3 gekoppelde Düwags in Düsseldorf
3 gekoppelde Düwags in Düsseldorf
Leuk filmpje (HD) voor de geïnteresseerden: 3 gekoppelde Düwags (bijna 85 meter totale tramlengte) in Düsseldorf tijdens een tentoonstelling (Messe) . Dit zie je niet erg vaak: http://www.youtube.com/watch?v=B2dzkQcddY8&hd=1
Re: 3 gekoppelde Düwags in Düsseldorf
Dat is echt lang zeg!
Laatst gewijzigd door BrengMe op di 07 aug 2012, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 3 gekoppelde Düwags in Düsseldorf
Ik wist niet dat ze het in Düsseldorf ook deden, aangezien er hiervoor een uitzondering op de wetgeving aangevraagd moet worden. In Duitsland mogen "straßenabhängigen Bahnen", oftewel stedelijk railvervoer dat mengt met het overige verkeer slechts 75 meter lang zijn volgens de wet.
Van Hannover wist ik wel dat er tijdens grote beurzen met extra lange trams (tot wel 100 meter) gereden wordt, bijvoorbeeld met de CeBIT in maart, maar deze rijden wat minder pontificaal over straat.
Van Hannover wist ik wel dat er tijdens grote beurzen met extra lange trams (tot wel 100 meter) gereden wordt, bijvoorbeeld met de CeBIT in maart, maar deze rijden wat minder pontificaal over straat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: 3 gekoppelde Düwags in Düsseldorf
Dit hebben ze volgens mij altijd gedaan op de U78. Ben het ook alleen maar op die lijn tegengekomen.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op di 07 aug 2012, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 3 gekoppelde Düwags in Düsseldorf
Alle Stadtbahnlijnen in Düsseldorf beginnen met U7, welke van die lijnen bedoel je precies
In de VRR hebben ze een indeling in regio's en op basis daarvan wordt het eerste cijfer van het lijnnummer vastgesteld :)
In de VRR hebben ze een indeling in regio's en op basis daarvan wordt het eerste cijfer van het lijnnummer vastgesteld :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: 3 gekoppelde Düwags in Düsseldorf
Bedoelde U78. dacht ook dat ik het had getypt. Maar ja, haastige spoed enzo...
Overigens is de verdeling van de lijnnummers van de VRR mij bekend.
Overigens is de verdeling van de lijnnummers van de VRR mij bekend.
Re: 3 gekoppelde Düwags in Düsseldorf
Klopt, als er iets in de "Messe" te doen is, dan wordt de U78 verlengd. Heb trouwens een filmpje gevonden van üstra Hannoversche Verkehrsbetriebe van een "Vierwagenzug", waar Bee het over had. Dat is inderdaad minimaal 100 meter tram :Yhauptbahnhof schreef:Dit hebben ze volgens mij altijd gedaan op de U78. Ben het ook alleen maar op die lijn tegengekomen.
http://www.youtube.com/watch?v=y3bvohns ... ure=relmfu
Re: 3 gekoppelde Düwags in Düsseldorf
En dan doen ze hier moeilijk over om tram 26 in dubbelbedrijf te laten rijden, omdat dat de doorstroming te veel negatief zou beïnvloeden... :')
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: 3 gekoppelde Düwags in Düsseldorf
Je krijgt op termijn je zin hoor R-flow. Ze hebben een tijd geleden er al mee getest. Overigens kun je dat straatgedeelte van U78 niet vergelijken met de PH-kade!
Re: 3 gekoppelde Düwags in Düsseldorf
Ik ben er nooit geweest, maar zo uit het filmpje op te is het een vrije baan met her en der een gelijkvloerse overgang. In welk opzicht is het anders dan de Piet Heinkade-IJburg? Minder druk of zo? Maar goed om te horen dat ze dan toch in dubbel bedrijf gaan rijden op de 26.hauptbahnhof schreef:Je krijgt op termijn je zin hoor R-flow. Ze hebben een tijd geleden er al mee getest. Overigens kun je dat straatgedeelte van U78 niet vergelijken met de PH-kade!
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: 3 gekoppelde Düwags in Düsseldorf
Het is idd een heel rustig stuk waar ze daar over straat rijden. Volgens mij tussen 3 haltes. Het zullen ook caak stoplichten zijn die anders dan hier werken.
Re: 3 gekoppelde Düwags in Düsseldorf
Stoplichten kunnen anders ingesteld worden. Kwestie van de software anders instellen.hauptbahnhof schreef:Het is idd een heel rustig stuk waar ze daar over straat rijden. Volgens mij tussen 3 haltes. Het zullen ook caak stoplichten zijn die anders dan hier werken.
Re: 3 gekoppelde Düwags in Düsseldorf
Verkeerslichten is een Nederlandse specialiteit, onze verkeerslichten horen tot de best ingestelde verkeerslichten ter wereld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: 3 gekoppelde Düwags in Düsseldorf
Het beste zou zijn dat kruisend verkeer pas groen/wit krijgt, als de gehele tram over de kruising is. Lijkt mij niet zo moeilijk te realiseren (vetaglus voor de kruising en na de kruising). Zo kan een 100m-lange voertuig ook gewoon over straat rijden.
Re: 3 gekoppelde Düwags in Düsseldorf
Ik ben er laatst een weekendje geweest en ik zou eerder zeggen dat bij de Piet Heinkade de situatie stukken veiliger en afgeschermder is. In Düsseldorf rijden U78 en U79 zelfs gemengd met het autoverkeer over dezelfde rijstroken. Bij een aantal verkeerslichten hebben ze niet eens een eigen verkeerslicht en rijden gewoon mee met het overige verkeer.hauptbahnhof schreef:Het is idd een heel rustig stuk waar ze daar over straat rijden. Volgens mij tussen 3 haltes. Het zullen ook caak stoplichten zijn die anders dan hier werken.
Hier een aantal sfeerplaatjes van de route waar dus tot 3 gekoppelde hogevloers Stadtbahnwagen rijden, nog het meest vergelijkbaar met de wagens van M51. Het stukje waar het zo 'erg' is is inderdaad maar ongeveer een kilometer, daarbuiten is het vooral een middenbermligging met grasbaan, vergelijkbaar met de Amstelveenlijn.
https://maps.google.com/?ll=51.248875,6 ... .7,,0,9.89
https://maps.google.com/?ll=51.249607,6 ... 7,,0,17.42
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: 3 gekoppelde Düwags in Düsseldorf
En dat bedoel ik ook. Het is een recht stuk en redelijk kort. PH kade is ook niet zo lang maar behoorlijk druk qua auto's en bussen en de trams (die trucks ipv draaistellen hebben) maken ook nog bochten. Dan kun je beter zoiets hebben.
Overigens ben ik wel een voorstander van gekoppelde stellen op 26 hoor. Alleen moet er idd iets worden gedaan aan de verkeerslichten want als je met dan vanaf de middentoegangsbrug de PH-kade op gaat met een gekoppelde tram, blokkeer je de auto's wel heel lang.
Overigens ben ik wel een voorstander van gekoppelde stellen op 26 hoor. Alleen moet er idd iets worden gedaan aan de verkeerslichten want als je met dan vanaf de middentoegangsbrug de PH-kade op gaat met een gekoppelde tram, blokkeer je de auto's wel heel lang.
Re: 3 gekoppelde Düwags in Düsseldorf
De mensen die beslissen over dit soort zaken hier in Amsterdam moesten maar eens verplicht op stage in Duitsland in bijvoorbeeld het VRR- of VRS-gebied. Dan leren ze wel hoe ze in DE dit soort zaken aanpakken.
Re: 3 gekoppelde Düwags in Düsseldorf
Discussies over lijn 26 in Amsterdam n.a.v. de gekoppelde trams in Düsseldorf kunnen in dit topic: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB.
-
- Berichten: 94
- Lid geworden op: ma 27 feb 2012, 19:17
- Locatie: Sliedrecht
Re: 3 gekoppelde Düwags in Düsseldorf
Ik heb nog mooie video gevonden 4 gekoppelde stellen, die rijdt alleen Dusseldorf HBF-Heinrich-Heine-Allee.
Zie filmpje http://www.youtube.com/watch?v=rZHzHS6C ... plpp_video
Zie filmpje http://www.youtube.com/watch?v=rZHzHS6C ... plpp_video
Favoriete bus - >7809!
Groet Arno
Groet Arno
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 126 gasten