Mag ik even kwijt #115

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door AppleMoose »

Fles schreef: De Edah (wie weet dat nog?) waar ik vroegah werkte presteerde het weleens om dingen af te prijzen van 82 VOOR NU TIJDELIJK STUNT SLECHTS MAAR 83 cent!

:')

U leest het goed.
Dat heeft mijn opa ook een keer (perongeluk) geflikt toen hij nog een kruidenierszaak had (heeeeel wat jaren terug)
Had hij kaas in de aanbieding, had hij dus perongeluk 2 cijfers omgedraait, waardoor de kaasprijs hoger dan de normale prijs was, i.p.v. lager. Hij kwam er pas aan het eind van de dag achter toen hij het reclamebord weer naar binnen haalde. Hij had overigens nog nooit zoveel kaas verkocht, ze stonden er voor in de rij :mrgreen: :mrgreen:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door MdJ »

Ik heb wel vaker degene die de prijzen bepaald op het werk, betrapt op zulke fouten.

5 voor 3.95, 0.75 per stuk bijvoorbeeld...:D
Bij twijfel: gebruik beton.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door deadlock »

Fles schreef:De Edah (wie weet dat nog?) waar ik vroegah werkte presteerde het weleens om dingen af te prijzen van 82 VOOR NU TIJDELIJK STUNT SLECHTS MAAR 83 cent!

:')

U leest het goed.
Ik heb bij de Edah gevuld :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door deadlock »

Ik let trouwens eigenlijk nooit op bonusaanbiedingen en koop ook geen dingen die in de bonus zijn omdat ze in de bonus zijn maar als de koffie drie voor de prijs van twee is dan laad ik wel 12 pakken in omdat dat toch wel opkomt binnen een week.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Fles »

12 pakken koffie in de week. Jaa dat denk ik ook :D
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Fles »

Weet iemand trouwens het verhaal hierbij? :? Intrigeert me telkens als ik erlangs rijd, en dat gebeurt nogal eens. Nu maar eens een foto van gemaakt. Twee dichtgemetselde bogen. Wat liep hieronder? En wanneer? Het is het middenperron van station Apeldoorn trouwens (maar dat zagen jullie allang natuurlijk)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Suus »

12 pakken koffie in een week? Misschien als je in een weeshuis woont, maar anders :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Etienne »

In navolging van dat verhaal van Bee over al die bonusschapkaartjes (Iemand zin in Scrabble :lol:). Dat was enige weken geleden ook toen alle sauzen in de aanbieding waren, en dan krijg je dus zoiets als dit:

Afbeelding

Enne.....dat waren ze nog niet eens allemaal :twisted: en ik was op zaterdagavond altijd de klos om die kaartjes op te hangen, dus dit was wel een aardige om een fotootje van te maken.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Geert »

Bee schreef:Bij de kassa kan je ook direct zien of je aan alle acties meedoet:
Er verschijnen groene vinkjes als je bonuskaart en airmilespas gescand zijn, afgeprijsde producten hebben een icoontje van een sticker en bij jokerproducten verschijnt er een Joker voor het product. Op de kassabon zijn afgeprijsde producten een sterretje en jokers een hekje en daar is de prijs al naar de nieuwe situatie aangepast.
Aan de kassa is een nogal laat tijdstip om nog te beslissen of je iets wel of niet koopt :X
Ik winkel ook vaak bij de AH, maar eerder omdat er niet een andere supermarkt vlakbij is (behalve een kleine Spar :')). Ik word ook een beetje moe van al die acties constant. "Spaart u Eftelingpunten?" "Voetbalplaatjes?" "Musicalpunten?" "Blaatzegels?" Maak dan liever de boodschappen wat voordeliger...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Ardan »

Fles schreef:Weet iemand trouwens het verhaal hierbij? :? Intrigeert me telkens als ik erlangs rijd, en dat gebeurt nogal eens. Nu maar eens een foto van gemaakt. Twee dichtgemetselde bogen. Wat liep hieronder? En wanneer? Het is het middenperron van station Apeldoorn trouwens (maar dat zagen jullie allang natuurlijk)

(foto)
Dat is een oude toegang naar het metrostation Apeldoorn Centraal natuurlijk :mrgreen:
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door deadlock »

Fles schreef:12 pakken koffie in de week. Jaa dat denk ik ook :D
12*36 koppen met vier man en redelijk veel bezoek. Zoveel is dat niet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Daniel »

Nog maar eentje in de categorie aanbiedingsblunders die ik laatst op internet aantrof...
Afbeelding
:mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Caspar »

Bij de Albert Heijn kwam ik laatst deze afbeelding tegen:
Afbeelding
En: Afbeelding

En dat stond bij een product wat van 1.87€ met 1 hele cent was verlaagd naar 1,86...
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Daantje »

De aanbiedingen van de AH mogen dan vaak omslachtig zijn, toch kan je echt dingen met flinke korting halen wat me bij de Jumbo niet lukt. Van de week had ik zeven euro bonusvoordeel op een totaal van 35 euro, dat tikt toch lekker aan. Dingen als wasmiddel, deodorant, koffie, olijfolie, etc koop ik nooit als het niet in de bonus/aanbieding is. Overigens heb ik ook gewoon bepaalde producten die ik bij de Jumbo koop omdat ik ze daar fijn/lekker vind maar ook dingen die ik altijd bij de AH haal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Daniel »

Tja, je kan inderdaad net doen alsof je heel veel voordeel biedt door grote kortingen te bieden maar als klant heb je er meer aan als de prijzen gewoon altijd lager zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Fles »

Daantje schreef:De aanbiedingen van de AH mogen dan vaak omslachtig zijn, toch kan je echt dingen met flinke korting halen wat me bij de Jumbo niet lukt. Van de week had ik zeven euro bonusvoordeel op een totaal van 35 euro, dat tikt toch lekker aan. Dingen als wasmiddel, deodorant, koffie, olijfolie, etc koop ik nooit als het niet in de bonus/aanbieding is. Overigens heb ik ook gewoon bepaalde producten die ik bij de Jumbo koop omdat ik ze daar fijn/lekker vind maar ook dingen die ik altijd bij de AH haal.

En dan heb je nog (zat) artikelen die bij winkel X altijd al goedkoper zijn dan bij AH in de aanbieding.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Joshua »

De Jumbo mag dan wel goedkoper zijn dan de AH. In mijn geval is de Jumbo 2 keer zo ver fietsen als de AH. Dan hou ik als alternatief nog de COOP over. Maar dan wordt het toch liever AH.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Daniel »

@Fles: Mwoh, het hele assortiment zo'n beetje? :P Ik merkte het wel aan m'n bankrekening toen de Plus hier aan het verbouwen was, minder boodschappen (had die weken wat extra voorraad in huis, lopend neem je toch makkelijker meer mee dan op de fiets) maar toch een hoger totaalbedrag op de kassabon.

@Joshua: Tja, de AH is in sommige gebieden dan ook nogal aanwezig natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Joshua »

Nijmegen kijkt blauw en oranje van de AH en COOP winkels. Concurrentie is er bijna niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Suus »

Gemiddeld is de Plus duurder dan de Ap, iedereen weet toch dat Plus staat voor "Plundert lustig uw salaris" :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Fles »

Bee schreef:Gemiddeld is de Plus duurder dan de Ap, iedereen weet toch dat Plus staat voor "Plundert lustig uw salaris" :Y

Plus heeft lekkere wijven in de reclame, AH eoa kansloze klapjosti.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door STF »

Bij de supermarkt in Echternach was tot een jaar of twee geleden bijna continue het halve assortiment in de aanbieding, wegens het bijna overschrijden van de houdbaarheidsdatum. Dat waren toch kortingen die opliepen tot 75% goedkoper.
Tegenwoordig hebben ze een ander inkoopbeleid; schappen zijn vaak half leeg, van artikelen die maar kort houdbaar zijn. Dus die aanbiedingen i.v.m. de houdbaarheidsdatum zie je nauwelijks meer.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Fles »

"Een onsje gerookte ham? Kan wel mevrouw, maar dan moeten we dat even voor u gaan bestellen. Over twee weken is het binnen waarschijnlijk. Wel nu vast even betalen graag." :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Gemiddeld is de Plus duurder dan de Ap, iedereen weet toch dat Plus staat voor "Plundert lustig uw salaris" :Y
Wellicht als je alles van A-merken koopt is dat zo, maar anders kan het flink schelen. Vraag me niet waarom, maar om een of andere reden heb ik nog 'n berg kassabonnen liggen ergens en zodoende kan ik nu wat vergelijken met prijzen van rond hetzelfde moment...

Dubbelfriss (AH 0,92; Plus 0,87)
100 g fricandeau (AH 2,15; Plus 2,00)
Vanillevla Campina (AH 1,17; Plus 1,11)
Aardappels, voorgekookt 450 g (AH 1,19; Plus 0,99)
Witte puntjes (AH 1,29; Plus 1,29) - AH 10 stuks, Plus 12 stuks
Andijvie 200g (AH 1,19; Plus 0,99)
Paprika (AH 1,09; Plus 0,99)
Halfvolle melk, huismerk 0,5L (AH 0,58; Plus 0,58)
1-minuut witte rijst (AH 1,06; Plus 1,06)
Snijbonen (AH 2,29; Plus 1,49)

En da's dan nog een kleine selectie, maar de trend lijkt me duidelijk. Kleine dingen schelen ook al, zoals dat je bij de AH een vaste prijs voor een prei betaald of die nu groot of klein is i.p.v. dat de prijs aan de hand van het gewicht bepaald wordt. En owja: ik heb gewoon een bonuskaart dus daar komen de prijsverschillen niet door :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door ODRAIL »

De buurvrouw bood ons "boerenkool uit eigen tuin" aan :shock: . Je moet er met dit weer toch niet aan denken :wink: .
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten