Nieuwe dynamische reisinformatiepanelen in Groot-Amsterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
TLP
Berichten: 1560
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Nieuwe dynamische reisinformatiepanelen in Groot-Amsterd

Bericht door TLP »

Nu je het zegt... Maar dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat de lijnen 300/310 vroeger bij de Zuidtangent hoorden en men vanwege het feit dat de Zuidtangent met de busbaan als HOV waarschijnlijk ervoor gekozen heeft om op gemeenschappelijke trajecten met andere lijnen een strikte scheiding te maken tussen regulier en hoogwaardig OV. Het rondje bij Schiphol Noord richting Nieuw Sloten is inderdaad aan de krappe kant, maar dat vind je wel vaker.
Om even terug te komen op de DRIP's zelf (in de wijdere omgeving): ik reisde laatst met lijn 73 tussen Beverwijk en Haarlem en bij nagenoeg elke halte waren DRIP's te vinden in de huisstijl van R-net, echter zonder R-net opschriften. Weet iemand bij welk project dit hoort, en waarom de DRIP's deze bijzondere huisstijl hebben? Stoppen daar lijnen die in nabije toekomst onderdeel worden van R-net? Of heeft het misschien een andere reden?
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Nieuwe dynamische reisinformatiepanelen in Groot-Amsterd

Bericht door Edwin »

TLP schreef:Om even terug te komen op de DRIP's zelf (in de wijdere omgeving): ik reisde laatst met lijn 73 tussen Beverwijk en Haarlem en bij nagenoeg elke halte waren DRIP's te vinden in de huisstijl van R-net, echter zonder R-net opschriften. Weet iemand bij welk project dit hoort, en waarom de DRIP's deze bijzondere huisstijl hebben? Stoppen daar lijnen die in nabije toekomst onderdeel worden van R-net? Of heeft het misschien een andere reden?
In Almere heb je op haltes waar R-net-lijnen rijden DRIPs met R-Net-logo's en waar geen R-Net-lijnen rijden DRIPS zonder R-Net logo. Extra service dus.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
TLP
Berichten: 1560
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Nieuwe dynamische reisinformatiepanelen in Groot-Amsterd

Bericht door TLP »

Maar als ik het van Klaasje goed begrepen heb zijn deze DRIP's waar jij het over hebt volledig grijs, en hebben ze geen rode vlakken bij de klok, wat bij de DRIP's in Haarlem wel het geval is...
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8677
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Nieuwe dynamische reisinformatiepanelen in Groot-Amsterd

Bericht door Milco »

De DRIP's in Almere bij de haltes waar geen R-net stopt, zijn volledig grijs. De R-nethaltes hebben ook een klok met wijzers, de DRIP's van de haltes waar geen R-net stopt hebben een digitale klok (dus met cijfers; 18:23)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8677
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Nieuwe dynamische reisinformatiepanelen in Groot-Amsterd

Bericht door Milco »

Over R-net gesproken...
Ik dacht dat ik Amstelland-Meerlanden een aantal buslijnen per december over zouden gaan naar R-net? Ik dacht de lijnen 140, 142, 170, 172, 174? Gaat dit nog door, weet iemand dat? En hoe zit het dan met het materieel? Komt er volledig nieuw materieel, gaat men de Interliner- en Hanzeliner-Volvo's omspuiten in R-netkleuren of worden de Mannetjes roodgrijs?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Nieuwe dynamische reisinformatiepanelen in Groot-Amsterd

Bericht door find_your_spot »

TLP schreef:Het rondje bij Schiphol Noord richting Nieuw Sloten is inderdaad aan de krappe kant, maar dat vind je wel vaker.
Zijn jullie buschauffeurs? Er is niks krap aan dat rondje.
For Your Railroad Adventures
TLP
Berichten: 1560
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Nieuwe dynamische reisinformatiepanelen in Groot-Amsterd

Bericht door TLP »

Milco1995 schreef:Over R-net gesproken...
Ik dacht dat ik Amstelland-Meerlanden een aantal buslijnen per december over zouden gaan naar R-net? Ik dacht de lijnen 140, 142, 170, 172, 174? Gaat dit nog door, weet iemand dat? En hoe zit het dan met het materieel? Komt er volledig nieuw materieel, gaat men de Interliner- en Hanzeliner-Volvo's omspuiten in R-netkleuren of worden de Mannetjes roodgrijs?
Daar weet ik niks van. Wel staat me bij dat lijn 140 en 170 op termijn R-net worden maar dat dit samen zou hangen met een aantal projecten. Voor de 140 betekent dit een nieuwe busbaan langs Uithoorn en Aalsmeer en ik geloof ook een nieuwe busbaan bij Heemstede. De 170 zou een busbaan moeten krijgen tussen Amstelveen en Uithoorn maar volgens de gemeente Amstelveen zou dit op en of andere manier samenhangen met de opwaardering van de N201, maar daar hoor ik ook niks meer over. Ik dacht trouwens ook dat we over deze zaak weleens hebben gesproken bij eerdere discussies over R-net, echter kan ik niks over R-net vinden als ik zoek met de OVinNL-zoekmachine...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nieuwe dynamische reisinformatiepanelen in Groot-Amsterd

Bericht door Vinny »

De opwaardering van de buslijnen door Aalsmeer hebben vertraging opgelopen als gevolg van het uitstel van de openstelling van de omgeleide N 201. Het is de bedoeling om de oude weg namelijk gedeeltelijk om te bouwen tot vrijliggende busbaan. Ik verwacht dat eigenlijk pas per december 2014. De N 201 zal grotendeels gereed zijn in het najaar van 2013, maar dan moet de oude weg nog worden verbouwd.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe dynamische reisinformatiepanelen in Groot-Amsterd

Bericht door R-Flow »

find_your_spot schreef:Zijn jullie buschauffeurs? Er is niks krap aan dat rondje.
Als je met "jullie" ook naar mij refereert: ik heb nooit gezegd dat het een krap rondje was. Ik zeg dat het achterlijk is dat dat rondje überhaupt gemaakt moet worden. Op de 69 rijden exact dezelfde bussen als op de 300/310. Maar in plaats van dat er wat met R-net faciliteiten gedaan wordt, wordt er bij die provisorisch aangelegde haltes gestopt en moet er een cirkeltje gedraaid worden voor halte Schiphol Noord. Slaat. Helemaal. Nergens. Op.
Scoub
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 19 jun 2009, 04:20

Re: Nieuwe dynamische reisinformatiepanelen in Groot-Amsterd

Bericht door Scoub »

Behalve dat de 69 dus nog geen R-netlijn is, kan een reden dat ie niet op de R-nethaltes stopt zijn dat de bussen niet niet kunnen knielen en dus niet tegen het perron kunnen halteren. Dit omdat de perrons 30 cm hoog zijn ipv de gebruikelijke 21 cm. Vooral bij de halte De Hoek is die geïmproviseerde halte vóór de perrons voor de lijnen 370 en 256 stom. Maar als die bussen wel langs het perron zouden halteren, dan lopen de deuren vast op het perron. (Of ze moeten afstand houden waardoor er een grote opstap komt door de geul tussen bus en perron). Ik heb al meermaals meegemaakt dat er een Amba op de 310 reed waarvan de deuren op het perron vastliepen of gewoon niet meer dicht wilden.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe dynamische reisinformatiepanelen in Groot-Amsterd

Bericht door R-Flow »

De 69 rijdt met dezelfde bussen als de 300/310.

En waarom zou je moeten knielen voor een halte die hoger is dan de standaard?
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe dynamische reisinformatiepanelen in Groot-Amsterd

Bericht door R-Flow »

Heb het nieuwsbericht over de nieuwe abri's teruggevonden. Vervanging zou inderdaad juli 2012 beginnen.

http://www.amsterdam.nl/@503928/pagina/
hauptbahnhof
Berichten: 3926
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Nieuwe dynamische reisinformatiepanelen in Groot-Amsterd

Bericht door hauptbahnhof »

Dus het zijn toch die witte gevallen die op de metrostations staan? :|
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe dynamische reisinformatiepanelen in Groot-Amsterd

Bericht door R-Flow »

hauptbahnhof schreef:Dus het zijn toch die witte gevallen die op de metrostations staan? :|
Volgens mij viel me laatst nog op dat die helemaal niet van JCDecaux zijn. Of ik verwar het met iets anders. Maar in dat geval is het antwoord op je vraag "nee".
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten