Fahrplanwechsel DB 2013?
Fahrplanwechsel DB 2013?
Zijn er nog spectaculaire wijzigingen? Uitbreiding IC/ICE-net bijvoorbeeld? Ik kan er niets over vinden :(
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Fahrplanwechsel DB 2013?
Drehscheibe magazine halen in de betere (Duitse) boekhandel/kiosk, daar staat al veel in. Veranderd niet bijzonder veel geloof ik.
Re: Fahrplanwechsel DB 2013?
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 47,5960563
Kijk hier eens, bovenste post is een uitgebreide ;)
Kijk hier eens, bovenste post is een uitgebreide ;)
Komt wel goed schatje.
Re: Fahrplanwechsel DB 2013?
Ah nice. Ik had eigenlijk gehoopt dat de DB frequentieverhogingen en meer internationale verbindingen zouden invoeren maar dat valt dus nog wel een beetje tegen. SCHADE!Thom91 schreef:http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 47,5960563
Kijk hier eens, bovenste post is een uitgebreide ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Fahrplanwechsel DB 2013?
De nachttrein Moskou - Parijs is hot, en niet alleen vanwege de dames uit eerstgenoemde stad. Maar het vervoer op deze verbinding loopt zo goed dat vanaf december 2012 de frequentie verhoogd wordt naar 6 slagen per week. Maar van/naar Nederland wijzigt er inderdaad niks.
Re: Fahrplanwechsel DB 2013?
Jawel, het koersrijtuig Moskou-Amsterdam komt te vervallen in 2013.
Re: Fahrplanwechsel DB 2013?
Dat is wel jammer. Hoewel ik er nooit gebruik van gemaakt heb op zich -O-ICE105 schreef:Jawel, het koersrijtuig Moskou-Amsterdam komt te vervallen in 2013.
Re: Fahrplanwechsel DB 2013?
Ach volgens mij blijft die rijden vanaf Keulen in ieder geval en dat is om de hoek :o
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Fahrplanwechsel DB 2013?
de Beriner EC/IC-treinen gaan weer naar AMS Centraal ipv Schiphol-ivm met de wijzigingen in de randstad-Noord/Oost-Twente relaties.BR628 schreef:Maar van/naar Nederland wijzigt er inderdaad niks.
Re: Fahrplanwechsel DB 2013?
Nee, omdat de DB dat graag wil.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Fahrplanwechsel DB 2013?
Allebei is waar. DB wil al jaren naar Asd. De IC Berlijn is echter alleen kostendekkend te maken door integratie met binnenlandse dienst. Door de wijzigingen in Twente ontstond de kans om binnenlands geintregeerd naar Asd te rijden.
Re: Fahrplanwechsel DB 2013?
In feite is het ook wat de reiziger wil. Niemand wil met die trein naar Schiphol, iedereen stapt in Amf of Hvs over naar Asd. Ik vind het prettig om te denken dat bij deze wijziging naar de wens van de reiziger geluisterd is. Ook al kan dat net zo goed toeval zijn natuurlijk
Re: Fahrplanwechsel DB 2013?
Klaarblijkelijk snappen veel Duitsers niet dat je op Amsterdam Südbahnhof ook gewoon een metro of tram kan pakken naar het centrum...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Fahrplanwechsel DB 2013?
Misschien vinden ze het handig dat je onmiddellijk tot in het centrum gaat i.p.v. eerst nog wat overstapbewegingen. Met een internationale trein vinden vele mensen dat best handig.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Fahrplanwechsel DB 2013?
Duivendrecht is veel praktischer zonder NZ-lijn.
Re: Fahrplanwechsel DB 2013?
En de overstappen op metro en tram op Dvd en Asdz staan ook nog eens tweetalig expliciet vermeld in het Reiseplan-Faltblatt :) :pos:
Ik doe ook maar wat
Re: Fahrplanwechsel DB 2013?
Maar dan nog, face it, Centraal heeft een betere marketingpositie dan Zuid of Duivendrecht. Dat is net zo iets als op Gesundbrunnen de S-bahn moeten nemen ofzo. -o-
Het is een spectrum.
Re: Fahrplanwechsel DB 2013?
Zo zijn er nog voorbeelden. London St Pancreas bijvoorbeeld.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Fahrplanwechsel DB 2013?
Alleen als je naar de UvA moet..., maar als je bijv. naar het Leidseplein gaat is tram 5 veel praktischerKlaasje schreef:Duivendrecht is veel praktischer zonder NZ-lijn.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Fahrplanwechsel DB 2013?
De Vin denkt dat station Zuid het middelpunt van de aarde is. De rest van de wereld vind dat dat Amsterdam Centraal is, met betere verbindingen naar de gehele stad en ondanks de eeuwigdurende verbouwing nog altijd een station met veel grandeur, vergeleken met het tochtige hol midden in de snelweg dat Amsterdam Zuid is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3923
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Fahrplanwechsel DB 2013?
Toen ik nog met de IC-Berlin naar Berlijn ging en ik toevallig die naar Polen had, ging ik altijd naar Gesundbrunnen en pakte daar de U8 naar Alexanderplatz (verblijf altijd in het Park Inn daarzo). Stuk rustiger en kan op mijn gemak een kaartje kopen zonder in de rij te hoeven staan.Karl schreef:Maar dan nog, face it, Centraal heeft een betere marketingpositie dan Zuid of Duivendrecht. Dat is net zo iets als op Gesundbrunnen de S-bahn moeten nemen ofzo. -o-
Maar jah, ik zoek ook van te voren hoe ik ergens kom.
Re: Fahrplanwechsel DB 2013?
Die ligt in het Centrum hoor. 2 metrohaltes en je staat in hartje LondonStéphane schreef:Zo zijn er nog voorbeelden. London St Pancreas bijvoorbeeld.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Fahrplanwechsel DB 2013?
Amsterdam Centraal is een eiland waar je ook kilometers moet lopen met zware baggage voordat je eens op een bushalte terecht komt. Daarnaast is het een onoverzichtelijke teringbende. Het lijkt mij een overstap op Hilversum niet waard, als je toch van plan bent om niet naar je hotel te hoeven lopen. Maar goed, dat mag iedereen voor zich weten natuurlijk. Persoonlijk ben ik wel aangewezen op Centraal omdat dat het enige station heeft dat een OV verbinding heeft met het stukje stad waar mijn appartementje staat. Ooit was er een verbinding naar Sloterdijk maar die is wegens "succes" opgehevenBee schreef:De Vin denkt dat station Zuid het middelpunt van de aarde is. De rest van de wereld vind dat dat Amsterdam Centraal is, met betere verbindingen naar de gehele stad en ondanks de eeuwigdurende verbouwing nog altijd een station met veel grandeur, vergeleken met het tochtige hol midden in de snelweg dat Amsterdam Zuid is.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Fahrplanwechsel DB 2013?
St Pancras heeft tenminste een behoorlijke uitstraling. Dat kun je van Amsterdam Zuid nou niet echt zeggen.Stéphane schreef:Zo zijn er nog voorbeelden. London St Pancreas bijvoorbeeld.
Re: Fahrplanwechsel DB 2013?
Ik begrijp dat gezever over uitstraling nooit. Het perron ligt er prima bij. Je kunt gewoon droog wachten (ok de overkapping loopt niet helemaal door) en je kunt er koffie en broodjes krijgen. Wat wil een mens nou nog meer?
Die takkezooi die Rotterdam Centraal jarenlang was weerhield toch ook geen reiziger? En Utrecht Centraal was tot voor kort ook een armetierige tochtige bende...
Amsterdam Zuid is een schoon en netjes station, dat sober en doelmatig is ingericht. Zo zouden alle stations er uit moeten zien. :Y
Die takkezooi die Rotterdam Centraal jarenlang was weerhield toch ook geen reiziger? En Utrecht Centraal was tot voor kort ook een armetierige tochtige bende...
Amsterdam Zuid is een schoon en netjes station, dat sober en doelmatig is ingericht. Zo zouden alle stations er uit moeten zien. :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten