Mag ik even kwijt #5

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Mag ik even kwijt #5

Bericht door tsov »

Bij het introductiepraatje van de studie geschiedenis hebben ze het standaard over 'historische sensaties' en zo af en toe beleef je die. Zo kwam er vanmiddag in college een archivaris met een onooglijke doos aanzetten, waarin allemaal enveloppen zaten en na het openen van één van die enveloppen stond ik ineens met een stukje papier uit 1396 in m'n handen :D
Die koopakte van een stukje grond in Amsterdam had het over een kavel in de "Calverstraete" en het kavel liep van halverwege de straat "tot aan die Amstelle". Het stuk was opgemaakt "ende met zeghel bevestight op den twintichsten dach in Januaris in het jaar des heeren duisent driehondert zes ende negentich"
Dat was best tof 8-)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door ODRAIL »

keleti palyaudvar schreef:En wat voor iets doe je?
Postkamerwerk op het ministerie van Volksgezondheid - Welzijn en Sport.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door ODRAIL »

Daantje schreef:Ik heb twee sollicitatiegesprekken :D morgen een en dinsdag een :D gaat goed (y)
Hoe is het afgelopen?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Daantje »

KM46 schreef:
Daantje schreef:Ik heb twee sollicitatiegesprekken :D morgen een en dinsdag een :D gaat goed (y)
Hoe is het afgelopen?
Als ik wil heb ik een baan :) Vanmiddag arbeidsvoorwaardengesprek gehad bij een van die twee sollicitaties. Volgende week heb ik waarschijnlijk een tweede gesprek bij die andere sollicitatie en dat wil ik sowieso nog afwachten voor ik een beslissing maak. Het is wel cool om te merken dat ze je echt graag willen hebben :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Daniel »

En de functie vindt je ook nog wat? Tja, ik heb al twee keer gehad dat ze mij graag wilden hebben maar dat ik niet wilde :wink:

Tja, ben zelf ook nog wat aan 't rondkijken... volgende week vrijdag maar weereens een gesprekje bij 'n wervings- en selectiebureau voor 'n wel heel leuke functie, hoop dat 't wat gaat worden :) Da's ook eindelijk eens eentje met uitzicht op vast contract, ben ik wel 'n beetje aan toe nu ik alweer voor de tweede keer voor bepaalde tijd ergens zit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Karl »

Als je steeds dezelfde functie hebt, moet je vierde contract wel een contract voor 'onbepaalde' tijd zijn.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Daantje »

Toch niet als het bij verschillende werkgevers is?

Functie is okee, tis m'n oude stageplaats ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Daniel »

@Karl: heb eerst als uitzendkracht gewerkt, waarvoor het contract twee keer vernieuwd is (één keer echt verlengd, de tweede keer was toen ik van de uitzend-CAO naar die van de opdrachtgever ging). Was wel gunstig voor het inkomen trouwens: m'n salaris is in minder dan een jaar liefst vier keer omhoog gegaan :P
Momenteel ben ik voor 'n half jaartje gedetacheerd, maar da's zowel bij een ander bedrijf als via een andere werkgever.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Karl »

Daantje schreef:Toch niet als het bij verschillende werkgevers is?

Functie is okee, tis m'n oude stageplaats ;)
Dat maakt niet uit. Als je achter de bar staat in kroeg X en later in kroeg Y, neem je je arbeidsverleden mee van kroeg X.

Van de CNV:

Het is mogelijk om een tijdelijk contract meerdere malen te verlengen. Dit mag niet onbeperkt. Een tijdelijk contract wordt een vast contract als:

* werkgever en werknemer meer dan drie arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd achter elkaar (of met onderbrekingen van drie maanden of korter) sluiten. De vierde overeenkomst is automatisch een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
* de totale duur van de opeenvolgende arbeidsovereenkomsten langer dan drie jaar is. Zodra de periode van drie jaar wordt overschreden, gaat de overeenkomst automatisch over in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. Onderbrekingen van drie maanden of korter tellen mee in de berekening van de periode van drie jaar. Alleen als er een onderbreking van drie maanden of langer is geweest, moet de telling van drie jaar opnieuw beginnen.
Het is een spectrum.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Ruben »

Daantje schreef:Het is wel cool om te merken dat ze je echt graag willen hebben :)
Dat is idd altijd prachtig. Mijn huidige bijbaan-werkgever wil me niet kwijt. Krijg ik van dat soort beloftes als een schaal erbij enzo, wat normaal helemaal niet mogelijk is omdat ik parttime werk. Nou ze doen allemaal maar, vind er toch geen uitdaging meer in. :D
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Daantje »

Ach, zij willen twee weken wachten om me de kans te geven dat andere gesprek ook nog af te wachten :)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Ruben »

En ze dan even tegen elkaar laten opbieden natuurlijk. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Daniel »

Tja, daarvoor Daantje (en ik ook trouwens) wel in 't juiste vakgebied :P Altijd handig die schaarste...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door IC3 »

tsov schreef: Zo kwam er vanmiddag in college een archivaris met een onooglijke doos aanzetten, waarin allemaal enveloppen zaten en na het openen van één van die enveloppen stond ik ineens met een stukje papier uit 1396 in m'n handen :D
Gezien de spelling van de tekst is het waarschijnlijker dat die tekst uit 1596 stamt. Wat het schrift uit die tijd betreft: de 3 en 5 lijken nogal op elkaar. :wink: Wel een leuke vondst, zulke dingen maken onderzoeken altijd zo interessant.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Geert »

Het stuk was opgemaakt "ende met zeghel bevestight op den twintichsten dach in Januaris in het jaar des heeren duisent driehondert zes ende negentich"
Lijkt me toch redelijk zeker dat het uit 1396 is :P
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Meltrain »

Reiziger Ddrs schreef:Tja, ben zelf ook nog wat aan 't rondkijken... volgende week vrijdag maar weereens een gesprekje bij 'n wervings- en selectiebureau voor 'n wel heel leuke functie, hoop dat 't wat gaat worden :) Da's ook eindelijk eens eentje met uitzicht op vast contract, ben ik wel 'n beetje aan toe nu ik alweer voor de tweede keer voor bepaalde tijd ergens zit.
Vind je je huidige werk niet leuk dan?
Vorige keer sprak je er nog best positief over.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Daniel »

Wel leuk, maar 'tis maar een tijdelijk contract tot eind dit jaar :wink: En nee, het is niet waarschijnlijk dat het verlengd gaat worden aangezien het hele lab verhuisd gaat worden naar een locatie waar't wat minder een eilandje op de site van een ander bedrijf is.
Dat wordt dan ook gelijk ergens in het buitenland, want in Nederland zit verder alleen 'n stuk kantoor.

Maargoed, voorlopig heb ik 't wel even lekker ruim met een privé-lab. Alleen kom je er als je echt alles zelf moet regelen toch wel achter hoeveel tijd dat wel niet kost... tja, Amerikaans he dus ook zo'n regel dat je altijd een hand aan de trapleuning moet houden. Ben van de week wel vier keer heen en weer gelopen om het afval af te voeren :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door IC3 »

Geert schreef:Lijkt me toch redelijk zeker dat het uit 1396 is :P
Hmm, ja, slecht gelezen door mij. :oops:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Daantje »

@ Ddrs: dat soort verhalen heb ik ook van DSM gehoord idd :D Ben blij dat ik tot nu toe niet met dat soort dingen te maken heb gehad. Bij ons is het op dit moment nog druk op het lab maar binnen een jaar gaat 1/3e van de medewerkers weg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Daniel »

Ehm, ik werk momenteel niet bij DSM hoor :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Daantje »

I know, daarom stond er 'ook' ;)
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Dubbele P »

Haha, ja een Amerikaans bedrijf, weet er alles van. Bij UPS heb je ook van die vreemde regels. Zo moet iedereen bij het verlaten van het gebouw, of het nu is om pauze te houden of om naar huis te gaan, alles uit de tassen halen en door een detectiepoortje lopen. De handbagage wordt apart gecontroleerd. Daarnaast mag je geen relatie met iemand hebben die bij het bedrijf werkt en er mag ook geen familie van je werken. Dat komt namelijk uit angst voor samenzweringen tegen het bedrijf. :?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door webguy »

Ach, daar zijn ze in Amerika erg goed in. Ik was van de zomer in Washington DC, in het "National Air en Space Museum", en daar werd ook alle handbagage gecontroleerd door het door een X-ray scanner te gooien... Er zat echter niemand achter de machine :P
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Karl »

Dubbele P schreef:Haha, ja een Amerikaans bedrijf, weet er alles van. Bij UPS heb je ook van die vreemde regels. Zo moet iedereen bij het verlaten van het gebouw, of het nu is om pauze te houden of om naar huis te gaan, alles uit de tassen halen en door een detectiepoortje lopen. De handbagage wordt apart gecontroleerd. Daarnaast mag je geen relatie met iemand hebben die bij het bedrijf werkt en er mag ook geen familie van je werken. Dat komt namelijk uit angst voor samenzweringen tegen het bedrijf. :?
Ik zou niet eens bij zo'n bedrijf willen werken. Als je zo'n vertrouwen in je werknemers hebt...

Ik moet om m'n bedrijf binnen te komen door een poortje, maar dat is gewoon ter voorkoming dat allerlei gespuis binnen komt. Er is ook geen tijdsregistratie oid aan gekoppeld.
Het is een spectrum.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door IC3 »

Dubbele P schreef:Haha, ja een Amerikaans bedrijf, weet er alles van. Bij UPS heb je ook van die vreemde regels. Zo moet iedereen bij het verlaten van het gebouw, of het nu is om pauze te houden of om naar huis te gaan, alles uit de tassen halen en door een detectiepoortje lopen. De handbagage wordt apart gecontroleerd. Daarnaast mag je geen relatie met iemand hebben die bij het bedrijf werkt en er mag ook geen familie van je werken. Dat komt namelijk uit angst voor samenzweringen tegen het bedrijf. :?
Brrr, bij ABN AMRO heb ik gelukkig niet te maken met zulke strenge regels. :)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 52 gasten