Interrail laatste dag

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Interrail laatste dag

Bericht door mijack1985 »

De vorige delen:
1
2
3
4

We hadden nog 1 dag over op onze Interrail Global Pass tickets. Aangezien mijn vriendin het nu wel genoeg vond, ging ik voor deze keer maar alleen op pad. Vond het zonde om die dag niet te gebruiken.

Ik besloot om weer richting België te gaan via Roosendaal en daar dan de Benelux te pakken naar Antwerpen. vanaf daar keek ik wel hoe de reis verder zou gaan.

De IC naar Roosendaal vertrok uit Oss om 10:03. Dit was een ICRm. Helaas geen foto van genomen. In Roosendaal aangekomen had ik een ruime overstap van ongeveer een half uurtje. In Roosendaal nog een aantal foto's gemaakt.

NS VIRM, buiten dienst.
Afbeelding

NS Plan V als Sprinter uit/ naar Vlissingen.
Afbeelding

Veolia Volvo bus op de Roosendaalse stadsdienst.
Afbeelding

De trein kwam netjes op tijd binnen. In Antwerpen ben ik toen uitgestapt, het plan was om vanaf daar de IR c naar Luik te nemen.
Maar door omstandigheden reed hij niet vanaf Centraal, maar begon hij in Berghem. Werd wel netjes omgeroepen.
Nou even snel de eerste de beste trein naar Berchem gepakt.

In Berchem heb ik de trein gefotografeerd. Was een verbouwde Break. Zonde dat hij onder de graffiti zat.
Afbeelding

Het was eigenlijk best druk en ik hoopte dat het een M4 trein zou zijn, dus ik veranderde mijn plan.
Nu zou ik vanaf Berchem de IC Q nemen naar Brussel Airport.
Die zou over lijn 25N gaan, was benieuwd naar de nieuwe snelle route naar het vliegveld.

Nog een foto vanaf Berchem, binnenkomst van een MS75.
Afbeelding

Het station van Brussel Nationaal Luchthaven zag er netjes uit. Heb op het vliegveld even rondgelopen.
Daarna een trein naar Brussel Noord genomen. Vanaf daar waren er mogelijkheden genoeg om verder te gaan.
In Brussel Noord nog een aantal foto's genomen.

Mijn trein, de IR p.
Afbeelding

Twee klassiekjes als CR.
Afbeelding

Twee Breakjes.
Afbeelding

Nog een Break, volgens mij had deze hier zijn eindpunt.
Afbeelding

Vanaf Brussel Noord de IC A naar Luik genomen. Daar aangekomen zag ik dat niet veel later de ICE naar Keulen vertrok.
Daar heb ik even een paar foto's gemaakt.

IC A met l11 en een 1800 achterop.
Afbeelding

Enkele TEC busssen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een klassiekje, ik dacht dat hij richting Maastricht ging.
Afbeelding

Na een klein kwartiertje kwam de ICE binnenrijden.
Afbeelding

In Keulen aangekomen was het erg druk (middagspits ook o.a).
Daar nog een IC met BR 101 gefotografeerd.
Afbeelding

En een ICE. Naar het gevloek te horen van enkele reizigers miste de ICE nog een treinstel.
Afbeelding

In Keulen bleek er een storing te zijn, waardoor alle ticketautomaten buiten werking waren. Ik dacht ik ga wel naar Düsseldorf en kijk daar wel verder. Maar daar was het zelfde probleem. Zal dus wel landelijk zijn geweest. Ik moest toch nog een kaartje kopen van grensstation naar grensstation.
In Düsseldorf nog wat foto's gemaakt.

Mijn trein uit Keulen, RE5.
Afbeelding

DB IC naar o.a. Essen.
Afbeelding

DB ET 423.
Afbeelding

NordWestBahn Gmbh.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

vanaf Düsseldorf nam ik de trein van de Eurobahn naar Venlo. De rit duurde een klein uurtje.
In Venlo heb ik de trein nog gefotografeerd.
Afbeelding

vanaf Venlo weer de stoptrein van Veolia naar Nijmegen genomen. Hier staat hij na aankomst in Nijmegen.
Afbeelding

In Nijmegen had ik een half uur overstaptijd, daar nog de laatste twee foto's van de dag genomen.

NS ICMm, buiten dienst.
Afbeelding

NS VIRM, buiten dienst.
Afbeelding

Uiteindelijk om 20:33 weer aangekomen in Oss.
Interrail en vakantie zat er weer op voor mij, maar is voor herhaling vatbaar. Nu weer gewoon aan het werk. :mrgreen:
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Interrail laatste dag

Bericht door Etienne »

Het voorplein bij Guillemins wordt eindelijk eens verbouwd. :P
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Interrail laatste dag

Bericht door Suus »

Er komt een esplanade tot aan de maasoever. Ook zal het gebouw van het ministerie van financiën gesloopt worden en vervangen worden door een woontoren van 20 verdieping om wat "mannelijke architectuur tegenover het vrouwelijk vormgegeven station te plaatsen" :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten