OVer je reiservaringen in augustus 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Klaasje »

Dat zou evt kunnen als de IC zelf ook vier minuten vertraagd is.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door VIRM »

Gisteren naar Eindhoven geweest. :) Vanwege een korte overstap op een bus maar reisassistentie aangevraagd. Ondanks dat ik het bij de boeking zowel digitaal als voor alle zekerheid ook maar even per telefoon had aangegeven, stond er gewoon een reisassistent op het perron in Zaandam... Uhm, beetje overbodig jongens...
Helaas had de s800 een lichte vertraging opgelopen, dus daar ging mijn aansluiting op bus 103 in Eindhoven. Naja, even later ging bus 3, die toch wat gunstiger uitkwam wat betreft uitstaphalte. :)

Op de terugweg de s800 van 21:02 genomen. Naast ons reed de s1900 en volgens mij waren wij eerder bij de Boxtel-aansluiting. :D Ik moest toen wel een beetje heel erg aan Dexter denken. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door mb90 »

Vandaag zijn er diverse omleidingen bij de trams in Rotterdam door de Bavaria City Race. Opvallend is dat lijn 20 dit keer wel rijdt. Vaak wordt deze lijn bij veel omleidingen maar meteen opgeheven. Nu is het alleen lijn 7 die niet reed. Door werkzaamheden bij de kruising Claes de Vrieselaan / Nieuwe Binnenweg rijden lijn 4 en 8 dit keer niet hierlangs (wat normaal wel gebeurde), maar alleen resp. Molenlaan - Blijdorp en Kleiweg - Oostplein v.v. Veel minder trams dus meteen in Rotterdam-West (alleen lijn 21 en 23 nog).
Lijn 25 reed weer in 2 delen. Carnisselande - Rotterdam Centraal en Blijdorp - Schiebroek v.v. Tot vorig jaar reed het Schiebroek-deel met ZGT's omdat de Citadissen niet door Blijdorp konden. Vorig jaar was de Citadis 2 ingestroomd en dus werd er toen ook met de Citadis 2 gereden. Dit jaar reed de Citadis 2 er ook weer, maar nu ook met 3 Citadis 1 stellen erbij (zonder ZGT's), terwijl dat dus eerst niet mogelijk was. :? Hier 2 foto's ervan, bij de achterzijde van Rotterdam Centraal, tussen de buien door:
Afbeelding

Afbeelding
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Marc »

Dit weekend werkzaamheden, waardoor reizigers tussen Randwyck en Maastricht gebruik konden maken van de stadsbus. De vorige keer mochten reizigers gebruik maken van de lijnen 1, 4, 5, 8 en 10, dit keer mochten reiziger met een treinkaartje alleen mee met de lijnen 4 en 10 (laatstgenoemde rijdt eerst door de wijk Heer).

's Ochtends stond ik om 07:50 bij station Maastricht Randwyck, blijkt dat de eerste lijn 4 pas om 09:02 vertrok (die van 08:02 is een belbus) en de eerste lijn 10 vertrok pas om 10:07. Het uurpatroon naar station Maastricht zou later worden: :02 (bus), :46 (bus) en :47 (trein). Lijn 8 (waarvan de route zo'n beetje parallel aan het spoor loopt) zou om 08:06 vertrekken, maar hier mochten reizigers dus geen gebruik van maken...

Terug was het niet veel beter. Het bleek dat ik zo'n 20 minuten mocht wachten op een trein van Maastricht naar Maastricht Randwyck. Om :10 reed een trein en om :39 (lijn 10) en :47 (lijn 4) een bus.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Gekko123 »

Gisteren tijdens werktijd weer een mooi staaltje reiziger pesten meegemaakt te Amersfoort. Mijn t1735 vertrok uit Ut met +7 doordat hij pas om vertrektijd vanuit Amf binnen kwam rijden. Aankomst in Amersfoort vervolgens met +5. De aansluitende t735 stond bij binnenrijden nog klaar op spoor 2 (dus op dat moment al +2). Op het moment dat wij bijna stil stonden, gingen de deuren van de 735 dicht en vertrok deze met als resultaat dat de overstap voor heel veel reizigers de mist in ging. Ik wil niet weten hoe druk de t537 dan wel niet geweest moet zijn... Daar moest immers de inhoud van twee treinen in.

Uiteindelijk moest ik door het missen van de overstap met de t4536 en t3043 weer terug naar Ut (via Asd dus). Was wel leuk voor de verandering, maar heel echt lekker werken is het niet. Rechtstreeks terug met de t534 ging niet, doordat daar al collega's op stonden.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door iljitsch »

Ik fietste vanmiddag van Nootdorp naar Den Haag en zag in de verte bij station Ypenburg iets vreemds. Heb me dus met iPhone langs het spoor opgesteld en toen dit plaatje geschoten toen de vreemdeling langs kwam karren:

Afbeelding

(groot)

Als je goed kijkt zie je dat de voorste deuren op een kier staan.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door webguy »

Das Mat '46 273, van het spoorwegmuseum. Er wordt onderhoud gedaan in de werkplaats van NedTrain (of iig, ze hebben daar een spoor ter beschikking om onderhoud te doen)
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Etienne »

Vanochtend stopte de t9216 extra in Essen, omdat de t2757 maar tot Essen was gereden en t2779 dientengevolge daar ook zal beginnen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door hauptbahnhof »

En na de treinwissel in Oberhaussen (zie missers materieelinzet) staan we nu gestremd op Emmerich wegens een computerstoring bij de VKL (in Arnhem). Fijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Daniel »

Niet alleen Arnhem, het gaat nogal grondig mis in het oosten: rond 16.30 uur lagen Nijmegen, Arnhem en Zutphen eruit wegens een sein- en wisselstoring. In de omroep veegde men dat op een wel heel grote hoop en werd in het afgeraden naar Oost-Nederland te reizen per trein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Nou jah, uiteindelijk hebben we maar een half uur a 3 kwartier op Emmerich gestaan. In ieder geval op Amsterdam met 1 uur vertraging aangekomen.

We hebben wel een gratis drinken gekregen.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Jurre »

Vanmorgen stond er op het koersbord van een Lions City op lijn 109 in Hilversum ''109 100 Hilversum NS''. Waarbij ''109'' in de lijnfilm en ''100 Hilversum NS'' in de bestemmingsfilm.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Ardan »

Moeders zou op bezoek komen.
*rinkel rinkel*
'Ja hoi, ik ben gestrand op station Winterswijk, ze hebben een kabel losgetrokken dus er rijdt geen trein naar links en geen trein naar rechts.. wat denk je, naar Doetinchem hebben ze al een bus geregeld, zal ik erop wachten tot er ook eentje voor Zutphen is?'
Ja weet IK veel.
Ze gaat erop wachten zei ze, ik haal zo maar vast een GtbV'tje voor haar op hier aan het loket..
Ik doe ook maar wat
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Jurre »

Toen ik vanmiddag op de A27 reed t.h.v. knooppunt Eemnes richting Eemnes kwam uit tegengestelde richting een gelede R-Net Citaro.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door TLP »

Gezellige chauffeur had ik daarnet. Snauwt hij een opmerking van je vader af, geeft bij iedere halte plankgas en vergeet bijna te stoppen en zegt hij verder geen woord. Zo'n chauffeur heb ik tijdens de zomervakantie niet gehad...
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door TLP »

Vanochtend en vanmiddag voor het eerst meegemaakt dat de busstrook bij de VU/Amstelveenseweg thv de verkeersregelinstallatie om het maar in wegenkundige termen te zeggen opgebroken was. In plaats daarvan moeten de bussen nu 'afbuigen' naar de gewone rijbaan en daar via een doorgang van ongeveer zo breed als de bus zelf (past dus precies) onder een hoek van bijna 90 graden moeten doorsteken naar de halte en verder richting Amstelveen. Weet iemand waarom men dit zo gedaan heeft en hoelang dit al speelt en hoelang dit nog doorgaat? Want de chauffeurs kan hier niet altijd goed mee omgaan, die van vanochtend heeft namelijk een verkeersregelaar erbij geroepen, wat gewoon aanduidt dat de situatie onhandig is.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door hauptbahnhof »

De werkzaamheden duren in ieder geval van 11 juni t/mn 5 oktober (reconstructie Amstelveenseweg tussen Van Nijenrode weg en A10).
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Tochjo »

Ardan schreef:gestrand op station Winterswijk
[...]
ik haal zo maar vast een GtbV'tje voor haar op hier aan het loket..
Geld terug van NS voor vertraging met Syntus? Daar willen ze geloof ik niet aan.
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Bluearrow »

Jurre schreef:Toen ik vanmiddag op de A27 reed t.h.v. knooppunt Eemnes richting Eemnes kwam uit tegengestelde richting een gelede R-Net Citaro.
Zal wel niet op de 320 gezeten hebben....?
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Milco »

De Connexxion 9248-9253 (Mercedes-Benz Citaro G's) reden op lijn 360 tussen Alkmaar en Heerhugowaard, maar deze zijn daar inmiddels weg. De 9248-9251 rijden op de lijnen 300/310/N30, maar waar de 9252 en 9253 nu zijn gebleven is nog onbekend. Misschien toch op de 320? (Lijkt me niet, maar je weet het nooit...)

Had die gelede Citaro bij Eemnes ook R-net-opschriften of alleen een rood/grijze kleur?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Ardan »

Tochjo schreef:
Ardan schreef:gestrand op station Winterswijk
[...]
ik haal zo maar vast een GtbV'tje voor haar op hier aan het loket..
Geld terug van NS voor vertraging met Syntus? Daar willen ze geloof ik niet aan.
Dat zei die man aan het loket dus ook, ik wist het nog niet. Kreeg een telefoonnummer van Syntus mee, plus het formulier onder de noemer 'ze kan het altijd proberen'.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Suus »

Syntus hanteert de Europese richtlijn, die wat minder royaal is dan de vergoedingen van de NS:
De hoogte van de vergoedingen voor vertragingen met de trein op de Syntus treintrajecten, bedraagt 25% op basis van een enkele reis bij een vertraging van 60 t/m 119 minuten en 50% bij een vertraging van 120 minuten of meer. Er vindt géén vergoeding plaats, indien deze minder dan € 4,00 bedraagt. Een verzoek voor een vergoeding dient binnen een termijn van 30 dagen door Syntus te zijn ontvangen. Deze termijn vangt aan op de dag volgend op de dag van vertraging. Valt uw verzoek om vergoeding buiten genoemd termijn, dan zal deze niet in behandeling worden genomen.
Ze willen het liefste dat je dat via Mijn Syntus doet, maar je kan ze ook bellen en dat sturen ze je een formulier toe. Ook een handgeschreven brief inclusief origineel vervoersbewijs zou men accepteren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Tochjo »

Behoorlijk minder royaal, ja. Voor een vertraging tot twee uur moet je een kaartje van minstens 16 euro hebben, anders is er geen enkel recht op restitutie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Daniel »

De t12518 ging vanmorgen vanaf spoor BE via spoor 3 te Utrecht Overvecht de lage sporen op om zo naar spoor 4a te Utrecht Centraal te komen i.p.v. gewoon na spoor BA de wisselstraat door te gaan (kruist daar verder niks om die tijd, dus zou op zich moeten kunnen). Gezien de voortreinen normaal tussen Overvecht en Centraal zo´n beetje naast de s5600 rijden leverde dat wel een heel klein vertraginkje op.
Opvallend was ook dat de TBPs op 4a nog een sprinter naar Breukelen aankondigden toen ik uitstapte en pas een minuut later op "Niet instappen" sprongen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Jurre »

Milco1995 schreef:De Connexxion 9248-9253 (Mercedes-Benz Citaro G's) reden op lijn 360 tussen Alkmaar en Heerhugowaard, maar deze zijn daar inmiddels weg. De 9248-9251 rijden op de lijnen 300/310/N30, maar waar de 9252 en 9253 nu zijn gebleven is nog onbekend. Misschien toch op de 320? (Lijkt me niet, maar je weet het nooit...)

Had die gelede Citaro bij Eemnes ook R-net-opschriften of alleen een rood/grijze kleur?
Als ik me goed herinner stonden er inderdaad R-Net opschriften op. Het koersdisplay toonde ''999 Geen Dienst'' en het was de 9189, kan dat??
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten