Mag ik even kwijt #5

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Daantje »

Als je je lol op wilt: ga bij het NFI (Nederlands Forensisch Instituut) werken. Daar moet je bij elke deur (zelfs de wc, zowel bij naar binnen als naar buiten gaan) met een pasje bliepen voor je naar een volgende ruimte gaat zodat ze op elk moment weten wie zich in elke ruimte bevindt. Daar wordt je ook vrij snel echt gek van want als je bij een deur achter iemand aanloopt en vergeet te bliepen denkt je pasje dus dat je daar nog bent en kun je vervolgens die volgende ruimte niet meer in of uit.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Geert »

Oh, bij mijn werk is het veel leuker. In het weekend zijn de deuren beveiligd met een pasjessysteem en dan moet je even je pasje bij de deur binnenhouden om binnen te komen. Er zit echter ook een ander bedrijf in hetzelfde pand en hun enige deur is er eentje met een pasje, en daar werkt mijn pasje ook op. Lekker beveiligd dus, ik kan zo naar binnen lopen als ik wil :mrgreen:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Justin »

IC3... goh, ik heb ook bij ABN AMRO gewerkt in 2006... Call Agent Outbound, maar vond het na 2½-3 maanden niks, en vond het verschrikkelijk. De mensen die je opbelt staan toch niet op je te wachten :p.

Maar nu helemaal happy bij mijn werk in Amersfoort :). Lekker klein bedrijfje :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door IC3 »

Justin schreef:IC3... goh, ik heb ook bij ABN AMRO gewerkt in 2006... Call Agent Outbound, maar vond het na 2½-3 maanden niks, en vond het verschrikkelijk. De mensen die je opbelt staan toch niet op je te wachten :p.
Maar nu helemaal happy bij mijn werk in Amersfoort :). Lekker klein bedrijfje :).
Als je op een klein dorpskantoor werkt komen mensen naar je toe. Dat is het voordeel! Overigens is het wel heel hectisch, maar dat maakt het ook wel weer aantrekkelijk. En als je met twee personen een kantoor moet bemensen heb je haast ook het idee dat je bij een klein bedrijf werkt. :P
Wel goed dat je het nu naar je zin hebt. :)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Justin »

Ik werkte in Breda destijds, dichtbij Amphia ziekenhuis en de snelweg, de Q-liner stopte er vlak bij, dus dat was wel handig vanuit Utrecht. Maar echt he... pfff :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door IC3 »

Justin schreef:de Q-liner stopte er vlak bij
De Interliner - nu Brabantliner (gruwelijke naam trouwens) - bedoelde je natuurlijk. :P
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Geert »

Justin schreef:Amphia ziekenhuis
Brr, slechte herinneringen aan die naam. :(

Werken bij een klein bedrijfje is inderdaad leuk!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door STF »

Mag ik even kwijt; dat ze bij ABN AMRO compleet gestoord zijn.

Voor internet bankieren heb je een e.dentifier nodig, klein kastje waarop je code intoest zodat je toegang krijgt op internet tot je bankrekening.
Ik had een paar jaar terug al een kapotte e.dentifier, vervolgens gratis een nieuwe gekregen maar dat was echt een maandagmorgen-nummer. Hij is er nu definitief mee opgehouden, maar om wederom een nieuwe te kunnen krijgen moet er 15 euro betaald worden aan ABN AMRO.
Feitelijk kan ik ze niet eens betalen, want je kunt kiezen tussen een bedrag aan ze overmaken (gaat niet, want e.dentifier is stuk) of je kunt zelf het geld even langskomen brengen bij het dichtsbijzijnde Nederlandse ABN AMRO kantoor. Dat is maar 200 kilometer rijden he... Fiets ik morgen zo even naar toe toch...

Ik ga net zo lang tegen de klantenservice zeuren, totdat ik gratis een nieuwe krijg :P
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door deadlock »

STF schreef:Mag ik even kwijt; dat ze bij ABN AMRO compleet gestoord zijn.

Voor internet bankieren heb je een e.dentifier nodig, klein kastje waarop je code intoest zodat je toegang krijgt op internet tot je bankrekening.
Ik had een paar jaar terug al een kapotte e.dentifier, vervolgens gratis een nieuwe gekregen maar dat was echt een maandagmorgen-nummer. Hij is er nu definitief mee opgehouden, maar om wederom een nieuwe te kunnen krijgen moet er 15 euro betaald worden aan ABN AMRO.
Feitelijk kan ik ze niet eens betalen, want je kunt kiezen tussen een bedrag aan ze overmaken (gaat niet, want e.dentifier is stuk) of je kunt zelf het geld even langskomen brengen bij het dichtsbijzijnde Nederlandse ABN AMRO kantoor. Dat is maar 200 kilometer rijden he... Fiets ik morgen zo even naar toe toch...

Ik ga net zo lang tegen de klantenservice zeuren, totdat ik gratis een nieuwe krijg :P
Ik los dat op door een random kantoor binnen te lopen en te zeggen 'edentifier stuk' en dan krijg ik áltijd een nieuwe.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door STF »

Ik zeg toch net dat ik tweehonderd kilometer bij ABN AMRO vandaan woon. En ABN AMRO Luxemburg is niet toegankelijk voor gewone klanten.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door deadlock »

STF schreef:Ik zeg toch net dat ik tweehonderd kilometer bij ABN AMRO vandaan woon. En ABN AMRO Luxemburg is niet toegankelijk voor gewone klanten.
PM je adres maar, dan stuur ik je er twee op!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Dubbele P »

Gelukkig gaat dat bij de Rabobank makkelijker. Toen onlangs de batterij van mijn Random Reader leeg was, kreeg ik meteen bij het plaatselijke filiaaltje een nieuw exemplaar. Kosteloos en zonder te testen of de oude wel echt leeg/defect was. :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door webguy »

En dan heb je de iets minder veilige, voor mij wel handige versie: de TAN smsjes, bij de Postbank. Is wel beetje flauw voor mensen die geen telefoon hebben, maar werkt wel perfect...
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Cookie »

Werkt prima inderdaad :) . Voor mensen zonder mobiel is er trouwens de papieren TAN-lijst ;-) .
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Daantje »

Ik heb zowel bij de Rabobank als bij de Postbank een rekening en heb dus zowel ervaring met de random reader van de Rabobank als met de Tan-codes van de Postbank. Omdat ik toen in het buitenland woonde en ze niet garanderen dat die smsjes daar aan komen heb ik ook een papieren lijst. Vind het allebei voor en nadelen hebben eigenlijk.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door webguy »

Overigens gebruikt Digid (en daarmee de IBgroep) ook zo'n TAN-achtig systeem (net effe anders) maar dat werkte van de zomer toen ik in de VS was wel gelukkig: kan je digitaal nog wel alle IB-groep brieven bekijken...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Justin »

Mijn Random Reader begon kuren te geven dat hij steeds "Kaart Fout!" aangaf, en nadien maar contact opgenomen met de bank en ze hebben er mij eentje kosteloos opgestuurd :P (Ik heb geleerd bij de ABN AMRO dat het woord "Gratis" voor de aso is hehe.... - jaja ik heb nog wel íets geleerd :P). Vind het verder prima werken.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Daniel »

Ow, dat apparaatje van de Rabobank spreekt dus kennelijk wel Nederlands :P Heb zelf ook al eens een E-dentifier met kuren gehad, maar die gaf toen steeds"Card error" aan... maargoed, die kon ik ook zonder problemen omruilen voor 'n nieuwe bij het ABN AMRO-kantoor hier in de wijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Daan »

Ik werk nog gewoon met de ouderwetse papieren TAN-lijst, heerlijk :)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door STF »

De oudste geeft al jaren aan; BATTERY WARNING, CONTACT BANK
De nieuwere geeft aan; CARD ERROR

Daarnet antwoord gekregen van de ABN AMRO klantenservice, het antwoord slaat werkelijk waar nergens op.
Er staat zoiets van; u geeft aan dat u het niet eens bent met betalen voor een nieuwe e.dentifier. En daarna nog wat bla bla, van ze gaan zolang mee...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Daniel »

Voor die "card error" kan 't weleens helpen even in 't gleufje waar de pas in moet te blazen, wellicht zit er wat stof in. En even een flinke klap erop geven hielp bij mij ook, weliswaar tijdelijk maar hij deed't weer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Daantje »

Je pas er een paar keer opnieuw in doen werkt meestal ook wel.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door IC3 »

STF schreef:De oudste geeft al jaren aan; BATTERY WARNING, CONTACT BANK
De nieuwere geeft aan; CARD ERROR

Daarnet antwoord gekregen van de ABN AMRO klantenservice, het antwoord slaat werkelijk waar nergens op.
Er staat zoiets van; u geeft aan dat u het niet eens bent met betalen voor een nieuwe e.dentifier. En daarna nog wat bla bla, van ze gaan zolang mee...
De nieuwe modellen gaan ook langer mee omdat ze een usb-aansluiting hebben. Voor de energie wordt dan ook gebruik gemaakt van de computer. En gratis, nee, dat gaat helaas niet lukken, i.i.g. bij mij niet... :twisted: Bovendien hebben we ze in West-Brabant nergens op voorraad, gewoon omdat klantenbestellingen die door een overschrijving plaatsvinden voor gaan.

Voor STF: als je nog ergens een overschrijvingsformuliertje hebt liggen, kun je natuurlijk ook nog een e.dentifier2 aanvragen. Dan stuur je 't formuliertje op naar postbus 77777 in Rotterdam en dat werkt ook.

[Kennelijk is het wel een knuppel in 't hoenderhok gooien wanneer je zegt dat je bij een bank bent, gezien alle reacties. :wink: ]
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Fles »

Daan schreef:Ik werk nog gewoon met de ouderwetse papieren TAN-lijst, heerlijk :)
Ik krijg TANcodes per SMS, makkelijker *O*
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Mark »

FC Twente DOOR naar de groepsfase UEFA Cup :D :D :D :D :D :D

Heerlijk dit :D
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten