OVer je reiservaringen in augustus 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Milco »

De 9189 kan ja, maar die rijdt normaliter op de lijnen 300/310/N30 (Haarlem/Nieuw-Vennep - Hoofddorp - Schiphol - Amsterdam Zuid/Zuidoost), dus wat 'ie nou bij Eemnes deed, is een raadsel...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Klaasje »

Bij Evobus in Nijkerk langs geweest voor iets?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Milco »

Zou kunnen, maar de snelste route vanaf Nijkerk richting Schiphol/Haarlem loopt via de A28 naar Amersfoort en daar de A1 op richting Amsterdam. Dus niet via de A27.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door ODRAIL »

Dat zal je net ziet, heb je de hele maand nog geen vertaging op gelopen en precies op de laatste reisdag van de maand (morgen heb ik een vrije dag) krijg je 5 minuten vertraging :)
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door VIRM »

Afgelopen maandag t/m woensdag was ik in het zuiden des lands (ergens in de buurt van Tilburg).
Opvallend was dat men bij het busstation van Tilburg het principe 'we leggen een kilometer blindegeleidelijnen aan, dan zal het wel toegankelijk zijn' hebben gebruikt. -o-
Overigens opvallend op de terugweg was de overstap van de s3500 op de s3000 in Utrecht: van 7a naar 5a. Tot mijn verbazing was het gewoon het perron oversteken (terwijl je dit niet zou verwachten als je naar de spoornummers kijkt); tja, ik ben niet echt bekend op Utrecht Centraal.
Wellicht is het handig als ze in de reisplanner iets zetten als 'overzijde perron'/'cross-platform overstap' ofzo.

Vandaag weer op het busstation van Amsterdam Sloterdijk mogen overstappen. Het blijft een ontzettend pauperbusstation, waardoor ik mijn lijn 69 weg zag rijden. Gelukkig kon ik 5 minuten later de 61 pakken, die precies bij dezelfde halte stopte. :)
Beul van de blindegeleidelijn
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Het is idd heel apart, van Utrecht CS. Ze missen spoor 8. Ook iets met de Joodse gemeenschap te maken ofzo? :roll:

Dat busstation van Sloterdijk vind ik op zich wel lekker ruim enzo, maar vind hem vooral slecht ingedeeld. Slecht ingedeeld in de zin van dat alles ver van de stationsingang en lift is. Waarom de tram de halte op de huidige plek heeft snap ik ook niet. Waarom niet parallel aan de bussen en treinen? Laat de tram gewoon zijn tijd afwachten op de huidige halteplek (zonder passagiers) en laad passagiers in op de plek die nu parallel is aan de bussen en treinen. Hoeven de passagiers ook niet in de regen naar de tram te rennen en kunnen ze het makkelijker halen (en staan we niet steeds op passagiers te wachten die van heinde en ver aan komen rennen :evil: ).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Suus »

Het nieuwe busstation heeft een oceaan aan ruimte vergeleken met het oude busstation boven, maar de halteindeling is onlogisch, de wachtvoorzieningen zijn nog steeds zeer ondermaats en de tram is vreemd weggewerkt in het geheel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Thom91 »

hauptbahnhof schreef:Het is idd heel apart, van Utrecht CS. Ze missen spoor 8. Ook iets met de Joodse gemeenschap te maken ofzo? :roll:

.
Spoor 6*
Komt wel goed schatje.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door VIRM »

Naja, iedere keer als ik op dat busstation ben, heb ik de grootste moeite om mijn bus te vinden (of andersom, de trap richting de stationshal).
Overigens is er in slechtzienden- en blindenland aardig wat gemopper geweest over het nieuwe busstation van Sloterdijk, dus gelukkig ben ik niet de enige. :)
Beul van de blindegeleidelijn
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Thom91 schreef:
hauptbahnhof schreef:Het is idd heel apart, van Utrecht CS. Ze missen spoor 8. Ook iets met de Joodse gemeenschap te maken ofzo? :roll:

.
Spoor 6*
Oeps ja, je hebt gelijk. Had eigenlijk meer het verhaal van sloterdijk in mijn hoofd waardoor ik die fout maakte.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door reisthijs »

VIRM schreef:Overigens opvallend op de terugweg was de overstap van de s3500 op de s3000 in Utrecht: van 7a naar 5a. Tot mijn verbazing was het gewoon het perron oversteken (terwijl je dit niet zou verwachten als je naar de spoornummers kijkt); tja, ik ben niet echt bekend op Utrecht Centraal.
Ja, er was bij de vorige grote verbouwing van het station rekening mee gehouden dat er nog een spoor direct naast spoor 7 zou kunnen komen. Als dat was uitgevoerd dan was 6 het perronspoor geworden en 7 een middenspoor.

Dat is nog steeds goed te zien aan de b-zijde: 7b heeft een veel breder perron dan 5b dat ook nog maar voor de helft overkapt is. Met de bouw van de nieuwe glazen overkapping van 5/7 is hier alleen geen rekening meer mee gehouden, die nieuwe kap is dus ook veel breder dan op de andere perrons. Wel jammer want zo'n middenspoor zou best nuttig kunnen zijn aan die kant (als wachtspoor voor goederentreinen bijvoorbeeld.)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Daniel »

Spoor 6 was toch een voormalig kopspoortje juist wat aan de noordkant van 7a lag? Anders hadden ze bij die vorige verbouwing wel gewoon de nummers van de perrons kunnen maken zodanig dat 6 niet overgeslagen wordt.

Is ook nogsteeds mooi te zien op Google Maps waar je bij de luchtfoto's de witte stippellijn op het perron bij het voormalige spoor 6 nog kunt zien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Suus »

Spoor 6 was een kopspoortje waar de tweede locomotief van de intercity Den Haag - Groningen stond, zodat men in Utrecht niet hoefde om te lopen. Dat was uiteraard in de tijd voordat er treinstellen die dienst gingen rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Daniel »

De afgelopen tijd was er nog weinig van te merken, maar nu vanmiddag het weer wat minder aan het worden was bleek toch wel dat veel Nieuwegeiners de rechtstreekse streekbus verkiezen boven de tramvervangende lijn 160 met overstap op de tram bij Westraven.
Een lijn 66 vanaf het Stadscentrum kwam al overvol langs op de Europalaan in Utrecht en in de daaropvolgende lijn 74 pasten de wachtende reizigers nog net. Dergelijke hoeveelheden staanplaatsen komen normaal eigenlijk alleen voor als er een storing op het Utrechtse traject van de sneltram is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door reisthijs »

Daniel schreef:Spoor 6 was toch een voormalig kopspoortje juist wat aan de noordkant van 7a lag?
Er lagen daar ooit twéé spoortjes, welke was dan 6? Er was een kopspoortje met perron voor stoptreintjes naar Hilversum en daarnaast een kopspoortje voor een wissellok.

Met de omnummering in de jaren '80 (toen de nieuwe sporen 1 en 2 werden aangelegd) is geen rekening gehouden met twee tussenspoortjes, er is maar ruimte voor één in de nummering.

Maar in elk geval, er is in de jaren '70 duidelijk rekening mee gehouden dat het kopspoortje direct naast 7a doorgetrokken kon worden zoals ook met de oude buurtsporen 4 en 5 is gedaan. Die ruimtereservering voor die doortrekking is dus nog steeds te zien bij 7b :wink:

Liefhebbers van dit onderwerp raad ik aan dit eens te lezen: Sporen in het verleden: Utrecht CS (noordzijde)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Daniel »

reisthijs schreef:Er lagen daar ooit twéé spoortjes, welke was dan 6? Er was een kopspoortje met perron voor stoptreintjes naar Hilversum en daarnaast een kopspoortje voor een wissellok.
Je link geeft het antwoord: spoor 6 was het spoortje voor de wisselloks, het voormalige spoor 15 dus. Maar dat doet me vermoeden dat die blokmarkering bij het puntje van 5a nog een restantje van het voormalige kopspoor 14 is. Op Google Maps kan je het spoor vanaf 7a naar de wisselstraat ook nog een knik zien maken (bij de wissels liggen de sporen verder van elkaar af dan langs het perron), dat zal nog een restant zijn van het vroegere kopspoor waardoor daar extra ruimte is. Dat de blokmarkering voor het overpad ligt is ook al een hint aangezien het het voormalige spoor 13 was wat nu spoor 5 is en 14 ook voor het overpad lag. Door de inkortingen t.b.v. de bouw van de fly-overs is daar nu nog maar zo'n klein stukje van over.

(Wel leuk dat puzzelen met restanten uit het verleden trouwens, meer liefhebbers voor een apart topic voor dat soort dingen toevallig?)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Michael »

Milco1995 schreef:De Connexxion 9248-9253 (Mercedes-Benz Citaro G's) reden op lijn 360 tussen Alkmaar en Heerhugowaard, maar deze zijn daar inmiddels weg. De 9248-9251 rijden op de lijnen 300/310/N30, maar waar de 9252 en 9253 nu zijn gebleven is nog onbekend. Misschien toch op de 320? (Lijkt me niet, maar je weet het nooit...)

Had die gelede Citaro bij Eemnes ook R-net-opschriften of alleen een rood/grijze kleur?
De 9252 en 9253 zitten nog in Alkmaar volgens het Wagenparkje dat vandaag in de brievenbus is gevallen.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door The best »

Voor de tweede keer deze week kwam lijn 5 in Groningen niet opdagen, toen maar de bus de andere kant opgepakt en bij station Noord een bus richting de Grote markt gepakt, maar echt prettig is het niet.

En (ook op lijn 5) een buschauffeur die verkeerd reed, dat zelf in de gaten had en vervolgens via toch best wel een smal straatje weer naar de normale route reed.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door STF »

Hoe verzinnen ze het ook weer in Luxemburg he... Jarenlang heeft buslijn 475 een rondje rond de kerk moeten rijden in het dorpje Munschecker (vlakbij Grevenmacher), daar was namelijk de halte en tevens enige rondrijmogelijkheid in het doodlopende dorp. Echter was het er aan de krappe kant, scherpe bocht naar rechts, scherpe bocht naar rechts, superscherpe bocht naar rechts, megascherpe bocht naar links.
Maar dit voorjaar zijn ze een rondrijmogelijkheid aan de rand van het dorp gaan maken, speciaal voor de bussen. Het was alleen nog even wachten eer de halte verplaatst werd, dus tot die tijd reed men alsnog rond het kerkje. Nu is inderdaad de halte verplaatst (al is het nog niet helemaal af), dus de bus maakt gebruik van de nieuwe rondrijmogelijkheid; blijkt de eerste bocht zo absurd scherp dat je dwars door de struiken moet met het achterste stuk van de linker zijkant... :? Brilliant... De oude route was nog ruimer, dan de nieuwe...
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Etienne »

Vanochtend reed op metrolijn E midden in het spitsuur een los metrostel. Geen aanrader :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door 010jongen »

@daniel 66 zit tijdens de spits altijd vol. Samen met lijnen 65.veelal scholieren en werknemers die vanuit plettenburg reizen. Ik zie de afgelopen weken de lijnen 74 en 77 regelmatig vol zitten. 160 rijdt zo goed als leeg rond. 360 wat minder.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Daniel »

Vol wel ja, maar vrijwel nooit zo vol dat eventuele instappers op de Europalaan er niet meer bij passen :wink: De ritten van 66 zijn wel aanmerkelijk drukker geworden sinds een deel van de ritten vervangen is door ritten op lijn 65 van/naar Het Klooster en dat moeten dan reizigers vanaf het stadscentrum zijn want de rest van de route overlapt geheel met die ritten van 65.

Reis dagelijks met die lijnen, dus heb echt wel een idee van hoe druk die lijnen over het algemeen zijn. In de 65 die net voor de genoemde rit van 66 in m´n bericht van gisteren zit is het bv. altijd nog gewoon mogelijk te zitten ondanks dat de bus goed gevuld is. 74 en 77 waren gisteren een uitzondering en zijn normaal vrij leeg rond die tijd, bedenk wel dat ik voor die lijnen juist in de tegenspitsrichting reis (en sowieso redelijk vroeg in de echte spits) :idea:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Etienne schreef:Vanochtend reed op metrolijn E midden in het spitsuur een los metrostel. Geen aanrader :|
Gewoon wachten op de volgende dus. Maar ja, wel beter dat ie tenminste met een enkel stel rijdt i.p.v. gewoon niet.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door 010jongen »

Enkele ritten van 65/66 zitten smiddags toch echt overvol, om over de ochtendspits nog maar te zwijgen.. Ik heb er een aantal jaren op school gezeten. Verder heeft 66 echter geen toegevoegde waarde. Zeker nu het gemeentehuis in nieuwegein verplaats is. Enkel scholieren maken op bepaalde tijdstippen nog gebruik van lijn 66 tussen plettenberg en stadscentrum. Voor de rest zit daar niemand in. Lijn 65 rijdt echter door vreeswijk en kan daardoor zeker drukker zijn. 74 en 77 zitten vaak tussen 18 en 1930 erg vol.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door 010jongen »

Zojuist een volle lijn 65 gespot richting utrecht t.h.v. huis de geer.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten