Achter de overbenging SSN 65 018 aan!

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Achter de overbenging SSN 65 018 aan!

Bericht door TheKnitter »

Een selectie van 5 platen van de trip van vandaag. Zwijndrecht-Roosendaal-Ekeren (Weiland)-Natoye (Weiland) en weer huiswaarts. Doel was om de SSN 65 018 diep in België te platen.
Opvallend was dat er voorbij Antwerpen/Mechelen niet of nauwelijks een fotograaf gereed stond. Tussen Roosendaal en Essen heb ik er wel 17 geteld... Ik blij dat ik het verder weg gezocht heb!
Op Noorderdokken, Luchtbal en Berchem heb ik ook diversen gezien.
Wel apart: Bij Ekeren stonden 2 man van Infrabel met hun camera, en die kwamen later ook met de auto in Natoye aanrijden. Exact dezelfde plekkies als wij in gedachte hadden :lol:

Afbeelding
SSN 65 018+Bm-rijtuigen
Op station Zwijndrecht komt op deze vroege ochtend al vol stomend de SSN door Zwijndrecht gestoven. Op spoor 3 staat NS met de Sprinter naar Roosendaal. De trein was al gesleuteld, maar de machinist moest even naar de stoomtrein kijken vanuit zijn cabinedeur. Zodoende ging de passage tussen de +8-rijdende stoomtrein en +2 rijdende Sprinter naar Roosendaal nog maar net goed. De SSN is onderweg naar Ciney en Spontin, om aldaar 3 dagen te rijden bij de Chemin Fer du Bocq-spoorlijn.

Afbeelding
CrossRail PB03+SSN 65 018+3x Bm
Omdat de 65 018 van de Stoom Stichting Nederland (SSN) niet door België mag rijden, word deze trein door de schone PB03 gesleept naar Ciney. Op deze zonnige ochtend komt de fraaie combinatie in een prachtig zonnetje door Ekeren.

Afbeelding
NMBS 1353+3x M6+3x I6
Doordat er een tekort is ontstaan van AM96 treinstellen, is de NMBS genoodzaakt de treindienst op een aantal treinen uit te voeren met rijtuigen. Dit is meestal een fraaie samenstelling van M6 en I6-rijtuigen, zoals ook bij deze trein. De trein heeft geen stuurstandrijtuig, waardoor in Luxemburg de trein afgesleept word door een rangeerlok, en de locomotief kan omlopen. De rijtuigen zitten in vaste composities, en deze stammen doen momenteel enkel dienst op de IC-dienst Brussel-Luxemburg.

Afbeelding
NMBS 2727+M5 als EXT
Deze dag was er een extra trein onderweg met een vrij groot gezelschap. Dit gezelschap had een trein afgehuurd, die wij rond 12u30 al tegen kwamen op Brussel-Noord, en richting Zuid ging. De trein zat voor minimaal 70% gevuld!
Enkele uren later komt dezelfde stam en lok, met omgelopen locomotief, opnieuw langs Natoye met deze extra trein, maar dan in de richting van Ciney.

Afbeelding
CrossRail PB03+SSN 65 018+3x Bm+ TSP 9001 of 9015+ 4x K1
De trein van Rotterdam naar Ciney en Spontin werd in Nederland gereden door de stoomloc zelf, en vanaf Roosendaal tot het einde met de PB03 van CrossRail. In Schaarbeek was echter 75 minuten voorzien om te rangeren met rijtuigen. Aldaar zou door deze trein aangehaakt worden, 4 rijtuigen M2, 4 rijtuigen K1 en 2 resto-rijtuigen. Doordat de trein zelf al 3 rijtuigen mee had vanuit Rotterdam, en er maar maximaal 10 rijtuigen mee mochten (door spoorlengte?), zijn uiteindelijk één van de 2 resto-rijtuigen aan de haak gezet, samen met de 4 K1-rijtuigen. Hier passeert de trein ter hoogte van Natoye, vlakbij Ciney met een vertraging van 90 minuten. In Schaarbeek was volgens een collega van de SSN al deze vertraging opgelopen. Dit zal ongetwijfeld de oorzaak hebben dat de K1-rijtuigen achter de M2-rijtuigen stonden, en er extra gerangeerd moest worden. In Ciney zal de PB03 omlopen, en de trein naar Spontin trekken. Zelf ben ik weer rechtsomkeert gegaan naar Nederland, en bij passage van Schaarbeek rond 20:30 stonden de M2-rijtuigen nog roerloos.
Laatst gewijzigd door TheKnitter op ma 13 aug 2012, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Achter de overbenging SSN 65 018 aan!

Bericht door Etienne »

Fraaie foto's :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Achter de overbenging SSN 65 018 aan!

Bericht door mijack1985 »

nice :pos:
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Achter de overbenging SSN 65 018 aan!

Bericht door Michael »

Leuke foto's :D
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Achter de overbenging SSN 65 018 aan!

Bericht door deadlock »

Goeie foto's.


Sinds wanneer gebruikt de SSN van die crapkwaliteit kolen trouwens?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Achter de overbenging SSN 65 018 aan!

Bericht door Meltrain »

TheKnitter schreef:Een selectie van 5 platen van de trip van vandaag. Zwijndrecht-Roosendaal-Ekeren (Weiland)-Natoye (Weiland) en weer huiswaarts. Doel was om de SSN 65 018 diep in Duitsland te platen.
Bedoel je toevallig België? :wink:

Wel mooie foto's. :D :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Achter de overbenging SSN 65 018 aan!

Bericht door TheKnitter »

Dank allen!
deadlock schreef:Sinds wanneer gebruikt de SSN van die crapkwaliteit kolen trouwens?
Weet ik niet... Tijd geleden begreep ik nog dat zij niet "crapkwaliteit" gebruiken. Misschien een verkeerde lichting ofzo...?
Meltrain schreef:
TheKnitter schreef:Een selectie van 5 platen van de trip van vandaag. Zwijndrecht-Roosendaal-Ekeren (Weiland)-Natoye (Weiland) en weer huiswaarts. Doel was om de SSN 65 018 diep in Duitsland te platen.
Bedoel je toevallig België? :wink:
Natuurlijk... Foutje, bedankt :mrgreen:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Achter de overbenging SSN 65 018 aan!

Bericht door deadlock »

TheKnitter schreef:Weet ik niet... Tijd geleden begreep ik nog dat zij niet "crapkwaliteit" gebruiken. Misschien een verkeerde lichting ofzo...?
Ja, toen was de rook mooi wit enzo! Dit ziet er niet uit :(
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Achter de overbenging SSN 65 018 aan!

Bericht door TheKnitter »

Dat viel mij ook al op. Hopelijk voor korte duur ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten