Het grote computertopic! #8

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door fogeltje »

Geert schreef:Dat is bij mijn HP en Dell laptops niet anders... Is gewoon een standaardfunctie van moderne laptops?
Lijkt mij eerder een standaardfunctie van gewoon elke PC, los of het nu een laptop is of een desktop en los van het merk.

Toen ik Diablo III nog speelde waren mijn ventilatoren (desktop PC) ook als een gek aan het blazen (en toch liep de temperatuur op naar 99 graden...shutdown temperatuur is 100...na wat ontstoffen is dat een 65 graden), maar als ik hem gewoon heb draaien, hoor ik ze nauwelijks. De ventilator is overigens vaak een goede indicator om erachter te komen dat er dingen op de achtergrond draaien terwijl je verwacht dat je alle overbodige meuk hebt uitgezet en dus een teken om een keer in je taakbeheer te kijken.
"Een touringcar is geen bus"
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Fles »

en in je virusscanner ;)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door fogeltje »

Fles schreef:Weet je hoe KUT het is als iemand zegt "Okee hier heb je een HEEL groot probleem, JIJ moet het oplossen, maar je mag het niet op die en ook niet op die manier doen"?
Ja, vanmiddag nog...was de computer van een vriend aan het bekijken...zag dat hij onder andere nog Internet Explorer 6 gebruik. Ik suggereerde Chrome, zijn vrouw gebruikt dat ook met plezier...maar moet IE blijven...en ik moet met die rommel werken om te googlen naar oplossingen :evil:
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door fogeltje »

Fles schreef:en in je virusscanner ;)
Als ik in mijn taakbeheer fishy dingen vind, wel ja :) Maar vaak gaat het om dingen die gewoon in de opstart lijst staan omdat veel programma's zich zo belangrijk vinden dat ze zichzelf meteen moeten opstarten als Windows gelaten wordt. Ik zorg dat die lijst bij mij altijd schoon is, maar niet iedereen doet dat en dan wordt ik daarmee geconfronteerd als ik kijk waarom hun beest zo traag is ;)
"Een touringcar is geen bus"
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Fles »

Nja, alles goed en prachtig hoor.

Maar HIJ wil geholpen worden.

IK wil hem best helpen.

Maar ga me dan niet zitten tegenwerken, want dan ben ik er meteen klaar mee. Kiezen of delen. OF laat MIJ het probleem oplossen, OF stik er lekker in *O*
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door fogeltje »

Fles schreef:Nja, alles goed en prachtig hoor.

Maar HIJ wil geholpen worden.

IK wil hem best helpen.

Maar ga me dan niet zitten tegenwerken, want dan ben ik er meteen klaar mee. Kiezen of delen. OF laat MIJ het probleem oplossen, OF stik er lekker in *O*
Normaal zou ik dat ook zeggen, maar als iemand *INTERNET EXPLORER* gebruikt, dan moet ik mijn principes opzij zetten. IE wil je je ergste vijand nog niet eens aandoen. Een volle dubbele VIRM vervangen door een enkele streekbusje is nog minder erg dan dat (ja, ik heb iets tegen IE, niet tegen Microsoft, daar ben ik verder heel tevreden mee, maar wel hun browser).
"Een touringcar is geen bus"
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Weet je hoe KUT het is als iemand zegt "Okee hier heb je een HEEL groot probleem, JIJ moet het oplossen, maar je mag het niet op die en ook niet op die manier doen"?
Ja dat weet ik :mrgreen: Iets met budgetten die een tiende zijn van wat er in het bedrijfsleven uitgegeven wordt :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door deadlock »

fogeltje schreef:Normaal zou ik dat ook zeggen, maar als iemand *INTERNET EXPLORER* gebruikt, dan moet ik mijn principes opzij zetten. IE wil je je ergste vijand nog niet eens aandoen. Een volle dubbele VIRM vervangen door een enkele streekbusje is nog minder erg dan dat (ja, ik heb iets tegen IE, niet tegen Microsoft, daar ben ik verder heel tevreden mee, maar wel hun browser).
Als je dit meent heb je absoluut geen verstand van browsers en kan ik je totaal niet meer serieus nemen als het over digitale dingen gaat. Dit is 9gag papegaaien.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door fogeltje »

deadlock schreef:
fogeltje schreef:Normaal zou ik dat ook zeggen, maar als iemand *INTERNET EXPLORER* gebruikt, dan moet ik mijn principes opzij zetten. IE wil je je ergste vijand nog niet eens aandoen. Een volle dubbele VIRM vervangen door een enkele streekbusje is nog minder erg dan dat (ja, ik heb iets tegen IE, niet tegen Microsoft, daar ben ik verder heel tevreden mee, maar wel hun browser).
Als je dit meent heb je absoluut geen verstand van browsers en kan ik je totaal niet meer serieus nemen als het over digitale dingen gaat. Dit is 9gag papegaaien.
Oude versies van Internet Explorer zijn echt een ramp. Crashen om de haverklap. Vanaf IE8 lijkt het wat beter, maar dat doet niets wat FireFox en Chrome niet al eerder beter deden. Mijn vermoedens werden bevestigd vanmiddag toen IE6, wat daar draaide, om de haverklap zonder nuttige foutmelding crashte. En mijn ervaringen van vroeger zijn geen haar beter. Iedereen die van mening is dat IE6 een goede browser is kan IK niet serieus nemen en dat heeft niks met 9gag te maken. Overigens is daar MS per definitie slecht en dat vind ik van niet. Ik vind Windows en Office programma's waar ik goed en vooral makkelijk mee overweg kan. Het enige MS product waar ik nooit kapot van ben geweest is IE en Outlook.
"Een touringcar is geen bus"
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door deadlock »

Maar hallo, hoe kan je IE6, een 12 jaar oud product, er nog steeds bijhalen. Ik snap dat écht niet!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door deadlock »

Ik ga hier toch ook niet verkondigen dat Netscape Communicator 4 een kutprogramma is? Dat heeft geen zin meer. Als je dat blijft roepen prima hoor maar ik geloof dat de Spice Girls hun eerste nummer 1 hit hebben ofzo? En moet ik echt gaan uitleggen waarom IE6 blijft crashen op moderne websites?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door STF »

Ik heb meer de indruk dat het sterk per computer kan verschillen hoe een browser zich gedraagt; een paar PC's hier in huis verdagen Google Chrome echt niet, twee daarvan zijn behoorlijk bejaard en draaien op Windows XP, maar de derde is nieuw en draait op Windows 7. Constant maar vastlopen of rare foutmeldingen geven als je Google Chrome gebruikt.
Met Safari is het hier ongeveer hetzelfde verhaal, alleen beperkt zich dat slechts tot erg traag worden.
Opera werkt opzich wel goed maar geeft veel te veel waarschuwingen (vergelijkbaar met Windows Vista meldingen, of je zeker weet dat je door wilt gaan).
Tussen Internet Explorer en Firefox merken we hier geen enkel verschil, ze beiden even snel, beiden even stabiel, etc.
Mijn ouders en ik gebruiken allemaal Internet Explorer als standaard-browser. Werkt toch allemaal net even prettiger dan Firefox, die heeft wat nadelen.

De reden dat de meeste PC's hier alle vijf de browsers hebben, is om na wijzigingen aan het internet-toegangssysteem voor de kampeerders, uitgebreid te kunnen testen of elke browser in elke Windows versie goed werkt.
Ik kan alleen niet testen of het bij niet-Windows besturingssystemen ook goed werkt. We hadden hier vorige week een kampeerder met een tablet-PC van Asus met Android besturing, nou daar viel echt niets mee te beginen in combinatie met ons toegangssysteem... De inlogpagina verscheen ten eerste al niet automatisch, na die handmatig alsnog te hebben opgeroepen, werd de gebruikersnaam/wachtwoord niet geaccepteerd omdat de cookies uit zouden staan, maar die stonden gewoon aan.
Nou lag dat niet zo zeer aan Android, dat soort besturing werkt normaal gesproken gewoon, maar dat Asus apparaat had zo'n vreemde browser, waar ik nog nooit van gehoord had.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Geert »

deadlock schreef:Maar hallo, hoe kan je IE6, een 12 jaar oud product, er nog steeds bijhalen. Ik snap dat écht niet!
Omdat die vriend van hem nog met IE6 werkt?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Daniel »

IE blijft wel z´n eigenaardigheden hebben, ook in de nieuwste versies. Zo zouden de standaarden vanaf IE8 beter gerespecteerd worden, maar in de praktijk blijkt IE9 dan nogsteeds wat anders als Firefox te laten zien op basis van exact dezelfde stylesheet om maar wat te noemen.

Gister had ik op ´t werk nog een probleem met een online systeem daardoor, wat zich dan weer simpel liet oplossen met het aanzetten van de "compatibility mode".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Daan »

Geert schreef:
deadlock schreef:Maar hallo, hoe kan je IE6, een 12 jaar oud product, er nog steeds bijhalen. Ik snap dat écht niet!
Omdat die vriend van hem nog met IE6 werkt?
Ja, en waarom in godsnaam!? Upgraden die hap, zo rap mogelijk...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door deadlock »

Daniel schreef:IE blijft wel z´n eigenaardigheden hebben, ook in de nieuwste versies. Zo zouden de standaarden vanaf IE8 beter gerespecteerd worden, maar in de praktijk blijkt IE9 dan nogsteeds wat anders als Firefox te laten zien op basis van exact dezelfde stylesheet om maar wat te noemen.
Ja dat heb ik ook wel eens gemerkt maar ik vraag me af of dat aan IE ligt of aan de rest. Er is geen enkele waterdichte methode om die standaarden te verifiëren, ook de Acid3 test niet.
Gister had ik op ´t werk nog een probleem met een online systeem daardoor, wat zich dan weer simpel liet oplossen met het aanzetten van de "compatibility mode".
Mja, eigenlijk is het dan ook aan de webdevels om die compatbiliteitsmodus aan te zetten aan de webkant totdat er een nieuwe versie is. De UA wordt als IE gedetecteerd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Geert »

Het feit dat IE door een ontwikkelaar apart behandeld moet worden (door het aanzetten van compatibiliteitsmodus, door de UA te detecteren, whatever) zegt denk ik al genoeg en verklaart denk ik ook waarom veel developers geen fan zijn van IE...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Suus »

Van elk land waar ik met mijn huidige telefoon met de trein heb gereisd heb ik de app van de belangrijkste (of de enige) spoorvervoerder, binnenkort maar eens een vergelijkend warenonderzoek doen (eventueel met nog wat apps van andere vervoerders) welke nu eigenlijk het meest prettige is voor de consument :)

Afbeelding

De DSB heeft trouwens een hele reeks aan apps, waarvan ik niet altijd de bedoeling snap.
Naast de app met reisinformatie voor het landelijke net is er ook een app met informatie over de S-tog. Dan zijn er twee apps om tickets te kopen, een app voor het hele land en een voor tickets in Kopenhagen en omstreken. Dan is er een app voor de WildCard, blijkbaar een of andere kaart die jongeren/studenten kunnen kopen waarmee ze 50% korting krijgen op de trein. Tot slot is er een app die Mad på farten heet, voorzien is van het S-tog logo en menusuggesties (!?!?) doet :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door deadlock »

Mad på farten is dan ook: Eten in de trein.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Suus »

Zal best, maar het recept "stegt kylling med ærter, perleløg, bacon og salat" dat 30 minuten werken en 80 minuten wachten vereist is toch niet echt geschikt voor een voorstadstrein :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door STF »

Wat ik mij toch altijd afvraag is waarom fabrikanten bij een product standaard kabels leveren van een type dat bijna niemand gebruikt? Uiteraard zit dan het type kabel dat juist bijna iedereen gebruikt, er niet standaard bij.

Koop je een monitor: krijg je er een VGA kabel (D-Sub) bij, maar geen DVI-D of HDMI.
Koop je een ontvanger voor schotel-TV: krijg je er een kabeltje bij met tulpstekkers (geel, rood, wit), maar geen SCART of HDMI.

En zo bestaan er nog genoeg voorbeelden van nutteloze kabels bijleveren, maar belangrijke kabels weglaten.

Het is nog een wonder dat je er wel altijd een passend elektrasnoer/stekker bij krijgt, of zou dat de toekomst worden? Producten in Europa leveren met een elektrasnoer/stekker dat alleen in Amerikaanse stopcontacten past. :lol:
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Thom91 »

Ik had zowel vga, als dvi als hdmi gekregen bij mijn monitor?
Komt wel goed schatje.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Daan »

Ik had bij m'n laatste monitor ook keurig een DVI kabel zitten, maar ik heb op m'n laatste stage wel gezien dat er zat monitoren worden geleverd met alleen een VGA kabel.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Fles »

HP printers worden al jaaaaaaren totaal zonder enige kabels geleverd :o
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door STF »

Een apparaat geheel zonder kabels leveren kan ik begrijpen uit oogpunt van kostenbesparing (en vaak genoeg heeft men al zo'n kabel van het vorige exemplaar). Een apparaat met slechts een deel van de kabels leveren kan ik ook nog begrijpen, mits de veel gebruikte kabels erbij zitten en de weinig gebruikte kabels er los bij gekocht moeten worden. Maar meestal is het dus andersom.

Wij hebben hier monitoren van AOC, LG en Novita, bij geen van allen zat een DVI of HDMI kabel, allemaal een VGA kabel.

Volgens mij zit er bij geen enkel printermerk een USB kabel. Met die netwerkkabeltjes van 1,5 meter wordt je overigens wel weer doodgegooid; bij elke netwerkprinter, access point, router, modem, netwerkcamera, etc. zit er wel eentje of meerdere bij.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 41 gasten