OVer je reiservaringen in augustus 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Suus »

Zozo, geen Public Transport Chipcard :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Michael »

Ik heb vandaag een ritje met de V250 mogen maken van Rotterdam naar Amsterdam. m4806 was de gelukkige die vandaag een paar slagen Asd-Rtd mocht doen. Het beviel prima. Het reed prima. Wat mij betreft mag dit materieel gauw in dienst komen. Verder vertrok vandaag de t7433 met een vertraging van 7 minuten vanaf Ut terwijl die wel op tijd binnen was gekomen. gevolg was dat ik met de t3033 erachter kwam te zitten en wij een vertraging van ±10 minuten op liepen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Geert »

Edwin schreef:Sinds enkele weken weer in RR/Tram 2 van HTM gezeten van DH CS richting eindpunt Kraayenstein.
Werd bekogeld door de omroepster, met Engels accent, met o.a.:
*Volgende halte, next stop, Spui. VVV, Shopping Mall, City Centre.
*Remember to check out with your ov-chipcard.
Ja, hoorde het ook laatst! Next stop, Oostinje. Royal Conservatory.
Maar goed, hoor vaak zat anderstaligen in de tram, kan me wel voorstellen dat dit een nuttige toevoeging is. Den Haag is best een internationale stad.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door iljitsch »

Bee schreef:Zozo, geen Public Transport Chipcard :')
Nee, "oh vay chipcard". Nogal vreemd. De stem is ook wat bekakt. Daarmee kan je in Schilderswijk echt niet aankomen, daar spreken ze heel ander Engels. :-) En het is ook nogal overdreven om alles in het Engels te doen. Ik zou alleen dingen die voor bezoekers van belang zijn in het Engels doen.

Wat betreft the Fahrenheitstraat: er is een halte Fahrenheitstraat Noord waar RR3 en tram 12 stoppen, en een halte Fahrenheitstraat Zuid waar RR2 stopt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Suus »

Ik mis nog steeds het Duits voor de strandgangers en het Frans als tweede diplomatentaal :mrgreen:

Hier, neem een voorbeeld aan Leipzig (vanaf 1:10) :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Meltrain »

Tja, dan kunnen net zo goed een omroep in het Mandarijn toevoegen, aangezien dat 's werelds meest gesproken taal is.
In principe kent elke volwassene wel een paar basiswoordjes Engels en we leven in Nederland, dus alleen Nederlands en Engels lijkt me genoeg.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door iljitsch »

Meltrain: ik volg je tot je aan het einde toch weer het Engels erbij betrekt.

Wellicht zou het interessant zijn om een doelgroepgericht beleid te voeren. Dus Turks in de Schilderswijk, Pools in het Laakkwartier, Duits in Scheveningen (in de zomer) enzovoort.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door TheKnitter »

"Vanwege een defecte trein tussen Essen en Roosendaal zal deze intercity vandaag niet verder rijden dan Rotterdam Centraal. Reizigers voor Dordrecht, Roosendaal en Vlissingen kunnen hier overstappen op de volgende trein in deze richting, die vertrekt van hetzelfde perron aan de overzijde van dit perron. Reizigers naar Antwerpen, Mechelen en Brussel kunnen eveneens naar Roosendaal reizen met deze intercity, en aldaar servicepersoneel aan te spreken voor een taxi."
* Iedereen stapt uit *
* 5 Minuten later omroep "Dames en heren, de intercity van 20 uur 55 naar Brussel zal vandaag niet rijden. De Intercity naar Brussel van 21 uur 55 zal vertrekken met een vertraging van circa 2 en half uur. Reizigers naar Antwerpen, Mechelen en Brussle kunnen met deze trein mee, en zal extra stoppen te Essen en Antwerpen-Berchem. Deze trein staat gereed op spoor 6, en zal tot de verstoring bij Roosendaal voorbij is, hier staan blijven." *

Reizigertje pesten :lol:

Oja, bij de Felison Cruise Terminal IJmuiden rijden 2 (ex-)CXX bussen 10xx rond, en een oude Syntus bus om de mensen van de ingang naar de boot te rijden.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door MdJ »

De Felison Cruise Terminal IJmuiden heeft twee (ex?-)OAD Mercedes O405 'en in syntuskleurstelling :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door TheKnitter »

Ik zag er maar 1, maar het kan zijn dat er 1 buiten mijn oogveld stond.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Meltrain »

Wegens werkzaamheden in Delft rijdt RET-lijn 40 richting Station Delft vanaf vandaag een kleine omleiding, waarbij de halte Jaffalaan (normaal op de Rotterdamseweg bij de Jaffalaan) verplaatst is naar het begin van de Jaffalaan.
Dus ik sta samen met twee anderen gewoon op de bus te wachten bij de tijdelijke halte, rijdt de bus gewoon rechtdoor over de Rotterdamseweg richting de normale halte en verder naar de Julianalaan. :evil: Bij de normale halte (die dus nu vervallen is) stond natuurlijk niemand, dus de bus stopte er ook niet meer, dus onze pogingen om alsnog naar de halte te rennen waren nutteloos. :(
Nou ja, toen ben ik maar samen met een Française richting het station gelopen en op de Zuidwal kwam ik die bus op lijn 40 weer tegen. Ik was lopend dus gewoon nog sneller ook (aangezien ik nog even op de Oude Delft moest zijn ;) ).

Maar hoe dan ook: het was niet goed van de chauffeur dat hij rechtdoor reed i.p.v. de omleidingsroute te nemen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Reiziger Delft »

De bussen naar de TU in Delft zijn 1 en al ellende; ga gewoon lekker fietsen. :P Scheelt je een heleboel tijd en ergenis. :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Meltrain »

Normaal fiets ik ook in Delft, maar in de zomervakantie zet ik mijn fiets altijd in Rotterdam en daar staat hij nu nog. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Joshua »

Wat kan een omgeving veranderen als je ergens een jaar niet meer bent geweest.
De laatste keer dat ik in Rotterdam was toen had ik mijn Studenten OV kaart nog waar ik nu een ruim jaar zonder heb gezeten.
En terwijl ik me trein al was uitgestapt bij Rotterdam Alexander en van daar uit met de metro naar beurs ben gegaan en toen met de metro naar Rotterdam Centraal was ik echt verbaast toen ik de metro tunnel uit kwam. Hoe dat station in een jaar tijd zoveel veranderd is.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Waarom met de metro naar Beurs? Op zich leuk, vooral nu alles met SG3 rijdt, maar de splitsing van Kralingse Zoom is wel een beetje hinderlijk.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door ODRAIL »

hauptbahnhof schreef:Waarom met de metro naar Beurs? Op zich leuk, vooral nu alles met SG3 rijdt, maar de splitsing van Kralingse Zoom is wel een beetje hinderlijk.
Hinderlijk is een nog een milde uitdrukking. En een slechte georchaniseerde zooi kun je beter zeggen.

Typisch Rotterdams :? :neg: .
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Ik was dus vrijdag komen buurten om in rotterdam met trambestuurders te praten over hun werk en een beetje vergelijken. Normaal zou ik op Alexander op de metro richting stad overstappen (sinds de Teetjes in de minderheid zijn), maar ja, toch maar niet gedaan.

Op CS vond ik de bewegwijzering wel een beetje slecht. Het was best lastig voor mij om een bordje richting de trams te vinden.

En wat de trams in Rotterdam betreft... ziet er modern uit. Niks te klagen daarover. Maar jah, dat er trams worden gekocht die niet overal op het tramnet passen... (elkaar kunnen passeren)... Dat vond ik wel apart.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Chauf21 »

hauptbahnhof schreef:Maar jah, dat er trams worden gekocht die niet overal op het tramnet passen... (elkaar kunnen passeren)... Dat vond ik wel apart.
Het komt nu wat onhandig uit, maar ik vind de beslissing wel begrijpelijk en goed. Liever nu op een paar plaatsen wachten dan de komende 20-30 jaar opgescheept zitten met trams die eigenlijk net te klein zijn :)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Vinny »

In Rotterdam kun je ook een rondje sloop doen als het niet past, in Amsterdam krijg je de hele grachtengordel-elite op je dak...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door ODRAIL »

De Oudedijk wordt op dit moment al aangepast. En dan zit er geloof ik nog een punt in Blijdorp waar de nieuwe trams elkaar niet kunnen passeren. Maar deze route is al jaren buiten gebruik.

Maar verder valt het wel mee.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Geert »

Statentunnel is volgens mij ook niet geschikt, die wordt nog wel eens gebruikt als omleidingsroute.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Daantje »

Er zijn nog wel meer punten (bochten) waar ze elkaar niet kunnen passeren maar daar zie je elkaar ook ruim op tijd aankomen en is wachten geen probleem, oa achter Centraal Station (Blijdorpzijde) richting de Statentunnel (maar ook alleen omleidingsroute) en de bocht Rechter Rottekade - Zaagmolenbrug.

@ hauptbahnhof: de tram staat aangegeven (net als de taxi's, metro en het centrum) op die panelen die het bouwterrein afschermen dus niet echt als bordjes of als tekst op de grond. Je oog moet er maar net ff op vallen.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Ik ben zelf op lijn 7 even meegeweest en zag wel dat bijv ter hoogte van een aantal haltes voor Oostplein zo'n bocht was waar de trams elkaar niet kunnen passeren. Hier werken ze met speciale verkeerslichten omdat ze elkaar niet kunnen zien aankomen.

Overigens is de keuze voor Citadis2 niet de verwachte reizigersgroei opvangen, maar het tramnet standaardiseren.
Daantje schreef:@ hauptbahnhof: de tram staat aangegeven (net als de taxi's, metro en het centrum) op die panelen die het bouwterrein afschermen dus niet echt als bordjes of als tekst op de grond. Je oog moet er maar net ff op vallen.
Uiteindelijk toen ik al maar de gok heb genomen en een bepaalde richting ben gaan lopen, viel mijn oog op een grijs doek met de tekst tram erop. Maar jah, moest ook even met de metro dus ben eerst naar beneden gelopen om geld op mijn kaart te laden. Denk niet dat ze erom staan te springen dat GVB'ers zwart reizen bij hun (terwijl ze bij de HTM totaal niet moeilijk doen).
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Ardan »

In de s3600 naar Zwolle... wat kan zo'n groepje tieners een bak herrie schoppen zeg :evil: Blij dat ik muziek bij me heb..
Ik doe ook maar wat
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Jurre »

Vanmorgen was Qbuzz 163 van Lauwersoog naar Groningen afgeladen vol. Veel mensen met een 'bus-bootkaart' van Qbuzz die dus via Groningen reizen ipv met Connexxion lijn 50 naar Leeuwarden, die met een Lions City veel rustiger was. De rit had voor de veiligheid duidelijk met twee bussen uitgevoerd moeten worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten