Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Anne »

Ronald schreef:Ach, je kunt altijd nog bussen inzetten tussen Breda en Antwerpen _O-
Die rijd al :mrgreen:
Veolia 19 :wink:
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door ICE105 »

Vinny schreef: Er komt een reparatie voor de opgeheven reperatietreinen wanneer de Fyra onverhoopt toch niet rijdt denk ik.
Reken er maar niet op.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Michael »

avl schreef:
Ronald schreef:Ach, je kunt altijd nog bussen inzetten tussen Breda en Antwerpen _O-
Die rijd al :mrgreen:
Veolia 19 :wink:
En je kan niet met de Chipkaart naar Antwerpen reizen. Dus je moet dan verplicht een kaartje kopen bij de chauffeur. :lol:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13182
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Z2N »

Structurele uitbreiding Fyra dienstregeling opnieuw vertraagd
De extra Fyra-dienst die zou worden uitgevoerd vanaf 10 september is wederom vertraagd. Voor de treindienst, die gereden zou worden met de oorspronkelijk voor de Fyra bedoelde V250, is meer dan één treinstel nodig.

Echter is er pas één treinstel beschikbaar om ingezet te worden vanaf 10 september. Daarom zal de dienst niet elk uur gaan rijden, maar elke drie uur tussen Amsterdam, Schiphol en Rotterdam. Ook zijn de ritten pas de dag zelf in de Reisplanner van de NS te vinden.
Lees verder

Let wel: vanaf morgen rijdt (aldus de NS-reisplanner) de s600 niet meer! :x
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Citaro »

Teleurstellend, maar te verwachten. Kan me trouwens niet voorstellen dat er geen oplossing komt voor de op te heffen 600. Ga je niet opvangen met bestaande andere series.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Jef400 »

Als ik morgen mensen treinservend zie zitten meldt ik het wel.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door RoelZ1 »

Citaro schreef:Teleurstellend, maar te verwachten. Kan me trouwens niet voorstellen dat er geen oplossing komt voor de op te heffen 600. Ga je niet opvangen met bestaande andere series.
Ik reis(de) dagelijks met de 600 en capaciteit van de andere series gaat het probleem niet zijn. De spitsbezetting van de 600 tussen Den Haag en Schiphol was in de spits hooguit 40% van de 2e klas stoelen (6 bakken enkeldeks) en dat alleen in de rit die om 7.41 vanuit Rotterdam vertrok . De middagspits stelde helemaal niets voor en daar heb ik nooit een bezetting boven de 25% meegemaakt (er waren altijd nog meerder vierzitjes vrij). De hoeveelheid reizigers die in de 1x per uur met 6 bakken enkeldeks rijdende 600 zaten zal nauwelijks merkbaar zijn in de 4x per uur 10 bakken dubbeldeks van de IC's via Haarlem. Overigens ga je mij daar niet vinden. Ik begin gewoon een half uur later en ga een half uur later terug, zodat ik met de Benelux kan reizen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Wubbo »

Ik hou ondertussen wel mijn hart vast voor de nieuwe dienstregeling, als de Benelux ook via de HSL moet gaan. Als er nu al net 1 V250 beschikbaar is, wordt dat dan vast een succes...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Meltrain »

Kan de Benelux niet nog een jaar langer zijn huidige route blijven rijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Michael »

Kunnen die Traxx locs (eventueel na een aanpassing) niet over de HSL?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:Kan de Benelux niet nog een jaar langer zijn huidige route blijven rijden?
Helaas pindakaas, de paden in zowel Nederland als België zullen niet meer beschikbaar zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Vinny »

Dat is natuurlijk totaal ridicuul. Die paden zijn wel beschikbaar, als de andere treinen gewoon opkrassen. Simpel. :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door RoelZ1 »

Uiteindelijk geldt natuurlijk altijd: waar een wil is, is een weg. Des noods een ontzettend traag pad of een knip in Breda, zodat de Benelux Brussel - Mechelen - Antwerpen - Roosendaal - Breda gaat rijden, waarbij Fyra toeslagvrij wordt voor reizigers met een internationaal kaartje en de reizigers naar Rotterdam/Den Haag in Roosendaal kunnen overstappen. Mogelijk moet de stop in Mechelen dan al geschrapt worden om het pad van Fyra Brussel te kunnen gebruiken, maar er zijn dus zeker nog wel mogelijkheden. Dat de meeste van deze mogelijkheden niet de schoonheidsprijs verdienen is ook weer zo.
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door ICE105 »

Breda ligt het komend jaar volop in de verbouwing (2 sporen tegelijkertijd buiten dienst) dus de optie knip en keer in Breda gaat hem niet worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Suus »

Breda zit vol, spoorlijn 12 is volledig opnieuw ingelegd door Infrabel, het pad van de IC tussen Roosendaal en Schiphol wordt volledig gevuld door de iets tragere IC Vlissingen - Amsterdam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door ICE105 »

Michael schreef:Kunnen die Traxx locs (eventueel na een aanpassing) niet over de HSL?
Na het doorlopen van de toelatingsprocedure voor de HSL in Belgie kan dat. Probleem is alleen dat dat ontzettend duur is en je de procedure nu niet meer voor half dec afgerond kan krijgen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Suus »

De rode locs mogen niet naar België en de groene locs mogen de HSL niet op. Het is eigenlijk om je dood te schamen -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13182
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Z2N »

RoelZ1 schreef:Uiteindelijk geldt natuurlijk altijd: waar een wil is, is een weg. Des noods een ontzettend traag pad of een knip in Breda, zodat de Benelux Brussel - Mechelen - Antwerpen - Roosendaal - Breda gaat rijden, waarbij Fyra toeslagvrij wordt voor reizigers met een internationaal kaartje en de reizigers naar Rotterdam/Den Haag in Roosendaal kunnen overstappen. Mogelijk moet de stop in Mechelen dan al geschrapt worden om het pad van Fyra Brussel te kunnen gebruiken, maar er zijn dus zeker nog wel mogelijkheden. Dat de meeste van deze mogelijkheden niet de schoonheidsprijs verdienen is ook weer zo.
Bee schreef:Breda zit vol, spoorlijn 12 is volledig opnieuw ingelegd door Infrabel, het pad van de IC tussen Roosendaal en Schiphol wordt volledig gevuld door de iets tragere IC Vlissingen - Amsterdam.
Misschien kan er dan een pseudo-Benelux rijden tussen Antwerpen en Tilburg (of desnoods 's Hertogenbosch?), die te Breda aansluiting biedt op de (voor internationale reizigers dan toeslagvrije) Fyra? Dan hoeven er geen wijzigingen gemaakt te worden op spoorlijn 25/27, hetgeen zo'n verbinding een stuk inpasbaarder maakt. Het is maar een tijdelijke oplossing, dus kan er waarschijnlijk wel gekeerd worden in Tiburg, en anders op spoor 1 in 's Hertogenbosch.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Wubbo »

Tilburg heeft al jaren te weinig capaciteit, zeker om ook nog loc om te lopen. 's-Hertogenbosch zit ook in de verbouwing en mist vanaf ergens nu 1 a 2 perronsporen, dat is dus ook geen optie. Als het in Belgie past, zou rijden tot Roosendaal en dan leeg naar Lage Zwaluwe wel moeten kunnen denk ik. Op Lage Zwaluwe moet je wel kop kunnen maken, lijkt me zo. Maar ideaal is het allemaal niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Suus »

Door de fantastische plankunsten van de NMBS houdt de stoptrein Roosendaal - Antwerpen vanaf december maar liefst 43 minuten per uur spoor 3a bezet in Roosendaal :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:het pad van de IC tussen Roosendaal en Schiphol wordt volledig gevuld door de iets tragere IC Vlissingen - Amsterdam.
Als de wijzigingen ten zuiden van Dordrecht (alweer) een jaar uitgesteld worden, kan het toch? De nieuwe IC (Vlissingen-)Dordrecht - Lelystad kan dan tussen (Vlissingen-)Dordrecht en Leiden Centraal in het huidige pad van de s2100 rijden en tussen Leiden Centraal en Amsterdam Centraalin het pad van de huidige s2100 rijden. Momenteel passen de s600 en s9200 daar ook nog bij, dus dan moet dat in de nieuwe dienstregeling ook nog wellukken, zeker als het pad van de Fyra Brussel tussen Schiphol en Amsterdam Centraal vervalt, zolang die nog niet daadwerkelijk rijdt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door reisthijs »

Dat het niet zou passen ten zuiden van Dordrecht vind ik ook nog steeds zo'n raar verhaal. Zo druk is het daar toch ook weer niet?
Bee schreef:spoorlijn 12 is volledig opnieuw ingelegd door Infrabel,
"Anders ingedeeld" is niet hetzelfde als "vol". Er is toch niks waar die lijn vol mee zou kunnen zitten? Daar is heus nog wel ruimte voor een extra trein op zo'n rustige lijn.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Suus »

4 IC's, 2 tot 4 sprinters, een behoorlijke hoeveelheid cargo's, dat zit wel vol hoor.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Door de fantastische plankunsten van de NMBS houdt de stoptrein Roosendaal - Antwerpen vanaf december maar liefst 43 minuten per uur spoor 3a bezet in Roosendaal :X
Pardon :shock: !

Je gaat toch niet vertellen dat een kering 43 minuten gaat duren?
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Ronald »

Aankomst wordt .38, vertrek wordt .22. Dus ja, dat lijkt te kloppen :Y
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten