Dienstregeling SRE 2012

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door Daniel »

En die blijven soms ook nog jaren daarna hangen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

Al een wat ouder bericht, maar toch: http://www.ed.nl/regio/geldropmierlo/11 ... Mierlo.ece

Is de reden dat Hermes steeds meer buiten Geldrop ging rijden niet het feit dat Geldrop zelf het dorp erg onvriendelijk maakt voor de bus? Krappe wegen, drempels etc.

Wilde men vanuit Laarbeek niet graag een buurtbus naar het ziekenhuis in Helmond en liefst verder naar het ziekenhuis van Geldrop? Ga eens met elkander in overleg om te kijken of men dit niet kan combineren tot iets wat potentie zou kunnen hebben: Laarbeek - Helmond Ziekenhuis (eventueel ook via station) - Mierlo - Geldrop, Ziekenhuis - NS (eventueel Helmond - Stiphout - Nuenen en via Eeneind naar Geldrop, hier reed vroeger ook wel eens een bus maar was toen niet zo erg rendabel).
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door huibf »

inderdaad al een wat ouder bericht.
De buurtbus Helmond-Ziekenhuis richting Laarbeek zit er wel aan te komen, althans er zijn nu echt gesprekken gaande... Of het er in 2013 van komt....

Zal binnenkort het draadje Dienstregeling SRE 2013 eens opstarten.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

Naja, hoeft toch niet meteen vanaf december al. Er zijn wel eens vaker buurtbusprojecten op andere tijdstippen gestart. Ben benieuwd.

Hoe zit het eigenlijk met buurtbussen van Hermes? Accepteren die OVC? Of zijn daar nog de oude buurtbuskaarten te kopen (buurtbussen deden toch al aan "ritkaarten" vroeger, gewoon vast bedrag per rit)? Ik heb maar 1x in mijn leven in een buurtbus gezeten en dat was in Vierlingsbeek richting Maashees (geen idee of dat toen nog BBA of al Arriva was) en had toen bovendien nog SOV (de ouderwetse analoge).
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door huibf »

Hermes buurtbussen werken wel met chipkaart en het normale ritkaartje.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door huibf »

Edit.. toevoegingen...


Wijzingen per 19 augustus 2012.
Deze zijn inmiddels ingevoerd in het systeem en staan op hermes.nl


Lijn 4
Door werkzaamheden aan de Muzenlaan van minimaal 1 jaar, met onderbrekingen, is er voor gekozen om een voor zolang de totale werkzaamheden duren een NIEUWE dienstregeling te maken.
De route is gewijzigd en er komen nieuwe halten (en er vervallen er dus). Daarbij vervalt ook de 10 minuten frequentie tussen Heesterakker en Sterrenlaan. De verlaging van de 10 minutenfrequentie op het laatste deel is alvast een voorschot voor HOV2. Als HOV 2 rijdt zal ook de rest van lijn 4 teruggaan naar een 15 minutendienst en meer schoolritten (via HOV2) worden ingelegd.

Lijn 103
Halte ASML4 krijgt een 3de halte. Bussen 149 en 150 stad uit staan vaak te lang stil op de busbaan na ASML 4 naar de Kempenbaan richting Reusel. Lijn 103 kan dan ook gebruik maken van deze nieuwe halte (en dus verlenging van de route.
Echter de halte is niet klaar voor 19 augustus (dus is tijdelijk vervallen)
In de 'boeken' blijft het eindpunt en beginpunt MMC.
Halte School heet voortaan Bruine Akkers (school was jaren verhuisd)

Lijn 149/150
Er komt 1 rit bij van Eindhoven naar ASML 4 om 8:07 (alleen buiten de vakanties)

Lijn 457
Wordt opgeheven. Er zijn voldoende alternatieven met trein en Veolia OV.
Hierdoor komt een bus en personeel vrij voor een uitbreiding van 458.

Lijn 458/459
Ritten worden gekoppeld gereden en de frequentie wordt uurlijks.
Lijn 458 gaat dus vaker rijden en voortaan ook via Maarheeze NS.
Verder worden de ritten wat eenduidiger en vervallen veel uitzonderingen wat betreft de vakanties.

Lijn 491
Oirschot-Middelbeers vervalt en ook Bladel-Reusel. De bus gaat voortaan via Vennenbos naar Hapert.



van 4/103 en 458/459/491 komen nieuwe boekjes. van 149/150 niet.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

Vennenbos - Hapert, dat kwam ik niet lang geleden nog tegen in BBA belbussen van 1991, grappig. Bladel/Reusel en Oirschot hebben ook ander vervoer, Vennenbos en Hapert vallen nu volgens mij volledig buiten de (OV)-boot, dus wat dat betreft een goede wijziging. Heeft Middelbeers nog een bus over na deze wijzigingen?

Oh wacht, Hapert ligt aan de route van 149/150 volgens mij, maar die lijken alleen maar de rand te schampen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door Meltrain »

fogeltje schreef:Heeft Middelbeers nog een bus over na deze wijzigingen?
Ja, tussen Middelbeers en Oirschot rijdt ook lijn 142.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Vennenbos - Hapert, dat kwam ik niet lang geleden nog tegen in BBA belbussen van 1991, grappig. Bladel/Reusel en Oirschot hebben ook ander vervoer, Vennenbos en Hapert vallen nu volgens mij volledig buiten de (OV)-boot, dus wat dat betreft een goede wijziging. Heeft Middelbeers nog een bus over na deze wijzigingen?

Oh wacht, Hapert ligt aan de route van 149/150 volgens mij, maar die lijken alleen maar de rand te schampen.
Klopt, vroeger, (ik weet niet de periode) reed er een bus via Vennenbos.
Overigens rijdt 150 'meer' door Hapert als de 149.
Ik denk dat de wijziging goed is. Alleen nu nog ergens een stop van lijn 142 creëren tbv industrieterrein De Scheper.

Alleen jammer dat het een 2 uur dienst blijft:
Middelbeers Vertrek: 7.59 - 9.48 - 11.48 - 14.10 - 16.10 - 18.10* (*tot Netersel)
Hapert Vertrek: 7.32** - 8.52 - 10.52 - 12.52 - 15.14 - 17.14 (**Vanaf Netersel)
Maar ik denk als de lijn wat loopt dat er zo wat meer van te maken is.
StefanR88
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 16:08

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door StefanR88 »

Hallo iedereen,

ik had laatst wijzigingen van buurtbus 458-459 bekeken op hermes.nl; met 1 woord: Top!, eindelijk duidelijke haltetijden ook is doorkoppeling goed bedacht!. dit lijkt een stap dichterbij tot een volwaardige lijndienst (Maarheeze-Weert via someren(-Eind) v.v.). wel jammer van lijn 457, maar dat zal ook wel begrijpelijk keuze zijn. Het moet zeer slecht bezet zijn.

lijn 466 rijdt nog altijd op een onacceptabel rijtijden (1,5 per uur), dat zorgt voor een geringe interresse. einige optie is dit lijn opvoeren naar 1x per uur, en anders knippen en terugkeren naar oude situatie (voor 2008). maar er is geen geld voor, neem ik aan.

ook kwam ik verassingen tegen mbt. lijn 20, dit kan in 2013 e.e.a. veranderen (aantal ritten in een nieuwe lijndienst???)
het gaat om aantal spitsritten en versterkingsritten die via A270 loopt. Echter dit is een voorstel,of het uitwerking wel gaat komen?
in 2013 gaat schijnbaar lijnennet in helmond ook op de schop. de lijn 20-24 en 54 zou via nieuwe spoorwegtunnel rijden, dat is interessant voor wijk suytkade(ik gok dat lijn 54 verlegd worden naar Annawijk-suytkade-brouwhuis).

Met al dat nieuws lijkt extra impuls te geven op een nieuwe situaties

grotendeels heb ik via dit https://docs.google.com/viewer?a=v&q=ca ... uak9eKvOFw

(ik weet niet hoe ik PDF link moet neerzetten)
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door huibf »

StefanR88 schreef: ..Ook kwam ik verassingen tegen mbt. lijn 20, dit kan in 2013 e.e.a. veranderen (aantal ritten in een nieuwe lijndienst???)
het gaat om aantal spitsritten en versterkingsritten die via A270 loopt. Echter dit is een voorstel,of het uitwerking wel gaat komen?
Met al dat nieuws lijkt extra impuls te geven op een nieuwe situaties
Hoi StefanR88 ? Nieuw op het Forum ?

Het document komt van SRE en staat op hun website, blijkt na de zoekfunctie op de site van SRE (enfin ik ken het document omdat omdat er nogal wat van mijn teksten in staan)
http://www.sre.nl/web/servlet/nl.gx.sit ... /id=213523
De lijst is zeer zeker niet meer actueel wat betreft uit te werken zaken...
StefanR88 schreef: lijn 466 rijdt nog altijd op een onacceptabel rijtijden (1,5 per uur), dat zorgt voor een geringe interresse. einige optie is dit lijn opvoeren naar 1x per uur, en anders knippen en terugkeren naar oude situatie (voor 2008). maar er is geen geld voor, neem ik aan.
Lijn 466 doet het eigenlijk heel erg goed zeker omdat de knip is weggenomen en de dubbele route tussen Asten en Someren weg is. Een 1 uurs rit kost gelijk een smak extra vrijwilligers en ook 2 busjes extra....
StefanR88 schreef: in 2013 gaat schijnbaar lijnennet in helmond ook op de schop. de lijn 20-24 en 54 zou via nieuwe spoorwegtunnel rijden, dat is interessant voor wijk suytkade(ik gok dat lijn 54 verlegd worden naar Annawijk-suytkade-brouwhuis).
In Helmond wordt de route verlegd, inderdaad i.v.m. de spoortunnel. Westelijk van de Hermesgarage komt (ligt er al) een nieuwe halte. Het busstation wordt tijdelijk verplaats naar de ZUIDzijde van het station (dus ook voor de Noordelijke lijnen)
StefanR88
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 16:08

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door StefanR88 »

Hoi StefanR88 ? Nieuw op het Forum ?
Hallo Huibf, klopt, maar ik was al eerder lid op oude forum die inmiddels niet meer open is.
Het document komt van SRE en staat op hun website, blijkt na de zoekfunctie op de site van SRE (enfin ik ken het document omdat omdat er nogal wat van mijn teksten in staan)
http://www.sre.nl/web/servlet/nl.gx.sit ... /id=213523
De lijst is zeer zeker niet meer actueel wat betreft uit te werken zaken...
Duidelijk, maar ik neem er vast aan dat aantal dingen in december 2012 zal uitgevoerd worden?.
Lijn 466 doet het eigenlijk heel erg goed zeker omdat de knip is weggenomen en de dubbele route tussen Asten en Someren weg is. Een 1 uurs rit kost gelijk een smak extra vrijwilligers en ook 2 busjes extra....
hmm dat is wel goed punt dat je zo zegt, dan kan het niet anders. of moet er een lijndienst komen maar dat lijkt mij ook weer niet rendabel.(hoge kosten,lage reizigersaantallen.)
In Helmond wordt de route verlegd, inderdaad i.v.m. de spoortunnel. Westelijk van de Hermesgarage komt (ligt er al) een nieuwe halte. Het busstation wordt tijdelijk verplaats naar de ZUIDzijde van het station (dus ook voor de Noordelijke lijnen)
is dit vanwege herinrichting van spoorzone? (noordelijke deel), worden stadsroutes ook aangepast? (met name lijn 54?)
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door huibf »

Er worden niet zozeer routen aangepast. Alleen busstation wordt tijdelijk zuidelijk geplaatst. De route zuidelijk blijft wel bestaan als busstation klaar is op de nieuwe plaats 50 meter westelijk van nu.

Edit: Voor Dienstregelingen SRE 2013 verder gaan met een nieuw topic [Dienstregelingen SRE 2013] http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=36&t=8038
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door huibf »

De voorgestelde routewijziging is op het laatste moment niet doorgegaan. Voorlopig wordt er de normale route gereden (met omleiding).
De herinrichting kruising Sterrenlaan/Argonoutenlaan is niet uitgevoerd zoals beloofd. (te hoge drempels). (vrijdag opengesteld)
Ook is na de herinrichting Orpeuslaan de Achilleslaan niet meer te bereiken. (Kruising opgeheven). (2 weken geleden opengesteld).
De route is dus niet berijdtbaar.

Detail: de weg zal toch moeten worden aangepast, als muzenlaan wordt opengebroken. De rijtijd wordt te lang. Reken maar uit wat dat gaat kosten....
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:De voorgestelde routewijziging is op het laatste moment niet doorgegaan. Voorlopig wordt er de normale route gereden (met omleiding).
De herinrichting kruising Sterrenlaan/Argonoutenlaan is niet uitgevoerd zoals beloofd. (te hoge drempels). (vrijdag opengesteld)
Ook is na de herinrichting Orpeuslaan de Achilleslaan niet meer te bereiken. (Kruising opgeheven). (2 weken geleden opengesteld).
De route is dus niet berijdtbaar.

Detail: de weg zal toch moeten worden aangepast, als muzenlaan wordt opengebroken. De rijtijd wordt te lang. Reken maar uit wat dat gaat kosten....
Ach ja, er is vast geld over ergens in een potje.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

Ik heb overigens de draak van een routestrip van Lijn 458 iets teruggebracht. Nog steeds vijf kolommen nodig, maar de vierde en de vijfde slechts heel weinig gebruikt. Ik moet kijken in hoeverre de routestrip voor de nieuwe route aangepast moet worden.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

fogeltje schreef:Ik heb overigens de draak van een routestrip van Lijn 458 iets teruggebracht. Nog steeds vijf kolommen nodig, maar de vierde en de vijfde slechts heel weinig gebruikt. Ik moet kijken in hoeverre de routestrip voor de nieuwe route aangepast moet worden.
Volgens mij heb ik hem, blijft een draak van een routestrip. Wijzigingen beschrijf ik een andere keer.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door huibf »

huibf schreef:Ik heb geen folders van de 460 en 471. Ik denk dat dit twee losse folder zijn.
Ik ruim net mijn folders op en zie dat ik ze wel heb:
819: 460
820: 461
821: 4-103 ingaande 19-08
822: 457-458-491 ingaande 19-08

Ik heb 819 en 820 dubbel... dus ?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:
huibf schreef:Ik heb geen folders van de 460 en 471. Ik denk dat dit twee losse folder zijn.
Ik ruim net mijn folders op en zie dat ik ze wel heb:
819: 460
820: 461
821: 4-103 ingaande 19-08
822: 457-458-491 ingaande 19-08

Ik heb 819 en 820 dubbel... dus ?
Ik heb daar wel interesse in om mijn verzameling compleet te maken (821/822 kan ik nog wel in Eindhoven krijgen denk ik). Wat moet je ervoor hebben?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

Volgens de CXX app, 9292 en de Hermes site is de bushalte in Gerwen voor lijn 121/122 inmiddels klaar, de halte Gerwen, Kerkakkers is inmiddels opgenomen. Zo'n drie of vier weken geleden lag er echter nog niets. Is die halte er in de tussentijd neergeknald (geen idee hoe lang zoiets moet duren) of loopt Hermes op de feiten vooruit?
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Volgens de CXX app, 9292 en de Hermes site is de bushalte in Gerwen voor lijn 121/122 inmiddels klaar, de halte Gerwen, Kerkakkers is inmiddels opgenomen. Zo'n drie of vier weken geleden lag er echter nog niets. Is die halte er in de tussentijd neergeknald (geen idee hoe lang zoiets moet duren) of loopt Hermes op de feiten vooruit?
Nou in 2 dagen tijd kunnen ze wel wat maken....
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

Hmm, de haltes die in Uden opgehoogd moesten worden hadden meestal langer nodig. Maar dan is het toch aannemelijk dat de halte er al ligt. Vreemd alleen dat Hermes dat niet aankondigt.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Hmm, de haltes die in Uden opgehoogd moesten worden hadden meestal langer nodig. Maar dan is het toch aannemelijk dat de halte er al ligt. Vreemd alleen dat Hermes dat niet aankondigt.
Ach halte voor lijn 16 Beemdstraat/Hurksestraat is ook vanaf morgen 'open' (omleiding lijn 16 is dan afgelopen).
Overigens was Eindhoven gewoon vergeten om de halte 'Lodewijkstraat' bij de herinrichting aan te leggen.
Een deel van de straat tegenover Paradigit was klaar, totdat ik 3 maanden geleden zag dat er geen halte meer lag. (ook niet 100 meter verlegd ofzo). Nu ligt ie er weer, zij het een meter of 100 verschoven)

Overigens weet ik niet of P+R Meerhoven nu al in gebruik is.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door Raymond »

Dat is uitgesteld naar oktober, omdat de bouwer van het parkeerterrein failliet is gegaan. Nu maakt een andere bouwer het parkeerterrein af.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door huibf »

Als dat maar geen voorbode is....
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten