OVer je reiservaringen in augustus 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Stefan »

Mijn vader had gisteren de 174 van Rotterdam naar Numansdorp van 16:48.. Hij kwam uit eindelijk om 17:40 aan in Numansdorp... De (TCR) chauffeur was niet op de hoogte van de omleiding via de A29, omdat de provinciale weg tussen Klaaswaal en Numansdorp dicht is, en is ondanks de waarschuwingen van de reizigers gewoon naar Klaaswaal gereden.. Want tsja, dat stond immers op zijn Albatros-schermpje.. Aldaar heeft hij zelf ook maar geconcludeerd dat 'ie niet verder kon en is weer via Westmaas en Mijnsheerenland en tóen pas de A29 naar Numansdorp gereden..

Gelukkig is die omleiding pas sinds 30 juli van kracht. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door 010jongen »

Metro D rijdt al de gehele vakantie extra ritten tijdens de spits tot slinge. Deze staan nergens vermeldt.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Ook apart. De trein die ik naar Lelystad wilde nemen reed niet, na een eerdere verstoring tussen leiden en den haag. De bedoeling was dat de ic naar den haag cs kop zou maken op Asdz maar dat wilde de machinist kennelijk niet.

Was ik dus genoodzaakt om met sprinters te reizen wat niet eens zo erg was maar wel dat ik 2x moest overstappen of een half uur te wachten. Het is het laatste geworden. GTBV zal vast niet van toepassing zijn. *zucht*
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Etienne »

Vanochtend tijdens een controle in t2833 toonde een mevrouw haar OV-Chipkaart aan de conducteur. Deze meldde vervolgens dat deze kaart niet geactiveerd was om met de trein te reizen en dat er geen saldo op stond en niet ingecheckt was. Dit bleek allemaal niet zo te zijn volgens de mevrouw. Maar wat bleek nou......ze had haar RET-chipkaart aan de conducteur gegeven. :mrgreen:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door webguy »

Erg leuk dat London Centraal staat voor de NS, minder leuk dat de hal van Utrecht Centraal helemaal vast slibt doordat mensen stilstaan in looproutes om de OS te kijken...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Daniel »

En daar hebben ze dan nog wel zo'n mooi parcours uitgelegd om de looproute aan te geven... In Amersfoort stond het kleine halletje vanmiddag trouwens ook aardig vol met OS-kijkers.

Vanmorgen had ik een van de Provincie Utrecht-geledes op lijn 374 in Utrecht waarin op een of andere manier iemand het voor elkaar gekregen heeft de stang direct links van de voorste uitstapdeur in tweeën te krijgen. Dat had men uiterst professioneel hersteld met duct-tape, maar dat was ondertussen ook alweer doorgescheurd.
Greep zelf die stang vast om m'n evenwicht te bewaren terwijl de bus remde voor m'n uitstaphalte, maarja, een stang die met je mee beweegt helpt dan natuurlijk ook niet echt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Karl »

isadora schreef:
Karl schreef:Gaat lekker. Rotterdam - Koln, eerst naar Utrecht. Dramatisch, want er was een defecte trein dus er reden 2 sprinters ipv 4 sprinters en 4 IC's. Daarna gelukkig ICE gehaald en die staat nu tussen Ut en Ah met kapotte stroomafnemers. Schijnt dat er in Ah bussen komen naar Duisburg en dan verder. Ondertussen wordt het warm, benauwd en gaan de toiletten op slot. :(
Volgens de actuele spoorkaart, zou de ICE nu van Arnhem vertrekken met 37 minuten vertraging.
Sterkte in ieder geval. :pos:
Uiteindelijk tussen Utrecht en Koln 4:30 vertraging opgelopen. Kwamen om half zes aan. Grote faal.
Het is een spectrum.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door mijack1985 »

Vanochtend Fyra 4806 gezien in Rotterdam op spoor 10. Niet in de reizigersdienst.

Afbeelding
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door BrengMe »

is die al in dienst
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door isadora »

mijack1985 schreef:Vanochtend Fyra 4806 gezien in Rotterdam op spoor 10. Niet in de reizigersdienst.
Zo'n mooi station, met zo een............ :mrgreen:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door mijack1985 »

Volgens mij rijdt hij die "verassings ritjes" in dienst. Maar gisteren zaten er geen passagiers in.

Haha ik weet nou nog steeds niet of ik die trein mooi of lelijk vind. Hij is apart :mrgreen:
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door BrengMe »

mijack1985 schreef:Haha ik weet nou nog steeds niet of ik die trein mooi of lelijk vind. Hij is apart :mrgreen:
Zeg dat wel
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door ThePretender »

Gisteren in de s4000 net na de Hemtunnel een kwartier stilgestaan. Machinist probeerde meerdere malen via de intercom te spreken maar op een paar bliepjes na was er niets te horen. De s3300 bleek voor mijn trein ook stil te staan.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Was er ook geen HC in de trein die het kon uitleggen?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door marvinkok »

Rond 1300 stond de TAD 44(?) op Enschede Centraal. Een oldtimerbus. Bij de uitstaphalte hing een bordje met iets in de trant van "opstappunt museumroute SVA", dus zal daar vast mee te maken hebben gehad :)
Had helaas geen mogelijkheid om een fotootje te maken...
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door marvinkok »

En na wat googlen weet ik ook wat het is, een museumbus pendeldienst naar de MBS in Haaksbergen. :)
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door ThePretender »

hauptbahnhof schreef:Was er ook geen HC in de trein die het kon uitleggen?
Geen idee waar hij was, ook al was het maar een SLT-IV.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door VIRM »

Vandaag mijn eerste OV-reis in augstus en het was gelijk weer feest!

Vanuit Zaandam had ik de s800 van 17:20 richting Amsterdam. Op de TBP stond dat de Sprinter naar Amsterdam van 17:44 vandaag niet reed.
Eenmaal op Amsterdam Sloterdijk ging het feest verder. De s4500 van 17:25 naar Enkhuizen werd omgetoverd tot Stoptrein. Geen idee wat er met de s3300 is gebeurd, maar de reizigers richting Enkhuizen zullen vast blij zijn geweest. Mijn s2100 van 17:32 liep +7 op, oplopend naar +9 bij aankomst op station Leiden Centraal.
In Leiden Centraal blijkt dat de NS toch nog wat knullig is met 'stationsevenementen'. Het is heel lief, schattig, aardig en pluizig dat er een schermpje wordt opgehangen in de stationshal met een live-uitzending van de Olympische Spelen, maar mensen stonden lekker falikant in de weg. De omroepdame riep nog om dat mensen moesten gaan zitten op de groene stoelen of door moesten lopen in verband met de doorstroming, maar dat hielp dus geen ene ruk. Typisch: goed bedoeld, alleen de uitvoering is dan een beetje pover. Kortom: ik kon dus (met blindenstok en al) een potje gaan Levend Pinballen door de massa heen. :mrgreen:

Op de terugweg nog een opvallend iets: een trein die te vroeg vertrok. De s4500 vanuit Amsterdam Sloterdijk richting Enkhuizen van 21:15 begon al om 21:13:50 met fluiten en deurtjes sluiten.
In mijn s3000 richting Zaandam stond ik bij het fietsbalkon, waar iemand het presteerde om tijdens de rit maar liefst twee keer z'n fiets keihard te laten vallen...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door ODRAIL »

mijack1985 schreef:Vanochtend Fyra 4806 gezien in Rotterdam op spoor 10. Niet in de reizigersdienst.

Afbeelding
En deze trein stond er om 14:30 ook nog.

Met een heleboel in gele hesje gekleede personeel erbij.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Daniel »

In de Connexxion 9234 zat de sticker die normaal aan de buitenkant van de deur aangeeft dat je niet achter mag instappen en naar voren moet lopen ondersteboven aan de binnenkant van de deur. Verboden op z´n kop uit te stappen daar dus :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door mijack1985 »

Zit nu in Fyra V250 richting Amsterdam. Vertrek om 12.08 vanaf Rotterdam. Heb niet het treinstel nummer kunnen zien.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Die staat toch ook binnen in ergens geplakt?
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door mijack1985 »

Heb eigenlijk niet verder gekeken dan dat mijn neus lang is. Maar het was de 4806;-)
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door TheKnitter »

Zaterdag moest ik werken bij Dance Valley te Spaarnwoude. Busvervoer was prima geregeld. EBS (voor zover ik zag 2 bussen), Arriva / TCR reden allen met gelede bussen.
's Avonds om 20:50 kom ik op Sloterdijk terug met de bus, staat daar een Japanner/Chinees toerist die een bus zocht. Bij de pendelbushalte :mrgreen: En dat terwijl hij een lijnbus nodig had. Ome agent die daar rond zwierf had hem niet wijs kunnen maken dat dat echt niet de bushalte was. Hij stond er al een 50 minuten :shock:
Laatst gewijzigd door TheKnitter op do 09 aug 2012, 16:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Geert »

TheKnitter schreef:staat daar een spleetoog toerist
Hallo. :neg:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten