deel 1
deel 2
deel 3
In dit deel doen we een dagje België, voordat we weer terug gingen naar Nederland. We hadden overnacht in Brussel in een hotel. Na het goede nachtrust en stevig ontbijt besloten we weer op de bonnefooi te gaan toeren. Mijn vriendin wilde dolgraag even naar Antwerpen. Ze was nog onder de indruk van het station.
Vanaf Brussel Noord namen we de trein naar Antwerpen. Het was een IR, maar ik weet niet meer precies welke. Maar we hadden een AM 80 (Break). Had een foto willen maken, maar op het moment dat ik dat wilde doen viel mijn camera uit. Lege batterijen. Uiteraard zaten we in het middenbak.
In Antwerpen aangekomen hadden we daar even rondgelopen en foto's gemaakt voor een klein uurtje.
Eenmaal terug op centraal zagen we ineens Oostende op de borden staan. We gingen dus naar Oostende met de IC.
De IC G gaat via o.a. Beveren (Waas), Sint Niklaas, Gent, Brugge naar Oostende.
Op centraal nog wat foto's gemaakt.
M6 als IC I (Antwerpen - Brussel - Charleroi).
AM 80 als IR c (Antwerpen - Hasselt - Luik).
Onze trein naar Oostende. AM96 als IC G.
Na een rit van ongeveer anderhalf uur, kwamen we rond 13.45 aan in Oostende.
Er stond daar een extra stel klaar, die er aan werd gekoppeld.
De 7764.
In Oostende even heerlijk uitgewaaid aan het strand en de stad in geweest. O.a. BODIES The Exhibition was daar bezig in het gebouw van de Casino- Kursaal, maar dat hadden we 2 jaar geleden al gezien in Rotterdam.
Na zo'n twee uurtjes gingen we weer terug richting het station.
Het station stond trouwens in de steigers. Ze gaan het stationsomgeving vernieuwen. Ook het naastliggende tram en busstation wordt heraangelegd.
Foto's van De Lijn.
AM96 als IC G naar Antwerpen. Deze trein namen we terug, maar dan tot Brugge.
Reeks 21 met M4 wagons als IC C (Oostende - Brugge - Kortrijk).
In Brugge wilde ik nog wat foto's maken.
Vertrek van de IC G naar Antwerpen.
Aankomst van de IC G.
Links de IC G en rechts een M4 met voor mij onbekende bestemming.
Vanaf Brugge namen we de IC E naar Brussel. Deze IC rijdt vanaf Tongeren via o.a. Hasselt, Leuven, Brussel, Gent naar Brugge met een gedeelte naar Knokke en een gedeelte naar Blankenberge. Wij hadden toen een M6.
In Brussel heb ik de trein even op de foto gezet.
Reeks 18 met M6 als IC E naar Tongeren.
In Brussel Zuid hadden we ruim drie kwartier overstaptijd op de Beneluxtrein. Daar nog wat treinen op de foto gezet.
AM86 als L-trein.
Reeks 21 met l6/l10 rijtuigen als P-trein. Vraag mij maar niet welke.
Reeks 19 met l11 als IC A (Eupen - Luik - Brussel - Gent - Oostende).
Reeks 21 met M5 rijtuigen als P-trein.
Onze trein vertrok om 18:18.
Een klein uurtje later zouden we in Roosendaal aankomen.
In Roosendaal nog even de tegentrein gefotografeerd.
Evenals de Sprinter uit Vlissingen.
Om 19:51 vertrok onze trein dan richting Oss. Deze keer een VIRM. Hier bij binnenkomst.
Hierna hadden we nog 1 dag over op onze interrail kaarten. Dat verslag volgt z.s.m.
Interrail België en terug naar Nederland.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Interrail België en terug naar Nederland.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: Interrail België en terug naar Nederland.
Hmm, vreemd die Reeks 19 voor I11 rijtuigen. :? Die serie was vooral bedoeld voor het rijden met M6 rijtuigen, vandaar dat die ook aan één kant automatische koppelingen heeft.
Verder jammer dat je geen foto hebt van de voorkant van de Kusttram. :( (Ja, de Kusttram is een gevoelig punt bij mij. )
Verder jammer dat je geen foto hebt van de voorkant van de Kusttram. :( (Ja, de Kusttram is een gevoelig punt bij mij. )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Interrail België en terug naar Nederland.
@Meltrain, haha ik zie dat het gevoelig ligt
Ik vond die koppeling voor de reek 19 al vreemd, maar nu je zegt dat ze voor de M6 horen klinkt het logisch. Die link heb ik toen nog niet gelegd. :D
Ik vond die koppeling voor de reek 19 al vreemd, maar nu je zegt dat ze voor de M6 horen klinkt het logisch. Die link heb ik toen nog niet gelegd. :D
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: Interrail België en terug naar Nederland.
Ze hebben naar het schijnt nog niet genoegd stempels verzameld om ook die diensten te mogen verzekeren.Meltrain schreef:Hmm, vreemd die Reeks 19 voor I11 rijtuigen. :? Die serie was vooral bedoeld voor het rijden met M6 rijtuigen, vandaar dat die ook aan één kant automatische koppelingen heeft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten