Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Freek »

Weer een paar extra wijzigingen. In het Nijmeegse gaat er een lijn 16 rijden tussen het Afriiamuseum en cs . Gaat rechtstreeks rijden via de busbaan . Lijn14 gaatjes gewoon naar Brakkenstein rijden. Deze krijgt in de vakantie een halfuursdienst tussen Blankenstein en CS.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door fogeltje »

Freek schreef:Weer een paar extra wijzigingen. In het Nijmeegse gaat er een lijn 16 rijden tussen het Afriiamuseum en cs . Gaat rechtstreeks rijden via de busbaan . Lijn14 gaatjes gewoon naar Brakkenstein rijden. Deze krijgt in de vakantie een halfuursdienst tussen Blankenstein en CS.
Wordt lijn 210 dan als lijn 10 gereden? Want daarvoor was lijnnummer 16 toch eerst voor bedoeld? Maar je gaf al aan dat het mogelijk onder lijnnummer 10 ging zijn.
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Frank »

Dus straks rijdt in de buurt van Brakkenstein:

lijn 3: CS -> Hazenkamp -> Oostzijde Brakkenstein -> Heilig Landstichting (-> Groesbeek (niet in ochtendspits naar Groesbeek))
lijn 14: (vanuit Arnhem) CS -> Spoorkuil -> Rondje Brakkenstein
lijn 15: CS -> Spoorkuil -> Oostzijde Brakkenstein -> Heilig Landstichting -> Groesbeek (alleen in ochtendspits naar Groesbeek?)
lijn 16: CS -> Spoorkuil -> onbekende route -> Heilig Landstichting -> Afrika Museum

?

Als je lijn 3 weglaat en lijnen 15 en 16 samenvoegt zit je haast weer op één van de oude plannen.
Laatst gewijzigd door Frank op za 25 aug 2012, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Frank »

De Gelderlander schreef:Nieuwe buslijn van Wageningen naar Arnhem-Zuid

WAGENINGEN - Wageningen en Renkum krijgen in december een directe busverbinding met Arnhem-Zuid. Buslijn 53 gaat rijden vanaf het busstation aan de Stadsbrink in Wageningen. De nieuwe buslijn volgt de route van lijn 86 naar het centrum van Renkum, van daar gaat het via de Europalaan naar de afslag van de A50.
lees verder

Verder staat er nog in dat lijn 53 niet in het weekend rijdt.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door fogeltje »

Frank schreef:Dus straks rijdt in de buurt van Brakkenstein:

lijn 3: CS -> Hazenkamp -> Oostzijde Brakkenstein -> Heilig Landstichting (-> Groesbeek (niet in ochtendspits naar Groesbeek))
lijn 14: (vanuit Arnhem) CS -> Spoorkuil -> Rondje Brakkenstein
lijn 15: CS -> Spoorkuil -> Oostzijde Brakkenstein -> Heilig Landstichting -> Groesbeek (alleen in ochtendspits naar Groesbeek?)
lijn 16: CS -> Spoorkuil -> onbekende route -> Heilig Landstichting -> Afrika Museum

?

Als je lijn 3 weglaat en lijnen 15 en 16 samenvoegt zit je haast weer op één van de oude plannen.
Volgens mij postte Freek dat lijn 16 geheel via de busbaan gaat rijden, dus dan gaat de route denk ik Station Heyendaal - OZ - Heyendaalseweg, rand Brakkenstein en volgens de route van lijn 7? Of de route van de 25 naar Heilig Landstichting. Maar eerste stuk iig via de Spoorkuil.
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Freek »

Lijn 3 heeft Frank goed beschreven.evenals de 14. De 16 gaat CS-campusbaan-heyendaalseweg-afrikamuseum rijden. Route tussen de heyendaalseweg en afrIkamuseum is mijn bekend. Lijn 15 rijdt alleen in de ochtendspits en alleen in een richting, namelijk CS-heyendaalseweg-groesbeek. Lijn 3 rijdt een halfuursdienst cs - willemskwartier-hazenkamp-erasmuslaan-hs en in de spitsen van/naar groesbeek alleen in de ochtendspits niet naar groesbeek..

Nog een aantal aanvullingen:
Lijn 2 in Nijmegen gaat niet naar2x per uur stoppen in Visveld maar door naar de Ovatonde. Route in visveld maar is iets gewijzigd. Bus maakt nog wel een rondje door Visveld maar maar niet zo verrichting het noorden als eerder gepland. Andere 2x per uur rijdt de bus gewoon naar oosterhout. In de vakantiedienst vervalt de kwartiersdienst tussen plein 44 en de ovatonde.

Verderrijdt lijn 1 bij hetbegin van de concessie niet direct door naar station molenhoek omdat daar de kerels niet gereed is, er wordt nu in molenhoek noord gekeerd.

Lijn 68 doesburg naar dieren vv wordt niet ingevoerd, maar blijft conform de huidige dienstregeling van lijn 26. Wel wordt dieren-doesburg een halfuursdienst .

Lijn 10 in Nijmegen wordt na 9.30 uur uitgedund tot een 5 minutendienst. Totale capaciteit richting Hedendaags is wel groter dan in de huidige dienstregeling situatie door een toename van het aantal lijnen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Suus »

Freek schreef:Lijn 10 in Nijmegen wordt na 9.30 uur uitgedund tot een 5 minutendienst. Totale capaciteit richting Hedendaags is wel groter dan in de huidige dienstregeling situatie door een toename van het aantal lijnen.
Ik neem aan dat je autocorrectie er weer zin in had :wink:

Het is trouwens maar wat je uitdunnen noemt, een vijf-minutendienst :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Freek »

Haha inderdaad. Moet natuurlijk Heyendaal zijn. Door de frequentieverlaging speel je wel een bus vrij, dus wat dat betreft een hele grote uitdunning
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Frank »

Freek schreef:Lijn 68 doesburg naar dieren vv wordt niet ingevoerd, maar blijft conform de huidige dienstregeling van lijn 26. Wel wordt dieren-doesburg een halfuursdienst .
Gaat de bus tussen Dieren en Doesburg nog wel 's avonds en op zondag rijden? Ik ken de omgeving daar niet zo goed, maar het zou wel een mooie verbetering zijn denk ik.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Freek »

Ja, de dienstregeling van lijn 26 wordt zo aangepast dat de verbeteringen die zouden worden doorgevoerd onder nummer 68 nu bij de verbeteringen26 komen.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Frank »

Ah, dat is wel positief. Prima dat de koppeling behouden blijft :) . Vakantiedienstregeling naar Lent komt ook niet over als het raarste idee ooit. Ik heb nog wel het idee dat er straks erg veel bussen naar Heilig Landstichting zullen gaan met de nieuwe lijn 3 erbij, maar als de bussen daar leeg zitten verandert dat vanzelf wel weer. Of ik onderschat de reizigersstroom daar.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door fogeltje »

Freek schreef:Haha inderdaad. Moet natuurlijk Heyendaal zijn. Door de frequentieverlaging speel je wel een bus vrij, dus wat dat betreft een hele grote uitdunning
Als je daarmee een bus vrij maakt is dat wel mooi meegenomen! Zeker als het totale aanbod er uiteindelijk niet onder lijdt. We zullen zien hoe het werkt. Bovendien is die lijn 10 vaak rete onbetrouwbaar. Je wilt niet weten hoe vaak ik op Heyendaal gestaan heb en dat er in die tijd 3 stuks hadden moeten komen, maar op het tijdstip dat de vierde al bijna moet komen er opeens drie achter elkaar verschijnen. Maakt op zich niet zo veel uit als de tussenliggende bussen nog capaciteit zouden hebben...maar dat hebben ze dan soms ook niet. Dan is zo een hoogfrequentie verbinding wel leuk, maar het aansluitende verkeer rijdt wel maar 2x per uur >< Maar goed, al met al mag ik in Heyendaal zeker niet klagen en ben ik ook best tevreden. Ik ken immers de oude situatie nog, aan de Oostzijde alleen lijn 1 en 11 en 's avonds alleen maar lijn 11. De komst van de Heyendaalboemel was wel een grote verbetering en opening van de verlengde spoorkuil en het verleggen van enkele streeklijnen helemaal, vooral de avonduren.

Gaat lijn 10 in de middagspits overigens weer uitgebreid worden met de zesde bus of rijden er na 9:30 de hele dag maar vijf bussen? Dit was overigens ook min of meer de situatie bij invoering. In de spitsuren elke vier minuten, daarbuiten minder (toen nog 7,5 minuten, dus die 5 minuten dienst is ten opzichte van 2005 nog steeds een verbetering). In de huidige situatie lijkt me zes bussen in de middagspits geen overbodige luxe.
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Freek »

Nee wordt niet meer opgevoerd voor de middagspits. Overigens kan het ook alleen maar en gaat het ook alleen maar gebeuren als er meer en betere begeleiding is op het station. Bussen gaan natuurlijk op het station ook nog gekluisterd rijden.
Over de capaciteit kan ik nog zeggen dat geleede bus die verdwijnt op de 10, meer dan goed gemaakt door de andere lijnen. Bovendien gaat er meer dommunicatieplaatsvinden op de halte in Heyendaal zodat ook incidentele reiziger de wirwar aan bussen begrijpt.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door fogeltje »

Het wegvallen van één bus zal wel goed opgevangen worden denk ik. Blijft de rest op lijn 10 wel geleed rijden? Ik hoop dat ze dan in Heyendaal ook meteen de trein in de communicatie betrekken. Studenten met een SOV kunnen namelijk ook prima de trein pakken (een "gewone" betalende reiziger is dan al weer duurder uit, zeker als hij op CS verder gaat met bus), zoals "over drie minuten komt er ook een trein" (vertraging wordt gewoon aangegeven). Als dan een meute naar de trein sjokt, scheelt dat boven ook weer.
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Freek »

Nog een update over een aantal lijnen in Arnhem:
Lijn 3 gaat het lusje in Arnhem-noord andersom rijden dan in de huidige situatie, dus met straks met klok mee. Hierdoor rijdt men tegen de file in op de schelmseweg als het druk is bij Burgers' Zoo.
Verder gaat lijn 4 ook op zaterdag naar Elderveld rijden. Daarom krijgt lijn 7 een vakantiedienst, de frequentie gaat dan terug naar een kwartiersdienst.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Frank »

Freek schreef:Verder gaat lijn 4 ook op zaterdag naar Elderveld rijden. Daarom krijgt lijn 7 een vakantiedienst, de frequentie gaat dan terug naar een kwartiersdienst.
Zoals het er staat lijkt het erop dat je bedoelt dat lijn 5 een vakantiedienstregeling krijgt (op zaterdag dan)? Lijn 7 komt niet in de buurt van Elderveld.

Rijdt lijn 4 op zaterdag twee- of viermaal per uur?
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Freek »

de frequentie van lijn 4 weet ik zo niet Het moet wel lijn 7 zijn die de vakantiedienst krijgt. lijn 5 heeft natuurlijk al een vakantiedienst. bovendien levert een aangepaste dienst op een beperkt aantal zatetdag natuurlijk weinig dru's op.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door koekje »

Freek schreef:de frequentie van lijn 4 weet ik zo niet Het moet wel lijn 7 zijn die de vakantiedienst krijgt. lijn 5 heeft natuurlijk al een vakantiedienst. bovendien levert een aangepaste dienst op een beperkt aantal zatetdag natuurlijk weinig dru's op.
Lijn 7 heeft al een vakantiedrgl.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Frank »

Da's waar ook. Lijn 7 gaat momenteel na de ochtendspits in de vakantie terug naar een kwartiersdienst.

Lijn 5 heeft in het verleden een zaterdagse vakantiedienstregeling gehad, maar die is een aantal jaren geleden afgeschaft. Het zou ook niet heel praktisch meer zijn met al die verschillende routes in Arnhem Zuid.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door fogeltje »

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/r ... Gennep.ece

Dus? Op lijn 99 heeft men al jaren twee kaartjes nodig als men vanaf een Brabantse bestemming vóór Grave Kazerne instapt naar Nijmegen. Als het duurder wordt, dan is het wel ergerlijk voor de klant. Op lijn 99 is dat nog redelijk netjes opgelost doordat het Brabo enkeltje tot net over de brug geldig is en het KAN enkeltje tot twee haltes na het busstation, dat scheelt een zone en daarmee een euro op het ritkaartje. Men zou onderhand ook gewoon eens een OVC kunnen gaan aanschaffen, dan is men namelijk per definitie goedkoper uit, tenminste in het KAN. Ken de tarieven van de papieren kaartjes in Limburg niet.
"Een touringcar is geen bus"
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door koekje »

Ondertussen bouwt MAN in Polen gezellig door.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Milco »

Gave bussen :pos:
Op de roze bus op de eerste foto staat een logo "Breng Direct" en op de andere bussen staat alleen "Breng". Die Breng Direct is zeker voor lijn 300? Zijn er nog verschillen tussen de "Breng Direct" en de "Breng"-bussen (exterieur/interieur), of is het logo het enige dat anders is? Weet iemand dat toevallig?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Frank »

Wat ik op de informatieavonden van een tijdje geleden begrepen heb gaan de Breng direct bussen op lijnen 31 en 300 rijden. Op de 31 in afwachting tot de omzetting tot 331. Volgens mij zouden de bussen oa meer beenruimte moeten hebben, maar de precieze verschillen ben ik even kwijt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Meltrain »

Komen er alleen Breng Direct bussen met een roze dak of ook met een blauw dak?
Van de (overige) streekbussen zal de verhouding roze/blauw ongeveer 50/50 zijn schat ik zo?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Suus »

Ik vermoed meer blauw dan roze, aangezien een deel van de bussen met een blauw dak nog een aantal aanvullende stadslijnen in Arnhem (naast de trolleylijnen) moet gaan rijden, terwijl in Nijmegen al een aanzienlijk gaswagenpark aanwezig is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten