Interrail Duitsland en Oostenrijk (vervolg)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Interrail Duitsland en Oostenrijk (vervolg)

Bericht door mijack1985 »

Dit is het vervolg op het vorige deel.

Twee dagen later gingen we al vroeg op weg richting Innsbruck. We namen de EC 81. Deze trein rijdt eigenlijk tot Verona, maar door werkzaamheden reed hij maar tot Innsbruck. Vanaf daar tot aan Brenner reden bussen.

Ook voor deze trein hadden we zitplaatsreservering, maar het viel eigenlijk wel mee met de drukte.
Afbeelding

In München verder nog een aantal foto's gemaakt.

De Railjet naar Salzburg.
Afbeelding

ICE T naar Wurzburg en verder.
Afbeelding

Onze trein naar Innsbruck.
Afbeelding

De route liep via München Ostbahnhof, Rosenheim, Kufstein zo verder naar Innsbruck.
Het was een hele mooie route en onderweg nog wat foto's van de omgeving gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na een rit van 2 uur, kwamen we rond 09:25 aan in Innsbruck.
Lekker daar de stad in geweest en ondertussen nog foto's gemaakt van het OV aldaar.

OBB CityShuttle.
Afbeelding

ÖBB-Postbus GmbH bussen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Innsbrucker Verkehrsbetriebe (IVB)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zillertalbahn.
Afbeelding

Hoewel er in Innsbruck overal tramrails ligt, hebben we die dag geen enkele tram gezien. Geen idee hoe het daar zit eigenlijk.

De trein terug ging om 12:36. Was weer de EC. Deze keer hadden we maar geen reservering gedaan en besloten om lekker in het achterste rijtuig te gaan zitten. Uiteindelijk vertrok hij pas om 12:50, omdat hij nog op de aansluitende bussen moest wachten.

Hier nog enkele foto's vanaf het station.

RE naar München.
Afbeelding

Diverse OBB Talenten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Losse rijtuig.
Afbeelding

Onze trein, EC 88. Met een DB wagon.
Afbeelding

Onderweg terug weer enkele foto's genomen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zillertalbahn in Jenbach.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eenmaal terug in München namen we de ICE naar Keulen van 15:50.
We kwamen er achter dat het niet meer mogelijk was om een zitplaats te reserveren. Maar toch nog een zitplaats kunnen vinden. In Köln zouden we overstappen op de trein naar Nederland.
Tussendoor nog wat foto's uit München.

Railjet naar Budapest.
Afbeelding

Lufthansa bus.
Afbeelding

Bahn bier :mrgreen:
Afbeelding

ICE in Köln.
Afbeelding

Uiteindelijk na een lange dag om 23.33 aangekomen in Oss.
Binnenkort volgt het verslag richting Luxemburg.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Interrail Duitsland en Oostenrijk (vervolg)

Bericht door Ronald »

Leuk, bekende plaatjes ook wel. Maar de volgende keer wel wat langer in Innsbruck blijven hoor, daar in de omgeving is echt veel leuks te zien :wink: .
Zoals de trein naar Seefeld/Garmisch-Partenkirchen (Karwendelbahn, schitterende route, Innsbruck-München kan ook rechtstreeks via deze route trouwens), trammetje naar Fulpmes (sterke maag van harte aanbevolen), Buslijn ST naar de Stubaitaler Gletschers (bus staat ook op één van je foto's), enzovoort...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Interrail Duitsland en Oostenrijk (vervolg)

Bericht door Suus »

De STB naar Fulpmes rijdt ook over de tramsporen langs het Hbf, en bij het eindpunt van tramlijn 1 (Bergisel) vind je ook nog het beginpunt van tramlijn 6 naar Igls, een enkelsporige tramlijn die met een paar haarspeldbochten de berg opgaat. Bij het congresgebouw is er nog een funicular (de Hungerburgbahn) die over de Inn gaat.

Tenslotte is er ook nog een trammuseum bij het Stubaitalbahnhof :Y

Genoeg reden om er heen te gaan (ben zelf nog niet eens geweest :@ )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Interrail Duitsland en Oostenrijk (vervolg)

Bericht door mijack1985 »

Dank u beiden. We wilden echt wel dolgraag langer blijven, maar onze dochter is pas 15 maanden oud.
3 dagen bij opa en oma gaat wel, maar langer wordt (nu nog) te veel voor haar. Vandaar dat we het interrailen verdeeld hebben en weer terug thuis zijn.

Maar het is inderdaad erg mooi daar in Innsbruck en omgeving. We hadden 2,5 uur om de stad te bekijken en dat hebben we ook zeker gedaan, vooral het uitzicht naar de bergen vonden we indrukwekkend. En het vliegveld is daar ook niet ver vandaan, de vliegtuigen vlogen erg laag over de stad.

Ook was het mooi om te zien hoe een regenbui ontstaat daar, omdat al die wolken tegen de bergen daar aanbotsen en geen kant op kunnen.

Deze stad is echt voor herhaling vatbaar :mrgreen:
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Interrail Duitsland en Oostenrijk (vervolg)

Bericht door Suus »

Nog een tip trouwens, je ging met de trein van Frankfurt naar Darmstadt. Je had beter in de trein kunnen blijven zitten tot het eindpunt Heidelberg, want dat is pas echt een leuke stad :Y En vanaf Heidelberg rijden er ook weer treinen richting Stuttgart en München :D

Heidelberg is een van de grootste plaatsen in Duitsland waarvan de binnenstad niet is verwoest tijdens de Tweede Wereldoorlog en het is er behoorlijk levendig door de grote studentenpopulatie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Interrail Duitsland en Oostenrijk (vervolg)

Bericht door mijack1985 »

@ Bee, ja misschien doen we dat de volgende keer wel. Bedankt voor de tip. :pos:
IK ken de Heidelberg volgens mij alleen van het Formule 1 circuit dat daar in de buurt ligt.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Interrail Duitsland en Oostenrijk (vervolg)

Bericht door Timon91 »

Leuk verslag, ben benieuwd naar de rest!
Mijn Flickr account.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Interrail Duitsland en Oostenrijk (vervolg)

Bericht door Suus »

mijack1985 schreef:@ Bee, ja misschien doen we dat de volgende keer wel. Bedankt voor de tip. :pos:
IK ken de Heidelberg volgens mij alleen van het Formule 1 circuit dat daar in de buurt ligt.
Dat is in Hockenheim, dat is nog wel een kilometer of 15 verderop.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Interrail Duitsland en Oostenrijk (vervolg)

Bericht door mijack1985 »

Bee schreef:
mijack1985 schreef:@ Bee, ja misschien doen we dat de volgende keer wel. Bedankt voor de tip. :pos:
IK ken de Heidelberg volgens mij alleen van het Formule 1 circuit dat daar in de buurt ligt.
Dat is in Hockenheim, dat is nog wel een kilometer of 15 verderop.
15 KM valt nog wel mee haha
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Interrail Duitsland en Oostenrijk (vervolg)

Bericht door Meltrain »

Leuk verslag. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten