Mag ik even kwijt #114

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Daantje »

Als je wel eens bij deelgemeente Noord geweest bent, dan weet je dat het maken van een afspraak je een hoop tijd. Voor dat dat kon zat je zeker wel een uur, anderhalf uur te wachten voor je aan de beurt bent. Nu stond ik al buiten nog voor de tijd dat ik eigenlijk een afspraak had. Het aanvragen van een DigiD is nou ook niet zoveel werk en tegenwoordig heb je die steeds vaker nodig. Kan je trouwens niet ook telefonisch een afspraak maken?
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Tochjo »

Laatst had ik een afspraak gemaakt voor het aanvragen van een identiteitsbewijs. Ik was mooi op tijd en stond alweer buiten voor de afgesproken tijd. Voor het afhalen kon geen afspraak gemaakt worden. En toen kon ik dus drie kwartier wachten.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door ODRAIL »

Daantje schreef:Als je wel eens bij deelgemeente Noord geweest bent, dan weet je dat het maken van een afspraak je een hoop tijd. Voor dat dat kon zat je zeker wel een uur, anderhalf uur te wachten voor je aan de beurt bent. Nu stond ik al buiten nog voor de tijd dat ik eigenlijk een afspraak had. Het aanvragen van een DigiD is nou ook niet zoveel werk en tegenwoordig heb je die steeds vaker nodig. Kan je trouwens niet ook telefonisch een afspraak maken?
Dat weet ik ook wel dat het tijd scheelt. In Alexander viel het met de wachttijden wel mee. Het stadskantoor in Alexander is zelf op donderdagmiddag gesloten. Een telefonische afspraak behoort ook tot de mogeljkheden, maar toen ik de eerste keer ging dacht ik dat je nog vrij kon inlopen (wat in mei en juni nog wel kon).

Zelf heb ik het nog niet zo op digiD na alle ophef eerder dit jaar in de media. Dus daar wacht ik nog mee tot het echt niet meer zonder kan.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Fles »

KM46 schreef:Nee nee, de eerste keer moest ik een afspraak op het stadskantoor maken. In Rotterdam werken de stadskantoren tegenwoordig op afspraak. Deze zijn digitaal te maken op de computer. Maar aangezien ik geen digiD heb (dit gebruik ik nooit) moet je die afspraak maken op het stadskantoor zelf.
Ja ja, dus om een afspraak te maken moest je er naartoe. Moest je DAAR dan niet ook weer een afspraak voor maken?

en DAARvoor?

en DAARvoor?

:mrgreen:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door ODRAIL »

Ja precies, helemaal goed. Zoals ik al zei: voor de gemeente is het handig, voor de burger niet :mrgreen: :wink: .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Daniel »

Tochjo schreef:Voor het afhalen kon geen afspraak gemaakt worden. En toen kon ik dus drie kwartier wachten.
Geen snelbalie daarvoor, die alleen afhalen doet? Ik stond laatst bij het verlengen van m'n rijbewijs ook al buiten voor ik een afspraak had, maar ook bij het afhalen zat ik nog amper of ik was al aan de beurt. En dat was op een donderdag rond 17.00 uur, echt een moment (enige avondopening) dat je toch verwacht dat velen uit het werk even hun ID/paspoort/rijbewijs gaan afhalen.
KM46 schreef:voor de gemeente is het handig, voor de burger niet :mrgreen: :wink: .
Net als de eerdere reageerders ben ik het daar allesbehalve mee eens. Als je ook nog naar je werk moet is het wel zo handig zeker te weten dat je op een bepaald moment wordt geholpen, dan kan je daar met andere afspraken ook rekening mee houden. Het betreft over het algemeen tijdvakken van een minuut of vijf, dus wat dat betreft ideaal. En je kan ook nog 5 minuten voor sluitingstijd een afspraak hebben, dat hoef je met vrij inlopen niet te proberen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Tochjo »

Daniel schreef:
Tochjo schreef:Voor het afhalen kon geen afspraak gemaakt worden. En toen kon ik dus drie kwartier wachten.
Geen snelbalie daarvoor, die alleen afhalen doet?
Niet dat ik weet. Kreeg gewoon een nummertje en kon achteraan aansluiten. Was op een vrijdagmiddag. Toen ik aan de beurt was, was ik ook binnen een minuut klaar.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Daniel »

Aha. In Amersfoort hebben ze gewoon een zuil bij de ingang staan waarop je de optie "afhalen rijbewijs/identiteitsdocument" kunt kiezen, dan krijg je een nummertje voor de balie met dezelfde naam. Die doet dus alleen de afhaalgevallen waardoor het lekker snel gaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Daantje »

In Rotterdam heb je ook zo'n zuil met verschillende opties waaronder afhalen waarmee je dus voorrang krijgt op dingen die langer duren.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door ODRAIL »

Daantje schreef:In Rotterdam heb je ook zo'n zuil met verschillende opties waaronder afhalen waarmee je dus voorrang krijgt op dingen die langer duren.
Dat is waar, maar als je per ongeluk te vroeg bent moet je wel je tijd afwachten.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Michael »

In de gemeente Drimmelen waar ik woon hoef je voor het verlengen van je ID/Paspoort/Rijbewijs geen afspraak te maken. Je kan gewoon binnenlopen
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door AppleMoose »

Ben ik toch blij met het servicepunt in m'n dorp. Geen gedoe met afspraken, zo binnenlopen en je kan alles regelen.
Langste tijd dat ik moest wachten was 20 min. *O*

In een dorp wonen is zo gek nog niet. *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door ODRAIL »

Dat is dan weer het voordeel als je in een kleinere gemeente woont.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door hauptbahnhof »

Ook fijn. Twee appartementen verder heeft vanmiddag een brand gewoed. Er scheen een vrouw daar te wonen die er alleen mocht wonen als ze psychiatrisch hulp kreeg, wat al jaren geleden niet meer gebeurde. In de loop der jaren is die vrouw haar directe buurvrouw met een paraplu en een metalen pijp aangevallen. Wat blijkt nou, die vrouw moet dus eind deze week haar woning uit dus heeft ze maar gewoon de woning in brand gestoken. Ze is in ieder geval meegenomen.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door STF »

Bij het gemeentehuis van Reisdorf ben je altijd direct aan de beurt; nog nooit een wachtende voor me gehad. :lol:
In Castricum kon je altijd wel je slaapzak meenemen, pff wat duurde dat daar lang.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Fles »

Michael schreef:In de gemeente Drimmelen waar ik woon hoef je voor het verlengen van je ID/Paspoort/Rijbewijs geen afspraak te maken. Je kan gewoon binnenlopen
Is dat een aparte gemeente ja? :o

Ik dacht dat het altijd "Made en Drimmelen" was :o En met de herindeling is er alleen maar samengevoegd toch? Mijn eigen 's-Gravenmoer is ooit ook ten prooi gevallen aan :x Dongen :x
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Suus »

In Diemen kan je een afspraak maken, maar daar doen ze toch niks mee. :lol:

Vroeger stond er zo'n paal bij de ingang waarmee je kon aangeven om wat voor reden je langs kwam. Omdat men echter vond dat de receptionist te weinig taken had hebben ze de paal nu achter de balie gezet zodat je daar nu om een nummertje kan vragen en ze halen hem dan voor je uit de paal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Vinny »

KM46 schreef:Dat is dan weer het voordeel als je in een kleinere gemeente woont.
Je moet wel een wereldreis maken om bij het gemeentehuis te komen :mrgreen:

(gemeente zuid-west Friesland ofzo. Beslaat een kwart provincie. Maar qua inwoneraantal is het een kleine gemeente. Dat wel ja.)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Justin »

Hollands Kroon is ook een leuke gemeente die dit jaar is ontstaan ;).

Groeten uit Noord-Londen :). Het leeft hier onwijs, echt te gek allemaal :D! Ben niet zo pattriotistisch, maar heb toch maar de Nederlandse vlag meegenomen :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Michael »

Fles schreef:
Michael schreef:In de gemeente Drimmelen waar ik woon hoef je voor het verlengen van je ID/Paspoort/Rijbewijs geen afspraak te maken. Je kan gewoon binnenlopen
Is dat een aparte gemeente ja? :o

Ik dacht dat het altijd "Made en Drimmelen" was :o En met de herindeling is er alleen maar samengevoegd toch? Mijn eigen 's-Gravenmoer is ooit ook ten prooi gevallen aan :x Dongen :x
Het was vroeger ook Made en Drimmelen en Terheijden was een aparte gemeente. Nu vallen Terheijden, Made, Helkant, Wagenberg, Blauwe Sluis, Drimmelen, Hooge Zwaluwe, Lage Zwaluwe, Wagenbergen een deel van Zevenbergschen Hoek onder de gemeente Drimmelen
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door webguy »

Overigens is een afspraak maken ook zo'n onzin, vaak moet je dan alsnog wachten - heel letterlijk nemen ze het begrip afspraak niet.

Gisteren overigens verhuisd, vannacht er geslapen en leven tussen de dozen (twee studenten verzamelen een hoop troep...)
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door AppleMoose »

Tja, ik ken wel meer mensen die het begrip "afspraak" niet lijken te kennen. :evil:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Daniel »

Bij werkzaamheden aan de elektra hier op het werk is wat misgegaan, waardoor nu in geenenkel toilet het licht het nog doet. Niet zo heel praktisch.

En ook nog een andere mooie net... m´n telefoon ging over dus ik neem ´m op, blijft dat ding gewoon door rinkelen :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door STF »

Dat hebben wij zo vaak met de telefoon, dat je opneemt maar alles blijft rinkelen. Geen idee wat de oorzaak daar van is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Daniel »

Ik had het nog niet eerder gehad, maar 'tis wel een redelijk bizarre ervaring ja.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 42 gasten