[GVB] Dienstregeling 2013

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door hauptbahnhof »

R-Flow schreef:Rijdt die alweer door de Utrechtsestraat?
R-Flow... je gaat niet me vertellen dat je niet wist dat lijn 4 al meer dan een week door de Utrechtsestraat rijdt?

Ik ben laatst met m'n partner meegeweest op de tram (aangezien hij op lijn 4 zat) en ik vind het toch een beetje een klotestraat. Veelste smal, auto's die gewoon door blijven rijden als je passeert en als de tram de haltes op gaan of juist af kan dat niet tegelijk met de auto's.
Wil het best wel een keer rijden maar niet al te vaak voorlopig. Voordeel is wel dat het rondje om het weteringcircuit en de vijzelstraat verleden tijd zijn.
R-Flow schreef:Namelijk?
Heb ergens gelezen dat ze vooral naar het reparatieproces gaan kijken hoe deze te versnellen is.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door R-Flow »

hauptbahnhof schreef:R-Flow... je gaat niet me vertellen dat je niet wist dat lijn 4 al meer dan een week door de Utrechtsestraat rijdt?

Ik ben laatst met m'n partner meegeweest op de tram (aangezien hij op lijn 4 zat) en ik vind het toch een beetje een klotestraat. Veelste smal, auto's die gewoon door blijven rijden als je passeert en als de tram de haltes op gaan of juist af kan dat niet tegelijk met de auto's.
Wil het best wel een keer rijden maar niet al te vaak voorlopig. Voordeel is wel dat het rondje om het weteringcircuit en de vijzelstraat verleden tijd zijn.
Ik schaam mij diep! Moest een tijd lang regelmatig voor werk in de buurt van de Utrechtstrestraat zijn, maar sinds een maand niet meer. Had ook eerlijk gezegd in m'n hoofd zitten dat de 4 weer ergens in september weer normaal ging rijden. En tja, die Utrechtestraat is een beetje gevalletje Leidsestraat pre-1971. Moet eigenlijk ook gewoon autovrij gemaakt worden.
hauptbahnhof schreef:Heb ergens gelezen dat ze vooral naar het reparatieproces gaan kijken hoe deze te versnellen is.
Het zal me benieuwen. Hoop dat die CAFs binnenkort ook eens een retrofit krijgen.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door hauptbahnhof »

Heb begrepen dat ze de CAFs van binnen gaan beplakken. Ik neem aan dat dat compleet gaat gebeuren en niet alleen de cabinewand zoals bij veel metro's gedaan is. We gaan het zien.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door R-Flow »

hauptbahnhof schreef:Heb begrepen dat ze de CAFs van binnen gaan beplakken. Ik neem aan dat dat compleet gaat gebeuren en niet alleen de cabinewand zoals bij veel metro's gedaan is. We gaan het zien.
Ugh. Buitenkant mag ook gelijk een nieuwe beurt krijgen om ze in lijn te brengen met het nieuwe materieel.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door FLJ »

Jaaa hopelijk krijgen de CAFs ook een kunstinterieur, heb ik meteen weer een fotoprojectje. De CAFs zien er van binnen echt niet uit. De vloerbedekking begint ook steeds meer bobbels te vertonen, ik struikelde laatst zelfs bijna de metro uit. Daarnaast zou het leuk zijn als ze ook de bestemmingsfilms gaan verdigitaliseren, met het lijnnummer in de metrokleuren zoals de M2/M3 en de nieuwe M5. Oh ja, en de storingsgevoelige deuren mogen er ook wel uit. En nog beter zou zijn om een aantal M4tjes om te bouwen naar S3tjes zodat de materieelpositie van lijn 51 versterkt kan worden. De flexibiliteit wordt dan verhoogd en wanneer de M5s zijn ingestroomd zou de materieelpositie van lijn 50 sowieso verbeteren. Maar goed ik droom te ver weg, zo ver zal het allemaal niet komen denk ik.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door Suus »

Is het ze al gelukt om te consuminderen met de tandraderen dan? Het scheen dat die elke 70.000 kilometer vervangen moesten worden, dan heb je vanzelf een grote uitval :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door STF »

Ik snap trouwens die keuze niet bij lijn 22; het veranderen van de route en het eindpunt in Amsterdam-oost... Het huidige eindpunt heeft alle ruimte om bussen te parkeren en een modern eindpuntshuisje, tevens zijn er reizigers tot de eindhalte/vanaf de beginhalte. Waarom dan ineens naar Muiderpoort uitwijken, waar het toch al behoorlijk vol en krap is? Of krijgen de chauffeurs voortaan pauze bij de Zaanstraat?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door Suus »

De voorzieningen bij Muiderpoort worden opgeknapt en uitgebreid zodat er meer personeel tegelijkertijd van de voorzieningen gebruik kan maken. Uiteindelijk is er minder onderhoud aan eindpuntvoorzieningen noodzakelijk waardoor de exploitatiekosten dalen. Dat soort tactieken zijn al vaker gebruikt, bijvoorbeeld door lijn 41 en 42 te integreren in de 48.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door JWM »

Belangrijk voordeel is ook dat je tot veel efficiëntere diensten kan komen voor het personeel omdat Muiderpoort overdag ook de aflosplaats is van de 41.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door Suus »

De 41 is toch gekoppeld aan de 40 tegenwoordig?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door JWM »

Nee, alleen 's avonds en op zondag is er een koppeling 46-40-41 met alle aflossingen op het Amstelstation. Overdag zitten zowel 40 als 41 in een eigen omloop waarbij alleen 40 aflost op Amstel en de 41 op Muiderpoort.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door Suus »

Ah, en overdag is er dan een koppeling 46-49, zo was het inderdaad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door JWM »

Inderdaad. 40 en 41 vallen ook moeilijk te koppelen overdag omdat de 41 het grootste deel van de dag een hogere frequentie heeft dan de 40 (afgezien van de huidige zomerdienst natuurlijk).
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door STF »

Bee schreef:Dat soort tactieken zijn al vaker gebruikt, bijvoorbeeld door lijn 41 en 42 te integreren in de 48.
Dat lijkt me een verkeerd voorbeeld, want lijn 65 maakt nog altijd gebruik van het eindpuntshuisje op de KNSM Laan, heb ik van chauffeurs begrepen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door Suus »

Dat klopt, maar er zit geen aflossing of reservechauffeur meer, zo ongeveer het enige wat ze doen is koffie drinken en naar het toilet gaan. Dat scheelt al heel wat :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
OVAMS
Berichten: 56
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 22:52
Locatie: Amsterdam

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door OVAMS »

Waarom niet gelijk lijn 48 & 22 samenvoegen vanaf Zaanstraat en Spaarndammerdijk, via Spaarndammerstraat, Domela Nieuwenhuisplatsoen, Houtmankade, Van Diemenstraat, Westerdoksdijk, Centraal Station, Piet Heinkade, Sumatrakade, C.van Eesterenlaan, Cruquiusweg, Javaplein en Molukkenstraat naar het Muiderpoortstation. Lijn 18 kan je vanaf Centraal Station doortrekken naar de Zeeburgerstraat, en laten keren bij de rotonde ''De Tropen'' :X

Bewoners van Het Funen, KNSM Eiland, Borneo Eiland en Cruquiuseiland moeten maar een stukje lopen naar de bushalte, want als je op het puntje van IJburg, Osdorp, Geuzenveld of Bijlmer woont is de bus/metro/tramhalte ook niet binnen handbereik :). Of lijn 41 doortrekken naar het Borneo Eiland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door Suus »

Punt is dat er een maximale loopafstand tot een halte is ingesteld. Vanaf het puntje van die "eilanden" wordt die loopafstand ruim overschreden.

Je voorbeelden kloppen ook niet:

In Geuzenveld komt lijn 21 in elk hoekje en gaatje.
In Osdorp rijdt lijn 1 tot het uiterste puntje en komt daar lijn 63 tegen.
In IJburg is de afstand tot lijn 26 en 66 overal binnen de regels
In de Bijlmer dekt het busnet alles af. Alleen Hofgeest ligt echt op het randje (toevallig stopt daar 's nachts wel een bus...)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door R-Flow »

FLJ schreef:Jaaa hopelijk krijgen de CAFs ook een kunstinterieur, heb ik meteen weer een fotoprojectje. De CAFs zien er van binnen echt niet uit. De vloerbedekking begint ook steeds meer bobbels te vertonen, ik struikelde laatst zelfs bijna de metro uit. Daarnaast zou het leuk zijn als ze ook de bestemmingsfilms gaan verdigitaliseren, met het lijnnummer in de metrokleuren zoals de M2/M3 en de nieuwe M5. Oh ja, en de storingsgevoelige deuren mogen er ook wel uit. En nog beter zou zijn om een aantal M4tjes om te bouwen naar S3tjes zodat de materieelpositie van lijn 51 versterkt kan worden. De flexibiliteit wordt dan verhoogd en wanneer de M5s zijn ingestroomd zou de materieelpositie van lijn 50 sowieso verbeteren. Maar goed ik droom te ver weg, zo ver zal het allemaal niet komen denk ik.
Waarom het CAF en BN materieel anno 2012 nog steeds een tramfilmrol heeft i.p.v. gewoon een effen metrokleuren snap ik ook de ballen van. Alles is relatief consistent bij GVB, behalve de metro. Ombouwen van CAF materieel naar sneltram zie ik niet gebeuren. Veelte kostbaar waarschijnlijk en M51 wordt toch binnen acht jaar opgeheven en vervangen door een normale stadstram.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door Suus »

Ik heb eigenlijk geen idee wat de nieuwe metro voor informatievoorziening heeft op de voorkant, zag hem gisteren wel met de koplampen aan staan bij de werkplaats maar verder niet naar gekeken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door FLJ »

De M5's worden (zoals het er naar uit ziet) voorzien van lijnfilms met als achtergrond de metrokleur en daarop het lijnnummer (zonder M ervoor, wat de mockup wel had). Een bron binnen GVB melde dat de lijnfilms er korte tijd in hebben gezeten maar vervolgens weer zijn verwijderd.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door Ardan »

Het lijnnummer zal inderdaad op een rol wordenweergegeven, de bestemming wordt apart bovenaan de kop én aan de zijkanten op een LED-lichtkrant getoond. Of op de zijkant ook het nummer daarbij erop komt weet ik niet.
Wel vreemd dat de prefix-M dus waarschijnlijk niet zal worden gebruikt, terwijl GVB de laatste paar jaar juist alles aan het ver-M'men is.. (veremmen? veremmeren? :lol: )
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door STF »

Veremmeren? Maakt dat dit jaar ook deel uit van de Olympische spelen? Net zoiets als verspringen? Alleen dan met een emmer? :mrgreen:
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door R-Flow »

FLJ schreef:De M5's worden (zoals het er naar uit ziet) voorzien van lijnfilms met als achtergrond de metrokleur en daarop het lijnnummer (zonder M ervoor, wat de mockup wel had). Een bron binnen GVB melde dat de lijnfilms er korte tijd in hebben gezeten maar vervolgens weer zijn verwijderd.
Kan die bron ook melden waarom ze niet dezelfde stijl doorvoeren bij tenminste het CAF materiaal?
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door FLJ »

Goeie vraag, een vraag die ik ondertussen maar eens aan t GVB gesteld heb, en ben erg benieuwd of ik een (zinvol) antwoord terug krijg.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door Jef400 »

Potverdeurie. Wordt mijn halte opgeheven in de 48. Moet ik lopen naar t mediacollege. En daar op de bus stappen. Blij mee ben ik er sowieso niet. Denk maar dat ik het GVB ga treiteren en maar de metro van de Isolatorweg naar Sloterdijk ga pakken en daar op de bus 48 stappen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten