Almere Buiten, Hilversum, Amersfoort, Ede en Utrecht

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8603
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Almere Buiten, Hilversum, Amersfoort, Ede en Utrecht

Bericht door Milco »

Afgelopen woensdag was het wel weer eens tijd om op pad te gaan. Deze keer ging het via Hilversum, Soest, Amersfoort, Ede-Wageningen, Amersfoort, Utrecht Centraal en Utrecht-De Uithof.
Allereerst liep ik, zoals gebruikelijk, naar Bouwmeesterbuurt West. Hier ging ik met lijn 1 naar station Almere Buiten. Daar maakte ik een aantal foto’s.
Eerst een foto van mijn favoriete bustype, de Volvo 8700:
Afbeelding

Ook kon er nog een gelede stadsbus op de foto, die opweg was naar de Muziekwijk:
Afbeelding

Hierna ging het met lijn 10 naar de Veluwsekant, om vanaf daar met lijn 156 naar Hilversum te gaan. Ik stapte uit bij de Hollandselaan, en hoopte onderweg naar het station nog wat bussen tegen te komen. Helaas kwam er niets langs :( Pas op het Schapenkamp konden er wat bussen op de foto:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op het station wilde ik de rechter-Citea op de foto zetten, toen er nog eentje naast ging staan. Dat leverde de volgende foto op:
Afbeelding

Toen ging het met lijn 70 naar Soest. Tot station Sportpark was de bus behoorlijk druk, maar hierna werd het algauw rustig.
Na een leuke rit via smalle straatjes kwam ik bij station Soest Zuid, waar ik de bus nog op de foto kon zetten…:
Afbeelding

…gevolgd door lijn 70 in de andere richting:
Afbeelding

Hierna ging ik naar het perron, alwaar ik vanaf de rand de sprinter naar Utrecht Centraal op de plaat kon zetten:
Afbeelding

Overigens las ik op Somda dat het SLT in de s5500 per december plaats gaat maken voor Mat’64… Laat maar komen!

Terug op het kleine busstationnetje kon ik lijn 74 richting Soestdijk op de foto zetten:
Afbeelding

Hierna ging het met lijn 74 naar Amersfoort, die met een Maxx-Ambassador werd gereden en ik ’s middags in Zeist weer tegenkwam op lijn 56. Maar volgens mij is het enige verschil tussen een stads- en een streekbus dat een Maxx-stadsbus twee stoelen minder heeft (rechts tussen de voordeur en de rolstoelplaats).

In Amersfoort ging het naar het perron voor de stoptrein naar Ede-Wageningen. En deze reed met Mat’64 919 :D Dat werd dus ruim een halfuurtje genieten. In Ede-Wageningen maakte ik nog een foto van de trein:
Afbeelding

Ook kon ik nog wat VIRM’s op de foto zetten:
Afbeelding
Afbeelding

Ook een SGMm kon nog op de plaat:
Afbeelding

Op en rond het busstation aan de voorzijde heb ik nog wat busfoto’s gemaakt (lijn 88 aan de zuidzijde reed weg toen ik eraan kwam :( )
Afbeelding

Wel stond er een Valleilijnbus aan de voorzijde, bij het busstation:
Afbeelding
Afbeelding

Ook Breng kwam voorbij op lijn 86:
Afbeelding
Afbeelding

Toen ging het met de trein weer terug naar Amersfoort, deze keer met een Protos:
Afbeelding

In Amersfoort heb ik nog wat foto’s gemaakt:
Afbeelding

Vier verschillende Amba’s van Connexxion, v.l.n.r.: streekbus uit 2008, tunnelbus uit 2008, streekbus (ex-stadsbus Zwolle) uit 2005, gele BRU-streekbus uit 2008:
Afbeelding

Toen kwam de Berlijn-IC aan, die ook nog op de foto kon:
Afbeelding

Ook Syntus kwam nog langs met een stadsbus uit Apeldoorn…:
Afbeelding

…en een Optare:
Afbeelding

Toen kwam de volgende bus aan: dezelfde bus als op de foto in Soest als lijn 74; de 9259, die als lijn 70 vanuit Hilversum kwam en waarmee ik als lijn 56 naar Zeist ging:
Afbeelding

Ook heb ik nog een foto gemaakt nabij het busstation aldaar:
Afbeelding

Hierna ging het met lijn 74 naar Utrecht Centraal, waar ik ook nog wat foto’s maakte:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hieronder een foto van een tram, in de nieuwe kleuren, die even hiervoor een bijna-aanrijding had met een kraanwagen, op de kruising op het Smakkelaarsveld. Ongeveer vier jaar geleden zag ik op dezelfde kruising een aanrijding tussen een tram een een vuilniswagen…:
Afbeelding

Toen kwam GVU 7843 nog voorbij, die (net als de 7841, 7842 en 7844) nog in Almere heeft gereden:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met de dubbelgelede twee foto’s hierboven ging het naar busstation AZU, alwaar ik nog wat foto’s maakte:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met de bus op de laatste foto ging het weer terug naar Almere en zo kwam ik na een leuke dag weer thuis :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Almere Buiten, Hilversum, Amersfoort, Ede en Utrecht

Bericht door Etienne »

De foto's worden beter, maar het stoort wel dat er bijvoorbeeld een verkeersbord of boom rechts/links op de foto. :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Almere Buiten, Hilversum, Amersfoort, Ede en Utrecht

Bericht door Edwin »

Grappig bij de eerste foto voorop de film 153 Geen Dienst, maar de film aan de zijkant toont, scrollend, wel de bestemming.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Almere Buiten, Hilversum, Amersfoort, Ede en Utrecht

Bericht door Daniel »

Op de foto is het wel een toevalstreffer, maar op zich is 't niet vreemd: de bestemming verspringt bij InfoXX eerst op de zijfilm en pas daarna op de voorfilm.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Almere Buiten, Hilversum, Amersfoort, Ede en Utrecht

Bericht door isadora »

Ben toch benieuwd, hoe je met die lijn 150 thuis bent gekomen.
Volgens mij, als ik het goed interpreteer, is instappen in die bus niet de bedoeling. :)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Almere Buiten, Hilversum, Amersfoort, Ede en Utrecht

Bericht door Edwin »

Niet instappen geldt pas binnen Almere-Stad, maar het stond nu al veel te vroeg op de film.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8603
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Almere Buiten, Hilversum, Amersfoort, Ede en Utrecht

Bericht door Milco »

Lijn 150 op de foto bij het AZU is nog opweg richting WKZ. Vanuit Almere naar Utrecht mag je in Almere alleen instappen en in Utrecht alleen uitstappen. Nadat de bus op de foto bij het WKZ was gekeerd, begon hij aan de rit naar Almere. Daar mocht er in Utrecht alleen in worden gestapt en in Almere mag je dan alleen uitstappen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Almere Buiten, Hilversum, Amersfoort, Ede en Utrecht

Bericht door Bluearrow »

Milco1995 schreef:Lijn 150 op de foto bij het AZU is nog opweg richting WKZ. Vanuit Almere naar Utrecht mag je in Almere alleen instappen en in Utrecht alleen uitstappen. Nadat de bus op de foto bij het WKZ was gekeerd, begon hij aan de rit naar Almere. Daar mocht er in Utrecht alleen in worden gestapt en in Almere mag je dan alleen uitstappen.
En dan vergeet je nog 'die ene halte onderweg' : Blaricum-Bijvanck, Carpoolplaats :D
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Almere Buiten, Hilversum, Amersfoort, Ede en Utrecht

Bericht door Edwin »

Milco1995 schreef:Lijn 150 op de foto bij het AZU is nog opweg richting WKZ. Vanuit Almere naar Utrecht mag je in Almere alleen instappen en in Utrecht alleen uitstappen. Nadat de bus op de foto bij het WKZ was gekeerd, begon hij aan de rit naar Almere. Daar mocht er in Utrecht alleen in worden gestapt en in Almere mag je dan alleen uitstappen.
Oja, dat is ook nog mogelijk ja. Ik ken de route van de 150 in Utrecht nog niet. Moet toch maar eens binnenkort even retourtje Utrecht WKZ doen ;)
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Almere Buiten, Hilversum, Amersfoort, Ede en Utrecht

Bericht door Jurre »

Milco1995 schreef:Ik stapte uit bij de Hollandselaan, en hoopte onderweg naar het station nog wat bussen tegen te komen. Helaas kwam er niets langs :(
Door de routewijziging van lijn 3 en 104 vorig jaar komen daar nu minder bussen langs. In ochtendspits rijdt men er echter af en aan.
Milco1995 schreef:Toen kwam de volgende bus aan: dezelfde bus als op de foto in Soest als lijn 74; de 9259, die als lijn 70 vanuit Hilversum kwam en waarmee ik als lijn 56 naar Zeist ging:
Afbeelding
Het lijkt me dat die als 70 vanaf Soest afkwam. Er rijden in principe geen Citaro's naar Hilversum, enkel als de omloop verstoord is geraakt.
Laatst gewijzigd door Jurre op do 13 sep 2012, 13:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Almere Buiten, Hilversum, Amersfoort, Ede en Utrecht

Bericht door Jurre »

En één keer raden wat ik net als lijn 70 uit Hilversum zag vertrekken... :')
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8603
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Almere Buiten, Hilversum, Amersfoort, Ede en Utrecht

Bericht door Milco »

De rit van lijn 56 die om 14:43 uur vanaf Amersfoort vertrekt komt toch echt om 14:41 aan als lin 70 vanaf Hilversum ;)
Kijk maar eens in de Connexxion-dienstregeling.

Sterker nog: rond die tijd starten er helemaal geen ritten van lijn 70 te Soest!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Almere Buiten, Hilversum, Amersfoort, Ede en Utrecht

Bericht door Jurre »

Milco1995 schreef:De rit van lijn 56 die om 14:43 uur vanaf Amersfoort vertrekt komt toch echt om 14:41 aan als lin 70 vanaf Hilversum ;)
Kijk maar eens in de Connexxion-dienstregeling.

Sterker nog: rond die tijd starten er helemaal geen ritten van lijn 70 te Soest!
Ging me er meer om dat het een Amba hoort te zijn.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Almere Buiten, Hilversum, Amersfoort, Ede en Utrecht

Bericht door Michael 1988 »

Die bus van lijn 150 (laatste foto) heeft wel een erg kleine logo van Connexxion. Ik vraag me af of ze bij alle nieuw gewonnen concessies ook zulke kleine logo's toepassen. Hij valt op die plek gewoon niet op en kon dan beter op de voorkant geplaatst worden met op de zijkant een grotere logo (al weet ik niet hoe het er aan de andere kant eruit ziet).
Laatst gewijzigd door Michael 1988 op zo 16 sep 2012, 01:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Almere Buiten, Hilversum, Amersfoort, Ede en Utrecht

Bericht door Suus »

Connexxion Tours Almere :)

Het wagenparknummer zit links van het kenteken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Almere Buiten, Hilversum, Amersfoort, Ede en Utrecht

Bericht door Michael 1988 »

Dat eerste kwam ik al achter, maar het bericht was te laat gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten