Mag ik even kwijt #116

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door Daniel »

Begin september is altijd weer de periode dat ik blij ben met de trein te reizen: het hele hoofdwegennet van Amersfoort-Zuid stond vandaag weer voor het eerst na de zomervakanties compleet vast. Tot zo eind mei in het volgende jaar is het dan weer hetzelfde liedje en ben ik wandelend op het stukje Utrechtseweg -> Kersenbaan -> Leusderweg sneller dan menig auto :P Leusderweg zelf viel vandaag nog mee, dat wil in de echt drukke periode nog weleens zo'n beetje vanaf de A28 al vast staan.
Ben ik met het OV toch sneller :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door webguy »

Ronald schreef:Zometeen in Radar een item over het (niet) functioneren van de NS-Hispeed-website. Ben benieuwd...
Het is dan ook een ramp van een site, niet? Vooral het boeken van de Thalys vond ik enorm gezeur. Het begint met knullige dingen op de voorpagina en blijft maar doorgaan met vage foutmeldingen, etc.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door Ronald »

Dat was de conclusie in de uitzending dus ook. NS Hispeed wilde niet in de uitzending komen, want ze hebben naar eigen zeggen
geen goed verhaal: het is allemaal moeilijk, moeilijk, moeilijk, en duur, duur, duur enzo, en we weten niet wanneer we het opgelost hebben.
Sukkels.

Mijn conclusie: geen verbetering te verwachten op korte termijn dus. Advies van een Rover-woordvoerder was dan ook om via NMBS, Deutsche Bahn of Treinreiswinkel te boeken (iets wat "wij" natuurlijk allang doen :Y )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door Suus »

Het probleem waar ik vooral last van heb is dat als ik twee kaartjes wil, maar de een wel Railplus heeft en de ander niet ik dat niet online kan regelen, maar dat ik dan twee boekingen zou maken. Als het bij het boeken echter reserveringen bij zitten doe ik dat niet, want dan zit of lig je dus niet bij elkaar, ook niet echt praktisch enzo. Als je dan voor een persoon die korting wil moet je dus naar het NS Hispeed loket en betaal je 10 euro extra, daar gaat je korting.

Trouwens, de wantoestanden bij de NS Hispeed loketten op Amsterdam Centraal in de zomermaanden zijn echt afschuwelijk, je staat er rustig meer dan een uur in de rij (en in de wintermaanden nog steeds meer dan een kwartier) :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door Daantje »

Ik heb altijd al het probleem dat m'n bestemming niet herkend wordt en dat hoeft dan echt geen exotisch iets te zijn, gewoon Parijs oid levert al problemen op.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door Thom91 »

Toch had ik 2 treintickets retour voor €70 naar Parijs bij NsHiSpeed :)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door Suus »

Ik heb het idee dat de batterijoplader die de accu's van mijn fototoestel kan opladen gaat overlijden. Elke keer dat ik de batterij erin doe, doet hij het ongeveer 15 seconden en valt vervolgens uit. -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door Bluearrow »

KM46 schreef:Pffft, Contact krijgen met de Zonnebloem begint ondertussen ook al aardig op een flinke soap te lijken.
Contact blijven houden ook.
Had me enkele jaren geleden opgegeven als vrijwilliger. Komen er twee dames bij je thuis, om alles door te nemen. So far, so good. Daarna nooit meer wat van ze gehoord.......
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door Fles »

Ronald schreef:Advies van een Rover-woordvoerder was dan ook om via NMBS, Deutsche Bahn of Treinreiswinkel te boeken (iets wat "wij" natuurlijk allang doen :Y )
With one notable exception though. Treinreiswinkel is, nog altijd, highway to hell.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door Fles »

webguy schreef:
Ronald schreef:Zometeen in Radar een item over het (niet) functioneren van de NS-Hispeed-website. Ben benieuwd...
Het is dan ook een ramp van een site, niet? Vooral het boeken van de Thalys vond ik enorm gezeur. Het begint met knullige dingen op de voorpagina en blijft maar doorgaan met vage foutmeldingen, etc.
eigen verkortingen niet herkennen en zo.

Wil je iets boeken vanaf Ut, komt er "Bedoelde u Usquert?"

Rot dan gewoon op met die flauwekul joh, ik ga wel liften :neg:
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door htm_tram »

Wat toevallig nu je het over liften hebt. 2 uur geleden is voor de honderd duizendste keer het brandalarm af gegaan. Sta nog steeds beneden omdat de liften in brandweer shit blijft hangen... Brandweer wil niet komen omdat er geen brand is... Kone van de lift is ook bagger en de rest ook... Nu maar wachten, wekker gaat om 06.00 uur voor me werk. Eenigste voordeel is dat me werk beneden in de toren is...
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door STF »

Je wilt toch hopelijk geen lift in de blokhut he?
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door Ronald »

Net op het 3FM-nieuws: Prorail gaat op 85 stations het meubilair vernieuwen: de eerste stations die aangepakt worden zijn Hoevelaken en Groningen Europark :')
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door Dagren »

Hoevelaken is nog niet eens open toch?
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door Ronald »

Joh :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door Suus »

In de Volkskrant stond dat Breda, Amsterdam-Centraal, Arnhem en Den Haag Centraal als eerste aan de beurt zijn, en in 2020 moet het meubilair van 85 stations aangepast zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door Fles »

Dagren schreef:Hoevelaken is nog niet eens open toch?
Groningen Europapark ook niet volgens teletekst :D
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door Michael »

Ik moest vanmorgen om 5.45 mijn bed uit om mijn moeder om 7:00 naar het ziekenhuis te brengen omdat ze geopereerd moet worden aan haar knie. Een kijkoperatie. om 8:00 ging ze naar de operatiekamer en er werd mij verteld dat het ongeveer 1,5 uur zou duren. Nu is het bijna 3 uur verder en ik heb nog niks gehoord.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door Ronald »

Fles schreef:
Dagren schreef:Hoevelaken is nog niet eens open toch?
Groningen Europapark ook niet volgens teletekst :D
En op het nieuws hadden ze het dan weer over EUROpark :P
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door Ardan »

Ik vind het sowieso je reinste kul dat ze overal zeggen dat het om een NIEUW station gaat. Eeeh, jongens, volgens mij bestaat Gn Euro(pa)park al een tijd hoor :')
@Michael: Succes! Laat maar weten hoe het is afgelopen!
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door Fles »

Tsja, je vraagt je af hoe moeilijk het kan zijn. Dit soort dingen duidt allemaal typisch op NUL fact-checking. Men lult maar wat.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door Anne »

Fles schreef: ik ga wel liften :neg:
liften doe je toch zo :pos: :mrgreen:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door ODRAIL »

Ardan schreef:Ik vind het sowieso je reinste kul dat ze overal zeggen dat het om een NIEUW station gaat. Eeeh, jongens, volgens mij bestaat Gn Euro(pa)park al een tijd hoor :')
Het is gedeeltelijk een nieuw station. Want de treinen van Arriva in de richting Leer, Veendam stopten er al. Maar de nieuwe mogenlijkheid is dat er nu ook NS treinen van en naar Assen kunnen stoppen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door Fles »

KM46 schreef:
Ardan schreef:Ik vind het sowieso je reinste kul dat ze overal zeggen dat het om een NIEUW station gaat. Eeeh, jongens, volgens mij bestaat Gn Euro(pa)park al een tijd hoor :')
Het is gedeeltelijk een nieuw station. Want de treinen van Arriva in de richting Leer, Veendam stopten er al. Maar de nieuwe mogenlijkheid is dat er nu ook NS treinen van en naar Assen kunnen stoppen.
Ja, maar dat rukt dus niks. Het station was allang open, dus het had allang bankjes en prullenbakken nodig. Dat verandert niet nu er ineens een andere vervoerder stopt natuurlijk
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door Mikos »

Nouja, dat is maar net hoe je het ziet... Arriva stopt nu langs een noodperronnetje dat echt helemaal niks voorstelt, waar een abri staat en twee bankjes en dat is het. Het nieuwe Groningen Europapark (en dat is waar ze op doelen) is een eilandperron met volledige overkapping en voorzieningen. Dat is toch wel iets anders dan de noodoplossing die al een tijdje door Arriva wordt gebruikt.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten