Tijden Dordrecht industrie (dupont)

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Plaats reactie
Jwdb
Berichten: 5
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 12:05

Tijden Dordrecht industrie (dupont)

Bericht door Jwdb »

Weet iemand toevallig wanneer Ddri (Dordrecht Industrie, staart, nu alleen nog Dupont, vroeger ook staalhallen en milieustraat) bediend wordt? Ik wil daar graag eens wat foto's gaan maken, maar ik kan (behalve over DOrdt in Stoom) geen tijden vinden.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Tijden Dordrecht industrie (dupont)

Bericht door zone5324bericht... »

heb je al op somda gekeken?
Jwdb
Berichten: 5
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 12:05

Re: Tijden Dordrecht industrie (dupont)

Bericht door Jwdb »

Yep, de laatste spots dateren uit 2011...

http://somda.nl/spots/m%2525/0/9999/ddri
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Tijden Dordrecht industrie (dupont)

Bericht door Wubbo »

De plek voor dit soort vragen is Rolandrail, al zie ik dat de de dienstregeling daar ook niet online staat. Uit mijn hoofd is de bediening ergens rond een uurtje of 11 's ochtends, maar hoe actueel en accuraat dat is weet ik niet...
Jwdb
Berichten: 5
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 12:05

Re: Tijden Dordrecht industrie (dupont)

Bericht door Jwdb »

Ik ken(de) de hele Rolandrail site niet, bedankt :)

Laatst was ik toevallig in de buurt (Biesbosch, warm weer), en toen heb ik wat plaatjes kunnen maken van de rangeerloc van Dupont. Door het hek wel te verstaan. Klein geel locje...
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Tijden Dordrecht industrie (dupont)

Bericht door TheKnitter »

Ik kan het je vertellen.

De ochtendbediening is rond 6:10 door station Dordrecht naar DuPont(als ik mij niet vergis rond 6:15 aankomst bij emplacement bij DuPont voor), aansluitend DuPont bedienen en retour Kijfhoek (heen- en terug met ketelwagens meestal).
De avondbediening is om rond 6 uur door station Dordrecht naar DuPont, aankomst om 6:08 gepland. Daar aansluitend de bedieningen en retour naar Kijfhoek, uiteraard beide ritten weer ketelwagens er achter.

Ik ben ook regelmatig bij deze bediening te vinden, omdat er nogal eens een exotisch wagentje tussen zit. En ik nog steeds de tankcontainer aan de loc wil hebben :lol:

DB Schenker duwt de wagens het terrein op, zet ze op een spoortje, duwt de nieuwe wagens het terrein weer af, en vertrekt weer. Rangeerwerk word door DuPont intern gedaan. Hek gaat ook gelijk dicht als de trein er doorheen is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tijden Dordrecht industrie (dupont)

Bericht door Daniel »

De avondrit is (of was) niet altijd met ketels erbij op de heenweg, tenminste, niet toen ik 'm een keer op de gevoelige plaat vastlegde.

Afbeelding

De ochtendslag vaak zat zien doorkomen tijdens het wachten op m'n trein in de ochtend en destijds (dat is 2009 geweest, weer recenter dan de foto dus) werden de ketelwagens in de ochtend aangevoerd en in de vroege avond weer opgehaald. Tussendoor deed de loc dan nog de bediening van de Zeehaven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jwdb
Berichten: 5
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 12:05

Re: Tijden Dordrecht industrie (dupont)

Bericht door Jwdb »

Het is inmiddels gelukt, zowel 's morgens als 's avonds. De ochtendrit is erg vroeg, was er al om 6 uur deze woensdag, en de avondrit ging om half 6 weer weg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten