ProRail daagt staat vanwege storingen door dataverkeer

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

ProRail daagt staat vanwege storingen door dataverkeer

Bericht door Wubbo »

ProRail daagt staat vanwege storingen door dataverkeer
Geplaatst op: vrijdag 7 september 2012 12:57
Laatst bijgewerkt: vrijdag 7 september 2012 12:58


ProRail spant een rechtszaak aan tegen het Agentschap Telecom, dat onder het ministerie van Economische Zaken valt. De spoorbeheerder eist dat het agentschap bij de veiling van mobiele datafrequenties in oktober maatregelen neemt om te voorkomen dat smartphones het eigen communicatienetwerk van ProRail (GSM-R) verstoren. De veiligheid op het spoor is afhankelijk van GSM-R.
Lees verder
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: ProRail daagt staat vanwege storingen door dataverkeer

Bericht door iljitsch »

Ik snap dit niet... het zijn toch andere frequenties? Waar komen die storingen vandaan? Of gebruikt Prorail apparatuur die onvoldoende afgeschermd is? (Zie drama met het bedrijf dat satellietfrequenties vlak naast die van GPS op aarde wilde gebruiken in de VS.)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: ProRail daagt staat vanwege storingen door dataverkeer

Bericht door Geert »

GSM-R zit heel dicht tegen de gewone GSM-frequenties aan. ProRail is bang dat hun GSM-R-frequentie weggedrukt wordt wanneer de telco's het zendvermogen van hun masten op gaan schroeven...
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: ProRail daagt staat vanwege storingen door dataverkeer

Bericht door iljitsch »

Ik snap het nog steeds niet. GSM kanaal 60 zit ook heel dicht bij kanaal 59. Dat werkt blijkbaar wel. Mijn conclusie blijft dat Prorail slechte apparatuur gebruikt.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: ProRail daagt staat vanwege storingen door dataverkeer

Bericht door deadlock »

iljitsch schreef:Ik snap het nog steeds niet. GSM kanaal 60 zit ook heel dicht bij kanaal 59. Dat werkt blijkbaar wel. Mijn conclusie blijft dat Prorail slechte apparatuur gebruikt.
Jouw conclusie slaat als een lul op een fietsbel. Wel eens gehoord van interferentiepatronen?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: ProRail daagt staat vanwege storingen door dataverkeer

Bericht door Wubbo »

Het zou makkelijk zijn als je dat dan ook uitlegt, ook voor de anderen die dit willen begrijpen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: ProRail daagt staat vanwege storingen door dataverkeer

Bericht door deadlock »

Wubbo schreef:Het zou makkelijk zijn als je dat dan ook uitlegt, ook voor de anderen die dit willen begrijpen.
Het is maar een van de redenen en het gaat allemaal best ver om uit te leggen hoe het precies werkt. Ik vind het eigenlijk heel vreemd dat het zomaar wordt afgedaan als onzin zonder dat je enig inzicht hebt in de technieken, wat er gebeurt bij hogere vermogens en hoe het allemaal van invloed is op elkaar.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: ProRail daagt staat vanwege storingen door dataverkeer

Bericht door Wubbo »

Toch kan ik me dat wel voorstellen. Iljitsch haalt een voorbeeld aan dat er volgens hem op lijkt, en concludeert op basis daarvan dat hij het niet begrijpt. Als de waarheid dan kennelijk zo moeilijk uit te leggen is dat dat niet mogelijk is, blijft hij bij zijn mening omdat er geen andere redenering is die te volgen is.

Voor mij, als net-niet-leek, blijft het nu ook hangen en ik weet niet wat ik er van moet vinden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten