Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door webguy »

Het zijn dan ook de meest gruwelijke apparaten ooit - je kan er niks mee. Als je je chipkaart nou kon opladen... Verder kan je niks doen met een product dat nu actief is. Maak je een reis met Oost Nederland korting, dan kan je geen restitutie ophalen voor een reis die je ook met dat product maakte (is me een keer voorgekomen met SOV...)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door fogeltje »

webguy schreef:Het zijn dan ook de meest gruwelijke apparaten ooit - je kan er niks mee. Als je je chipkaart nou kon opladen... Verder kan je niks doen met een product dat nu actief is. Maak je een reis met Oost Nederland korting, dan kan je geen restitutie ophalen voor een reis die je ook met dat product maakte (is me een keer voorgekomen met SOV...)
Het zijn dan ook simpele dingen. In de streekbussen van Hermes in het SRE hangen die gele kastjes, daar hebben mensen wel eens saldo opgeladen (mocht eigenlijk niet, want dat deden nadat ze niet konden inchecken ivm laag saldo). Maar dingen liggen vaker op storing dan dat ze werken. Ik heb de blauwe automaten in Nijmegen 1x willen gebruiken om Daluren Oost op te halen, maar uiteraard lagen de drie automaten die ik tegenkwam eveneens op storing toen :')

Weet iemand of dit alleen bij Novio gebeurd is of dat Connexxion in al haar bussen de blauwe kastjes verwijderd heeft?
"Een touringcar is geen bus"
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Chauf21 »

fogeltje schreef:Weet iemand of dit alleen bij Novio gebeurd is of dat Connexxion in al haar bussen de blauwe kastjes verwijderd heeft?
Het is afhankelijk (en in samenspraak) met wat de concessieverlener eist.
De apparaten zijn nogal storingsgevoelig (de gele meer dan de blauwe) en je kan je dan afvragen of de apparaten niet effectiever ingezet kunnen worden, bijvoorbeeld door ze bij ziekenhuizen of andere openbare/semi-publieke locaties te plaatsen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door fogeltje »

Chauf21 schreef:
fogeltje schreef:Weet iemand of dit alleen bij Novio gebeurd is of dat Connexxion in al haar bussen de blauwe kastjes verwijderd heeft?
Het is afhankelijk (en in samenspraak) met wat de concessieverlener eist.
De apparaten zijn nogal storingsgevoelig (de gele meer dan de blauwe) en je kan je dan afvragen of de apparaten niet effectiever ingezet kunnen worden, bijvoorbeeld door ze bij ziekenhuizen of andere openbare/semi-publieke locaties te plaatsen.
Ik vind sowieso dat ze beter op dat soort plekken kunnen staan, want in het algemeen heb je ze nodig VOORdat je op de bus stapt. Officieel mag je de bus niet eens in als je niet voldoende saldo hebt, maar de chauffeurs die ik zag waar dat bij voorkwam waren wel coulant in dat opzicht. Alleen als het ding op storing lag moesten ze weer uitstappen of een kaartje kopen (omdat ze in principe VOOR de reis hadden moeten zorgen dat ze voldoende hadden). Het nadeel van openbare/semi-openbare plekken is dat ze maar beperkt beschikbaar zijn, namelijk alleen binnen de openingstijden van de betreffende instelling waar het in staat. Dus in het weekend en de avond sta je dan vaak maar te kijken. En het zal te duur zijn om dit soort automaten ergens in een muur in te bouwen, bijvoorbeeld bij pinautomaten/chipknip oplaadpunten.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Daniel »

fogeltje schreef:Weet iemand of dit alleen bij Novio gebeurd is of dat Connexxion in al haar bussen de blauwe kastjes verwijderd heeft?
In het BRU zitten de blauwe kastjes nog gewoon in de bussen in ieder geval, maar ik zie die dingen vaker in storing dan dat ze werken. En gebruikt heb ik ze al helemaal nog nooit zien worden, de gele ook niet trouwens. Lijkt me ook niet erg makkelijk in het gebruik tijdens het rijden trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door fogeltje »

Zijn ze ook niet, de keren dat ik ze in gebruik zag waren dus situaties waarin iemand niet kon inchecken en er dus vlug even saldo ging opzetten, wat mocht van de chauffeur die inmiddels alweer aangereden was. Trouwens, dat klopt niet, ik heb 1x gezien dat iemand correct incheckte en daarna tegen haar vriend zei dat ze nog even saldo voor de terugreis moest laden.

Maar om te zeggen dat het sporadisch gebruikt wordt is al een overdrijving eigenlijk.
"Een touringcar is geen bus"
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door BrengMe »

Zelf heb ik zo'n blauw kastje ook eens een keer gebruikt om dalurenkorting oost op te halen. Waardeloos. Ik moest het een paar keer proberen voordat het lukte. En gevaarlijk is het ook. Als de bus gaat rijden kan je makkelijk vallen. Goed de paal vasthouden dus!
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Freek »

fogeltje schreef:Zijn ze ook niet, de keren dat ik ze in gebruik zag waren dus situaties waarin iemand niet kon inchecken en er dus vlug even saldo ging opzetten, wat mocht van de chauffeur die inmiddels alweer aangereden was. Trouwens, dat klopt niet, ik heb 1x gezien dat iemand correct incheckte en daarna tegen haar vriend zei dat ze nog even saldo voor de terugreis moest laden.

Maar om te zeggen dat het sporadisch gebruikt wordt is al een overdrijving eigenlijk.
Maar dat is nou juist het probleem, snel saldo laden kan niet bij de blauwe kastjes omdat je daarvoor een internetbestelling gedaan moet hebben. Ik heb het ooit wel geweten (kun je nagaan hoelang ze er al uit zijn) hoeveel het gebruik in de Stadsregio Arnhem Nijmegen was, maar dat was echt te verwaarlozen. Ieder weldenkend mens zou accepteren dat die dingen verwijderd gingen worden.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door webguy »

Ik accepteer het zeker maar vind het beetje een zwaktebod - zorg er dan eerst voor dat ze goed werken. Een slecht product gaat inderdaad niemand gebruiken, dat lijkt me duidelijk. Zal wel een kosten/baten verhaal worden dat ze er niet meer in geloven en de fabrikant te veel vraagt voor de functionaliteit die je nodig hebt om het een goed product te maken.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Joshua »

Ik heb er absoluut geen slapeloze nachten van dat die dingen weg zijn. Maar het viel me gewoon op.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door fogeltje »

Freek schreef:
fogeltje schreef:Zijn ze ook niet, de keren dat ik ze in gebruik zag waren dus situaties waarin iemand niet kon inchecken en er dus vlug even saldo ging opzetten, wat mocht van de chauffeur die inmiddels alweer aangereden was. Trouwens, dat klopt niet, ik heb 1x gezien dat iemand correct incheckte en daarna tegen haar vriend zei dat ze nog even saldo voor de terugreis moest laden.

Maar om te zeggen dat het sporadisch gebruikt wordt is al een overdrijving eigenlijk.
Maar dat is nou juist het probleem, snel saldo laden kan niet bij de blauwe kastjes omdat je daarvoor een internetbestelling gedaan moet hebben. Ik heb het ooit wel geweten (kun je nagaan hoelang ze er al uit zijn) hoeveel het gebruik in de Stadsregio Arnhem Nijmegen was, maar dat was echt te verwaarlozen. Ieder weldenkend mens zou accepteren dat die dingen verwijderd gingen worden.
Ik zeg ook nergens dat ik die blauwe kasten ga missen ;) Die gele kastjes zouden een toegevoegde waarde kunnen hebben als ze betrouwbaar zijn (maar dat zijn ze niet) en ze worden in ieder geval in de regio Eindhoven weinig gebruikt, denk niet dat de kosten daar tegen de baten opwerken. En bij die blauwe dus helemaal niet.
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Frank »

Zag net op de site van Breng dat vanaf aanstaande maandag lijn 325 in lijn 300 wordt opgenomen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door fogeltje »

Mooi zo.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door fogeltje »

Ik zie net nog meer nieuws: http://www.breng.nl/reizen-met-breng/14 ... megen/2531

Nieuwe kaartjes in het weekend. Voor 2 euro onbeperkt rondreizen voor een uur binnen een "zone", waarbij Arnhem en Nijmegen als een zone gezien worden (dus in Nijmegen de zones 6000 Centrum, 6015 Dukenburg (en ook Alverna?) en 6019 (Lent geloof ik) en 3 euro voor een uur onbeperkt reizen in het gehele gebied. De OVC met dalurenkorting zal in veel gevallen nog steeds goedkoper zijn maar wellicht wordt het wat aantrekkelijker voor mensen die zo een ding faliekant weigeren. Hell, als je met de 300 van Nijmegen naar Arnhem gaat ben je wellicht zelfs goedkoper uit dan met de OVC voor 3 euro.
"Een touringcar is geen bus"
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Joshua »

Ik ben nog steeds van mening dat losse verkoop duurder moet zijn dan reizen met de OV-chipkaart. Of juist de OV-chipkaart goedkoper, net hoe je het formuleert.
Maar voor 3 euro van Nijmegen naar Arnhem is wel degelijk boeiend.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door fogeltje »

Joshua schreef:Ik ben nog steeds van mening dat losse verkoop duurder moet zijn dan reizen met de OV-chipkaart. Of juist de OV-chipkaart goedkoper, net hoe je het formuleert.
Maar voor 3 euro van Nijmegen naar Arnhem is wel degelijk boeiend.
Het is ook alleen voor het weekend, forenzen zul je er niet veel mee trekken. En ik denk dat niet heel veel mensen helemaal de bus van Nijmegen naar Arnhem zullen pakken. Kaartje zal vooral gericht zijn op mensen die gaan winkelen in de stad.
"Een touringcar is geen bus"
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Dagren »

fogeltje schreef:
Freek schreef:
fogeltje schreef:Zijn ze ook niet, de keren dat ik ze in gebruik zag waren dus situaties waarin iemand niet kon inchecken en er dus vlug even saldo ging opzetten, wat mocht van de chauffeur die inmiddels alweer aangereden was. Trouwens, dat klopt niet, ik heb 1x gezien dat iemand correct incheckte en daarna tegen haar vriend zei dat ze nog even saldo voor de terugreis moest laden.

Maar om te zeggen dat het sporadisch gebruikt wordt is al een overdrijving eigenlijk.
Maar dat is nou juist het probleem, snel saldo laden kan niet bij de blauwe kastjes omdat je daarvoor een internetbestelling gedaan moet hebben. Ik heb het ooit wel geweten (kun je nagaan hoelang ze er al uit zijn) hoeveel het gebruik in de Stadsregio Arnhem Nijmegen was, maar dat was echt te verwaarlozen. Ieder weldenkend mens zou accepteren dat die dingen verwijderd gingen worden.
Ik zeg ook nergens dat ik die blauwe kasten ga missen ;) Die gele kastjes zouden een toegevoegde waarde kunnen hebben als ze betrouwbaar zijn (maar dat zijn ze niet) en ze worden in ieder geval in de regio Eindhoven weinig gebruikt, denk niet dat de kosten daar tegen de baten opwerken. En bij die blauwe dus helemaal niet.
Huh, ik hoor juist dat in veel concessiegebieden de blauwe kastjes de gele gaan vervangen. Dit omdat de gele kastjes sneler stuk gaan dan een stuk porselein in een bouwput.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door fogeltje »

Mij lijkt dat je het dan beter geheel kunt verwijderen want het wordt terecht opgemerkt dat je met die blauwe meuk gewoon te weinig kunt en net zo vaak op storing ligt.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door fogeltje »

Artikeltje in de Gelderlander over aanstaande nieuwe snelbussen: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/n ... -regio.ece

Het wordt trouwens tijd voor een nieuwe foto vind ik, die 8817 heb ik inmiddels wel genoeg gezien :lol:
"Een touringcar is geen bus"
berenhose
Berichten: 8
Lid geworden op: di 05 aug 2008, 22:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door berenhose »

vandaag een blauwtje op lijn 2 in Nijmegen zien rijden, richting plein 1944. Zouden ze wachten met instroom van nieuw materieel tot december of al eerder beginnen? Ik neem aan dat het tekort aan aardgasbussen ook te maken heeft met inbouwen van airco?
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door koekje »

berenhose schreef:vandaag een blauwtje op lijn 2 in Nijmegen zien rijden, richting plein 1944. Zouden ze wachten met instroom van nieuw materieel tot december of al eerder beginnen? Ik neem aan dat het tekort aan aardgasbussen ook te maken heeft met inbouwen van airco?
Speculatie, speculatie, speculatie omtrent eerder instromen.... 9 December rijden ze sowieso. Misschien eerder, maar dat zien we dan wel weer. Voorlopig is de eerste nog niet eens af, dus gaat nog minimaal maanden duren.

Tekort van CNG bussen heeft inderdaad te maken met inbouw van airco en elektrische rolstoelplank.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Michael »

Hoezo is de eerste nieuwe MAN nog niet af. Er is er al 1 in Arnhem geweest.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door fogeltje »

berenhose schreef:vandaag een blauwtje op lijn 2 in Nijmegen zien rijden, richting plein 1944. Zouden ze wachten met instroom van nieuw materieel tot december of al eerder beginnen? Ik neem aan dat het tekort aan aardgasbussen ook te maken heeft met inbouwen van airco?
Er rijdt altijd ergens wel een blauwtje op de stadsdienst in Nijmegen de laatste tijd en dat zal ongetwijfeld te maken hebben met het verbouwen van de CNG Citaro's. Heb er trouwens laatst volgens mij eentje gehad die was omgebouwd. Dat was een verademing, vooral met dat belachelijke weer van laatste week.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door fogeltje »

Michael schreef:Hoezo is de eerste nieuwe MAN nog niet af. Er is er al 1 in Arnhem geweest.
Misschien was dat een demobus?
"Een touringcar is geen bus"
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door koekje »

fogeltje schreef:
Michael schreef:Hoezo is de eerste nieuwe MAN nog niet af. Er is er al 1 in Arnhem geweest.
Misschien was dat een demobus?
Voorloper. Iedereen mocht kritiek geven. Bus wordt nu aangepast op een hoop punten. Zodra die punten aangepast zijn is de bus af. Daarna gaat MAN pas de rest "af" maken in Polen. Grote kans dat ze al wat voorwerk hebben verricht qua chassiswerk e.d.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten