[MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Suus »

Er is bij een filiaal altijd een manager die enigszins omhooggeschoten is c.q. een klap van de molen gehad heeft.

In het filiaal waar ik ingewerkt ben was er een manager, die zo hard praatte dat je het achterin het restaurant nog woordelijk kon verstaan. Ik was nog een groentje en hij had geloof ik door dat ik een beetje geïntimideerd door hem voelde. In mijn derde week liet hij mij tijdens de rush opeens op de binnenplaats een muur schoonpoetsen. Niemand begreep er iets van, immers, het was de rush, dan ga je niet uitgebreid de binnenplaats schoonboenen. Uiteindelijk stond de helft van het personeel bij mij buiten de boel schoon te maken omdat ze het vreemd vonden, ik heb die man nog nooit zo boos gezien: hij kon niet begrijpen dat zoveel mensen zich om dat groentje bekommerden. Dat is ook een reden geweest dat ik niet op dat moment ontslag heb gekomen, omdat collega's hem ook raar vonden en omdat we over twee weken naar ons eigen nieuwe restaurant zouden gaan.

In het filiaal waar ik uiteindelijk kwam te werken was er een manager die probeerde van zijn leven een sprookje te maken. Zo had hij opeens een BMW X5, die hij had "gekocht met zijn zuurverdiende geld". Die man reed daarvoor altijd in een aftandse Seat, dus dat was nogal een upgrade. Hij moest ook altijd naast de oprit van de McDrive staan, want dan kon hij hem met de bewakingscamera van de achteringang in de gaten houden. Na een maand reed hij opeens weer in zijn oude Seat, hij beweerde dat zijn nieuwe auto gestolen was. Niemand die het geloofde natuurlijk, maar ach. Hij was ook een strenge moslim beweerde hij, maar op kerstmisavond heeft hij zich helemaal klem gezopen met de alcohol die een paar collega's hadden mee genomen voor na de sluit (om half acht), dus zo vroom was hij ook weer niet :')

Helemaal mooi werd het toen ik twee nieuwe collega's aan het inwerken was op HB/Big Mac en dat hij er even tussendoor kwam met de vraag of ik ook nog drie onaangekondigde SOC's ging afnemen. Eh, hallo, ik ben al de hele dag bezig met twee nieuwe collega's waarvan ik niet wil dat ze op hun eerste dag meteen hun handen branden aan de bovenplaat van de grill :roll:

Hij had ook nog wat andere trekjes: zo zat hij continue in de computer te kijken of iemand niet langer dan 30 minuten pauze hield, want dan kon hij een reprimande geven. Ook heeft hij mij wel eens naar de crewroom gestuurd om collega's af te luisteren. Natuurlijk heb ik dat aan die collega's gezegd, waarna er natuurlijk ruzie ontstond. Ook had ik wel eens een dienst geruild met een andere crewtrainer (want ik mocht alleen diensten ruilen met een andere crewtrainer) en vervolgens beweerde hij dat de andere crewtrainer dat niet gemeld had en werd ze ontslagen maar daar wist die collega dus niets vanaf. Toen kon ik dus op het werk was om de dienst die ik weggeruild had alsnog te draaien kwam zij ook binnen, waarna ik vertelde dat ik te horen had gekregen dat ze ontslagen was en dat ik alsnog moest komen.

De laatste maanden daar heb ik vooral volgehouden omdat ik bij mijn weekdiensten (altijd sluit) altijd op raam 1 mocht staan omdat mijn andere collega's of geen kassatraining hadden gehad of geen Nederlands konden, wat toch wel erg prettig is als je de klant te woord moet staan. Raam 1 is 's avonds geniaal, het rioolputje van de samenleving trekt aan je voorbij. Toen kon ik mij ook bezighouden met de andere verantwoordelijkheden zoals voorraadbeheer en SOC's afnemen (gewoon stiekem naast de kassa leggen, komt toch niemand in dat tochtige bijbouwtje van raam 1).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Fles »

Jezus :') WAT een bedrijf _O-

Dat dit kan, in Nederland! :X
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Geert »

Zo te horen is het dus wel in meer vestigingen mis :')
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Joshua »

Ik vond het ook altijd zo typisch zodra KSK langs kwam we opeens met 2 keer zoveel man op de werkvloer stonden. En zodra KSK vertrok mocht de helft van het personeel ook gaan.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door find_your_spot »

Serieus, verzamel alle ellende van alle filialen in Nederland en schrijf een boek.

De horror van uw patty's in de bin.

Zie zelfs een verfilming door Eyeworks als een optie.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Suus »

Joshua schreef:Ik vond het ook altijd zo typisch zodra KSK langs kwam we opeens met 2 keer zoveel man op de werkvloer stonden. En zodra KSK vertrok mocht de helft van het personeel ook gaan.
Wij waren van het hoofdkantoor dus hadden een Supervisor. De Supervisor kondigde zijn bezoek altijd aan en dan werd alles en iedereen uit bed gebeld om toch vooral te komen werken. Niet zozeer omdat het zo'n zooitje was, maar omdat het altijd een zooitje werd als de supervisor langskwam. :')

Zo ging hij zeuren dat er sla die slechts 20 minuten uit de koeling was al op een Big Mac werd gelegd. Ik zeg: ja, inschattingsfoutje, maar wat wil je dan, geen sla op de Big Mac? Kreeg ik een heel verhaal dat als de sla niet een uur van te voren uit de koeling was gehaald, het vlees te snel zou afkoelen en dat daardoor de gast een lauwwarm product krijgt.

Er komen ook mensen klagen als de kaas niet gesmolten is (dan is uw burger vers mevrouw) of als de burger koud is (u heeft die burger al 10 minuten geleden gekocht, geen wonder dat hij nu koud is, meneer) :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Fles »

:D

Mensen die bij McD gaan eten en dan kwaliteitswensen hebben :') _O-
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door JWM »

Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Daantje »

Ik heb van de week een McFlurry Twix gehaald en die vond ik lekker :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Fles »

Daantje schreef:Ik heb van de week een McFlurry Twix gehaald en die vond ik lekker :)
De vijftienjarige die hem je in vloeiend Oegandees verkocht had er waarschijnlijk net een werkdag van 26 uur op zitten :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Daantje »

Het was een autochtoon Nederlands uitziende vrouw van middelbare leeftijd :p
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Vinny »

Jaja nieuwe bijstandswet :p
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Bluearrow »

Ook even een Mc-relaas.

Tijdje geleden ging ik, 's-avonds rond een uur of tien naar de McDrive in Almere. Na afgerekend te hebben: wilt u plaatsnemen op parkeerplaats 1. Zo gezegd, zo gedaan. Duurde daarna bijna 10 minuten voordat mijn bestelling naar de auto werd gebracht. (Auto's die na mij kwamen, en dus achter mij stonden, werden zelfs nog eerder gediend). Dus, voor een simpel QP-menu en een McKroket, heb ik bijna 10 minuten staan wachten. Achteraf, toen ik thuis was, wel even een mailtje hierover gestuurd, dat ik 10 minuten voor MCD begrippen wel een beetje lang vond. Ik kreeg vrij snel antwoord van de filiaalmanager (of zo). Als ik even mijn adres zou willen doormailen, dan zou ik de hele bestelling vergoed krijgen, m.a.w. een tegoedbon. Ik stuur dus mijn adres, krijg ik een week of twee later een tegoedbon, voor één McKroket. Okee, ik dacht, beter iets dan niets.

Andere 'slechte' ervaring bij de Mc in Almere, Raadhuisplein. Daar sta je soms zo lang te wachten, dat veel klanten meteen rechtsomkeerd gaan. In de afgelopen maand twee keer meegemaakt, kom je binnen, staan er zo'n mannetje of twintig in de rij, zijn er 'slechts' twee of drie kassa's open. Personeel staat gewoon metelkaar te kletsen in de keuken. Ook voor mij een reden om, na drie minuten in de rij te hebben gestaan (en er in de tussentijds slechts twee klanten) waren geholpen (met nog zo'n 5 a 6 klanten voor mij) om rechtsomkeerd te maken. Nee sorry, de Mc in Almere is echt geen 'fastfood' te noemen.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Suus »

Als het personeel in de keuken geen countertraining heeft gehad kan het niet aan de kassa helpen. Niet elke vakkenvuller van de Albert Heijn kan ook de kassa bedienen, bij de Mac idem ditto.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Stefan »

Maar als je dan wilt gaan staan ouwenelen, doe dat dan wel even ergens anders en niet in het zicht van je klanten. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Michael »

Voor de liefhebbers: de Shake Banaan is weer terug. Ook is de mango-passievrucht shake weer in het assortiment opgenomen.

Verder is die achterlijke Snackbox uit het assortiment verdwenen. Wat een irritant kl*teproduct was dat zeg.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Jef400 »

Snackbox??? Zo vaak kom ik niet in een Nederlandse MC Donalds.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Michael »

Toen het EK begon is de EK Snackbox geïntroduceerd. 8 bitterballen en 8 kipnuggets voor €3,95. Toen het Ek voorbij was is die gebleven onder de naam Snackbox. En nu is ie eindelijk uit het assortiment.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Daan »

Wat is daar lastig aan? Acht bitterballen in een doos mieteren lijkt me makkelijker dan een hamburger bouwen :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Suus »

Hij heeft als nadeel dat je twee verschillende producten op voorraad moet hebben, in afwijking tot het overige assortiment.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Mag ik even McDonalds kwijt

Bericht door Michael »

Ik was gisteravond een paar uurtjes bij McDonald's Breda Steenakker aan het werk. Komt er een meisje van een jaar of 17 fritessaus bij mij bestellen.(Ze had eerder al een heel menu gehaald) Ik zeg dat dat 55 cent is. Zegt ze kun je die saus niet nu geven dan kom ik straks betalen. Ze dacht zeker dat ik gek was. Ik heb dat mooi niet gedaan. Toen is ze maar geld gaan halen.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door hauptbahnhof »

Maar zo kom je nooit aan een meisje :neg: :lol:
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Michael »

Zij had dat menu wat ze eerder bestelde ook bij mij besteld. En ze was behoorlijk irritant aan het doen. zo 1 hoef ik dus niet.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Vinny »

55 cent voor frietsaus is natuurlijk ook compleet bezopen hé :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door webguy »

Helemaal als je in frankrijk voor bijna dezelfde prijs voor het friet frietsaus en ketchup er gratis bij krijgt.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten