OVer je treinreiservaringen in september 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Die trein hoort toch niet te stoppen in Hoofddorp :? Heb ik in ieder geval nog nooit meegemaakt dat hij daar stopte.
Hij stopt nu 's avonds en in het weekend ook in Hoofddorp voor een aansluiting op Sloterdijk op de trein naar Hoorn-Kersenboogerd omdat de Hemboog vanwege werkzaamheden aan het nieuwe station dan niet bereden kan worden. Afgelopen weekend reden er tussen Sloterdijk en Zaandam bussen, dus verviel het nut van het stoppen van deze treinserie in Hoofddorp...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door M57 »

Ja, want waarom zou je reizigers van/naar Hoofddorp hun gebruikelijke aantal verbindingen met Schiphol (aansluitingen) en de Lelylaan bieden :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

- op Rotterdam Centraal mogen ze weleens waarschuwingsborden voor laagvliegende duiven ophangen... d'r vloog er vanmiddag bijna eentje tegen m'n hoofd :P
- ICRm in de t1967, vast uit omloop geraakt door het gedoe in Venlo
- zowaar helemaal niet gecontroleerd vandaag, da's toch wel heel zeldzaam op m'n reistraject de laatste maanden. De trefkans zelf was overigens niet lager dan gebruikelijk.
- in de t32569 begonnen liefst twee stewards bij vertrek uit Dordrecht gelijk enthousiast met hun ronde... ze hebben alleen allebei tot Stadspolders naast de deur waar ze instapten boetes uit staan schrijven :P Dat doen ze bij Arriva volledig digitaal viel me op, d'r komt geen papieren UVB'tje aan te pas.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Marc »

- Trein t1924 vertrok met +5 uit Eindhoven, omdat het materieel te laat werd voorgereden. Helaas zag ik dat er een goederentrein was vertrokken voor de IC en hier reden we vanaf Best achter. In Tilburg werd de goederentrein aan de kant genomen en konden we weer op normale snelheid verder (met een vertraging van +12). We kwamen om 08:50 aan in Breda en hier mocht trein t2224 als eerste weg richting Dordrecht. Dat werd dus achter de "stoppende sneltrein" aanhobbelen...
In Dordrecht kwam de t1924 binnen op spoor 2, de t2224 stond op spoor 1. Het was wel handig als men dan ook de CTA-informatie verwisseld (op spoor 2 stond de sneltrein naar Amsterdam aangekondigd), gelukkig werd het op tijd in de trein omgeroepen. Na Dordrecht stonden we nog even stil, omdat de brug over de Oude Maas nog openstond (tsja, het geeft anders zo'n "plons"). De rest van de rit tot Rotterdam verliep goed en ik kwam met +25 aan.

- Vandaag diverse samenstellingen gezien die opvielen:
De nieuwe 9558 op de t1925, stel 9554 reed op de t5225 (deze trein reed extra tussen Deurne en Blerick), drie V'tjes mochten "Sprinter"-trein t4036 rijden en T'tje 519 op trein t2040.

- Trein t849 ging bij Cl opeens in de remmen door een technisch defect. Gelukkig werd het euvel snel verholpen en konden we snel weer verder. Bij aankomst in Eindhoven was de vertraging alweer verdwenen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Daantje »

Ik weet niet wat er vanmorgen aan de hand was maar trein t2229 was echt achterlijk druk. Normaal kan ik altijd zitten maar nu moest ik het hele stuk staan, zelfs na Den Haag HS werd het niet rustiger. Bovendien leek het alsof er een blik uberchagrijnige mensen open getrokken was zeg. Moet zeggen dat dat m'n eigen humeur ook niet echt goed deed.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

Marc schreef:In Dordrecht kwam de t1924 binnen op spoor 2, de t2224 stond op spoor 1. Het was wel handig als men dan ook de CTA-informatie verwisseld (op spoor 2 stond de sneltrein naar Amsterdam aangekondigd), gelukkig werd het op tijd in de trein omgeroepen.
Hmm, wat was dat toch met die spoorwijzigingen in Dordrecht vandaag... van de vertraagde t1962 en de t5162 werden vertreksporen ook al omgewisseld zonder aanwijsbare reden: ze waren er vrijwel tegelijk, dus bleef 't spoor net zo lang bezet als wanneer de gebruikelijke sporen gebruikt waren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Freek »

wat verzamelingen:
Vorige week donderdag of vrijdag reed er 2* VIRM IV in de s3700 in de avondspits. :pos: Het waren bovendien ook 2 nieuwe VIRM'pjes. Vanmorgen ook al een nieuwe VIRm, alleen dan een enkele 4, achterin was het al gezellig, voorin zal het wel heeel gezellig zijn geweest.

Verder hebben ze de infopost op de traverse in Ah vervangen, er staat nu een heel huisjes, inclusief dak en luik. Lekker klantvriendelijk, nodigt uit tot stellen van vragen :neg:

En het gaat nog steeds lekker met de ns-punctualiteit, de GTBV'tjes gaan hier zo'n 3 keer per week de deur uit.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

Da's dan kennelijk een lokaal iets die vertragingen... heb al sinds eind juni geen GTBV'tjes meer ingediend. Al kan dat ook aan het aantal treinen tussen Dordrecht en Rotterdam liggen, bij verstoringen heb ik vaak gewoon een vertraagde eerdere trein :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Aking »

Er was vanavond zowel in Nm als Ah sprake van een klokkenstoring... op beide stations deden de klokken het niet of niet goed (wat overigens wel weer keurig omgeroepen werd en in Nm op het infoscherm stond
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door STF »

Dames en Heren, wegens een klokstoring rijdt de stoptrein van 20.05 uur met een vertraging van waarschijnlijk tien minuten. De sneltrein van 20.11 uur rijdt wel optijd, deze conducteur beschikt over een horloge.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Daan »

Vandaag voor de tweede dag op rij VIRM 9506 in de t9130 :)
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Marc »

Vanmorgen viel me op dat in V'tje 832 (op het balkon in de ABk) het treinstelnummer náást de sticker was geplakt.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Vinny »

Dubbeldekkers in de stoptrein Groningen - Zwolle

Les 3: 'Hoe zet ik mijn materieel zo inefficent mogelijk in'... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Mikos »

Efficiënter dan de Buffels die er doodleuk op diesel onder de draad rijden... :roll: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Vinny »

Nou dat kost je dan iets meer olie, en de CO2 waarde in de atmosfeer is 0,000003% hoger dan wanneer er electrisch mat. zou worden ingezet. Waar ik meer over val is dat dubbeldekkers (ook tijdens de spits) leeg rijden vanwege een of andere kunstmanefestatie danwel worden ingezet op uitlopers van het net waar dit capacitair nergens voor nodig is (Sittard-Heerlen, Alkmaar-Schagen, 12 bakken VIRM tussen Alkmaar en Amsterdam; 4 keer per uur), terwijl in de rest van Nederland reizigers bij elkaar op schoot moeten zitten en de NS overhaast ICL.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Aking »

Vinny schreef:en de NS overhaast ICL.
Mist daar nog iets? :P
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Vinny »

..uit Duitsland moest overvliegen ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Aking »

Treinen die overgevlogen worden? prorail had vast weer blaadjes op de rails gegooid zodat ze niet per spoor konden? :P
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Jurjen »

Vinny schreef:Nou dat kost je dan iets meer olie, en de CO2 waarde in de atmosfeer is 0,000003% hoger dan wanneer er electrisch mat. zou worden ingezet. Waar ik meer over val is dat dubbeldekkers (ook tijdens de spits) leeg rijden vanwege een of andere kunstmanefestatie danwel worden ingezet op uitlopers van het net waar dit capacitair nergens voor nodig is (Sittard-Heerlen, Alkmaar-Schagen, 12 bakken VIRM tussen Alkmaar en Amsterdam; 4 keer per uur), terwijl in de rest van Nederland reizigers bij elkaar op schoot moeten zitten en de NS overhaast ICL.
Ja, laten we in plaats van reizigers vervoeren, treintjes gaan rijden! We gaan pendelen op Alkmaar - Den Helder (6 bakken enkeldeks), Alkmaar-Amsterdam (8-12 bakken dubbeldeks), Amsterdam-Utrecht (12 bakken dubbeldeks) Utrecht-Eindhoven (8-12 bakken dubbeldeks) en Eindhoven-Maastricht (6 bakken dubbeldeks) en pendelen op Sittard-Heerlen (6 bakken enkeldeks). Dat is veel efficiënter. Bovendien: door de idiote overstappen rijden de treinen straks allemaal leeg.

Vinny, in de echte wereld kàn je niet 100% efficiënt werken. Ik denk dat de NS voor een spoorwegbedrijf haar materieel al aardig efficiënt inzet...

(Oh, en om 'leeg rondrijden' te voorkomen, zullen voortaan op de relatie Amsterdam-Almere v.v. in de spitsrichting dubbeldekstreinen worden ingezet, en in de tegenspitsrichting slechts enkeldekstreinen. Om buiten de spitsen al deze treinen op te slaan (ze rijden immers 's ochtends heen, 's middags terug) zullen enorme opstelterreinen worden aangelegd ten noorden van Almere, en onder het IJ in Amsterdam.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Justin »

Vandaag weer eens iets leuks gezien: in de t2822 reden er 4 V'tjes rond, en op de retourrit met de t12533 ging het vrolijk verder. Gelukkig paste het allemaal, heb bij de t2822 niet echt staande mensen gezien.

Verder nog een leuke spoorwijziging van de t2844 op Ut naar 4b, hierdoor was het achterste treinstel waarin ik me bevond à la spooktrein (oké het is middag tussen de spitsen door, maar dan nog). Erg relaxed met mijn nieuwe printer die ik toch nergens kwijt kon en nu dus keus had uit ruim 40 zitplaatsen voor mijzelf en m'n Canon ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Wubbo »

Vinny schreef:Waar ik meer over val is dat dubbeldekkers (ook tijdens de spits) leeg rijden vanwege een of andere kunstmanefestatie
Ik heb kennelijk iets gemist. Welke kunstmanifestatie hadden we in de spits? Ik heb alleen iets gehoord van Dordrecht - Amsterdam, maar dat was trein t2130, vertrek om 10.43 uur.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Raymond »

In geen tijden meer een GTBV hoeven invullen, maar vandaag de tweede deze week. Gisteren ten onrechte omgereisd omdat een trein aangekondigd stond dat ie niet reed, terwijl ie wel reed. Vanmorgen reed de 1900 met grote vertraging, omdat er iets niet goed ging nog met het keren in Venlo. Aankomst in Breda met +29 en een halve minuut, +30 dus ;)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Vinny »

Vinny, in de echte wereld kàn je niet 100% efficiënt werken. Ik denk dat de NS voor een spoorwegbedrijf haar materieel al aardig efficiënt inzet...
Je kunt wel efficienter werken, bijvoorbeeld zoals dat tot 2007 gebeurde :wink:

Daarnaast kun je ook de lessen die ik opnoem gebruiken als voorbeelden hoe het niet moet ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Freek »

keleti palyaudvar schreef:Er was vanavond zowel in Nm als Ah sprake van een klokkenstoring... op beide stations deden de klokken het niet of niet goed (wat overigens wel weer keurig omgeroepen werd en in Nm op het infoscherm stond
en vanmorgen stond dat op beide stations ook nog op de infoschermen, dit terwijl de klokken het gewoon deden (ja ze gaven de juiste tijd aan)

Verder vandaag geen vertraging, hoera :D
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Daan »

Vinny schreef:Daarnaast kun je ook de lessen die ik opnoem gebruiken als voorbeelden hoe het niet moet ;)
Als dat kant-en-klare lessen van ProRail zijn: nee bedankt.

En als je dan geen leeg mat wilt laten rijden, dan staat binnen twee maand je hele VIRM-vloot aan de kant. Alhoewel, dat zou ProRail ook wel mooi uitkomen, onder het mom van "de beste trein is geen trein" :roll:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten