Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door R-Flow »

Wubbo schreef:Volgende maand gaan de V250's wel rijden, maar ze vervangen de getrokken treinen voorlopig niet. Daarvoor zijn er nog niet genoeg V250's inzetbaar.
*zucht* Het schiet allemaal weer lekker op.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door VIRM »

R-Flow schreef:
Wubbo schreef:Volgende maand gaan de V250's wel rijden, maar ze vervangen de getrokken treinen voorlopig niet. Daarvoor zijn er nog niet genoeg V250's inzetbaar.
*zucht* Het schiet allemaal weer lekker op.
Hij gaat volgende maand rijden, of hij gaat volgende maand theoretisch rijden? Twee heel verschillende dingen. :D
Beul van de blindegeleidelijn
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door RoelZ1 »

Hij rijdt al een aantal maal per dag. Volgende maand gaat hij 1x per uur naar Rotterdam rijden bovenop de 2x per uur naar Breda.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Caspar »

Maar nog niet met hogere snelheid.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door R-Flow »

Caspar schreef:Maar nog niet met hogere snelheid.
Dat gaat lastig met die getrokken treinen er tussendoor... :wink: Of zijn die volgende maand al helemaal weg, nee toch?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Caspar »

Thalys gaat wel met hogere snelheden ertussendoor.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Suus »

Het pad van de Fyra is ook nog niet aangepast voor die hoge snelheid. Die trein kan wel snel gaan rijden maar staat vervolgens een tijdje stil bij Nieuw-Vennep omdat er op Schiphol nog geen plek is :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door R-Flow »

Caspar schreef:Thalys gaat wel met hogere snelheden ertussendoor.
Thalys ≠ Fyra. Lijkt me beetje apart om één dienst met variabele tijden te laten rijden afhankelijk van het materieel waar je toevallig in zit. Eerst zal al het materieel op die snelheid moeten kunnen rijden en dan moet ook nog eens de dienstregeling erop aangepast worden. Anders schiet het nog niet op.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Vinny »

Toen de Thalys net reed over de HSL kwam deze wel eens met -10 aan te Amsterdam :p
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Caspar »

Nu doen we hier net alsof het ontzettend veel zal gaan schelen als de V250 op max snelheid gaat rijden... Hooguit 1 of 2 minuten ten opzichte van nu. Je zou dus met de huidige dienstregeling wel harder kunnen gaan rijden om vertraging eruit te rijden, als je toevallig de rit hebt met een V250... Maar dat gaat dus niet gebeuren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Suus »

Er kan van die 27 minuten tussen Schiphol en Rotterdam nog wel meer af dan 2 minuten, maar pas volgend jaar :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Daniel »

Ik heb elders gelezen dat het met een V250 momenteel volstaat om op te trekken tot 250 zodra deze op de HSL zit en dan vervolgens de trein uit te laten rollen naar Rotterdam. Dan komt 'ie daar nogsteeds keurig op tijd aan, dus er moet inderdaad wel meer dan 2 minuten bespaard kunnen worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door RoelZ1 »

Bee schreef:Er kan van die 27 minuten tussen Schiphol en Rotterdam nog wel meer af dan 2 minuten, maar pas volgend jaar :Y
Voor de nieuwsgierigen onder ons: de 27 minuten tussen Rotterdam en Schiphol kan 20 minuten worden met V250, de 25 minuten tussen Rotterdam en Breda kan ook 20 minuten worden. Tussen Schiphol en Breda zal de tijdwinst dus minstens 12 minuten zijn (de 4 minuten stationnement in Rotterdam willen ze ook naar 2 brengen als dat past met overige paden in de Willemstunnel en bij Breda).
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door hidihi »

Op zondag 29 juli heeft trouwens de V250 trein zijn eerste twee ritjes in dienst gemaakt. Een collega van mij met z'n gezin was trouwens de eerste en enige klanten. Hij miste de regulieren fyra trein van 17.11 net op schophol. Na een paar minuten werd er een extra fyra trein aangekondigd. De collega is geen treinfreek dus hij wist niet eens dat hij in een V250 trein stapte. Dus hij was verrast toen de conducteur met een PR dame (met taart) zijn kaartjes kwam knippen met mededeling dat zijn gezin de eerste reizigers waren van de V250.

Van het gezin(eerste reizigers) is er ook een foto gemaakt maar die foto heb ik niet terug kunnen vinden. Dus ik moet het doen met deze foto:

http://www.flickr.com/photos/koenbrouwer/7671282270/
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door RoelZ1 »

Hij was niet de enige klant hoor ;). Ik zat er ook in. Verder nog een groepje hele enthousiaste jongeren die van niets wisten en de hele tijd 'wahjoo' zeiden. Vandaag rijden ze volgens de reisplanner net als gisteren weer een volledige omloop met de V250. Dat betekent elke 3 uur. Vanuit Amsterdam om 7.10, 10.10, 13.10 etc. en vanuit Rotterdam om 8.08, 11.08, 14.08 etc.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Reiziger Delft »

Moet je voor deze ''extra'' FYRA's ook de reguliere toeslag betalen? Ik heb verschillende dingen daarover gehoord.
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door RoelZ1 »

Ze roepen gewoon om dat een toeslag verplicht is, dus ik neem aan dat het gewoon verplicht is.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Michael »

Toeslag is inderdaad gewoon verplicht.
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Citaro »

Als ik het goed begrijp en naar het schema van RoelZ1 kijk rijden ze dus nog niet met de V250 door naar Breda? Hoe doen ze dat dan in R'dam, reizigers laten overstappen? Zo ja, niet heel handig lijkt me.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Suus »

De V250 rijdt extra ritten en nog niet in de plaats van het oude materieel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Daniel »

Beter gezegd, ze rijden er de serie s1000 mee waarin ze vanaf september gaan rijden en die zou sowieso alleen maar tussen Rotterdam en Amsterdam gaan rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Citaro »

Aha, thx voor de duidelijk Bee en Daniel
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Citaro »

Was vanmiddag iets voor 17:00 op Rotterdam Centraal en daar m'n eerst V250 van dichtbij gezien. Zag 'm vanuit de Willemstunnel binnen rollen op spoor 10, dacht maak er wat foto's van v.a. het perron aan spoor 9. De IC naar A'dam kwam echter ook net binnen op 9 en stond ervoor. Had al eens eerder gelezen over lange stationnementen van een test-V250, dus dacht het zal niet zo'n vaart lopen, wacht wel ff tot die 10 bakken VIRM weer zijn vertrokken. Ondertussen haal ik een bakkie koffie en terwijl de IC vertrekt bleek dat de V250 al was vetrokken, zag z'n sluitseinen nog net aan de westzijde van het emplacement verdwijnen. Jammer dus. Heb niet kunnen zien welk stel het was, het was i.i.g. geen reizigersrit, stond nl. niet in de dienstregeling, daar waar dat eerder met de ritten in de 1000-serie wel het geval was. Was wel een mooie verschijning!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Geert »

Ik zag er vanmiddag eentje rijden over de brug bij de Moerdijk, richting Rotterdam. Zag er wel grappig uit vanuit de verte, maar had niet het idee dat-ie al op topsnelheid reed :)
tjitte19
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 04 dec 2011, 23:27
Locatie: Delfgauw

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door tjitte19 »

Vinny schreef:Toen de Thalys net reed over de HSL kwam deze wel eens met -10 aan te Amsterdam :p
Als de Thalys het doet.
Ik zat 10 augustus j.l. in de Thalys (Paris Nord - R'dam), stopte de trein in de middle of nowere. 10 minuten later werd er omgeroepen dat de trein defect was. weer 20 min later was hij gerepareerd, maar bij Brussel-Zuid moesten we overstappen op een vervangende trein. Aankomst in R'dam: + 50 minuten.

Maar ja, dat kan gebeuren.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten