OVer Missers in de Reisinformatie #22

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door ThePretender »

Op Zaandam werd er op het station aangekondigd dat men vóóraan moest instappen in de IC naar Nijmegen. Het achterste treinstel was afgesloten. Het bleek toch echt andersom, waardoor de meute mensen die braaf vooraan stonden te wachten met z'n allen naar achteren moesten lopen. :lol:
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Marc »

Dit weekend waren er werkzaamheden tussen Maastricht Randwyck en Sittard/Valkenburg. De informatievoorziening viel wat tegen:

- In Maastricht Randwyck was geen personeel te vinden. Op een papiertje stond dat reizigers tussen Randwyck en Maastricht gebruik konden maken van de stadsbus. Maar er stond niet bij op welke lijnen het treinkaartje geldig was en waar de bushaltes te vinden waren.
- In Roermond stond dit ieder uur op de TBP: de eindbestemming van het Maastrichtse deel was aangepast naar Heerlen, maar er stond wel onder: "Rijdt niet verder dan Sittard".
Afbeelding
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door bartjemestrom »

Het vreemde is, is dat de TPB in Utrecht wel één trein Heerlen weergaf. Niet dezelfde weergave als in Roermond.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Daniel »

Arriva is normaal wel redelijk duidelijk in z'n omleidingsinfo, maar er zijn uitzonderingen...
Arriva.nl schreef:Dordrecht lijnen 3,4,5,8,10,12,88,92,144,188
Begindatum: 27 augustus 2012
Einddatum: 14 september 2012
Trajectgedeelte: Johan de Witstraat
Reden: Werkzaamheden
Vervallen haltes: Centrum richting Spuiboulevard
Tijdelijke haltes: In de Doorsteek
En nee, de Doorsteek is geen straatnaam :P Al helpt het natuurlijk niet dat de busbaan waaraan de tijdelijke halte ligt geen straatnaam heeft. (Communicatie tussen de vervoerders gaat ook goed zie ik, volgens Qbuzz heeft lijn 144 geen omleiding namelijk)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door JWM »

Dat is een busbaan? :X
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Daniel »

Nou vooruit: het is een stuk straat waar alleen bussen mogen komen.
Wordt dagelijks gebruikt als onderdeel van de keerlus van lijn 7 (en ma-za overdag ook lijn 2) trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Jef400 »

Noem het dan gewoon Beverwijcksplaats. Weet iedereen waar je het over hebt. Wat ik uit die streetview kan halen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Etienne »

Na het verwijderen van een sticker op het haltebord van RandstadRail 4 op de halte Monstersestraat richting de Uithof is een lijnsticker naar boven gekomen van de voormalige bus 126 naar Schiedam Centrum. :P
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8603
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Milco »

Op 8 en 9 september zijn er werkzaamheden aan het spoor rond Shl en tussen Wp en Hvs, waardoor er naar Ass en Dvd geen treinen rijden, de s4300 rijdt naar Asd (tijden s5800) en de 3100/3500 rijden naar Lls rijden met "extra" stops te Dmnz en Wp. Tussen Asb en Shl kan men van bus 300 gebruikmaken en tussen Asdz en Shl van bus 310. Alleen rijdt lijn 310 op zondag alleen tussen Shl en Nieuw Vennep. Maar de NS-reisplanner meldt dat reizigers op zondag met een bus van Connexxion kunnen reizen. Op de Connexxion-site staat ook niets hierover, over het desnoods extra rijden van bus 310 op zondag 9 september.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Anne »

Hoe zit dat dan als je met een chipkaart reist en in de bus van Connexxion stapt?
Met een papieren Ns kaartje kan je dat de chauff laten zien.
Maar als ik met een chipkaart instap en moet inchecken betaal ik voor die rit en dat is niet nodig met weekend vrij.

sorry: beetje of topic
hoewel: ik mis dit wel als info richting reiziger
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door webguy »

Gisteren was er een storing rondom Arnhem. De NS kaart met storingen op NS.nl toonde een rode lijn Rondom Arnhem en Zutphen (waar ook problemen waren), maar ook op de Maaslijn, ik geloof tot in Roermond. Dat laatste snap ik even niet...

Vanochtend een HC die alles omriep: 5 minuten voor vertrek heel verhaal dat we maar een treinstel hadden en excuses maar ondanks fijne reis, en 1 min na vertrek weer, en bij Ede en Arnhem. Het was wel goed te verstaan maar om het nou 5x te herhalen... (Reisinfo is nooit goed, maar een beetje consistentie is wel mooi)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Daniel »

Tot in Roermond zou niet moeten nee... Heel post Arnhem lag eruit gisteren, maar Venlo lijkt me toch wel onder Eindhoven te vallen of zit ik er dan naast?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Klaasje »

Gistermiddag op station Amersfoort:
Dames en heren, de intercity naar Enkhuizen van .29 en .59 vertrekt vanaf spoor 7B
Prompt een hele volksverhuizing maar waarom weet ik niet want er kwamen acht bakken IRM voorrijden waarmee het stuk perron tussen de beide trappen volledig gevuld was. Hierdoor waren er echter wel veel gestreste reizigers en duurde het in- en uitstappen langer. :')

Dit afgezien van het feit dat op spoor 7 helemaal geen A en B bestaan.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Ardan »

Geen misser, maar ik vond hem wel grappig:
*ding deng dong* .. HEKUCHE! ... Dit is een dienstmededeling voor de machinist op spoor 4, wilt u een stukje doorrijden, u staat nog schuin in de wissels! Herhaling...
Ik doe ook maar wat
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Raymond »

Daniel schreef:Tot in Roermond zou niet moeten nee... Heel post Arnhem lag eruit gisteren, maar Venlo lijkt me toch wel onder Eindhoven te vallen of zit ik er dan naast?
Venlo valt inderdaad onder Eindhoven, de hele Maaslijn zelfs. Splitsing ligt ergens bij de aansluiting op de andere sporen in Nijmegen. Nijmegen - Den Bosch valt wel bijna volledig nog onder post Arnhem. Tenminste, dat was zo 7 jaar geleden
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Daniel »

@Klaasje: die heb ik vaker gehoord voor de s4500. Maar ook geen idee waarom het nu wordt omgeroepen.

De HC van de t12561 viel vanmiddag in de valkuil der verkortingen, waardoor deze trein een wel erg aparte route zou krijgen: "Dames en heren, station Amersfoort. Na een korte stop rijdt deze trein verder naar Zwolle, Steenwijk, Haren en eindbestemming Leeuwarden" :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Edwin »

Ardan schreef:Geen misser, maar ik vond hem wel grappig:
*ding deng dong* .. HEKUCHE! ... Dit is een dienstmededeling voor de machinist op spoor 4, wilt u een stukje doorrijden, u staat nog schuin in de wissels! Herhaling...
Vorige week moest iemand op Amsterdam Centraal, ergens in het westelijke gedeelte zijn porto aan zetten, werd ook via de stationsomroep doorgegeven. Wel handig ;)
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Suus »

Vandaag een omroepbericht in de trein dat je je kaartje moet laten zien als er personeel langs komt. Ik heb echter geen enkel personeelslid gezien :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door bartjemestrom »

Raymond schreef: Venlo valt inderdaad onder Eindhoven, de hele Maaslijn zelfs.
Ik weet zeker dat ik bij de post Mt gezien heb dat de Maaslijn t/m Tg onder Mt viel. Venlo viel inderdaad wel onder Ehv.
Mt heeft namelijk alles ten zuiden van Gp en Tg.
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Bluearrow »

Al jaren lang een misser in de reisinformatie. Op station Almere Muziekwijk hangen nog busplattegronden uit 2007. Lekker up to date dus.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door AppleMoose »

webguy schreef: Vanochtend een HC die alles omriep: 5 minuten voor vertrek heel verhaal dat we maar een treinstel hadden en excuses maar ondanks fijne reis, en 1 min na vertrek weer, en bij Ede en Arnhem. Het was wel goed te verstaan maar om het nou 5x te herhalen... (Reisinfo is nooit goed, maar een beetje consistentie is wel mooi)
Wat is precies het probleem?
In die 5 minuten voor vertek zijn er vast nieuwe mensen bijgekomen die het eerste bericht niet hebben gehoord, dus logisch dat hij het na vertrek nog een keer herhaalt.
Zelfde geldt voor ede en wageningen, komen wederom nieuwe reizigers bij die van niks weten, dus informeert de HC hen middels de omroep. Is alleen maar netjes toch?
Jij wil graag geïnformeerd worden, en dat is al bij het eerste bericht gebeurd, de nieuwe instappers willen ook graag geïnformeerd worden, maar die zouden dat dus niet mogen worden, omdat jij vindt dat er anders teveel omgeroepen wordt? Nieuwe reizigers hoeven niet "gestraft" te worden omdat jij al vanaf het begin in de trein zit toch?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Ennes »

Ronaldussen schreef:
webguy schreef: Vanochtend een HC die alles omriep: 5 minuten voor vertrek heel verhaal dat we maar een treinstel hadden en excuses maar ondanks fijne reis, en 1 min na vertrek weer, en bij Ede en Arnhem. Het was wel goed te verstaan maar om het nou 5x te herhalen... (Reisinfo is nooit goed, maar een beetje consistentie is wel mooi)
Wat is precies het probleem?
In die 5 minuten voor vertek zijn er vast nieuwe mensen bijgekomen die het eerste bericht niet hebben gehoord, dus logisch dat hij het na vertrek nog een keer herhaalt.
Zelfde geldt voor ede en wageningen, komen wederom nieuwe reizigers bij die van niks weten, dus informeert de HC hen middels de omroep. Is alleen maar netjes toch?
Jij wil graag geïnformeerd worden, en dat is al bij het eerste bericht gebeurd, de nieuwe instappers willen ook graag geïnformeerd worden, maar die zouden dat dus niet mogen worden, omdat jij vindt dat er anders teveel omgeroepen wordt? Nieuwe reizigers hoeven niet "gestraft" te worden omdat jij al vanaf het begin in de trein zit toch?
En nog volledig naar de richtlijnen ook!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door webguy »

Heb het misschien niet helemaal opgeschreven, het was eerder 1 minuut voor vertrek en 2 minuten na. Niet genoeg tijd voor veel overstappers gok ik, maar ok, misschien was het wel terecht.

Als het overigens geheel volgens richtlijnen was, waarom hoor ik dan zeer zelden zo'n uitgebreide omroep in m'n s3100 en s3000 tussen Arnhem en Utrecht...
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Ennes »

webguy schreef:Heb het misschien niet helemaal opgeschreven, het was eerder 1 minuut voor vertrek en 2 minuten na. Niet genoeg tijd voor veel overstappers gok ik, maar ok, misschien was het wel terecht.

Als het overigens geheel volgens richtlijnen was, waarom hoor ik dan zeer zelden zo'n uitgebreide omroep in m'n s3100 en s3000 tussen Arnhem en Utrecht...
Wat wil je nu eigenlijk? je wilt het niet horen, maar toch ook wel, het was 5 minuten maar toch eigenlijk 1.
Het was zo maar eigenlijk toch ook anders.

Misschien dat je aan je eigen bericht kunt inzien dat hoe en wat het RP het ook doet, ze het nooit goed doen!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Suus »

Zojuist stuurde de NS dit pushbericht:
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten