Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Een reiziger die een terecht restitutie verzoek indient, zou een extra vergoeding moeten krijgen voor het werk dat hij/zij daaraan heeft.
Bijv. € 6 per claim (rekent de overheid ook voor het toezenden en innen van een verkeersboete)
Bijv. € 6 per claim (rekent de overheid ook voor het toezenden en innen van een verkeersboete)
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Voor zes cent nemen de meeste mensen niet eens de moeite...zelfs voor dubbel instaptarief niet. Bij mij gaat het om het ten eerste om het principe en tweede gaat er zoveel mis dat er een aardig bedrag bij elkaar komt als ik alles samen ga nemen.Meltrain schreef:Waarschijnlijk zijn er zo weinig mensen die een resitutieverzoek indienen dat het voor Connexxion nog steeds lonender is om die resitutieverzoeken te honoreren, dan de fout aan te passen.
Zeer kwalijk inderdaad, maar wel begrijpelijk voor geldwolven. De oplossing is dan dat gewoon iedereen een resitutieverzoek moet indienen, hetgeen in gang gezet kan worden door deze kwestie meer onder de aandacht te brengen bij de reizigers.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Aan de hand van het lijstje van Frank nog de volgende aanvulling:
Nachtnet (Arnhem en Nijmegen) gaat afhankelijk van de dag en lijn 1 tot 3 keer per nacht rijden.
Stadslijn 1 Nijmegen: Halte bij station Mook-Molenhoek is niet op tijd gereed. Tot die tijd stopt de bus ten noorden van het station en komt de bus dus niet bij het station.
Stadslijn 10 Nijmegen: Bus blijft ook in de avonduren een rijden (2x per uur een 10) zodoende wordt het mogelijk om vanuit Heyendaal naar CS een 15' dienst aan te bieden. Tussen CS en Heyendaal bieden de andere bussen al wel een 15' min-dienst maar doordat er in een rondje gereden wordt is dit de andere richting uit niet het geval. Dit gat wordt opgevuld door lijn 10.
Stadslijn 8 Nijmegen: Krijgt geen vakantiedienstregeling
Stadslijn 14 Nijmegen, Streeklijn 33: Beiden gaan niet via de Burchtstraat rijden maar via de Waalkade.
Nachtnet (Arnhem en Nijmegen) gaat afhankelijk van de dag en lijn 1 tot 3 keer per nacht rijden.
Stadslijn 1 Nijmegen: Halte bij station Mook-Molenhoek is niet op tijd gereed. Tot die tijd stopt de bus ten noorden van het station en komt de bus dus niet bij het station.
Stadslijn 10 Nijmegen: Bus blijft ook in de avonduren een rijden (2x per uur een 10) zodoende wordt het mogelijk om vanuit Heyendaal naar CS een 15' dienst aan te bieden. Tussen CS en Heyendaal bieden de andere bussen al wel een 15' min-dienst maar doordat er in een rondje gereden wordt is dit de andere richting uit niet het geval. Dit gat wordt opgevuld door lijn 10.
Stadslijn 8 Nijmegen: Krijgt geen vakantiedienstregeling
Stadslijn 14 Nijmegen, Streeklijn 33: Beiden gaan niet via de Burchtstraat rijden maar via de Waalkade.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Nog wat wijzigingen vanaf de Arnhemse kant ter aanvulling:
Lijn 109 wordt vernummerd in lijn 10.
Lijn 6 neemt 2 takken van lijn 5 over ( De laar West – Elsweide/HAN ).
Lijn 5 rijd dan dus ( Schuytgraaf – Presikhaaf ).
Lijn 8 ( noorderlijke deel huidige lijn 20 ) gaat via de Catepoelseweg, het huidige eindpunt Alteveer en Moscowa rijden.
Lijn 4 Rijd alternerend Elderveld en rotonde Minervasingel/Metamorfoseallee via Schuytgraaf Noord.
Lijn 109 wordt vernummerd in lijn 10.
Lijn 6 neemt 2 takken van lijn 5 over ( De laar West – Elsweide/HAN ).
Lijn 5 rijd dan dus ( Schuytgraaf – Presikhaaf ).
Lijn 8 ( noorderlijke deel huidige lijn 20 ) gaat via de Catepoelseweg, het huidige eindpunt Alteveer en Moscowa rijden.
Lijn 4 Rijd alternerend Elderveld en rotonde Minervasingel/Metamorfoseallee via Schuytgraaf Noord.
Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Eerste drie punten klinken allemaal logisch :D ; laatste twee zijn hier al wel een keertje vermeld geloof ik en zijn wat mij betreft ook wel prima wijzigingen. Prima dat lijn 5 gesplitst wordt; hopelijk rijden beide delen samen nog wel een nette dienstregeling. Lijn 10 is een logischer nieuw lijnnummer voor de 109 dan 57 denk ik. De bus blijft ook redelijk binnen de stad.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Mooi dat lijn 5 gesplitst wordt in twee lijnen. :D
Alleen vind ik de routevoering een beetje vreemd, aangezien lijn 5 nu over het algemeen Schuytgraaf - Elsweide/HAN en De Laar West - Presikhaaf rijdt. Dat wordt dus straks precies andersom. :?
Alleen vind ik de routevoering een beetje vreemd, aangezien lijn 5 nu over het algemeen Schuytgraaf - Elsweide/HAN en De Laar West - Presikhaaf rijdt. Dat wordt dus straks precies andersom. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Bovendien is lijn 57 in het Breng gebied in gebruik (of ging de bus Nijmegen - Kranenburg eruit?)Frank schreef:Eerste drie punten klinken allemaal logisch :D ; laatste twee zijn hier al wel een keertje vermeld geloof ik en zijn wat mij betreft ook wel prima wijzigingen. Prima dat lijn 5 gesplitst wordt; hopelijk rijden beide delen samen nog wel een nette dienstregeling. Lijn 10 is een logischer nieuw lijnnummer voor de 109 dan 57 denk ik. De bus blijft ook redelijk binnen de stad.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
In de lijnennetkaart die bij de brief van de gemeente Nijmegen gevoegd zat stond lijn 57 gewoon erop. Waarschijnlijk blijft deze lijn eind dit jaar nog rijden.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Blijft de frequentie van de huidige lijn 5 wel hetzelfde als het straks lijn 5 en 6 is?rovin1995 schreef:Nog wat wijzigingen vanaf de Arnhemse kant ter aanvulling:
Lijn 109 wordt vernummerd in lijn 10.
Lijn 6 neemt 2 takken van lijn 5 over ( De laar West – Elsweide/HAN ).
Lijn 5 rijd dan dus ( Schuytgraaf – Presikhaaf ).
Lijn 8 ( noorderlijke deel huidige lijn 20 ) gaat via de Catepoelseweg, het huidige eindpunt Alteveer en Moscowa rijden.
Lijn 4 Rijd alternerend Elderveld en rotonde Minervasingel/Metamorfoseallee via Schuytgraaf Noord.
Nu heb je vanaf de 4 eindpunten om de 15min(dal), 10min(spits),30min(avond, 15min (zaterdag) en 30min (zondag) een bus.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Bij de bushaltes, op internet en bij de omroep in de bus nog geen nieuwe haltenamen maar op de schermen in de bus zag ik al wel twee nieuwe:fogeltje schreef:Voor wie het leuk vindt: http://www.breng.nl/reizen-met-breng/14 ... n-win/2548
Universiteit/Oostzijde -> Huygensgebouw
Bestuursgebouw -> Spinozagebouw / Tandheelkunde
Meer heb ik niet gezien, want de schermen liepen vast, zowel heen als terug.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Die tweede had ik ook gesuggereerd :DFrank schreef:Bij de bushaltes, op internet en bij de omroep in de bus nog geen nieuwe haltenamen maar op de schermen in de bus zag ik al wel twee nieuwe:fogeltje schreef:Voor wie het leuk vindt: http://www.breng.nl/reizen-met-breng/14 ... n-win/2548
Universiteit/Oostzijde -> Huygensgebouw
Bestuursgebouw -> Spinozagebouw / Tandheelkunde
Meer heb ik niet gezien, want de schermen liepen vast, zowel heen als terug.
Die eerste niet, maar dat vind ik ook wel een goede eigenlijk. Oostzijde zegt niet veel en het Huygensgebouw zal de voornaamste bestemming zijn (een enkele keer vraagt iemand naar de bloedbank). Je hebt niet toevallig in lijn 1 gezeten?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Nee, heb in lijn 10 gezeten.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Ik ben tegenwoordig vrij goed op tijd, voor de zomer had ik wel regelmatig 10 minuten vertraging en wachtte dan even op lijn 25, maar daar ga ik niet op wachten, alleen maar om te kijken of de schermen de halte Erasmusgebouw van lijn 1/25 ook al hernoemd hebben. Ik had vanmorgen in lijn 3 (of 4) niet op de schermen gekeken. Zal ik donderdag eens doen.Frank schreef:Nee, heb in lijn 10 gezeten.
Had jij die suggestie voor het Huygensgebouw gedaan? En had je nog die suggestie voor de Brabantse Poort gedaan?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Heb geen suggesties meer gedaan.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Ah OK. Vraag me af of ze veel reacties hebben gehad, want goed aangekondigd was het niet, ik zag het ook maar toevallig en kon me natuurlijk niet inhoudenFrank schreef:Heb geen suggesties meer gedaan.
Maar die van het Huygensgebouw had ik zelf moeten bedenken, dat is nota bene "mijn" halte. Echt slecht van mij!
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
De actie liep veel beter dan verwacht. Exacte cijfers heb ik niet. Had zelf inderdaad ook Huygensgebouw ingediend, maar zal daarvast niet de enige meegeweest zijn. Bestuursgebouw vond ik niet eens een slecht, al geeft de nieuwe naam wel meer de belangrijkste bestemmingen aan.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Leuk om te horen!Freek schreef:De actie liep veel beter dan verwacht. Exacte cijfers heb ik niet. Had zelf inderdaad ook Huygensgebouw ingediend, maar zal daarvast niet de enige meegeweest zijn. Bestuursgebouw vond ik niet eens een slecht, al geeft de nieuwe naam wel meer de belangrijkste bestemmingen aan.
Bestuursgebouw was zeker niet slecht, maar de bestemmingen waren inderdaad de reden waarom ik die naam had aangedragen, vooral omdat de halte Tandheelkunde vervallen is sinds de reconstructie van het rondje Heyendaal. Het Bestuursgebouw zal niet voor veel mensen de bestemming zijn geweest (dan was de naam Aula misschien nog logischer, ligt dichterbij en heeft waarschijnlijk meer passagiers (bij diploma-uitreikingen bijvoorbeeld).
De halte van lijn 1 en 25 bij het Erasmusgebouw heb ik aangedragen omdat de naam gewoon verwarrend is, de halte op de Erasmuslaan van lijn 3/4/10/11/300 heet ook zo en de halte liggen toch iets uit elkaar.
"Een touringcar is geen bus"
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Ik zag het ook.
Overigens, in 90% van de ritten bij Novio/Breng lijken de infoschermen de laatste tijd te hangen. Ze staan meestal op een of twee haltes na het beginpunt en op de tijd dat de bus daar was. Dat scherm blijft dan de hele tijd hangen. Dat is enorm irritant. De omroep werkt wel (volgens mij), maar die schermen zijn toch ook wel extreem handig (vooral actuele tijd). Dit geldt alleen voor de "nieuwe schermen". De schermen die nog "oude stijl" filmen lijken daar geen last van te hebben. Ook lijkt dit beperkt tot Novio, want bij de bussen van Hermes/Eindhoven tref ik dit niet aan. Ik ga het deze week bijhouden en als het weer zoveel ritten zijn, dan vul ik eens een formuliertje op breng.nl in.
Heeft iemand meer dit opgemerkt?
Overigens, in 90% van de ritten bij Novio/Breng lijken de infoschermen de laatste tijd te hangen. Ze staan meestal op een of twee haltes na het beginpunt en op de tijd dat de bus daar was. Dat scherm blijft dan de hele tijd hangen. Dat is enorm irritant. De omroep werkt wel (volgens mij), maar die schermen zijn toch ook wel extreem handig (vooral actuele tijd). Dit geldt alleen voor de "nieuwe schermen". De schermen die nog "oude stijl" filmen lijken daar geen last van te hebben. Ook lijkt dit beperkt tot Novio, want bij de bussen van Hermes/Eindhoven tref ik dit niet aan. Ik ga het deze week bijhouden en als het weer zoveel ritten zijn, dan vul ik eens een formuliertje op breng.nl in.
Heeft iemand meer dit opgemerkt?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
In de Arnhemse Trolleybussen staan de schermen regelmatig uit/foutmelding op display. De omroep doet het meestal wel alleen is het volume laag.
In de Hess-trolleys werken de schermen nooit, zeker achterin.
In de Hess-trolleys werken de schermen nooit, zeker achterin.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Dat is bij heel Connexxion zo. Maar dat ze aanstaan, maar blijven hangen vlak na vertrek is iets nieuws en lijkt alleen bij Novio zo te zijn, in ieder geval rond Nijmegen.Nylan schreef:In de Arnhemse Trolleybussen staan de schermen regelmatig uit/foutmelding op display. De omroep doet het meestal wel alleen is het volume laag.
In de Hess-trolleys werken de schermen nooit, zeker achterin.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
In Arnhem zijn die defecte schermen niet alleen in de trolleybussen. Het halve wagenpark in Arnhem lijkt wel defecte schermen te hebben. Halteafroep wordt door de chauffeur uit/laag gezet, want dat vinden ze irritant. Van de Hess trolleys is er maar één waar het scherm wel werkt achterin. Bij de rest vallen ze uit zodra de bus gaat rijden.Nylan schreef:In de Arnhemse Trolleybussen staan de schermen regelmatig uit/foutmelding op display. De omroep doet het meestal wel alleen is het volume laag.
In de Hess-trolleys werken de schermen nooit, zeker achterin.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Ik heb het ook gemerkt in Nijmegen. het gebeurd alleen bij de citaro's, de andere bussen in Nijmegen hebben hier geen last van.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Zover ik heb kunnen zien is het alleen bij de schermen met de nieuwe layout, die oranje achtergrond, varieerende tekst (aankomst eindhalte met tijd, eerst volgende halte (en meestal hangt hij hierop) of de eerste vier haltes met verwachte aankomsttijden afgewisseld met camerabeelden). Bussen die de oude groene achtergrond hebben waar ten alle tijden alleen de eerste vijf haltes met verwachte tijd laten zien, hebben dat inderdaad niet niet. Als buiten de Citaro's alle bussen deze schermen hebben, dan klopt je bewering als een bus (hehe). Dat lijkt me haast wel een plaatselijke/regionale fout, bij Hermes Eindhoven blijven ze namelijk niet hangen.jwalk1 schreef:Ik heb het ook gemerkt in Nijmegen. het gebeurd alleen bij de citaro's, de andere bussen in Nijmegen hebben hier geen last van.
EDIT: Omdat een plaatje vaak meer zegt dan duizend woorden, ik bedoel deze schermen (maar dan uit Nijmegen):
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
het gaat idd alleen om de schermen met de nieuwe lay-out de citaro's, de Volvo's en Amba's in Nijmegen hebben nog de oude lay-out.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten