al eerdaags weg.
Een vragwaggel in de verkeerde kleur blauw gespoten. Mijn Hemel WAT een probleem.

#firstworldproblems.

Volgende keer dat mijn drol linksom weggespoeld wordt in de pot zal ik er ook ff een topic aan wijden, remind me :pos:
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Dafdriver »

Fles schreef:
Een vragwaggel in de verkeerde kleur blauw gespoten. Mijn Hemel WAT een probleem.
Dat is zeker een probleem want de wagen zo al een week te laat geleverd worden maar zoals de berichten nu zijn komt daar nog een weekje bij vrees ik en mijn oude wagen gaat eerdaags al weg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Suus »

Het gaat om de kleur, wat maakt die kleur nu uit :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Thom91 »

Lichtblauw is nogal, uhm, vrouwelijk? :P

Vanochtend was bij ons het omhulsel van een spotje gevallen. Ik dacht, ik pak het even op en zet er weer op. Niet bij nadenkend dat het warm kan zijn, momenteel me vingertopjes verbrand en in de biogaas. Nu merk je pas hoe vaak je je vingertoppen gebruikt :(.
Komt wel goed schatje.
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Dafdriver »

Bee schreef:Het gaat om de kleur, wat maakt die kleur nu uit :')
Dat is makkelijk gezegd maar de wagen moet in bedrijfskleuren gespoten worden en onze wagens hebben een hele andere tint blauw dan welke er nu op de Mercedes is gespoten. Gevalletje foutje bedankt omdat er iemand een verkeerd RAL-nummer heeft doorgegeven.

@ Thom91 Bij vrouwelijke kleuren moet ik toch aan een hele andere kleur denken.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Geert »

Thom91 schreef:Vanochtend was bij ons het omhulsel van een spotje gevallen. Ik dacht, ik pak het even op en zet er weer op. Niet bij nadenkend dat het warm kan zijn, momenteel me vingertopjes verbrand en in de biogaas. Nu merk je pas hoe vaak je je vingertoppen gebruikt :(.
Oef, dat ken ik. Ik heb ook wel eens een spotje vervangen dat een minuut ofzo gebrand had, loeiheet :N
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door webguy »

Tip: vervang ze door LED exemplaren :) Best betaalbaar tegenwoordig, vandaag ook gedaan...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Geert »

Was alweer 3 jaar geleden denk ik, volgens mij was LED toen nog niet zo populair als nu. Geeft het een beetje prettig licht? De meeste LED-spotjes die ik heb gezien hebben een heel wit- of blauwkleurig licht, niet zo gezellig voor de woonkamer...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door webguy »

Ik heb bij de action spotjes gekocht en de halogeen spotjes er door vervangen. Geven eigenlijk zelfde kleur maar minder fel licht als halogeen en dat is wel fijn. LED is natuurlijk nu echt past in opkomst doordat het betaalbaar is, maar nadeel is wel dat dimbare LED versies wel weer flink duurder zijn.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door STF »

Vanmiddag liep er een automobilist achter me voortdurend te knipperen met grootlicht, ik zat me er vreselijk aan te irriteren want hij kan toch zelf ook zien dat ik achter een tractor rij en er telkens tegenliggers komen, dus niet harder kan dan die 45 km/u.
Bleek ie helemaal niet om de lage snelheid te knipperen met grootlicht, maar om het feit dat er twee grote stukken plastic folie half uit de aanhanger waren gewaaid en er nu over straat achter sleepten (zoiets zie je in geen enkele spiegel), bleek me moeder dat in de aanhanger te hebben gegooid toen ik er niet bij was... Lekker domme actie van haar. Ik gooi zoiets gewoon in de achterbak van de auto of als ik het wel in de aanhanger doe, gaat er een grote laag zware vuilniszakken bovenop.

Ik begrijp toch niet dat de alarmlichten van deze aanhanger uitsluitend voldoende licht geven als de motor van de auto draait, mistachterlicht, achteruitrijlicht, remlicht, achterlicht en kentekenplaatverlichting, alles op die aanhanger geeft voldoende licht bij uitgeschakelde motor, behalve de alarmlichten. Nou zet je in zo'n situatie als vandaag de motor niet af, je parkeert even snel in de berm en maakt de lading weer in orde/vast.
Maar het komt ook regelmatig voor dat ik een halfuur lang in de berm van een 70 km weg moet staan met de aanhanger (kan soms ongeloofelijk druk zijn op en rond het erf van die boer waar je het gemaaide gras mag storten), normaal zou je in zo'n situatie de motor afzetten maar je moet hem gewoon wel laten draaien om de alarmlichten te voeden... Wat mij betreft echt een ontwerpblunder bij deze aanhanger. Het heeft niets met de auto van doen, want onze caravan en vorige aanhanger hebben nergens last van.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Thom91 »

Ik heb geen idee wat voor spotjes het zijn ;).
Het gauw koelen onder de kraan en tijdlang met biogaas om me vinger heen gezeten deed wonderen. De pijn was vrijwel meteen verdwenen, alleen klein stukje op me ringvinger is nog best gevoelig :p
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Suus »

Ik was zojuist bij de AH to Go op het Bijlmerstation en daar was de volledige voorraad magere melk over datum: allemaal 4 augustus :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Gertjan »

Blundertje van mn dienstindeler, zat gister en vandaag in de dagdiensten. Na 1 dag vrij zou ik 1x vroeg hebben (op aanvraag van de dienstindeler omdat ze in de late 2 man over hadden) en vrijdag weer in de late dienst zitten, tot 1:45 's nachts. Zaterdag had hij me er weer op gezet voor 5:33 beginnen.

Hij vond het al gek dat die dienst een rood vakje opleverde. Dus toen ik vanmorgen even naar hem toe gelopen was en uitlegde dat ik die dienst zaterdag dus niet ging draaien werd hij boos :X Na een korte uitleg over het besluit arbeidstijden van mijn kant heeft het tot gevolg gehad dat ik vrijdag weer een dagdienst heb (van een zieke collega)... dan hoefde hij voor zaterdag niets aan te passen. Kreeg wel het verzoek of ik de volgende keer niet meer moest zeuren over een vroege dienst :?
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door webguy »

Euh, right, misschien moet 'ie z'n werk goed doen ipv moeilijk doen als hij foutje maakt...
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Michael »

Zit ik net foto's in te sturen op Busfoto. Stuur ik de laatste mail naar iemand anders toe. Gelijk maar even een excuusmail erachteraan verzonden
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Michael »

En weer eens een blunder van mij op het werk. Ik was vannacht bezig om het afval op te ruimen. Wil ik een dolly met daarop 50 a 60 broodkratten naar de andere kant van de steeg rijden blijft ie achter een stoeptegel hangen en dondert ie om. Kon ik dus al die kratjes opnieuw gaan opstapelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Meltrain »

Ik wilde gisteren proberen om het laatste ijsblokje uit het (hard plastic) ijsblokjesbakje te halen en toen brak ik het bakje in tweeën. :oops:
Gelukkig hadden we nog een zacht plastic bakje op zolder staan, waar je de ijsblokjes ook nog eens makkelijker uit krijgt (en de ijsblokjes hebben nu de vorm van een fles Disaronno :lol: ).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Daniel »

Zijn ook ondingen, die ijsblokjesbakjes. Ik deed vorig jaar precies hetzelfde met m´n bakje, ook keurig doormidden :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Michael »

Ik ging vanmiddag zwemmen. Ik pak thuis gewoon een willekeurige handdoek. Eenmaal bij het zwembad aangekomen leg ik mijn handdoek op het gras. Blijkt het een Dora handdoek van mijn zusjes te zijn :oops: Volgende keer maar even wat beter kijken. Ik heb die handdoek maar expres op zijn kop op het gras gelegd zodat het logo niet goed zichtbaar was.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Fles »

Michael schreef:Ik ging vanmiddag zwemmen. Ik pak thuis gewoon een willekeurige handdoek. Eenmaal bij het zwembad aangekomen leg ik mijn handdoek op het gras. Blijkt het een Dora handdoek van mijn zusjes te zijn :oops: Volgende keer maar even wat beter kijken. Ik heb die handdoek maar expres op zijn kop op het gras gelegd zodat het logo niet goed zichtbaar was.
Want? Wat zou dat boeien? :?:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Justin »

Dora... The Explorer =P.

Vandaag nog diverse woordblunders bij pim pam pet gemaakt in het bijzijn van Wubbo en Geert :'). Ik weet het eigenlijk zelf niet eens meer, maar begon er haast van te spugen :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 136 gasten