Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Structurele uitbreiding Fyra dienstregeling opnieuw vertraagd
De extra Fyra-dienst die zou worden uitgevoerd vanaf 10 september is wederom vertraagd. Voor de treindienst, die gereden zou worden met de oorspronkelijk voor de Fyra bedoelde V250, is meer dan één treinstel nodig.
Echter is er pas één treinstel beschikbaar om ingezet te worden vanaf 10 september. Daarom zal de dienst niet elk uur gaan rijden, maar elke drie uur tussen Amsterdam, Schiphol en Rotterdam. Ook zijn de ritten pas de dag zelf in de Reisplanner van de NS te vinden. Lees verder
Let wel: vanaf morgen rijdt (aldus de NS-reisplanner) de s600 niet meer!
Teleurstellend, maar te verwachten. Kan me trouwens niet voorstellen dat er geen oplossing komt voor de op te heffen 600. Ga je niet opvangen met bestaande andere series.
Citaro schreef:Teleurstellend, maar te verwachten. Kan me trouwens niet voorstellen dat er geen oplossing komt voor de op te heffen 600. Ga je niet opvangen met bestaande andere series.
Ik reis(de) dagelijks met de 600 en capaciteit van de andere series gaat het probleem niet zijn. De spitsbezetting van de 600 tussen Den Haag en Schiphol was in de spits hooguit 40% van de 2e klas stoelen (6 bakken enkeldeks) en dat alleen in de rit die om 7.41 vanuit Rotterdam vertrok . De middagspits stelde helemaal niets voor en daar heb ik nooit een bezetting boven de 25% meegemaakt (er waren altijd nog meerder vierzitjes vrij). De hoeveelheid reizigers die in de 1x per uur met 6 bakken enkeldeks rijdende 600 zaten zal nauwelijks merkbaar zijn in de 4x per uur 10 bakken dubbeldeks van de IC's via Haarlem. Overigens ga je mij daar niet vinden. Ik begin gewoon een half uur later en ga een half uur later terug, zodat ik met de Benelux kan reizen.
Ik hou ondertussen wel mijn hart vast voor de nieuwe dienstregeling, als de Benelux ook via de HSL moet gaan. Als er nu al net 1 V250 beschikbaar is, wordt dat dan vast een succes...
Uiteindelijk geldt natuurlijk altijd: waar een wil is, is een weg. Des noods een ontzettend traag pad of een knip in Breda, zodat de Benelux Brussel - Mechelen - Antwerpen - Roosendaal - Breda gaat rijden, waarbij Fyra toeslagvrij wordt voor reizigers met een internationaal kaartje en de reizigers naar Rotterdam/Den Haag in Roosendaal kunnen overstappen. Mogelijk moet de stop in Mechelen dan al geschrapt worden om het pad van Fyra Brussel te kunnen gebruiken, maar er zijn dus zeker nog wel mogelijkheden. Dat de meeste van deze mogelijkheden niet de schoonheidsprijs verdienen is ook weer zo.
Breda zit vol, spoorlijn 12 is volledig opnieuw ingelegd door Infrabel, het pad van de IC tussen Roosendaal en Schiphol wordt volledig gevuld door de iets tragere IC Vlissingen - Amsterdam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael schreef:Kunnen die Traxx locs (eventueel na een aanpassing) niet over de HSL?
Na het doorlopen van de toelatingsprocedure voor de HSL in Belgie kan dat. Probleem is alleen dat dat ontzettend duur is en je de procedure nu niet meer voor half dec afgerond kan krijgen.
RoelZ1 schreef:Uiteindelijk geldt natuurlijk altijd: waar een wil is, is een weg. Des noods een ontzettend traag pad of een knip in Breda, zodat de Benelux Brussel - Mechelen - Antwerpen - Roosendaal - Breda gaat rijden, waarbij Fyra toeslagvrij wordt voor reizigers met een internationaal kaartje en de reizigers naar Rotterdam/Den Haag in Roosendaal kunnen overstappen. Mogelijk moet de stop in Mechelen dan al geschrapt worden om het pad van Fyra Brussel te kunnen gebruiken, maar er zijn dus zeker nog wel mogelijkheden. Dat de meeste van deze mogelijkheden niet de schoonheidsprijs verdienen is ook weer zo.
Bee schreef:Breda zit vol, spoorlijn 12 is volledig opnieuw ingelegd door Infrabel, het pad van de IC tussen Roosendaal en Schiphol wordt volledig gevuld door de iets tragere IC Vlissingen - Amsterdam.
Misschien kan er dan een pseudo-Benelux rijden tussen Antwerpen en Tilburg (of desnoods 's Hertogenbosch?), die te Breda aansluiting biedt op de (voor internationale reizigers dan toeslagvrije) Fyra? Dan hoeven er geen wijzigingen gemaakt te worden op spoorlijn 25/27, hetgeen zo'n verbinding een stuk inpasbaarder maakt. Het is maar een tijdelijke oplossing, dus kan er waarschijnlijk wel gekeerd worden in Tiburg, en anders op spoor 1 in 's Hertogenbosch.
Tilburg heeft al jaren te weinig capaciteit, zeker om ook nog loc om te lopen. 's-Hertogenbosch zit ook in de verbouwing en mist vanaf ergens nu 1 a 2 perronsporen, dat is dus ook geen optie. Als het in Belgie past, zou rijden tot Roosendaal en dan leeg naar Lage Zwaluwe wel moeten kunnen denk ik. Op Lage Zwaluwe moet je wel kop kunnen maken, lijkt me zo. Maar ideaal is het allemaal niet.
Door de fantastische plankunsten van de NMBS houdt de stoptrein Roosendaal - Antwerpen vanaf december maar liefst 43 minuten per uur spoor 3a bezet in Roosendaal :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bee schreef:het pad van de IC tussen Roosendaal en Schiphol wordt volledig gevuld door de iets tragere IC Vlissingen - Amsterdam.
Als de wijzigingen ten zuiden van Dordrecht (alweer) een jaar uitgesteld worden, kan het toch? De nieuwe IC (Vlissingen-)Dordrecht - Lelystad kan dan tussen (Vlissingen-)Dordrecht en Leiden Centraal in het huidige pad van de s2100 rijden en tussen Leiden Centraal en Amsterdam Centraalin het pad van de huidige s2100 rijden. Momenteel passen de s600 en s9200 daar ook nog bij, dus dan moet dat in de nieuwe dienstregeling ook nog wellukken, zeker als het pad van de Fyra Brussel tussen Schiphol en Amsterdam Centraal vervalt, zolang die nog niet daadwerkelijk rijdt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dat het niet zou passen ten zuiden van Dordrecht vind ik ook nog steeds zo'n raar verhaal. Zo druk is het daar toch ook weer niet?
Bee schreef:spoorlijn 12 is volledig opnieuw ingelegd door Infrabel,
"Anders ingedeeld" is niet hetzelfde als "vol". Er is toch niks waar die lijn vol mee zou kunnen zitten? Daar is heus nog wel ruimte voor een extra trein op zo'n rustige lijn.
Bee schreef:Door de fantastische plankunsten van de NMBS houdt de stoptrein Roosendaal - Antwerpen vanaf december maar liefst 43 minuten per uur spoor 3a bezet in Roosendaal :X
Pardon !
Je gaat toch niet vertellen dat een kering 43 minuten gaat duren?