OVer je reiservaringen in augustus 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door TheKnitter »

Geert schreef:
TheKnitter schreef:staat daar een spleetoog toerist
Hallo. :neg:
Heb het aangepast hoor Geert :lol:
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Jurre »

Niet heel bruisend nieuws, maar door markt op de Voorstreek in Schiermonnikoog moeten alle lijnbussen de Langestreek afrijden om vervolgens bij het dorp uit te komen. Wat ik wel hoorde is dat alle Arriva Amba's hier in januari vervangen worden door elektrische bussen. Zelfs de pizza's worden hier met een elektrisch wagentje bezorgd!
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door M57 »

TheKnitter schreef:
Geert schreef:
TheKnitter schreef:staat daar een spleetoog toerist
Hallo. :neg:
Heb het aangepast hoor Geert :lol:
Als je er nu nog om lacht, spreekt dat bepaald niet voor je.

Ik zal nog even ontopic melden dat mijn trein vandaag maar één sluitsein had in plaats van twee. Dus ook geen noodlantaarn.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Z2N »

Gisteren per trein van Alphen naar Lugano (zuid-Zwitserland). Geen seconde vertraging, dus na 13 uur reizen keurig optijd aangekomen in het hotel, naast het station hier. Uitzicht en weer geweldig! :D
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Jef400 »

Deze vakantie voor het eerst in zo'n regioshuttle gezeten. reis verliep een beetje rommelig. Wegens werkzaamheden tussen Ilmenau en Angelroda reden er geen treinen maar bussen. Oké. De snelbus gepakt naar Marlishausen. ( Halteplaats ) en daar op de trein gestapt naar Erfurt Hauptbahnhof. Leuk ritje door een mooie zwaar-heuvelachtige omgeving heen, waarin we ook onze Thüringen-ticket hebben gekocht. Voor 30 euro al het regionale en stadsverkeer gebruiken met 4 personen. Naar Erfurt toe en daar de toeristendingetjes gedaan. Uiteindelijk voor het eerst in het buitenland op een tram gestapt. Een combino op lijn 6 zorgde voor dit moment. Deze hebben we gebruikt tot de Anger ( Winkelgebied ). Daarna gelopen naar het station toe. En daar weer teruggestapt op de Regioshuttle van de Erfurter bahn. Overgestapt op Marlishausen en daar weer de bus naar Ilmenau gepakt.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Ardan »

De Zwolse lijn 3 gaat richting het station normaal gesproken bij de Schuttevaerkade op de rotonde linksaf de Dijkstraat op. Er is nu echter kermis in de binnenstad, waardoor de 2 en de 3 omrijden en de 3 hoort nu rechtdoor te gaan. De buschauffeur reed echter toch driekwart de rotonde om, toen hij zijn foutje inzag. 'Rondje van de zaak! Ik ben gewend hier linksaf te gaan!' Dus anderhalf keer de rotonde gehad :mrgreen:
Ik doe ook maar wat
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Gekko123 »

mijack1985 schreef:Zit nu in Fyra V250 richting Amsterdam. Vertrek om 12.08 vanaf Rotterdam. Heb niet het treinstel nummer kunnen zien.
Hmm, dan hebben we in dezelfde trein gezeten. Was leuk om er even een ritje mee te maken.
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door ThePretender »

Ik weet het niet zeker maar er stond vanochtend een extra Fyra vanaf asd ingepland, vertrek 11.10. De s600 van 11.13 stond niet weergegeven. Maar waarschijnlijk (ik kan fout zitten) omdat er een verstoring was tussen asdm en asda was en de s4000 niet verder dan asd reed, zag ik later staan dat de extra Fyra weer weggehaald was en de s600 er weer op stond. Op Sloterdijk stapte ik uit de s4000 maar verbaasde me er over dat er nog niets was meegedeeld over het feit dat deze trein maar tot asd reed. Maar uiteindelijk zag ik dit veranderen op de borden :pos: : ipv Rotterdam Centraal stond er Amsterdam Centraal en er onder (rijdt niet verder dan Amsterdam Centraal).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Daniel »

Men had vanmorgen wat al te enthousiast treinen met de V250 ingelegd, daarom werd een deel ervan weer opgeheven. Er is namelijk nog slechts één stel inzetbaar, maar er waren twee ritten Amsterdam - Rotterdam met slechts een uur ertussen ingelegd en dat red je niet met één stel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door mijack1985 »

Gekko123 schreef:
mijack1985 schreef:Zit nu in Fyra V250 richting Amsterdam. Vertrek om 12.08 vanaf Rotterdam. Heb niet het treinstel nummer kunnen zien.
Hmm, dan hebben we in dezelfde trein gezeten. Was leuk om er even een ritje mee te maken.
Toevallig, waar zat jij, ik halverwege in de trein.
ja klopt, was leuk om mee te maken. Hij reed heel erg soepel viel me op. En "maar" 160. Volle snelheid komt volgende maand denk ik.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door iljitsch »

Gister en eergister met de tram naar het Scheveningse vuurwerkfestival gegaan:

Afbeelding

Dit trekt altijd flink wat volk, één van de zeldzame gelegenheden dat je op de fiets in de file rijdt. Ik had dus al allemaal plannen om de overmatige tramdrukte te ontwijken. Eergister ging ik met bus 21 die niet al te ver van mijn nieuwe huis in Den Haag stopt. Die was wel mooi meer dan 5 minuten te vroeg en reed ook erg hard door. Lekker vol, maar niet overdreven.

Voor de terugweg naar het eindpunt van tram 11 gewandeld, maar dat was zowel ervoor als erna een flinke wandeling, dus gister maar wat anders aangepakt en via het centrum gegaan met tram 2 en dan overstappen op tram 1. In die laatste was het wel het hele eind staan.

De terugweg vanaf de halte voor het Kurhaus ging ondanks de drukte prima, de HTM had extra trams ingezet, die weliswaar als lijn 9 reden maar "vuurwerkfestival" filmden:

Afbeelding

HTM was op oorlogssterkte aanwezig en trams reden af en aan (wist niet dat daar ook een keerlus lag), waar er twee achter elkaar klaar stonden om in te stappen, met HTM'ers bij elke deur om je te waarschuwen dat-ie maar tot Gvc ging. Volgens de reisinformatie dacht ik ook Hollands Spoor, niet duidelijk welk van de twee het was want de hele tram liep bij CS leeg. In eerste instantie leek de tram niet op haltes te stoppen, later wel.

Bij CS raakten stapels mensen in verwarring omdat er elke dag behalve zaterdag na 22.15 u gewerkt wordt en geen trams bovenop CS stoppen. Dus geen overstap op RR3 of RR4, hiervoor moet je met een pendelbus naar de Brouwersgracht of Laa.(Of eerst een stukje RRE.) 2 (met GTL) en 6 rijden via de Grote Kerk naar CS, maar echt opschieten doet dat niet, wellicht was de pendelbus toch sneller geweest.

Ik kan het iedereen zeker aanraden om vanavond alsnog naar de laatste avond te gaan, eerste vuurwerk is om 21.45 u, tweede om 22.30 u. En vanavond dus geen omleidingen. Maar ik krijg net het telefoontje dat m'n fiets is gerepareerd. :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Daniel »

Er ligt geen keerlus bij het Kurhaus, maar wel een aftakking naar remise Scheveningen. Daar zullen die extra trams dus vandaan gekomen zijn :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Suus »

Of ze rijden gewoon door naar het Zwarte Pad, dat is de afstand niet :Y

Wel jammer van die foute spatie in de melding op het display. :cry:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door iljitsch »

Ah ja. Er is overigens ook ruimte voor 8 (!) GTLs een kilometer verderop bij het eindpunt van 1 en 9.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Geert »

Kostte het ritje in de vuurwerktram nog geld? Vorig jaar koste het ritje in die pendeltram alleen het basistarief op de ov-chipkaart :lol:
Vanuit ons huis waren gisteravond de flitsen te zien trouwens. Het is dat we vanavond een verjaardag hebben, anders waren we denk ik ook gegaan :)
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door iljitsch »

Dit is die keerlus bij het zwarte pad / noorderstrand.

Afbeelding

Of eigenlijk vijf lussen. Je kan dus op vier sporen ieder twee trams parkeren en dan is er nog een spoor vrij om te keren. Eén extra spoor is vrij normaal, vier extra heb ik nergens anders gezien. Ik neem aan dat deze overdaad in het leven geroepen is voor het parkeren van extra trams bij mooi strandweer. Er zit daar vlakbij ook een remise maar worden de trams achteruit naar binnen gereden, niet echt handig als je even wat materieel een paar uur kwijt moet tussen de drukte heen en de drukte terug.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door iljitsch »

Geert schreef:Kostte het ritje in de vuurwerktram nog geld? Vorig jaar koste het ritje in die pendeltram alleen het basistarief op de ov-chipkaart :lol:
Deze keer ook zo ongeveer:

10-08-2012 Check-in 23:00 Kurhaus bij HTM

10-08-2012 Check-uit 23:16 Zwarte Pad bij HTM Check-in Kurhaus bij HTM Ritprijs € 0,91

10-08-2012 Check-in 23:17 Kurhaus bij HTM

10-08-2012 Check-uit 23:18 Zwarte Pad bij HTM Check-in Kurhaus bij HTM Ritprijs € 0,08

10-08-2012 Check-in 23:19 Centraal Station bij HTM

Voor de duidelijkheid: de eerste en laatste kloppen, de tweede is dat ik m'n kaart voor de lezer hou ter hoogte van het koekamp terwijl ik achter de lezer zit en de piep niet kan horen. De derde dat ik bij CS bij het uitstappen het alsnog doe, waarbij ik dus weer ingecheckt wordt, de vierde dat ik alsnog uitcheck (een paar tellen later). Ofwel: de halteteller was goed in de war.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Daniel »

Zelden een reiziger zo tekeer zien gaan als vanmiddag. Hoewel ik me voor kan stellen dat een buitenspiegel van een bus flinke hoofdpijn oplevert was hoe deze man tekeer ging wellicht toch wel enigzins overdreven.

Het hele gebeuren speelde zich aan het eind van de middag af op busstation Stadscentrum in Nieuwegein waar de man op de bus stond te wachten. Lijn 374 naar Utrecht draaide hier op volstrekt normale wijze de halte op, maar zoals wel vaker gebeurd met de busstations die tegenwoordig steeds krapper gebouwd worden kwam hierbij de spiegel over het halteperron. En die maakte kwam daarbij dus met een aardige klap tegen het hoofd van de man die kennelijk net iets te dichtbij de rand van de halte stond.
In eerste instantie leek dit gewoon rustig af te lopen en ging de OV-steward van Connexxion die op het busstation rondliep gelijk kijken of de man er niks ernstigs aan over gehouden had, maar toen de betrokken chauffeur ook even erbij kwam liep het uit op een flinke scheldpartij. Uiteindelijk stond er vijf man aan XX-personeel bij, maar hij bleef maar doorgaan en toen hij alsnog in de bus waarvan de chauffeur nog even in gesprek was met z'n collega's zat hield het ook niet op. Uiteindelijk is de rit, die al vertraagd was, in z'n geheel vervallen (volgende rit stond er al een paar minuten naast) en ging de man uiteindelijk toch niet mee, waarmee de rust ook weer wederkeerde.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Hij heeft de bus zeker niet aan zien komen? :roll:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door fogeltje »

Ik kijk dan ook altijd gruwelijk uit mijn doppen als in in Uden of Nijmegen op het busstation een bus komt aanrijden terwijl ik op het perron sta. En dat is maar goed ook, want soms sta ik kennelijk ook wel erg dicht tegen de rand en zou ik de spiegel gekopt hebben...naja met mijn kin en borst, de spiegels "staan" bij "ons" (Hermes en Arriva/Brabant) rechts en hangen niet zoals bij veel Connexxion Amba's dat wel is. En mocht dat ooit gebeuren dan is er maar 1 persoon die ik de huid zal vol schelden en dat ben ik zelf omdat ik niet goed heb opgelet. En dat uitschelden doe ik thuis waar er verder niemand last van heeft.
"Een touringcar is geen bus"
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door iljitsch »

Nou, ik vind dat iemand die een spiegel om z'n oren krijgt toch echt wel het voordeel van de twijfel verdient. Maar of eindeloos doorvloeken nu veel zin heeft is een tweede.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door hauptbahnhof »

JE behoort als passagier niet te dicht bij de rand te staan. Om dezelfde reden dat je dat ook niet moet doen op treinstations en metroperrons. Bij een bushalte is het een stuk erger omdat er geen rails zijn die de bus op zn plek houden.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door iljitsch »

Een chauffeur moet toch ook zorgen dat-ie niet met z'n spiegel tegen een lantarenpaal aanrijdt? Of is dat ook een kwestie van eigen schuld?
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Verschil is dat de lantaarnpaal niet op zij kan stappen.
Ontzettend domme opmerking van jouw kant. Want omdat die buschauffeur moet opletten dat ie zn spiegel niet tegen een lantaarnpaal eraf rijdt, mag jij als passagier op die halte gewoon blijven staan, toch? :neg:
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door iljitsch »

Mijn punt is dat de chauffeur op moet letten wat-ie met z'n spiegel doet. Het feit dat dit blijkbaar kan in het geval van vaste objecten geeft aan dat het ook kan in het geval van omstanders. Wat wil niet zeggen dat mensen op een plek waar verkeer vlak langs komt moeten gaan staan zonder op te letten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten