NS zet langere treinen in

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

NS zet langere treinen in

Bericht door Michael »

NS zet langere treinen in

AMSTERDAM - Vanaf maandag zet de NS op een aantal trajecten langere treinen in. Dat heeft een woordvoerder donderdag gezegd.
De NS liet deze zomer voor het eerst niet minder treinen rijden, maar maakte treinen korter. Dat zorgde voor veel klachten.

Lees verder op: http://www.nu.nl/binnenland/2880240/ns- ... en-in.html
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS zet langere treinen in

Bericht door VIRM »

Het lijkt mij handig als NS ook kijkt naar de combinatie van treinseries die rijden/door worden getrokken in combinatie met personeelsinzet. Is het echt nodig dat de 'normale' dienstregeling vlekkeloos wordt gekopieerd (om maar wat leuks te noemen: de s800 puft door naar Schagen). En ik neem aan dat personeelsleden met kinderen ook op vakantie willen.

Als je 4x per uur rijdt op Uitgeest-Zaandam is een SLT-4 of 6 buiten de spits wel te behappen. Maar als er een SGMm-III rondtuft op een zondag of in de daluren... tsja...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: NS zet langere treinen in

Bericht door Daantje »

Het grootste nadeel van die kortere treinen vind ik dat ze (in Delft) helemaal aan het uiteinde van het perron halteren terwijl de trap naar oa het busstation aan het andere uiterste van het perron is. Normaal gesproken kon ik de trein nog net halen als ik van de bus die trap over sprinte en zo de trein in kon springen maar nu zie ik regelmatig de trein voor m'n neus wegrijden. Dat in combinatie met m'n bus die deze vakantieperiode regelmatig te laat is, zorgt er voor dat ik vaak twee treinen later heb dan normaal. Beetje irritant. -o-
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: NS zet langere treinen in

Bericht door Anne »

Daantje schreef:Het grootste nadeel van die kortere treinen vind ik dat ze (in Delft) helemaal aan het uiteinde van het perron halteren terwijl de trap naar oa het busstation aan het andere uiterste van het perron is. Normaal gesproken kon ik de trein nog net halen als ik van de bus die trap over sprinte en zo de trein in kon springen maar nu zie ik regelmatig de trein voor m'n neus wegrijden. Dat in combinatie met m'n bus die deze vakantieperiode regelmatig te laat is, zorgt er voor dat ik vaak twee treinen later heb dan normaal. Beetje irritant. -o-
Ik heb juist de laatste tijd de ervaring dat de treinen richting Den Haag in Delft niet meer met de kop bij de tunnel stoppen maar een stuk eerder.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten