Juijn Rossum in Rivierenland

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Juijn Rossum in Rivierenland

Bericht door fogeltje »

Weet iemand hoe het zit met welke lijnen door Juijn Rossum gereden worden? Ik ben gisteren in Tiel geweest en zag daar onder andere Juijn Rossum op de lijnen 44, 45 en 46, met 18/22-persoons midibussen en Sprinter busjes. Volgens de website van Juijn voeren ze de 44, 46 en 49 uit (naast 165/166, maar het gaat me even om de veertigers). Maar op lijn 45 reed er dus degelijk wel een JR busje, was ook aan de chauffeur zijn uniform te zien.

Rijdt Juijn deze lijnen geheel (lijn 45 al dan niet alleen in rustige uren) en hebben ze Amba's voor drukke ritten? Want volgens de wiki rijdt er op lijn 45 en 46 gedeeltelijk een Amba. Kan me dus voorstellen dat Arriva de drukke ritten rijdt, en Juijn in de minder drukke uren met kleinere meuk.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Juijn Rossum in Rivierenland

Bericht door Daniel »

Je laatste stelling klopt precies. Arriva rijdt maandag t/m vrijdag overdag met Amba´s op de 46 en in het weekend rijdt Juijn daar met een kleiner busje. Hoe de verdeling op de 45 precies is weet ik niet trouwens, maar 44 en 49 worden in ieder geval volledig door Juijn uitgevoerd en dus ook doordeweeks met kleine busjes gereden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Juijn Rossum in Rivierenland

Bericht door fogeltje »

Daniel schreef:Je laatste stelling klopt precies. Arriva rijdt maandag t/m vrijdag overdag met Amba´s op de 46 en in het weekend rijdt Juijn daar met een kleiner busje. Hoe de verdeling op de 45 precies is weet ik niet trouwens, maar 44 en 49 worden in ieder geval volledig door Juijn uitgevoerd en dus ook doordeweeks met kleine busjes gereden.
Bedankt, zal het op de wiki aanpassen zover nodig. Ik kan me voorstellen dat op lijn 45 dezelfde verdeling zal gelden dan lijn 46 als die lijn een vergelijkbare bezetting heeft. Maar zeker weten doe ik dat dus niet.
"Een touringcar is geen bus"
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Juijn Rossum in Rivierenland

Bericht door zone5324bericht... »

in de vorige concessie reed arriva tot ongeveer 21 uur op lijn 45 en de laatste ritten waren dan uitbesteed.
of dit in de nieuwe concessie aangepast is, weet ik helaas niet...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Juijn Rossum in Rivierenland

Bericht door fogeltje »

zone5324bericht... schreef:in de vorige concessie reed arriva tot ongeveer 21 uur op lijn 45 en de laatste ritten waren dan uitbesteed.
of dit in de nieuwe concessie aangepast is, weet ik helaas niet...
Op alle dagen? Of werd in het weekend de dienst helemaal uitbesteed?
"Een touringcar is geen bus"
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Juijn Rossum in Rivierenland

Bericht door zone5324bericht... »

Arriva-chauffeurs waren toen in ieder geval alle zondagen veij.
de zaterdagen weet ik niet meer.
heb er in de oude concessie 2 diensten gedraaid, dus de diensten die ik er nog van heb zijn alweer een paar jaar oud.
het is ook nog uit de tijd, dat Tiel "bestuurd" werd vanuit het DAV-gebied, terwijl het daarna overging naar Brabant...
de connecties waren toen eigenlijk ook meteen verbroken.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Juijn Rossum in Rivierenland

Bericht door WSM »

§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
greyhound
Berichten: 94
Lid geworden op: do 11 sep 2008, 21:23

Re: Juijn Rossum in Rivierenland

Bericht door greyhound »

Die foto's heb ik gemaakt in 2011. Er werd toen op zaterdag 1 dienst op lijn 45 gereden door Juijn. Wat mij verbaasd is dat op lijn 47 de kleine busjes helemaal verdwenen zijn, ook in de avond en op zondag. De diensten vanuit Gorinchem werden de eerste tijd gereden door in Gorinchem gestationeerde 8400en. Uiteraard verschenen die al snel op andere lijnen vanuit Gorinchem. Na een paar maanden waren de twee 8400 en weer uit Gorinchem verdwenen. In ieder gaval de 8415 rijdt op dit moment weer in Gorinchem. Gisteren op lijn 81 naar Utrecht.
Laatst gewijzigd door greyhound op di 28 aug 2012, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
greyhound
Berichten: 94
Lid geworden op: do 11 sep 2008, 21:23

Re: Juijn Rossum in Rivierenland

Bericht door greyhound »

Daniel schreef:Je laatste stelling klopt precies. Arriva rijdt maandag t/m vrijdag overdag met Amba´s op de 46 en in het weekend rijdt Juijn daar met een kleiner busje. Hoe de verdeling op de 45 precies is weet ik niet trouwens, maar 44 en 49 worden in ieder geval volledig door Juijn uitgevoerd en dus ook doordeweeks met kleine busjes gereden.
In de spits worden de extra ritten op 46 wel gereden door kleine busjes. Heel soms kom ik ook wel eens een setra op 46 tegen als er blijkbaar een tekort is aan kleine busjes bij Juijn.
Juijn is ook actief op de scholieren lijnen in de Betuwe. Leuk is daarbij de inzet van een Setra Dubbeldekker met OV chipkaart apperatuur en digitale bestemmingsaanduiding. Met enige fantasie zou je dat de enige echte dubbeldekkers lijnbus in Nederland kunnen noemen.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Juijn Rossum in Rivierenland

Bericht door lint41 »

Doordeweeks wordt lijn 45 geheel door Arriva met amba's gereden, ook in de avonduren. Zaterdag dan idd 2 van de drie omlopen Arriva, de andere door Juijn met meestal een Setra. Zondag geheel door Juijn met Sprinters.
Lijn 44 doordeweeks met Sprinters van Krol, Jan Hol en Juijn, in de spits 1 omloop met Setra. Regelmatig rijdt er ook een (Renault?) taxibus van Krol of Juijn (wel gewoon in Arrivakleuren) in plaats van een Sprinter. In de weekenden zie ik de lijn te weinig om iets zinnigs over de inzet te zeggen, al heb ik zowel taxibus als Sprinter gespot.
Lijn 46 doordeweeks inderdaad met zowel amba's van Arriva, als Sprinters van Juijn. Weekenden weet ik wederom niet.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Juijn Rossum in Rivierenland

Bericht door zone5324bericht... »

dit is net zoiets als de ongeveer 25 % van het pakket van Arriva HWGO, dat door TCR gereden wordt en daarin zitten niet alleen de scholierenlijnen en een paar lijnen waarop kleine busjes ingezet worden...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten