Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Heeft dat er niet mee te maken dat Connexxion en Syntus al zo veel mogelijk wijzigingen per aankomende december willen doorvoeren om reizigers niet zowel eind 2012 als eind 2013 met grootschalige wijzigingen te confronteren?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39302
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Had Syntus dan zulke bijzondere plannen voor Twente? Grote wijzigingen zullen er eind dit jaar inderdaad wel nodig zijn doordat de treinen in Twente een kwartier om gaan, maar dat is weer niet van toepassing op de lijn Zutphen - Oldenzaal waar de lijnen die overgaan naar Arriva rondomheen rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6244
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Je zult mij nooit het tegendeel horen zeggen ;)huibf schreef:Maar vervoerders (en hun opdrachtgevers) kijken ook niet verder dan hun neus (concessiegrens red.) en dat is een verkeerde instelling. Zolang de vervoerder de opdrachtgever als klant ziet zal er nooit wat veranderen.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Overigens zijn afgelopen woensdag de eerste 2 GTW's voor de Achterhoek overgebracht van Bad Bentheim via Deventer naar Zutphen! De komende weken volgen er meer, zie ook deze link.
Pommes.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39302
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
De eerste heeft vandaag ook al wat proefritjes gereden. Op 'n foto zag ik nog een afwijking aan deze GTWs ten opzichte van de eerdere series: hij heeft een LED-koersdisplay.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
De 81 en 56 sluiten in Deventer aan op de treinen naar het Westen. Die overstap (blijkbaar alleen in die richting, andersom is het een -4 aansluiting) om de rijtijden aan te passen van de 56 om zodoende een meer betrouwbare overstap te realiseren. Met het omgooien van de IC's zit je dus met een probleem omdat de 56 ook in Borculo in de bussen knoop zit. De 81 is verder een bus van niets. Sluit aan beide uiteinden eigenlijk nergens goed op aan.Daniel schreef:Had Syntus dan zulke bijzondere plannen voor Twente? Grote wijzigingen zullen er eind dit jaar inderdaad wel nodig zijn doordat de treinen in Twente een kwartier om gaan, maar dat is weer niet van toepassing op de lijn Zutphen - Oldenzaal waar de lijnen die overgaan naar Arriva rondomheen rijden.
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Zo staat het in de nieuwsbrief van ons:Daniel schreef:@Syntus1526: Wat is de reden om dat te vervroegen eigenlijk? De financiële situatie van Syntus? De overgang in december 2013 was nog logisch omdat dan de concessie ZHO afloopt en ze niet meegaan naar de nieuwe concessie Twente.
Eerdere overgang ZHO Bus naar Arriva
De afgelopen maanden is er veelvuldig overleg geweest tussen Arriva en Syntus om te onderzoeken of het laatste concessiegedeelte (ZHO Bus) 1 jaar eerder over kan naar Arriva. Het overlegproces is positief afgesloten waardoor ZHO bus ook in december 2012 over gaat naar Arriva. Voor beide vervoerders zitten hier voordelen in daar waar het gaat om efficiëntere werkpakketten, jonger wagenpark en personeelskosten. Daarnaast is altijd een belangrijke weegfactor in de gesprekken geweest duidelijkheid te verschaffen aan de medewerkers die met deze eerdere overgang een vervroegd label krijgen. Zij weten nu eerder waar zij aan toe zijn hetgeen rust geeft. Een derde splitsing (met name onder de collega’s in Zutphen) is hiermee voorkomen. Om tot goede resultaten te komen voor beide partijen is tevens overeengekomen ook de lijnen 73/74 ( die Syntus momenteel nog in onderaanneming rijdt voor Connexxion) over te dragen naar Arriva. Zij zullen deze lijnen na 2013 in onderaannemerschap voor Syntus gaan rijden.
Bovenstaande is afgestemd met de stakeholders zoals opdrachtgevers, Connexxion , de COR en de OR Achterhoek.
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Door het niet meer rijden van lijn 73/74 komen er 3 rode amba's vrij. Daarmee zou het best kunnen zijn dat daardoor lijn 91/92/98 met deze bussen gereden kunnen worden, waardoor alle volvo's eruit kunnen. Daardoor hoeven de citea's nog niet in te stromen.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Maar heeft Arriva dan wel genoeg rode amba's? Volgens mij geen een toch. Als Arriva in onderaannemerschap van Cxx rijdt het eerste jaar zal het gewoon aan de bestekeisen moeten voldoen. Rode Amba's dus richting Arriva?
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Dat overgaan van de 73/74 is pas in 2013 he, dus als heel Twente naar Syntus gaat.
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Helaas Marvin, lijn 73/74 is onderdeel van de overgang van de andere buslijnen geworden en gaan dus per december 2012 al rijden. Hoogstwaarschijnlijk in Arriva huisstijl.
De bussen die vrij komen zullen omgebouwd/opgeknapt worden voorzien worden van EBS. Vervolgens zullen deze bussen andere bussen vrij maken in Neede en Almelo om de rest van de serie aan te pakken.
De 26 Citea's zullen vrijwel zeker komen.
De huisstijlwagens die dan vrijkomen zullen afgevoerd worden, waarbij de beste exemplaren nog op reserve blijven tot eind 2013.
De bussen die vrij komen zullen omgebouwd/opgeknapt worden voorzien worden van EBS. Vervolgens zullen deze bussen andere bussen vrij maken in Neede en Almelo om de rest van de serie aan te pakken.
De 26 Citea's zullen vrijwel zeker komen.
De huisstijlwagens die dan vrijkomen zullen afgevoerd worden, waarbij de beste exemplaren nog op reserve blijven tot eind 2013.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Oke, duidelijk verhaal. Al lees ik in dei mededeling hierboven dat het pas per 2013 naar Arriva gaat...
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Ik lees de mededeling dat als volgt: Arriva neemt onderaannemerschap van Syntus over voor het komende jaar en blijft OOK vanaf 2013 op deze lijnen rijden als onderaannemer maar dan van Syntus omdat die de concessie weer van CXX over heeft genomen.
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Ahja, ik had het iets anders gelezen, maar zo kan het ook :)
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Heeft Arriva overigens wel genoeg bussen voor die extra lijnen?
Ik neem aan dat men er wel rekening mee had gehouden dat er per december 2013 genoeg bussen moeten zijn om de lijnen 52, 54, 56 en 81 te kunnen exploiteren, maar als deze extra bussen volgens contract pas in 2013 geleverd zouden worden, heeft Arriva nu toch een probleem. Of deze bussen zijn ook gelijk in 2010 geleverd, maar dan hebben ze dus een paar jaar nutteloos gestaan.
Maar heeft Arriva dan ook genoeg bussen om de volledige dienst op de lijnen 73 en 74 uit te kunnen voeren?
Ik neem aan dat men er wel rekening mee had gehouden dat er per december 2013 genoeg bussen moeten zijn om de lijnen 52, 54, 56 en 81 te kunnen exploiteren, maar als deze extra bussen volgens contract pas in 2013 geleverd zouden worden, heeft Arriva nu toch een probleem. Of deze bussen zijn ook gelijk in 2010 geleverd, maar dan hebben ze dus een paar jaar nutteloos gestaan.
Maar heeft Arriva dan ook genoeg bussen om de volledige dienst op de lijnen 73 en 74 uit te kunnen voeren?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Er zullen inderdaad nieuwe bussen moeten worden aangeschaft,
De Volvo's overnemen van Syntus heeft geen zin.
Ik moet zeggen dat Syntus meer bekend maakt dan Arriva,
Er is ook nog niks bekend van nieuwe bussen?!
De Volvo's overnemen van Syntus heeft geen zin.
Ik moet zeggen dat Syntus meer bekend maakt dan Arriva,
Er is ook nog niks bekend van nieuwe bussen?!
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
De lijnen gaan eind dit jaar al over. Arriva heeft een hele bestelling gedaan bij VDL voor ZHN, het is niet ondenkbaar dat daar een aantal bussen bij zitten voor Achterhoek.
Overigens is de overgang van 73 en 74 naar Arriva nog niet helemaal zeker. In het contract destijds is afgesproken dat als Syntus het vervoer zelf niet meer kon uitvoeren, dit werk weer terug zou vloeien naar Connexxion. Dat gaat dan om het werk wat zij, op papier, met rode bussen rijden: 20, 73, 74, 80, 81, 83 en 96.
Overigens is de overgang van 73 en 74 naar Arriva nog niet helemaal zeker. In het contract destijds is afgesproken dat als Syntus het vervoer zelf niet meer kon uitvoeren, dit werk weer terug zou vloeien naar Connexxion. Dat gaat dan om het werk wat zij, op papier, met rode bussen rijden: 20, 73, 74, 80, 81, 83 en 96.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Maar de opdrachtgever is ook de klant van de vervoerder..huibf schreef:Maar vervoerders (en hun opdrachtgevers) kijken ook niet verder dan hun neus (concessiegrens red.) en dat is een verkeerde instelling. Zolang de vervoerder de opdrachtgever als klant ziet zal er nooit wat veranderen.Fogeltje schreef:...Maar veel mensen kijken niet verder dan hun neus lang is (en ik zal me daar zelf ongetwijfeld ook wel eens schuldig aan maken).
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Per 12 december gaan dus de 52, 54, 56 en 81 naar Arriva Achterhoek/Rivierenland, maar hoe zit dat met lijnen 73/74? Wordt er gedoogd dat de ritten die eigenlijk door CXX/Syntus door arriva gereden gaan worden?gkw1969 schreef:De lijnen gaan eind dit jaar al over. Arriva heeft een hele bestelling gedaan bij VDL voor ZHN, het is niet ondenkbaar dat daar een aantal bussen bij zitten voor Achterhoek.
Overigens is de overgang van 73 en 74 naar Arriva nog niet helemaal zeker. In het contract destijds is afgesproken dat als Syntus het vervoer zelf niet meer kon uitvoeren, dit werk weer terug zou vloeien naar Connexxion. Dat gaat dan om het werk wat zij, op papier, met rode bussen rijden: 20, 73, 74, 80, 81, 83 en 96.
Bij twijfel: gebruik beton.
- busentrein
- Berichten: 580
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
In het busboekje staat vermeld dat de lijnen 73 en 74 volledig onder de vlag van Arriva gereden gaan worden. Ik zat vanochtend trouwens in de TCR 483 *bus* die reed als versterking op lijn 28 :D
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Op ovradar was vanmorgen te zien dat de 6032 werd ingezet op Lijn 44 Rhenen-Tiel. De 6032 is toch een van de Irisbussen uit Gorinchem?
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Even een oude discussie laten opwaaien. Lijn 28 is de enigste lijn die volstrekt asymmetrisch ligt (05/20/35/50) en dus de heen en terugweg andere aansluitingen heeft. De huidige avond en weekenddienstregeling is wel symmetrisch en sluit in Doetinchem uitstekend aan op de trein. De huidige avond en weekenddienstregeling overnemen is ook niet al te goed plan aangezien je in Gendringen een royale aansluiting richting Mechelen heeft en er in Doetinchem slecht gespreid wordt. Beter laat je lijn 28 vertrekken om 25/55 in Doetinchem, aankomen in 05/35 en in Gendringen om 15/45 te laten keren. De huidige avond en weekenddienstregeling kan behouden blijven.Thijs schreef:De tijden van de 28 zijn aangepast vermoed ik, om in Doetinchem een goede overstap te geven op de 74 naar Enschede. Zo behoudt je wel een goede verbinding Gendringen/Ulft - Enschede.
Andersom snap ik eerlijk gezegd niet waarom de 28 in Doetinchem niet aansluit op de s30900 uit Arnhem.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
De andere asymmetrische lijnen zijn minder leuk begrijp ik?Erno-BE schreef:Lijn 28 is de enigste lijn die volstrekt asymmetrisch ligt
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
De rest ligt gewoon symmetrisch
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten