OVer je treinreiservaringen in september 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Jurjen »

Vinny schreef:
Vinny, in de echte wereld kàn je niet 100% efficiënt werken. Ik denk dat de NS voor een spoorwegbedrijf haar materieel al aardig efficiënt inzet...
Je kunt wel efficienter werken, bijvoorbeeld zoals dat tot 2007 gebeurde :wink:

Daarnaast kun je ook de lessen die ik opnoem gebruiken als voorbeelden hoe het niet moet ;)
Ik hoor net dat het kunstwerk met lege volgtrein om 10:43 vertrok. Dan kan je ècht wel een stammetje IRM missen zonder dat er mensen hoeven te staan, dus dat is alvast één lesje minder.

Je lesje over lege dubbeldekkers laten rondrijden gaat ook maar beperkt op. Ja, Heerlen moeten ze afkoppelen van het landelijke IC-net om te voorkomen dat dat stel daarna 300 km nutteloos rondrijd, maar 4 keer per uur een trein tussen Alkmaar en Amsterdam is echt wel gerechtvaardigd. Dat de reizigers ongelijk verdeeld zijn door onderliggend OV dat slechts 1 keer per half uur rijdt, trekt vanaf december bij.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

- vanmorgen een IRM-IV i.p.v. DDM-1 in de t2225
- vanmiddag eens een nieuwe IRM (de 9557 in de t2167-V) al forensend i.p.v. hobbyend uitgetest... blijf erbij, wat een verschrikkelijke stoelen zitten er in die dingen. De SGMm waar ik net uit kwam zat nog beter :roll:
- diezelfde 9557 was in Dordrecht dan weer onafscheidelijk van z'n grote broer 8745...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door reisthijs »

Jurjen schreef:Je lesje over lege dubbeldekkers laten rondrijden gaat ook maar beperkt op. Ja, Heerlen moeten ze afkoppelen van het landelijke IC-net om te voorkomen dat dat stel daarna 300 km nutteloos rondrijd, (...)
Het komt ook regelmatig voor dat er tussen Alkmaar en Eindhoven maar vier bakken rijden, en er dan pas een deel bijkomt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Karl »

Zeker 's avonds of in het weekeinde dan, want ik heb 't nog nooit gezien.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Tochjo »

Freek schreef:en vanmorgen stond dat op beide stations ook nog op de infoschermen, dit terwijl de klokken het gewoon deden (ja ze gaven de juiste tijd aan)
Vanochtend iets na acht uur (in Arnhem) en iets na half negen (in Nijmegen) waren er nog altijd problemen met de klokken.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Vinny »

En als je dan geen leeg mat wilt laten rijden, d
Grapjas. Mijn stellingname in het extreme doortrekken en daar je reactie op baseren :mrgreen:
Ik bedoelde dat het volkomen absurd en belachelijk is om met dubbeldekkers ergens in Drenthe te gaan rondscheuren terwijl reizigers tussen Schiphol en Duivendrecht opgeblikt zitten in plan-T :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door ODRAIL »

Om 12:450 stond Arriva stel 505 (ja die nieuwe) te Rotterdam Centraal op spoor 8. Deze reed naar het opstelterein om vervolgelgen gekoppeld te worden met een onbekend stel. Het hele spul vertrok vervolgens in de richting van Rotterdam Blaak, en ik neem aan naar Dordrecht.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Jurjen »

Vinny schreef:
En als je dan geen leeg mat wilt laten rijden, d
Grapjas. Mijn stellingname in het extreme doortrekken en daar je reactie op baseren :mrgreen:
Ik bedoelde dat het volkomen absurd en belachelijk is om met dubbeldekkers ergens in Drenthe te gaan rondscheuren terwijl reizigers tussen Schiphol en Duivendrecht opgeblikt zitten in plan-T :evil:
Die reizigers tussen Schiphol en Duivendrecht zullen inderdaad blij worden als hun 6-8 bakken T vervangen worden door één stelletje DDAR...
Karl schreef:Zeker 's avonds of in het weekeinde dan, want ik heb 't nog nooit gezien.
Nee, de vroege ochtendtrein(en). De laatste treinen richting Randstad worden ook in Eindhoven gesplitst.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

KM46 schreef:Om 12:45 stond Arriva stel 505 (ja die nieuwe) te Rotterdam Centraal op spoor 8. Deze reed naar het opstelterrein om vervolgelgen gekoppeld te worden met een onbekend stel. Het hele spul vertrok vervolgens in de richting van Rotterdam Blaak, en ik neem aan naar Dordrecht.
Die twee stellen zullen inderdaad naar Dordrecht gegaan zijn. Doordeweeks tussen de spitsen in komen er altijd twee stelletjes naar Rotterdam om daar de wasstraat te bezoeken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Wubbo »

In de s9100 rijdt normaalgesproken in een aantal omlopen 3xDM90. Dan bied je met een VIRM-IV zelfs minder zitplaatsen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten