CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Er haperde in Eindhoven een CTA op spoor 2. Dat leverde op een trein naar Maastricht, Sittard en nog wat van die Limburgse stationnetjes en de 1e klas zat bij de vakken ABC..
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Dit kwam vanmiddag steeds voorbij op het display van de IC naar Den Helder: "Dit treindeel gaat na Den Helder verder als stoptrein". VIRMpje 8711 dacht zeker dat 'ie een Railklipper was :)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Dat is nog steeds dan! Hij vertoonde hetzelfde kunstje 2 weken geleden al alleen gebruikte toen Eindhoven ipv Venlo als het station, waarna deze als stoptrein verder zou rijden..
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Afgelopen zaterdag bleef er op een CTA van Driebergen-Zeist een flapje hangen:
(later viel het flapje met de tussenstops alsnog door naar het volgende flapje en stond de trein wel correct op de CTA)
Nu is mijn vraag: welke serie uit Driebergen heeft na Nijmegen nog doorgereden en waar naartoe? Dit omdat ook Nijmegen op het flapje met tussenstops staat en de eindbestemming dus verder dan Nijmegen moet zijn :)
(later viel het flapje met de tussenstops alsnog door naar het volgende flapje en stond de trein wel correct op de CTA)
Nu is mijn vraag: welke serie uit Driebergen heeft na Nijmegen nog doorgereden en waar naartoe? Dit omdat ook Nijmegen op het flapje met tussenstops staat en de eindbestemming dus verder dan Nijmegen moet zijn :)
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Mogelijk 's-Hertogenbosch?
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Is richting Duitsland een rare gok? Ik ben niet zo goed in jaartallen: wanneer de lijn naar Kleef (en verder) sloot en de opkomst van deze CTA.
Het is een spectrum.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
De lijn naar Kleve sloot in 1991, maar de jaren daarvoor reden er enkel nog treinen tussen Nijmegen en Kleve en v.v., dus geen verdere bestemmingen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Vanmorgen was de noordelijke CTA van spoor 3 op Schiedam Centrum weereens raar aan het doen: hij kondigde een sneltrein aan die na Breda Prinsenbeek weer terug zou rijden naar eindbestemming Dordrecht
Op Rotterdam Centraal geeft de CTA van 7b aan de zuidzijde nog altijd "Schiedam Centrum" aan als 'ie leeg moet zijn.
Op Rotterdam Centraal geeft de CTA van 7b aan de zuidzijde nog altijd "Schiedam Centrum" aan als 'ie leeg moet zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Volgens wikipedia reed D-trein D216 en 217 "Austria Expres" tot 1987 via Nijmegen en Kleve. Zie ook hier voor alle D-treinen.Dubbele P schreef:De lijn naar Kleve sloot in 1991, maar de jaren daarvoor reden er enkel nog treinen tussen Nijmegen en Kleve en v.v., dus geen verdere bestemmingen.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Maar je maakt mij niet wijs dat dat ding ook in Elst stopte...
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Das zo :) Driebergen-Zeist is al beetje twijfelachtig ;) Misschien een splits-actie ergens?
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Standaardflap?
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Omgeleide treintjes bij werkzaamheden op Utrecht - Den Bosch?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Da's wel een mogelijke: regelmatig is er al een 693000 of 697500 opgedoken die Ede - Nijmegen - 's-Hertogenbosch reed. Goede kans dat dat dan ook in de CTA kan...
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Trein t9354 zou vandaag na Antwerpen alleen nog doorrijden en stoppen te Marne-la-Vallée-Chessy/Disneyland Paris, als ik de CTA op Amsterdam CS, spoor 13 westzijde mocht geloven
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
In Dordrecht ging de CTA vanmiddag terug in de tijd... nadat de t9256 vertrokken was kwam de t2165 er ineens op te staan zonder vertraging (dat ding was al 20 min. geleden vertrokken). Werd overigens al snel weer aangepast in de t2267
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Dit heeft een heel simpele oorzaak: Dan heeft de HC een verkeerd knopje ingedrukt in het systeem. Het slaat inderdaad nergens op, maar zo heb ik ook wel eens een VIRM in moeten stellen, waarbij de trein naar Den Haag ging en hij door zou rijden als stoptrein na Alkmaarreisthijs schreef:Dit kwam vanmiddag steeds voorbij op het display van de IC naar Den Helder: "Dit treindeel gaat na Den Helder verder als stoptrein". VIRMpje 8711 dacht zeker dat 'ie een Railklipper was :)
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Waren er geen flapjes met Ede-Wageningen als eindbestemming op Utrecht Centraal? Ik zag eigenlijk het standaardgebeuren van de s2000, maar het hield na Ede-Wageningen als tussenbestemming op. Het is hetzelfde idee als bij de s5700 waar alles in kleine letters staat. Eigen maf, want op Ah heb je wel Ed als eindbestemming (althans, voor zover ik weet) .
Maar goed, mieren**kerij van mijn kant ;).
Maar goed, mieren**kerij van mijn kant ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Iets dergelijks heeft men ooit gedaan toen vanwege werkzaamheden geen treinen konden rijden tussen Elst en Nijmegen. De s3600 reed toen Arnhem - Elst .
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Waarschijnlijk niet, Ede-Wageningen is normaal gesproken nooit eindbestemming voor treinen uit Utrecht. Het station is daar ook niet op berekend, vandaar dat er nu ook werd gekeerd in Wolfheze.Justin schreef:Waren er geen flapjes met Ede-Wageningen als eindbestemming op Utrecht Centraal?
Vanuit Arnhem rijden inderdaad wel treinen tot Ed.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Nog geen twee jaar geleden was er anders nog een bepaalde treinserie die een keer per uur vanuit Utrecht tot Ede-Wageningen reed en geen meter verder Lijkt me niet dat ze dat al uit de CTA's hebben gehaald.
Het zou hooguit kunnen dat dat alleen op de drie sporen waar die trein vandaan zou kunnen vertrekken het geval was, maar ook dat lijkt me wat stug
Het zou hooguit kunnen dat dat alleen op de drie sporen waar die trein vandaan zou kunnen vertrekken het geval was, maar ook dat lijkt me wat stug
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Bij verstoringen wordt er "gewoon" gekeerd op sporen 3 en 4. Dat zijn echter lange keringen: het zal dus waarschijnlijk niet mogelijk geweest zijn om het er allemaal tussen te passen: je hebt 12 of 18 minuten tussen de s2000 en s3000.reisthijs schreef:Waarschijnlijk niet, Ede-Wageningen is normaal gesproken nooit eindbestemming voor treinen uit Utrecht. Het station is daar ook niet op berekend, vandaar dat er nu ook werd gekeerd in Wolfheze.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Ehm, dat was toch juist de stoptrein Utrecht Centraal - Arnhem v.v. die in de daluren niet reed tussen Ede-Wageningen en Utrecht?Mikos schreef:Nog geen twee jaar geleden was er anders nog een bepaalde treinserie die een keer per uur vanuit Utrecht tot Ede-Wageningen reed en geen meter verder Lijkt me niet dat ze dat al uit de CTA's hebben gehaald.
Vanmiddag stonden alle koersdisplays in de t2163 op "Vlissingen", terwijl die trein toch echt maar tot Dordrecht rijdt. Er bleven na aankomst ook een aantal mensen zitten trouwens, die kennelijk niet goed op de CTA/vertrekstaat/reisplanner gelet hadden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Misschien via Amersfoort :) ?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten